ביום שאחרי הקורונה: שוק הרכב יתחזק על חשבון התחבורה הציבורית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מחקר צרכנים חדש שנערך בבריטניה מגלה שביום שאחרי הקורונה שוק הרכב יתאושש מהר, ויתחזק על חשבון התחבורה הציבורית, בשל ההנחיות וגם הטראומה שהביא איתו ה-COVID 19 לעולם

 

ביום שאחרי הקורונה: שוק הרכב יתחזק על חשבון התחבורה הציבורית

 

 

מחקר צרכנים חדש של אתר Auto Trader הבריטי, אתר מכירת/קניית רכב הגדול בבריטניה למכוניות חדשות ומשומשות, שסקר כ-3000 צרכנים, מגלה נתונים שיכולים לשפוך קצת אור, ואופטימיות על שוק הרכב “ביום שאחרי הקורונה”.

כמעט מחצית מהנסקרים (48%) שהשתמשו לפני הקורונה בתחבורה ציבורית בשוטף, בבריטניה, אמרו, כי הם סבורים שישתמשו פחות בתחבורה ציבורית, בהתחשב בהגבלות/הנחיות הבריאות הנוכחיות. צרכנים צעירים בגילם, אף מקפידים עוד יותר על הנחיית “שמירת מרחק” וחוששים יותר משימוש בתחבורה ציבורית. 66% מהנשאלים, בני 18-24 טענו כי יש פחות סיכוי שישתמשו בתחבורה ציבורית בעתיד הקרוב.

בסקר נשאלו הנסקרים על נושא קניית רכב פרטי, ונמצא כי יותר ממחצית מהם (56%) סברו כי בעלות על רכב תהיה חשובה יותר עבורם בעתיד, ויתנו לנושא משקל גדול יותר בעקבות המצב. בקרב נשאלים המתגוררים במרכז עיר, ובדרך כלל תלויים יותר בתחבורה ציבורית, הנתון הזה אף גבוה יותר, ו-64% מהם ישקלו רכישת רכב פרטי.

המחקר, שנערך בין התאריכים 14 – 17 באפריל, כלל שלושה סקרים נפרדים המכוונים לדמוגרפיה צרכנית שונה; בסך הכל נסקרו למעלה מ -3,000 צרכנים. מבין 1,067 נסקרים שנשאלו לגבי עמדותיהם הנוכחיות כלפי רכישת מכונית פרטית, כמעט שלושה רבעים (74%) אמרו שחשוב להם לשמור על מרחק אישי בעקבות ה-COVID-19 (קורונה), והם שוקלים לשנות את אופן השימוש בתחבורה. יותר ממחצית (56%) מבעלי רישיון הנהיגה בבריטניה שנסקרו (1,059) שאינם מחזיקים ברכב פרטי כרגע אמרו כי הקורונה גרמה להם לשקול לרכוש רכב כאשר יוכלו לעשות זאת.

 

התאוששות שוק הרכב על חשבון התחבורה הציבורית 

 

בתגובה לממצאים אומרים עורכי הסקר, באתר Auto Trader: “המחקר שלנו מדגיש עד כמה ההשפעה של הקורונה עמוקה וניכרת בעמדות הצרכנים כלפי התחבורה שלהם. הוא גם מאשר כי למגיפה העולמית יהיו השלכות מרחיקות לכת לאחר הסרת ההגבלות הנוכחיות. למרות שנתוני החיפוש והעניין ברכישת רכב ירד בכ-30% לעומת שנה שעברה, Auto Trader מדווחים שעדיין יש לקהל הגולשים “עניין בריא” בשוק המכוניות הבריטי, עם מאות אלפי ביקורים באתר מדי יום. מה שגם בא לידי ביטוי במחקר, שמצביע על כך שרבע (25%) מהצרכנים שנסקרו, מחפשים ובודקים ברשת אחר מידע על הרכב הבא שלהם (1,051), ומעוניינים לקנות רכב עכשיו או בתקופה הקרובה.

מעל למחצית גולשים (57%) אמרו שלמרות שהם רוצים לקנות רכב, הם יעכבו את הרכישה בפועל, וימתינו מספר חודשים לפחות. רק 2% מהצרכנים החליטו שלא לרכוש בכלל רכב, כתוצאה מה-COVID-19.

על אף האקלים הכלכלי הנוכחי וחוסר הוודאות העומד בפני רבים מהנשאלים, הם עדיין רוצים וממשיכים בתהליך חיפוש ורכישת רכב, כאשר רק 16% מהם חוששים מהאופן והיכולת שלהם לממן רכישת רכב בעתיד הקרוב.

 

המכונית השעירה בעולם עומדת למכירה בבריטניה

שמירת ערך מכוניות היברידיות וחשמליות בשוק המשומשות – המודל הבריטי

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 5 =