אופל מוקה חשמלית (טווח 320 ק”מ) סקירה וחוות דעת

אופל מוקה חשמלית
אופל מוקה e (טווח 320 ק”מ) סקירה וחוות דעת

אופל מוקה e, אופל מוקה חשמלית, מגיעה עם מנוע חשמלי מלא בהספק של 136 כ”ס, טווח 320 ק”מ, ברמת גימור אחת, במחיר 158,990 ש”ח – חוות דעת

 

אופל מוקה, הקרוסאובר הקטן של מותג אופל, מגיע בדור חדש לישראל, ובשתי גרסאות, בנזין וחשמלי מלא. למעשה, באירוע ההשקה של הדגם שזורים כמה אירועים והשקות, מהצגת הרכב החדש בישראל, פתיחת חנות קונספט חדשה בתל אביב (תובל 5), בה מוצגים דגמי אופל מוקה בלבד, ואופל העולמית חוגגת מיתוג מחדש, שבא לידי ביטוי בשפה עיצובית חדשה, כמו זו שמוטמעת בעיצוב המוקה החדש ובדגמי אופל חדשים שעתידים להגיע בקרוב

 

אופל, כמותג, משנה את פניה ומשיקה עצמה מחדש, תחת הסלוגן Less Normal More Mokka. אופל “החדשה” פונה לקהל גלובאלי וגדול יותר, צעיר יותר, וכזה שידע להעריך קרוסאובר צבעוני ויוניקי למראה כמו האופל מוקה החדש.

 

אופל מוקה החדשה
עיצוב צעיר וייחודי. אופל מוקה החדשה

 

ואכן, אין מה לומר, ישנה התלהבות רבה מהמראה החיצוני של הרכב. יש שיאמרו – מדובר בחייזר, ויש שמהופנטים ממנה, אבל להתעלם ממנה? אין סיכוי. המוקה, בשתי גרסאותיה, עוטה שילוב של שני גוונים יפים. אם נשווה אותו לדור הקודם, מדובר במהפך של ממש, מרכב עגלגל וילדותי למראה, המוקה החדש זוכה לפרופורציות מדויקות, לשיפור היעילות האווירודינמית שלו, בזכות מאפייני העיצוב החדשים. הוא גבוה, ובעל חרטום “חצוף” ואגרסיבי, חזית ה-VIZOR, הכוללת “גריל” מודגש וחלק, יחידות תאורת לד, וסמל אופל במרכז, שנראה, לשמחתי, גם בדגם האופל אסטרה החדש.

מבפנים, תא הנהג והנוסעים מרענן וצעיר יחסית, אציין לטובה את לוח המחוונים הדיגיטלי הגדול מול הנהג, בגודל 12′, עם מבחר אפשרויות לתצוגה. בו יש תצוגה קבועה של זרימת האנרגיה ברכב, מתי מבזבזים אותה, בלחיצה על דוושת האוץ, ומתי מאחזרים אנרגיה, בבלימה והאטה. עוד בלוח מוצג הטווח החשמלי, 320 קילומטרים ראליים, ואחוז האנרגיה בסוללה. במרכז תא הנהג מערכת מולטימדיה נחמדה, ותו לא. היא אנמית מבחינת הגוונים שלה, המסך שלה קטן בעיני, 7′, ובהתעסקות איתה, במפגש הראשון שלי עם הרכב, היה קשה לי לאתר דבר פעוט, כמו הגדרת יום ושעה במערכת.

 

אופל מוקה 2021
אופל מוקה חשמלית. תא נהג
אופל מוקה מחיר
לוח מחוונים דיגיטלי יפה וצבעוני. אופל מוקה

 

יש בה מערכת ניווט טובה, אך שאינה מחוברת לעדכוני תנועה, וחיבור ל-AppleCarPlay וAndroid Auto. באותו עניין, חלק מהתפריטים במערכת הם באנגלית וחלקם בעברית. בסביבת הנהג, ברמת הגימור הגבוהה הנבחנת, איכות החומרים סבירה, ואיכות הרכבתם טובה. התחושה נותרה טובה בתא, בזכות ישיבה גבוהה ונוחה לנהג/ת, בזכות גימורי הכרום והדוושות המתכתיות, הריפודים הנאים, תאורת האווירה, אבזור הנוחות, ומערכת בקרת האקלים הנאה, שאינה מפוצלת.

 

יחידת הנעה חשמלית עם טווח נסיעה של 320 ק”מ “על חשמל”

לאופל מוקה בגרסה החשמלית, מנוע חשמלי עם הספק של 136 כ”ס ומומנט של 26.5 קג”מ הזמינים באופן מידי. למוקה e סוללת ליתיום בקיבולת של 50 קוט”ש, וטווח חשמלי מוצהר, לפי תקן WLTP, של עד 338 ק”מ. קרוב מאד לטווח הריאלי שהיה במציאות – 320 ק”מ. בעמדת טעינה מהירה, טעינה בהספק של 11 קוט”ש, ניתן לטעון את האופל לכ-80 אחוזים ב-30 דקות. טעינה מלאה 0-100% בעמדה ביתית המספקת 11 קוט”ש תארך בין 7-8 שעות. כדי להבין איך ההאצה של הרכב מרגישה, אציין שנתון ההאצה שלו הוא 9 שניות מהמקום לכ-100 קמ”ש. לא “תעופו”, אבל זו האצה נחמדה מאד של קרוסאובר חשמלי עירוני, ולו מהירות מירבית מוגבלת ל-150 קמ”ש.

הנסיעה בקרוסאובר הקטן והחדש הייתה טובה למדי. הופתעתי לגלות שעד 100 קמ”ש, כמעט ולא נכנסים רעשי כביש ורוח לרכב, גרמני משהו. גם במהירות גבוהה יותר, איטום הרעשים במוקה טוב מאד. מבחינת שיכוך מהמורות בדרך, הוא פוחת עם העליה במהירות, כמו גם ההגה, שהיה מדויק בעיר, והופך “קל” מעט במעלה מד המהירות. מדובר בתחושות קלות, שאינן מעיבות על נסיעות בינעירוניות. כן, אפשר לקחת בחשבון נסיעות ארוכות עם האופל מוקה החשמלית, רק שימו לב לטווח, ותעשו את החישוב שלכם. איך נוסעים וחוזרים הביתה עם הרכב, ולחילופין, איפה עוצרים בדרך לטעינה מהירה (תקבלו 100 קילומטר בערך ב-10 דקות טעינה).

 

אופל מוקה חוות דעת
שלושה בוסטרים פשוטים יכנסו בתא הנוסעים. אופל מוקה
אופל מוקה USB
כניסות USB מאחור

 

דוושת הבלם מזכירה מאד את זו שבסיטרואן C4 החשמלית, תלושה מעט בתחושה, אך זו בולמת טוב. מצבי הנהיגה, אקו, נורמל וספורט, אכן מחדדים או מכהים את תחושות ההאצה של המנוע. כיף מאד לנהוג במצב הספורטיבי, אבל פחות כיף לראות איך הטווח החשמלי בורח. בבחירת מצב האקו, החסכוני, יתווספו לכם 14-15 קילומטר לטווח הנסיעה, ועם בחירת המצב הספורטיבי תאבדו 15 קילומטר, במעבר ממצב הסטנדרט. אילו המוקה החשמלית הייתה שלי, הייתי נוסעת במצב הספורטיבי, ולוחצת כאוות נפשי, ומחזירה אותו לטעינה בבית, בסוף היום, שמחה ומרוצה. אבל בתנאי מבחן, זה אחרת. נוהגים בצורה מחושבת ועדינים מאד עם הטווח. בקרת האקלים, שוב, להפתעתי, לא השפיעה כלל על הטווח, לא בהפעלתה, ולא בעת הורדת טמפרטורה או הגברת עוצמת המיזוג. מעודד מאד.

 

אופל מוקה מפרט
אופל מוקה סקירה
אופל מוקה 2022
שפת עיצוב חדשה ומיתוג מחדש. אופל

 

קרוסאובר חשמלי עירוני גם למשפחה קטנה

אופל מוקה, אחת ממתחרותיה של הטויוטה יאריס קרוס, משבוע שעבר, למי שקרא פה את הכתבה, הוא קרוסאובר ליחידים, זוגות, אבל גם משפחות קטנות וצעירות, בגיל או ברוח. יש מקום ישיבה לשני ילדים או אף שלושה בוסטרים פשוטים, בצפיפות קלה. שני מבוגרים יוכלו לשבת מאחור, עם מידותיהם צנועות, וגם זו של הנהג/ת.

כל ארבע רמות האבזור המשווקות בארץ מגיעות עם אבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט, בדירוג ישראלי 7 מתוך 8. הכולל מערכת בלימת חירום אקטיבית (כולל זיהוי רוכבי דו-גלגלי והולכי רגל) עד 140 קמ”ש, שמירת נתיב נסיעה ותיקון סטייה, התרעה על רכב ב”שטח מת”, זיהוי תמרורי תנועה ומהירות, מערכת למניעת סנוור ושינוי תאורה בהתאם לתנאי הדרך, מערכת התרעת ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה מלאה וזינוק מעמידה, שמירת נתיב, בזמן שימוש בבקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת חניה אחורית עם מבט על, וחיישני חניה היקפיים.

 

שורה תחתונה:

רכב המבחן, אופל מוקה e החשמלי, מתומחר ב-158,990 ש”ח, ומוצע ברמת אבזור אחת, מאובזרת למדי, הכוללת בנוסף, הדלקה מתוזמנת של מערכת המיזוג, מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, הכוללת יציאה ממקום חניה במקביל, חימום ההגה, וערכת ניפוח גלגלים. הרכב הוא ראוי, וייחודי ומעניין, עם נתוני הספק וטווח טובים יחסית, אך מחירו גבוה ולא מותאם לקהל היעד. בעיקר לא לקהל החדש של אופל, צעירים, עירוניים, free spirit שכאלו. להם אציע, להמשיך למחזר, לחסוך בחשמל ומשאבים, לא להרבות בטיסות לחו”ל (זה מזהם נורא!), ולבדוק את גרסת הבנזין של האופל מוקה, עם מנוע הטורבו הקטן (1.2 ל’ עם הספק של 130 כ”ס), במחיר שמתחיל ב- 132,990ש”ח.

אופל מוקה החדש יימכר עם אחריות של 4 שנים או 120,000 ק”מ, ולגרסה החשמלית גם אחריות של 8 שנים או 160,000 ק”מ לסוללה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *