אמינות רכבי שברולט וקאדילק – ראיון עם מומחה אבחון תקלות רכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אמינות רכבי שברולט וקאדילק – ראיון עם מומחה אבחון תקלות רכב

 

אחד הפרמטרים הכי חשובים לפני קניית רכב הוא אמינות הרכב. אם אתם לפני רכישת רכב שברולט או קאדילק, הכתבה הזו עשויה לעניין אתכם – ראיון עם מומחה רכב – שי עידן, מנהל מרכז השירות אוטומטיבי – מורשה שברולט, קאדילק ואיסוזו

 

אמינות רכבי שברולט וקאדילק – ראיון עם מומחה אבחון תקלות רכב. צילום: אביחי דמארי

 

שי עידן, מנהל מרכז השירות “אוטומטיבי” בהרצליה (מורשה שברולט, קאדילק, איסוזו), “חולה רכב” מגיל קטן, ש”גדל” בתחום הרכב והמוסכים, פיזית ומקצועית. הבית שלו שנים רבות היו מרכזי השירות של שברולט – UMI. במשך שנים ניהל מחלקת אבחון ודיאגנוסטיקה של UMI בתל אביב, עד שפתח בעשר אצבעותיו את מרכז השירות “אוטומטיבי” בהרצליה, מוסך מורשה לטיפול ברכבי GM (ג’נרל מוטורס: שברולט, קאדילק, איסוזו, GMC ועוד).

בין היתר, שי הוא גם מומחה לרכבים חשמליים, היברידיים, וגם אוטונומיים (כן, אחד המומחים היחידים בארץ שיכול לטפל ברכבים אוטונומיים. לראיה, מגיעים אליו ישירות רכבי GM אוטונומיים ממרכז הפיתוח הראשי בהרצליה לטיפול והתקנות). ואם לא די בכך, הוא מרצה ומעביר סדנאות רכב לתלמידים בתיכון, למורים, ובעל סמכות, ללמד מורים בתחום הרכב ומכונאות רכב.

ואחרי ההקדמה המפוארת הזו, לא יכולתי שלא להגיע לשי, להתעניין, ולהוציא כל טיפת מידע על אמינות רכב שברולט וקאדילק.

 

שברולט ספארק החדש אחד מכלי הרכב האמינים

 

אז, שאלת השאלות – איזה רכב שברולט הכי אמין מניסיונך:

“רוב כלי הרכב ממותג שברולט שהושקו ב-6 שנים האחרונות הם כלי רכב אמינים, כשאחד   האמינים ביותר הוא השברולט ספארק החדש”.

דובר רבות על מנוע הטורבו של השברולט קרוז… על בעיות וחוסר אמינות של הדגם.
האם הרכב כיום אמין ומומלץ?

“שברולט קרוז 2017 ומעלה עם מנוע בנפח מנוע 1.4 טורבו נחשב היום לאחד הרכבים האמינים בקבוצת שברולט. נכון שהיו לו הרבה “מחלות ילדות”, וחבל, כי הם “הרסו לו” קצת בתחילת שיווק הדגם. מה שחשוב הוא שהיצרן מסיק מסקנות ועושה עדכונים ושיפורים שוטפים לרכב, מדי מתיחת פנים, ובעצם כך מטפל ו”מבריא” את המחלות”.

נחזור רגע לספארק. שברולט ספארק זוכה לפופולריות רבה בישראל בשנתיים שלוש האחרונות, האם בכל זאת, יש לה “מחלות ידועות” שיש לקחת בחשבון.

“לא, מי שרכש את הרכב בדור החדש יכול להיות רגוע”.

 

לא רואה מוסך. קאדילק XT5

 

האם אתה מסכים עם הדעה הרווחת שרכבים קוריאניים ויפניים אמינים יותר ממותגים אמריקאיים או אירופאיים?

“מסכים, אבל חלקית, ואני אסביר. רכבים יפנים בחלק מהמקרים פחות נכנסים למרכזי שירות, כשאחת הסיבות הבולטות היא שיש ברכבים האלה מערכות וטכנולוגיה פשוטה ובסיסית יותר. ככל שהרכב פשוט יותר הוא פחות מורכב וטכנולוגי, פחות רגיש ולפיכך פחות מתקלקל. ברוב כלי הרכב היפניים וקוריאניים יש פחות מערכות מתקדמות, ביחס למכוניות גרמניות או כלי רכב אמריקאים. כל מערך הפיקוח הממוחשב בהם שונה ולא מחמיר. מה שאומר שאין פיקוח על אדי הדלק שנפלטים מהרכב, ובמקרה של תקלה, הנהג לא יודע שיש תקלה או בעיה ברכב, כי אין מערכת מתקדמת שמנטרת, מזהה ומתריעה על בעיה. בהתאם לכך גם לא נדלקת נורה בלוח שעונים. אין התרעה, התראה ואין סימפטומים שאפשר לזהות במהלך הנהיגה”.

 

מגזין צרכנות בינלאומי פרסם לפני מספר שנים דירוג מותגי רכב שונים, בו GMC, שברולט וקדילאק לא זכו לחיבוק גדול מהקהל האמריקני. קאדילק קיבלה ציונים לא טובים על מערכת הבידור והמידע שלה. אפשר להרגיע את הצרכנים עכשיו, נעשו שיפורים ועדכונים?

מערכת הבידור והשמע ברכבי GM (ג’נרל מוטורס, יצרנית שברולט קאדילק, GMC איסוזו), עברה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות וזכתה בעולם להמון ביקורות חיוביות. אחת הביקורות שחזרו מפי הלקוחות היא על הממשק בין האדם, הסמארטפון למערכת השמע, וזה טופל וממשיך לעבור סדרת שיפורים. בנוסף בשנים האחרונות מערכת השמע ברכבי שברולט קאדילק מצוידת ברמקולים המדורגים כטובים בעולם. מערכות שמע של מותגי על כמו Bose ו-harman kardon.

השברולט טראוורס, ושברולט אקווינוקס כלי רכב מאד מאובזרים, בתא הנהג והנוסעים יש שפע אבזור נוחות ובטיחות. האם אלה רכבים אמינים?

“השברולט טראוורס הוא רכב מושלם, אני בחרתי לקנות כזה”.

 

סקר שביעות רצון לקוחות – אמינות מותגי רכב

 

מהתשובות עד כה הבנתי שג’נרל מוטורס, כמו כל יצרנית רכב גדולה שמכבדת את עצמה, אני מניחה, לומדת מטעויות, מסקרי לקוחות ודיווחים שוטפים, מעדכנת ופותרת בעיות נפוצות שהתגלו בדגמים החדשים שלה, כך שעם הזמן ואחרי מתיחות פנים הדגמים הופכים לטובים ואמינים יותר.

השיחה עם שי עידן, הזכירה לי כתבה שהעליתי באתר לפני קצת יותר מחצי שנה על סקר צרכנים גדול של חברת J.D POWER המבצעת מחקרי שוק ומחקר שביעות רצון לקוחות מזה עשרות שנים, ומדרגת את מותגי הרכב האיכותיים ביותר, ואת אלה שרק יורדים באיכות. לפי המחקר הזה לקוחות שברולט דירגו את כלי הרכב שלהם גבוה מאד במדרג האמינות ושביעות הרצון, מקום שישי מתוך עשרות מותגי רכב. כשביואיק ודודג’ האמריקאיות נמצאות במקומות טובים וגבוהים, וקאדילק ממוקמת באמצע.

מה הרכב הכי אמין של קאדילק, לדעתך?

“קאדילק xt5 לא רואה מוסך”.

מה לגבי אמינות דגמי ביואיק ואיסוזו, עוד מותגים אמריקאים, בהם אתה מטפל במרכז השירות?

לביואיק לה קרוס, יש מחלה ידועה, המזרקים בהזרקה ישירה רגישים ללכלוך בדלק. האיסוזו די מקס, בחלק מהמקרים, ממיר החלקיקים ומזרקים בו תקולים. היצרן מכיר ומטפל בבעיה הזו גם בקילומטראז גבוה, וגם אם מדובר בעלות של למעלה מ-30 אלף ש”ח.

מה שחשוב הוא לא התקלה פה, ומחלה שם, אלא איכות מרכזי השירות, לכל רכב יש מחלות. לאחרונה, היה סבב מינויים חדש ומרענן ב-UMI, יובל חזן התמנה לראש אגף השרות, ומדי אריה לסמנכ”ל שרות וחלפים, שניהם משנים לגמרי את המושג שנקרא איכות השרות.

 

רמת גימור חדשה לשברולט אקווינוקס

שברולט מאליבו מתיחת פנים 2019

שברולט טריל בלייזר יגיע לישראל ב-2020

 

תודה לשי עידן, מנהל מרכז “אוטומטיבי“, הסדנאות 5 הרצליה

 

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “אמינות רכבי שברולט וקאדילק – ראיון עם מומחה אבחון תקלות רכב”

  1. שלום
    שאלה לשי עידן
    ברשותי שברולט ספארק 2019 אוטומט , לאחר עצירה הגיר לא תמיד יורד להילוך ראשון זה מורגש בזינוק מידית לאחר העצירה, מה השמעות ומה הפתרון ,
    תודה

  2. טוב לשמוע שקיים מקום כזה בארץ ,שבאמת איכפת לו מהרכבים שמגיעים אליו לצורך טיפול .
    מסכימה לגבי הרכבים וכמובן לגבי חווית הנסיעה בשברולט …אבל מאחורי כל רכב בסופו של דבר יש את החוויה של שרות ( במקרה שלי – AVIS) .
    ולצערי , לא משנה כמה אני אוהבת את השברולט שלי… כשיש תקלה , זה מלחיץ !
    ושוב, אני עם שברולט יותר מעשור , ולא מוכנה להחליף למשהו אחר .
    רק חבל שאת הטיפול והשירות שהוא מקבל עובר דרך AVIS.

  3. הבעיה בארץ הם לא המכוניות אלא מחירי החלפים שמגיעים לפי 4 מהמחיר בארצות הברית/אירופה
    המחירים בארץ פשוט גניבה לאור היום, מי שיודע לרכוש בחו”ל חוסך המון כסף ונהנה לנסוע באמריקיות המעולות והמפנקות

  4. קנינו שברולט ספארק פרמייר חדשה 2020. רכב מפתיע בנוחות באיבזור (10 כריות אוויר!)ובביצועים. תא מטען כמובן די זעיר אבל מספק בקניות בסופר.
    קנינו גם XT5 חדשה 2020 אחרי בחינת וולוו, סקודה, לקסוס וטויוטה.
    כאן יש לי מעט השגות:
    מערכת מתלים נוקשה בדגם פרימיום לאקשרי. מערכת סאונד BOSS לא משהו.
    ניתוק דלק לצילינדרים אולי נשמע טוב לחיסכון דלק אך לדעתי וידיעתי זו טעות וגם לא בריא למנוע והייתי מוותר על זה. גם כיבוי והדלקה אוטומאטית יכילים יותר בקדילאק אבל שוב לדעתי וידיעתי החיסכון הזעום יעלה אחר כך בבלאי מואץ. פתרתי זאת בביטול התכונה המגונה הזו על ידי טריק פרטי.
    מטורבו-להתרחק!!! וזה רק לחלשים.
    מבחינת בטיחות ופינוקים, לא תמצאו מתחרה ובטח לא במחיר כזה.
    ממליץ על 2 כלי הרכב כרכש טוב מאוד.
    לצערי בסוכנות בה קניתי את הקדילאק התאכזבתי מהיחס.
    נ.ב. ברשותי קדילאק אלדוראדו 1971 ועוד והאמת שקדילאק בשנים האחרונות באמת משפרים את רכביהם.

  5. היי יוסף, מדובר בנורת “בדוק מנוע”.
    מומלץ מאד להגיע למרכז השירות לבדוק את הרכב.

    תשובה בשם שי עידן, מנהל מרכז השירות אוטומטיבי הרצליה – מורשה שברולט, קאדילק ואיסוזו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine − eight =