מיצובישי טרייטון החדש (DAKAR SE) מנוע 2.2 ל’ מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

כוח המשיכה: מיצובישי טרייטון החדש (DAKAR SE) מנוע 2.2 ליטר (150 כ”ס) במבחן דרכים – וואלה, הופתענו…

 

מיצובישי טרייטון החדש (DAKAR SE) מנוע 2.2 ל’ מבחן דרכים

 

הטרייטון L200 החדש ממשיך מסורת לא מבוטלת של ארבע עשורים. אי שם, באמצע סוף שנות ה-80, הוא הוצג ביפן כמיצובישי פורטה ובתחילת שנות ה-90 כמיצובישי סטרדה. בהמשך, ה-L200 יוצא לעולם תחת שמות שונים, ואלינו הגיע גם תחת השם מיצובישי מאגנום ומיצובישי האנטר, עם נתון של מיליוני מכירות בעולם, ובארץ, כבש לא פעם את ראש טבלת המכירות. הדור החמישי הוצג לאחרונה, כידוע, תחת השם מיצובישי טרייטון. הטרייטון מגיע אלינו אחרי שקיבל מראה, מנוע, ותיבת הילוכים חדשים, לצד שלל מערכות בטיחות. היינו בטוחים שמדובר במתיחת פנים, אך במיצובישי אומרים כי מדובר בדגם חדש. הלכנו לבדוק.

 

מראה, מנוע, ותיבת הילוכים חדשים. מיצובישי טרייטון 2020

 

לשכת עבודה

חורף. מזג האוויר מכה השנה ללא רחמים. אני נכנס לסוכנות מיצובישי במרכז הארץ, ספוג במים, והחבר’ה בסוכנות מקבלים אותי בסבר פנים יפות, ומציעים לי קפה. ביום יום, הייתי מבקש “נס על חלב”, אבל כשאתה בא לקחת טנדר למבחן, אין הרבה ברירות – קפה בוץ, בבקשה. 

כמה לגימות אחרי, אני פוגש במיצובישי טרייטון החדש, והאמת, קללה כמעט יוצאת מפי. דאממ… הרכב הזה נראה ממש טוב. הטרייטון הוא טנדר גדול ומרשים, עם חזית בעלת מראה אגרסיבי, שגורמת לך לחפש רובה ציידים או כפפות עבודה, רק בשביל להעמיס משהו. באמצעות עיטורי כרום סביב החזית, הטרייטון מזכיר את דגמי הפנאי האחרים של המותג, חזית המוכרת כ”dynamic shield design”, כך ככל הנראה, הרכב שטח הבהמי הזה מכוון לקהל שהוא לא רק אנשי עבודה, אלא גם לאלה המחפשים כלי תחבורה פנאי-שטח אמיתי לשעות הפנאי, עם הנעה כפולה ונעילות.

 

סביבת נהג מיצובישי טרייטון

 

תא נהג מעולמות הפרימיום. מיצובישי טרייטון טנדר עבודה

 

אני פיזית מטפס אל תוך המיצובישי טרייטון. עם מרווח גחון של 205 מ”מ וגובה של 1780 מ”מ, אין דרך אחרת לתאר את זה. בתוך התא הנוסעים, אני יוצא ונכנס שוב, מוודא שלא התבלבלתי, ונכנסתי לרכב הלא נכון, אחרת אי אפשר להסביר את העושר בתא הנהג והנוסעים. ברמת הגימור שקיבלנו למבחן – DAKAR SE, יש תחושה של רכב יוקרה או של לשכת שר: מושבי עור הכוללים חימום למושבים הקדמיים, דיפוני עור במספר מקומות, כולל בידית בלם היד, מושב נהג חשמלי, מסך טאצ’ מולטימדיה בגודל 7″, הכולל מערכת  CONNECTED CAR עם ממשק I SAY לפקודות קוליות, כגון חיוג או הפעלת יישומים ומדיה.

יש בקרת אקלים דיגיטלית, שלל לחצני שליטה מההגה ועוד. אני ממקם את המרפק על משענת היד הרחבה והנוחה, מחופה עור גם כן, מסתכל על פנים הרכב המעוטר פלסטיק כרום כסוף, בדשבורד ובדלתות, ובוחן את איכות החומרים וההרכבה, ומקבל תחושה אמיתית של פרימיום. ברמת הגימור הזאת תקבלו גם מצלמת רוורס, בקרת שיוט, מראות עם קיפול חשמלי, ניטור שטח מת במראות, התרעה על אובייקט נע מאחור ועוד.

לחיצה על כפתור ההנעה, ומנוע הדיזל מתעורר לחיים. לדברי מיצובישי בדגם הנוכחי השקיעו בשכבות רבות של חומרי בידוד, על מנת להעניק, לדבריהם, חווית נסיעה שקטה יותר מבעבר. בתחילת הנסיעה לא הרגשתי בהבדל הגדול שהבטיחו בבידוד הרעשים, אולי מאחר ומנוע הדיזל היה קר עדיין, וטרטור המנוע נשמע היטב בחלל הרכב. 

 

מושב נוסעים מהודר לשני מושבניקים וחצי. טרייטון

 

הנעה כפולה. חיית פנאי ושטח

 

תנוחת הישיבה הגבוהה, טובה ואוחזת. יש פה לא מעט תאי אחסון. מבט סוקר לאחור – המושב האחורי שנראה גם בדגם החדש קצת צפוף. מהיכרותי עם אנשי אדמה או עבודה, יותר משני מושבניקים לא יכנסו בו בנוחות. לפחות הוסיפו ליושבים מאחור ידיות אחיזה להקל על הטיפוס לתוך הרכב. אני משלב הילוך ומתחיל בנסיעה. למעשה, המיצובישי טרייטון נראה כל כך טוב, שכבר ביציאה מהסוכנות אני זוכה למבטים משתהים מנהגים. להזכירכם, בסופו של יום או מבחן דרכים, עדיין מדובר ברכב עבודה, והוא מרשים מאוד, במיוחד בצבע השחור, שמבליט את כל חגיגת הכרום שעליו.


למרות אורכו, שעומד על 5305 מ”מ ורוחב של 1815 מ”מ, ובסיס גלגלים שצמח ל-3000 מ”מ, ולמרות תחושת כבדות מועטה של ההגה, התמרון באיזור התעשיה הצפוף שבו נמצאת הסוכנות מרגיש דיי קליל ונוח, רבות בזכות רדיוס סיבוב של 5.9 מטר, ומהלך הגה שקוצר בדיוק בשביל כך. תענוג.

בחזית הענק השחור הזה יושב מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר. זהו מנוע חדש עם מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה, המאפשר ניצול מירבי של הטורבו, בהתאם לתנאי הדרך, ועם הספק של 150 כ”ס ב-3500 סל”ד ומומנט של 40.8 קג”מ החל מ1750 סל”ד. רגע, מה? זה הכל? נתוני המנוע הקודם היו 2.5 ליטר עם 181 כ”ס. על פניו, על הנייר, המנוע החדש הוא חלש יותר, במיוחד לאור נתוני הגדילה וכושר ההעמסה והגרירה. אצטרך לבדוק לפחות אחד מהם. למנוע שודכה תיבת הילוכים עם שישה הילוכים, אותה ניתן לתפעל משיפטרים מאחורי גלגל הרכב. נהדר.

 

מתחילים בשבילים קלים

 

עומד באתגרים

 

אני לוחץ על דוושת הגז והמיצובישי טרייטון מגיב יפה, לא מרגיש כבד או עצלן וללא שום השהיה בטורבו. אבל, זה לא כוחות. מדובר בכלי עבודה, והטיירטון כרגע מסתובב לו בפאן שלו, ללא שום נגרר או מעמסה. תכף נראה איך הוא מרגיש בעבודה קשה. נוחות הנסיעה, הנקודה החזקה של הטרייטון, מתגלה דווקא כשהוא ריק מכל מטען. בכלים דומים, כשהרכב לא מועמס/עמוס, התחושה קופצנית יתר על המידה, מאחר והמתלים והקפיצים בנויים למטען ועומס. כאן לא.

מיצובישי טרייטון החדש צוייד בשלדה משופרת לשיפור הויברציות, בקפיצי עלים ארוכים במיוחד שהותקנו מעל הסרן האחורי, דבר שמשפר את מרווח הגחון, מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה. מלפנים, צוייד הטרייטון במתלים נפרדים, ובכך, נוחות הנסיעה השתפרה משמעותית. אין ספק שהנוחות מורגשת, ומה שמעט פוגם, אלה הם רעשי המנוע, שעדיין חודרים לתא הנהג. אבל אני מזכיר לעצמי שבכל זאת, זה רכב עבודה.

אני משייט לי להנאתי, ולמרות הגשם החזק ולמרות מערכת ה-START-STOP העצלנית עד כדי מעצבנת, דבר לא יפגע לי עכשיו בהנאה. המון זמן לא נהנתי מכזאת נוחות נהיגה בטנדר.

 

לא מרגיש את העומס. כושר גרירה של למעלה מ-3 טון מיצובישי טרייטון

 

בוציאטו כפול

בוקר שטוף שמש מעיר אותי ואת הטרייטון. אחרי קפה שחור נוסף אני מחבר אליו נגרר עמוס בכלי שטח שמביאים יחד למשקל גרירה של כ-2 טון. חבוב, היום באת לעבוד!. אני מתיישב בכורסת העור, משלב הילוך, הטרייטון לא ממצמץ וגורר בלי שום מאמץ את הכלי. אני מחליט לאתגר אותו עוד יותר, ובוחר כביש עוקף שידוע בעליה חדה. הטרייטון “אוכל” גם אותה, עם הנגרר, ובלי מלח. אני מוריד את הכובע בפני המנוע החדש, ככה מרגיש כלי עם כושר גרירה של למעלה מ-3 טון.

מיצובישי טרייטון מגיע עם מערכת TSA לבקרת יציבות בגרירה, המנטרת את יציבות הרכב והגרירה, ויודעת לווסת, בעת הצורך, את כוח המנוע והבלימה, ברמת הגלגל הבודד. גם האמבט המדופן מאחור לא פראייר, ומסוגל לקלוט עד 1520 מ”מ אורך של מטען ובעל דפנות גבוהות של 475 מ”מ, וכושר העמסה של קצת מעל טון אחד. מדובר בנתון מרשים, הגבוה מכמה מתחרים חזקים בשוק.

אני משחרר את הנגרר ונכנס עם הטרייטון לשבילי יער המלאכים, ומשלב להנעה כפולה. המעבר בין מצבי ההנעה די פשוט, בזכות לחצן חוגה, Super Select II – הנעה אחורית, הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, והנעה כפולה עם הילוך כוח. בנוסף, ישנם לחצני מצבי שטח (חצץ/בוץ/שלג/חול או אבנים) בקרת ירידה במדרון ונעילת דיפרנציאל אחורי עבור שטח טכני קשה. אני מאתגר את הטרייטון שוב, בשיפועים חדים, אך בזכות זווית גישה של 30 מעלות וזווית נטישה של 22 מעלות (שנפגמת במקצת בשל מגן תחתון ו-וו הגרירה), אני מרגיש בטוח לגשת ולטפס במספר שיפועים חדים.

 

עד 1520 מ”מ אורך של מטען. תא מטען טנדר טרייטון

 

מעבר לגבעה אני מגלה שביל קק”ל חרוש בבוץ דביק וסמיך, אחרי שמספר כלי שטח עשו בו שמות. אני משלב להילוך כח והמיצובישי טרייטון צולח גם אותו, כאילו אני בכביש איילון. אין ספק שמי שירצה בסוף יום עבודה ליהנות ממנו גם בשטח, יקבל את מבוקשו.

בסיום המבחן המאומץ צריכת הדלק עמדה על 8.5 ק”מ ליטר.

 

סיכום

מיצובישי טרייטון החדש, הוא טנדר מעוצב יפה יותר, שקט יותר ונוח הרבה יותר, וברמת הגימור הנבחנת DAKAR SE, גם מפואר יותר, עם שלל מערכות בטיחות, עד כדי כך שהוא מהווה שיקול של ממש למי שמחפש רכב פנאי לסופי השבוע ולא רק לעבודה. המנוע החדש הפתיע אותי לטובה, ולא הרגיש נחות לשניה, אם בגרירה או בטיפוס בעליות תלולות. עבור כל זה תשלמו החל מ-256,000 ₪ לגרסא הנבחנת. אמנם לא מעט כסף, אך תקבלו עבורה תמורה מלאה.

 

יתרונות: עיצוב, נוחות נסיעה, כושר העמסה וגרירה.

חסרונות: מחיר, רעשי דרך, אבזור ומערכות בטיחות חשובות מגיעות ברמות הגבוהות בלבד.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

6 − six =