ב.מ.וו סדרה 1 החדשה (1.5 ל’ 140 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הנעה קדמית חדשה וצילינדר אחד פחות, עיצוב חדש ופנייה לקהל רחב יותר – הדור החדש של ב.מ.וו סדרה 1 מגיע אלינו למבחן דרכים 

 

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה (1.5 ל’ 140 כ”ס) מבחן דרכים

 

כל העולם כולו, ובפרט עולם הרכב, נוסע לקראת עתיד ירוק יותר, חשמלי, חסכוני, ו”פחות מזהם”. זה בא לידי ביטוי במנועי הדיזל שנעלמים בזה אחר זה, אלה שכן דיזל חייבים לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים, לפלוט פחות לחסוך יותר ולהשאר דינאמיים ורלוונטיים, לטובת לקוחות המותג. הפלטפורמות משתנות, לטובת כאלה שמתאימות ויתאימו למנועים חשמליים. ב-2020 לכל מותג יש כמה דגמים חשמליים, היברידיים או פלאג אין/נטענים בחשמל. למי שאין, כנראה בדרך לפשיטת רגל, או שאינו רלוונטי. כלי הרכב השונים זוכים בדורות החדשים למנועים קטנים וירוקים יותר, עם פחות צילינדרים, וכן, גם ההנעה האחורית יוצאת מהאופנה… (זה מדבר לקהל מאד מאד קטן ומצומצם, זה לא חסכוני, זה מזהם, והכסף הגדול לא מושקע שם יותר.

ההלם הגדול היכה הכי חזק בלקוחות ב.מ.וו. למה? כי מותג ב.מ.וו מאז ומעולם, וכנראה לנצח, ייחשב כמותג מכוניות שכיף לנהוג בהן. הן ספורטיביות באמת, ברמ”ח איברן, הן חזקות, הן נראות רעות, בקטע טוב, ויש להן, לרובן “ישבן שמח” – הנעה אחורית. אנחנו ב-2020. הישבן השמח של דגם הכניסה למשפחת ב.מ.וו, ב.מ.וו סידרה 1 החדשה, מוחלף בישבן פחות שמח, פחות יוצא החוצה בכל פנייה. להתראות, הנעה אחורית, שלום שלום, הנעה קדמית. ולא רק זה, גם שלום לצילינדר אחד, בדגם הבסיס – ב.מ.וו i118.  

 

גריל הכליות תופח מדור לדור. ב.מ.וו סדרה 1 החדשה

 

 

מהצד היא הכי יפה. סדרה 1

 

ב.מ.וו סדרה אחת הושקה בתחילת השנה, עם מראה חדש, דגש על פרקטיות ונוחיות, חיסכון בדלק (הרכב עבר שורה של שיפורים המעניקים לו צריכת דלק טובה יותר, ערכי פליטת מזהמים נמוכים יותר, ובמקרים מסוימים הספק גבוה יותר מאשר בעבר), והוא מוצע בארץ עם מנועי שלושה וארבעה צילינדרים EfficientDynamics”” מהדור האחרון של המותג הגרמני.

ב.מ.וו 118i זה שנבחן כעת, מצויד במנוע בנפח 1.5 ליטר עם 3 צילינדרים, TwinPower Turbo. למנוע הזה הספק ומומנט משופרים ביחס לדגם הקודם: הספק מירבי של 140 כ”ס (136 כ”ס בדגם הקודם) ומומנט מירבי של 24.2 קג”מ (22.4). המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים חדשה ומתקדמת, Steptronic עם שבעה הילוכים. ההאצה מאפס למאה קמ”ש – 8.5 שניות.

ויש גם את דגם ה-M135i xDrive המצויד במנוע 2.0 ליטר עם 4 צילינדרים, M TwinPower Turbo המספק 306 כ”ס, עם מומנט מירבי של 45.9 קג”מ (370,000 ש”ח). מנוע זה הוא מנוע ארבעה הצילינדרים החזק ביותר במערך המנועים של קבוצת ב.מ.וו. כל המנועים בסידרה 1 עומדים בתקן פליטת המזהמים המחמיר Euro 6d-TEMP ומצוידים במסנן חלקיקי למנועי בנזין. הדגם הספורטיבי מאד הזה, משודך לתיבת הילוכים פלאנטרית Steptronic Sport בעלת שמונה הילוכים. ההאצה מ-0 ל-100 קמ”ש מתרחשת תוך 4.8 שניות בלבד.

 

מלמעלה מרצדס A CLASS, מאחורה מיניוואן, גראן טורר של ב.מ.וו

 

בואו נעצור לרגע ונתבונן בה, בסדרה 1: מכל צד היא נראית משהו אחר. אפילו מלמעלה – ממעוף הציפור היא לגמרי מרצדס A CLASS. מהצד – סדרה אחת, מאחור, מיניוואן! של ב.מ.וו, מקדימה, תגידו אתם, לא יודעת… לפעמים i30 של יונדאי. והכליות בחזית, הן ממשיכות לגדול. הגריל הוא לגמרי ב.מ.וו, מאיזו זווית שלא תסתכלו.

ואחרי הצחוקים והדאחקות. קבלו ספויילר – ב.מ.וו סדרה 1 הוא רכב טוב, מהנה לנהיגה, שנראה טוב ומרגיש טוב. אני לא קהל היעד שלו, למרות שאני הכי קהל היעד שלו… רק בגלל שחסרים לי 200 אלף ש”ח זמינים בבנק. אני כן יושבת במשבצת “הצעירים פלוס” (25-40), בלי ילדים או ילד אחד… (טוב, אפשר גג שניים), חובבי נהיגה, עם זיקה למותגים הגרמניים היוקרתיים, הקלאסיים, אבל לא רק הם, גם כאלה שמכרו את הלאון, התבגרו, בגרו, והצליחו לחסוך עוד כמה גרושים בצד, מתאימים לפרופיל לקוחות של הסדרה 1.

את הסדרה 1 קיבלתי בסופשבוע מהגשומים והאפורים בחורף האחרון, למרות שיש הרבה כאלה לאחרונה, זה היה קר וערפילי במיוחד. התכנית הייתה ונשארה לנסוע לערד, לא, לא למסלול, אלא לביקור משפחתי עם הילד.

 

תא נהג אירופאי, עם ניחוחות יוקרה. ב.מ.וו סדרה 1
מלא סטייל

 

רושם ראשוני

כשנכנסים לתא הנהג של הסדרה 1 מתחילים להרגיש את תחושת היוקרה והסטייל של המותג והרכב האירופאי. את התחושות האלה קשה מאד לזייף או להעתיק. היא פשוט קיימת ב-DNA של ב.מ.וו. אירופה הקלאסית במיטבה, עם כל הטוב והשפע שיש, אבל בצורה נקייה, שקטה. בלי ניקלים, בלי דמוי עץ ובלי דמוי כלום ושום דבר. השקט הזה, והכביכול סביבת נהג נקייה ומונוטונית, יש בה תחושת יוקרה ו”קלאס” שקשה להסביר אותה. זה נראה טוב, זה מרגיש טוב, זה אופף אותך, ואתה או את, מרגישים בכל גופכם שאתם יושבים במכונית של מותג יוקרתי. גם אם זה דגם הכניסה, הדגם הבסיסי ביותר במשפחה. כי המשפחה הזו, אתם יודעים, היא חתיכת משפחת אצולה. איכות במלוא מובן המילה.

תאורת האווירה מהפנטת ביופייה, נשארתי עם הצבע הכחלחל שהקיף את סביבת הנהג, נעים וחמים. המושבים תומכים והריפודים העוטים אותם מלטפים ומדויקים בעיני לתחושה שהרכב צריך לספק. מרווח פנים פרקטי לנהג/ת יחיד/ה, לזוג או משפחה עם ילד, גג שניים, אבל זה רק בתנאי שאתם לא רואים את עצמכם באף רכב אחר. מעניין פה, וקצת קודר. סאן רוף יוסיף הרבה.

 

מושבי ספורט מעוצבים נוחים ותומכים. ב.מ.וו סדרה 1

 

תאורת אווירה בתא הנוסעים


הנעה בלחיצה, ידיים על ההגה. ההגה שמנמן וקשיח, שאני סך הכל אוהבת, אבל שעה אחרי מפרקי האצבעות אומרים אחרת – “הצילו”. מנוע ה-1.5 ליטר טורבו מרגיש חזק ודינאמי, בעוצמה הנכונה על דוושת הגז. בתחילת המבחן נטיתי להשתמש באופציית העברת הילוכים ידנית, כדי לזכות לעוד כוח בהאצות ביניים – הורדתי הילוכים באופן ידני, הסל”ד קפץ, ועדיין לא קיבלתי את הדחיפה הזו קדימה, את המומנט שרציתי. חיפשתי כוח מתפרץ, תגובות תזזיתיות, ומשאלה לא הגיעו, חזרתי להעברת ההילוכים האוטומטית, ולחצתי לחיצה עמוקה יותר על המצערת, לחיצה שפתרה את ה”בעיה”. הרכב עף קדימה לשביעות רצוני, המהירות על לוח השעונים היפהפה עלתה ועלתה, ובתא הנוסעים תחושה של נסיעה עירונית נינוחה. זה עוד סימן לאיכות.

מכל החוויה המהנה הזו, ניכר שנתוני הדלק הושפעו, ומנתון צריכת דלק ממוצע של 12.5 קילומטר לליטר, אלה התחילו לרדת אל מתחת ל-10 ק”מ לליטר.

קר, רטוב, הגשם לפעמים נראה כמו אויב, ומשאיר לך אפס ראות, וזה בדיוק הזמן והמקום לראות מה הסדרה 1 שווה. הלחיצות על דוושת הגז מורגשות בלבד, רעשי מנוע – אין. איטום יותר ממעולה של רעשי המנוע ברכב. רעשי דרך ורוח – נכנסים אבל “סבירים”, ועדיין, אפשר לומר שביום כזה סוער, עם רוח שמרעידה מכוניות, אפשר לתת לסדרה 1 ציון יותר מעובר על איטום רעשים ברכב.

מה לגבי המתלים? ספיגה ושיכוך טובים, גם בעיר וגם בכבישים בינעירוניים. לא ציפיתי מב.מ.וו סדרה 1, גם אם זו האחות הצעירה והבסיסית במשפחה למשהו אחר, מלבד יציבות, נוחות, נסיעה שקטה יחסית, וסטייל ואופי בקילוגרמים. נו, זה שווה גם כסף.

 

קהל היעד: יחידים זוגות ומשפחות קטנות. ב.מ.וו 1

 

מרווח הפנים צמח מעט בדור החדש, וזה בא לידי ביטוי במיוחד במושב האחורי. הכניסה לרכב קלה יותר, מרווח הברכיים לנוסעים מאחור גדל ב-33 מ”מ, וב-19 מ”מ במרווח הראש. הנהג והנוסע לצידו זוכים גם הם במרווח פנים גדול במעט – 42 מ”מ נוספים מדלת לדלת. נפח תא המטען הוא 380 ליטר, (גדול ב-20 ליטר מזה של הדגם היוצא), וקיפול המושבים האחוריים מגדיל אותו ל-1,200 ליטר.

אבזור נוחות ובטיחות

ממשק ההפעלה הטוב והיעיל (אחרי שעבר מספר שינויים ושדרוגים) של ב.מ.וו הוטמע במסך תצוגה חדש, יחד הם נראים טוב ועובדים באופן מהיר ונוח. מערכת המולטימדיה בב.מ.וו סדרה 1 נראית טוב ונשמעת טוב, רמקולים מקיפים אותי מכל עבר, המושב הספורטיבי תומך בי, חם לי ונעים, והנסיעה כולה מסתמנת כחווייה ממש טובה.

שני משפטים על מערכות בטיחות מתקדמות ברכב – ישנה מערכת תיקון סטייה מנתיב טובה מאד (אגרסיבית והחלטית), וחשוב מאד – חיווי על רכב בשטח מת. אם נצמדים לרכב מלפנים נקבל התראה אד’ומה ובולטת על קרבה לרכב מלפנים, מה שיוריד לנו את הרגל מהגז. הכל, רק לא צפצוף מחריש אוזניים. ציון הבטיחות הישראלי של הדגם הנבחן ברמת אבזור M SPORT – הוא 6 מתוך 8.

 

נוח, יציב, מהנה לנהיגה

 

שנסכם?

אני לא מהמתייפחים והמתלוננים על החלפת מערכת ההנעה, ממש לא. אני במילא לא נמנית עם אלה שזורקים תחת, ומאז ומעולם אהבתי והערכתי מכוניות שנוסעות חזק, יציב ומהר בקו ישר. האדרנלין זורם לי בגוף מעוצמת המנוע, יותר מהסחרור, ההתנהגות, וממה שיש למערכת ההנעה להציע. הב.מ.וו סדרה 1 דינאמית מספיק עבורי, ומהנה, מלבד געגוע קטן לתיבת ההילוכים המצויינת של ב.מ.וו, ה-zf שמונה הילוכים, שהתפרסה לכל כך הרבה כלי רכב, ולא בכדי. היא פשוט עובדת מצוין, אך כנראה שגם זמנה תם. יעילות וחיסכון בראש סדר העדיפויות ולכן, בעתיד נראה אותה פחות ופחות.

אופי המנוע, על כל שלושת הצילנדרים בסדרה 1 החדשה, מורגשים היטב בהתנעה בעצירה במקום, ובנהיגה במהירות גבוהה מאד (מאד). האמת, היא שהופתעתי התחושות האלה. במותגים יוקרתיים כמו ב.מ.וו, איכשהו ציפיתי שימצאו דרך לרכך ולהסוות אותן יותר. ועדיין, במקרים כאלה אני מנסה לצאת מהמשבצת שלי, ולהסתכל מפרספקטיבה של לקוח או לקוחה שנוהגים ברכב. האם הם ירגישו את הרעידות הללו בנסיעת מבחן, יידעו לתת לזה שם, וייתנו להן מקום בקבלת ההחלטה הסופית, האם לקנות או לא לקנות ב.מ.וו סדרה 1? אין לי ספק שממש לא. לרוב הלקוחות שינהגו ברכב, השלושה צילינדרים הללו, והתחושות שמלוות אליהן, לא יופיעו בכלל ברדאר השיקולים. מה כן יהווה שיקול? צריכת הדלק הסופית (הטובה יחסית לדור הקודם), התחושה הכללית בתוך הרכב (יוקרה, סטייל ו”שופוני”), תגובת המצערת (הכיפית ודינאמית מספיק), וההנחה שאולי יקבלו על הרכב.

 

ב.מ.וו סדרה 1 ברמת אבזור M-SPORT  מחיר ₪214,000
גרסת הבסיס VIBE החל מ-199,000 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 + 10 =