החיים בימי קורונה: האם טיפול שוטף לרכב הוא טיפול חיוני?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טיפולים שוטפים לרכב בימי שגרה הם יותר מחיוניים, וחשוב להקפיד לעשותם בזמן. האם בימי קורונה, טיפול שוטף או חירום לרכב סובל דיחוי עד לאחרי המגפה?

החיים בימי קורונה: האם טיפול שוטף לרכב הוא טיפול חיוני? מרכז השירות אוטומטיבי הרצליה

 

 

בימים אלה כשנגיף הקורונה נמצא במרכז חיינו ומשבש לנו את כל תחומי החיים, ומדי יום אנחנו מקבלים הנחיות חדשות שמחמירות והולכות, עולה השאלה האם יציאה לטיפול ברכב במוסך נחשבת יציאה חיונית?

ראשית עלינו לזכור שנכון להיום יש עדיין אנשים שנוסעים לעבודה מידי יום משתמשים ברכב שלהם באופן שוטף, והרכב שלהם צריך להיות תקין, מטופל (טיפולים תקופתיים/שנתיים), זאת ועוד, צריך להישאר “תחת ביטוח”.

ישנם טיפולים קטנים שוטפים וקלים שאפשר לעשות בעצמכם בבית, כמו בדיקת שמן ובדיקת מים. להוסיף מים ייעודיים לרכב, או שמן מתאים לפי סוג הרכב, ולפי הצורך. המחמירים יגידו לכם שבדיקה כזו צריכה להעשות מדי בוקר. מה שחשוב, הוא שאפשר לעשות זאת לבד, ומבלי להתרחק מהבית, בימים הללו.

 

מתי יציאה למוסך תחשב כיציאה חיונית מהבית, שאינה סובלת דיחוי?

 

אינכם צריכים להיות מוסכניקים, כדי לשים לב בזמן נסיעה לבית או לעבודה, לרעשים או רחשים שלא נשמעו קודם לכן בזמן שנסעתם ברכב; רעשים מבית המנוע (מתחת למכסה המנוע), או תיבת ההילוכים, תחושות שונות, רעידות, ריחות מוזרים או כל דבר אחר שנראה או נשמע לא כשורה ברכב, ועלול לסכן אתכם בנסיעה.

שי עידן, מנהל מרכז השירות אוטומטיבי בהרצליה, (מורשה שברולט, קאדילק, איסוזו), מציין: “כדאי בעיקר לסמוך על נורות האזהרה והתראה בלוח השעונים ברכב. מול הנהג בלוח המחוונים נמצאים כל הסימנים ואורות האזהרה המתריאים לנהג שמשהו לא כשורה ולא תקין ברכב”.

 

נורות אזהרה ברכב. מתוך אתר ידידים, סיוע בדרכים

 

באם מדובר בנורת אזהרה בצבע כתום, אפשר להיות רגועים, ולנסוע באופן עצמאי למוסך הקרוב, לבדיקה וטיפול. כדאי מאוד לא “למשוך” יותר מידי את ההגעה לטיפול.

באם מדובר בנורת אזהרה בצבע אדום, מומלץ מאד לדומם את המנוע ולהזמין לרכב גרר, ישירות למוסך הקרוב, או מוסך הבית.

אם מתעלמים מנורות אזהרה ברכב, על אחת כמה וכמה מנורת אזהרה אדומה בלוח המחוונים, עלולים להרוס מכלול חשוב ויקר ברכב, עד הוצאתו כלל משימוש, ולכן, נחוץ וחיוני לגשת לטיפול, להמשך נסיעה בטוחה ברכב.

כל מוסך או מרכז שירות, נכון ליום זה, חייב להמשיך ולהקפיד על קיום הנחיות משרד הבריאות:

▪︎ שהייה בתוך המוסך או מרכז השירות אסורה על יותר מעשרה אנשים יחד.
▪︎ לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם.
▪︎ שימוש בכפפות או מסכה הוא נחוץ, אך עדיין מהווה סוגיה שנויה במחלוקת. *כן, כדאי מאוד להחליף מסכות או כפפות באופן תכוף.
▪︎ יש לשטוף ידיים באופן שוטף, במים וסבון.

**אם אתם אינכם מרגישים טוב, מוטלת עליכם האחריות לשמור על בריאות הסובבים אתכם, להשאר בבית ולפנות לקופת החולים או בית חולים לקבלת מענה והמשך טיפול, וכמובן, לדחות את הטיפול ברכב עד אחרי שנבדקתם ווידאתם שאינם חולים.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

12 Replies to “החיים בימי קורונה: האם טיפול שוטף לרכב הוא טיפול חיוני?”

  1. האם מותר בימי קורונה אלו, ליסוע למוסך לשם תיקון המזגן?

  2. האם ניתן לצאת למוסך ולתקן תאונה שקרתה לי לפני כחודש עם הרכב ? אני ממתין זמן רב ומושך עניין זה. ניתןמלנסוע עם הרכב אבל המוסך הזמין חלקים מזמן וגם חשוב לתקן את המכה והיא מפריעה במידה מסויימת.

  3. שלום קיבלתי בדואר אגרת רישוי לטסט, אני מתגורר בר”ג והמוסך בגבול ר”ג בני ברק.
    וקבעו לי להגיע לטיפול ולהעביר טסט במוסך מאזדה בתאריך 21.09.20.
    האם אני יכול לנסוע למוסך היות והרכב חייב לעבור טסט
    תודה, יגאל

  4. שלום,
    אני גר בנהריה וברשותי רכב שיודעים לטפל בו רק במרכז (פתח תקווה ודרומה). האם אני יכול לצאת מנהריה ולפתח תקווה עבור טיפול במוסך?

  5. שלום, נדלקה לי נורת אזהרה, שרק המוסכניק עם המחשב שלו, יכול לדעת מה הבעיה. האם אני יכולה לנסוע למוסך לתקן, בזמן הסגר? המוסך שלי במרחק חצי שעה נסיעה מהבית?

  6. קניתי מכונית חדשה שתהיה מוכנה בימים הקרובים. עשיתי עסקת חליפין. האם אוכל להביא את הרכב הישן ולקחת את החדש? אני גרה בתל אביב ובמוסך ממנו אקח את הרכב בראשון לציון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 + thirteen =