MG EHS PHEV (היברידי נטען 1.5 ל’ טורבו ) מבחן דרכים

 

MG EHS PHEV מבחן דרכים
MG EHS PHEV – במבחן דרכים (1.5 ל’ טורבו היברידי נטען)

 

לא, לא נלחץ לנו ה-Caps Lock במקלדת. הסינים אוהבים לקרוא לקרוסאוברים שלהם באותיות, והישראלים אוהבים קרוסאוברים. ה-MG EHS PHEV, קרוסאובר פלאג אין היברידי, נחת בישראל ואנחנו לקחנו אותו למבחן. מה דעתנו עליו? בואו נצא לדרך

 

מוריס, שעל שמו נקראת במקור חברת MG (Morris Garage) שנוסדה בשנות ה-20 של המאה הקודמת, לא היה מעלה בדעתו שבשנת 2006 תרכוש את החברה שלו חברה סינית ותייצר רכבים בסין תחת המותג MG. כיום, הביטוי “Made in China” כבר לא נתפס כסימן למוצר נחות. למעשה, חלק ממיטב היצרנים מעתיקים את מפעלי הייצור שלהם לסין לטובת חיסכון בעלויות, ובשנים האחרונות איכות המוצרים הסינים עלתה והמחירים עדיין נשארו נמוכים.

חברת דוד לובינסקי מאפשרת הזמנת נסיעות מבחן לדגמי MG דרך האפליקציה. אנחנו כיתתנו רגלנו לאולם התצוגה הראשי של היבואן על מנת לאסוף את הרכב. באולם המיוחד, הכולל רכבים הנמצאים במעין קומת גלריה, יש אולם נפרד לכל יצרן המיובא על ידי חברת דוד לובינסקי. באולם התצוגה של MG ניתן למצוא מבין הדגמים את דגם ה-MGF – רודסטר דו מושבית בעלת מנוע מרכזי שיובא לארץ בסוף שנות ה-90. רכב נאה שאין לו כמעט כל קשר לרכבים האחרים מסביבו באולם התצוגה העונדים את סמל ה-MG. 

 

ספויילר מובנה מעל השמשה האחורית ושני מפלטים מבצבצים משני צדדיו של הדיפיוזר. אהבנו

 

מבחוץ 

עיצובו החיצוני של ה-EHS נאה לטעמנו. החזית, בעיקר בסבכה הקדמית מזכירה את ה-CX5 הנאה של מאזדה. במבט מהצד, ניתן לראות בתי גלגלים גדולים עם קשתות בצבע שחור, אשר יחד עם המרכב הרחב שמתחת לקורה C – משדרים חוסן. החלק האחורי כולל ספויילר מובנה מעל השמשה ושני מפלטים המבצבצים משני צידיו של דיפיוזר הנמצא בתחתית הפגוש. אהבנו. 

 

MG EHS PHEV תא נהג

 

מבפנים 

פתיחת דלת הנהג וכניסה לרכב המשיכו את הרושם החיובי שהתקבל מבחוץ. העיצוב הפנימי נאה וכולל חיבור הרמוני בין הדלתות לדשבורד. לוח המחוונים דיגיטאלי, ומציג בחלקו השמאלי את מהירות הנסיעה, בחלקו הימני את עצמת המנוע החשמלי או לחילופין עצמת הטעינה וחלקו המרכזי נמצאת תצוגת נתונים משתנה כגון זרימת אנרגיה, לחץ אוויר וטמפרטורה(!)  נפרד בכל צמיג ועוד. במרכז הדשבורד ממוקם מסך מגע גדול (10.1 אינץ’), מתחתיו פתחי מיזוג ומתחתיהם מתגי “פסנתר” לטובת הפעלת מערכת המולטימדיה, השולטת מצידה גם על בקרת האקלים.

 

 

לחובתה של מערכת המולטימדיה רשמנו שהשליטה על עצמת השמע אינה מתבצעת על ידי כפתור עגול (knob) אלא על ידי מקשי הפסנתר, שתגובות המערכת איטיות במקצת ושרזולוצית תצוגת שלל המצלמות מסביב לרכב (המספקות תצוגת 360 מעלות) נמוכה יחסית. פרט לכך הממשק נוח וברור, איכות הצליל טובה, קיים חיבור ל-Android Auto  ו-Apple Car Play ולא נרשמו טענות נוספות מצידנו. 

מושבי ה-EHS נוחים ואוחזים ומגיעים בתצורת ריקליינר (משענת הראש הינה חלק אינטגראלי מגב המושב). הם כוללים חימום, כיוון חשמלי ותמיכה מתכווננת לגב התחתון לטובת נסיעות ארוכות. המראה המרכזית מתכהה באופן אוטומטי במקרה של סנוור ומעליה תמצאו גג פנוראמי גדול הנפתח בחציו הקדמי. התאים בדלתות גדולים ומשענת היד בין המושבים רחבה, נעימה למגע, נעה קדימה ואחורה ומכסה על תא נדיב הכולל מיזוג פנימי. לאוהבי הגימיקים נספר כי תאורת הפנים כוללת אפשרות לשינוי הצבע והעוצמה, עד כדי מצב תאורה משתנה של “פעימות” ועוד שלל דברים מיותרים (לטעמנו) שהסינים ככל הנראה מאד אוהבים.

 

הנוסעים מאחור יהנו ממרווח פנימי מצוין לראש ולרגלים

 

תא מטען בנפח 463 ליטר. MG EHS PHEV

 

 

שקעי הטעינה ב-EHS רבים וכוללים שני שקעי USB ו- 12V לזוג הנוסעים מקדימה ושני שקעי USB לזוג הנוסעים מאחור. הנוסעים מאחור ייהנו ממרווח פנימי מצוין לראש ולרגלים (בסיס הגלגלים עומד על 272 ס”מ), ממשענת גב בעלת זווית מתכווננת לטובת נוחות גבוהה יותר או הגדלת נפח תא המטען, מפתחי מיזוג וממשענת יד הכוללת זוג מחזיקי כוסות ותא אחסון. באופן כללי התחושה בתא הנוסעים מצוינת וניכר כי לא חסכו כלל באיכות החומרים, ההרכבה והגימור. תא המטען נפתח באופן חשמלי ומסוגל להכיל 463 ליטר. 

 

טווח חשמלי של הרכב: 51 קילומטרים על חשמל בלבד

 

מאחורי ההגה 

אנו מתניעים את ה-EHS בלחיצת כפתור ושקט נטול ויברציות שורר בתא הנוסעים. זאת משום שמנוע הבנזין כבוי, והרכב נע על חשמל בלבד בזכות סוללות המנוע החשמלי הטעונות במלואן ומאפשרות לנסוע כ-51 קילומטרים על חשמל בלבד, גם במהירות בינעירונית. נוחות הנסיעה טובה ולחיצה עמוקה על דוושת התאוצה תעיר לחיים את מנוע הבנזין ותמשוך באמצעות הגלגלים הקדמיים את ה-MG חזק קדימה דרך תיבת הילוכים משולבת של 10 הילוכים (ארבעה למנוע החשמלי ושישה למנוע הבנזין). כמה חזק? ההספק המשולב עומד על 258 כוחות סוס מכובדים למדי עם מומנט של 37.7 קג”מ המגיע כבר ב 1,700 סל”ד (עם מומנט זמני מירבי מרשים של 48.9 קג”מ). כל זה מתורגם לכביש לזמן מיאוץ מהיר למדי של 6.9 שניות ל-100 קמ”ש. השילוב של מנוע החשמל מספק כח זמין באופן מידי וברגע שהסוללות יתרוקנו, תוותרו עם 162 כוחות סוס ו-25.5 קג”מ אשר יופקו באמצעות מנוע הבנזין. 

בנסיעה בכבישים המהירים הבטחון מאחורי ההגה גבוה ורעשי רוח החלו להשמע במהירות של כ-120 קמ”ש. בירידות ארוכות ובבלימות חסרה לנו אפשרות שליטה ידנית על ההילוכים ו/או הבלימה הרגרנטיבית (לטובת טעינת הסוללות), אשר זו נשלטת באופן אוטומטי על ידי מחשב הרכב. צריכת הדלק, במידה ותהיתם, תשתנה מאין סוף קילומטרים לליטר עד לכ-10 קילומטר לליטר, תלוי בטווח הנסועה וביכולת ההטענה של משתמשי ה-MG. זו אגב, תארך כ-4.5 שעות לטעינה מלאה. 

 

טעינה מלאה ביתית אורכת כ-4.5 שעות.

 

תמחור אטרקטיבי ביחס לתמורה. MG

 

בטיחות  

בתחילת השיווק של מותג MG בישראל, נוכחנו לדעת כי דגם ה-ZS לא כלל את כל מערכות הבטיחות הנדרשות על פי חוק, ולכן הותקנו בו מערכת בהתקנה מקומית. לא כך הדבר היום. ה-EHS כולל שלל מערכות בטיחות השומרות על הנוסעים וביניהן – בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זחילה בפקקים, מערכת לשמירה על מרכז הנתיב, מערכת לתיקון סטיה מנתיב, התראה לתנועה חוצה מאחור, התראה על רכב ב”שטח מת”, בלימה אוטונומית ועוד. פרט לבלימה האוטונומית, שלא בחנו כמובן, שאר המערכות תפקדו באופן מצוין. 

 

MG רכב חוות דעת
מערכות הבטיחות המתקדמות פועלות היטב

 

אחריות של 8 שנים על הסוללה ו-5 שנים על שאר מערכות הרכב (או 150,000 ק”מ)

 

לסיכום 

ה-EHS של MG עומד מבחינת איכות החומרים, האבזור ומערכות הבטיחות עם שאר הרכבים הנמכרים בטווח המחיר שלו (159 אלפי ש”ח). מערכת הפלאג אין, שאינה מופיעה בקרוסאוברים ברמת המחיר הזו, מספקת בונוס משמעותי ומאפשרת לנהגים, שהנסועה היומית שלהם נמוכה מ-50 ק”מ ובאפשרותם להתקין עמדת טעינה, להתנייד ללא שימוש בטיפת דלק אחת. לחוששים מארץ המוצא נספר כי ל-EHS אחריות של 8 שנים על הסוללה ו-5 שנים על שאר מערכות הרכב (או 150,000 ק”מ). לאור כל זאת, אנו מאמינים שנראה לא מעט EHSים על כבישי ישראל בעתיד הקרוב, בעיקר בזכות התמחור האטרקטיבי ביחס לתמורה. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *