סוזוקי סוויפט החדשה (1.2 ל’ מיקרו היבריד אוטומטית) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

סוזוקי סוויפט 1.2 מיקרו היברידי אוטומט
סוזוקי סוויפט 1.2 מיקרו היברידי אוטומטית מבחן דרכים

 

גם הסוזוקי סוויפט, כמו הסוזוקי איגניס, זכתה למערכות בטיחות מודרניות ומערכת מיקרו היברידית כדי לשמור על התחרותיות מול רכב הסופר מיני של השכנים שלכם ממול. האם היא נשארה תחרותית מספיק בשנת 2020, בואכה 2021 ומי מהאחיות הקטנות לבית סוזוקי טובה יותר לטעמנו – הסוויפט או האיגניס?

 

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של הסוזוקי סוויפט בגרסה החדשה נותר דומה מאד לדגם שהוצג בשנת 2017 פרט לשינויים קלים מאד, שהבולט בהם הוא חישוקים בעיצוב שונה. הסוויפט, לטעמנו, עדיין נאה ובעלת מראה “צעיר”. קורות A ו-B צבועות בצבע שחור והלקוחות שחיים על הקצה יוכלו להזמין את הגג והמראות בצבע שונה מצבע המרכב (בתוספת תשלום כמובן). איזור קורה C כולל עיצוב לא שגרתי כאשר ידית הדלת האחורית חבויה בחלון, ומשתלבת עם הקו התחתון של החלונות העולה ויורד חזרה ומשתלב עם השמשה האחורית.

 

סוזוקי סוויפט תא נהג

 

סוזוקי סוויפט הגה

בקרת אקלים

 

חלונות חשמליים

 

 

תא נהג ונוסעים

 

הכניסה לסוויפט מתבצעת ללא מפתח. מושב הנהג נוח יחסית ומציג שיפור משמעותי ביחס למושב הנהג באיגניס. העיצוב הפנימי של הסוויפט אינו פורץ דרך וכולל פס פלסטיק מבריק לאורך הדשבורד. ההגה, העטוף עור, מכיל לא מעט כפתורים: בקרת שיוט, שליטה על מערכת המולטימדיה, בקרת הסטיי ה מנתיב, כפתורי שליטה על המסך המרכזי בלוח המחוונים ועוד. המסך המרכזי בלוח המחוונים, הנמצא בין מד הסל”ד ומד המהירות, מספק מידע בעיקר בנוגע למערכת המיקרו היברידית (עליה נרחיב בהמשך), ונתונים פחות שימושיים ברכב ללא יומרות ספורטיביות כגון מד כוחות G, מדי מומנט והספק ועוד.

ממושב הנהג ניתן לשבח את מערכת בקרת האקלים הנגישה והנוחה לשימוש, את חיבור ה 12 וולט, USB ו-AUX (PL 3.5 ואת כיסי הדלתות הגדולים. פחות אהבנו את העובדה שהשליטה על עוצמת השמע מתבצעת באמצעות כפתורי מגע (ולא כפתור עגול נוח ובנאלי), את המחסור במשענת היד ואת העובדה שתאורת הגג נמצאת בחלק הקדמי של הרכב בלבד. עוד נציין כי מערכת המולטימדיה המותקנת בגרסה החדשה הותקנה במפעל ולא בהתקנה מקומית כפי שהיה נהוג עד כה. חומרי הדיפון, כצפוי מרכב ברמת המחיר הזו, קשים יחסית אך איכות הגימור וההרכבה טובים. 

 

מושב אחורי סוזוקי סוויפט

 

מאחור מרווח הברכיים והראש טובים באופן יחסי. כמקובל בקטגוריה, האבזור לנוסעים מאחור בסיסי וכולל חלונות חשמליים, כיס בגב מושב הנוסע ו…זהו פחות או יותר. תא המטען כמסוגל להכיל 242 ליטר סבירים לחלוטין, בהתחשב לכך שמתחתיו שוכן גלגל חלופי – לא דבר שניתן למצוא היום בכל רכב. 

 

 

מנוע בנפח 1.2 ליטר ללא מגדש טורבו עם 83 כ”ס. סוזוקי סוויפט החדשה

 

נהיגה

 

את הסוויפט מתניעים באמצעות לחצן התנעה. כמו באיגניס, המנוע בחזית בנפח 1.2 ליטר, נושם אוויר ללא מגדש טורבו ומפיק 83 כוחות סוס. 7 פחות מהדגם היוצא, כאשר הקו המנחה הוא חסכון בדלק ובזיהום אוויר. בפרסומות של סוזוקי תשמעו שהסוויפט מצויידת במערכת היברידית, אך למעשה מדובר במערכת מיקרו היברידית (או בעברית: Mild Hybrid). מערכת זו כוללת סוללה ומנוע חשמלי המספק כשלושה כוחות סוס ומסייע למנוע הבנזין להאיץ את הסוויפט בסל”ד נמוך ועל ידי כך לחסוך, לטענת סוזוקי, כ-10% עד 15% אחוז בצריכת הדלק.

נציין כי המנוע החשמלי אינו מסוגל לשנע את הסוויפט בכוחות עצמו אלא רק לסייע כאמור למנוע הבנזין. החסכון תלוי כמובן בתוואי הנסיעה: בכביש הבין עירוני כמעט ולא יהיה חסכון לעומת נסיעה עירונית שכוללת האצות רבות בסל”ד נמוך יחסית, שם המערכת מככבת. פעולת המערכת כמעט ואינה מורגשת והסוללה, כמקובל ברכבים היברידיים, נטענת בעזיבת רגל מדוושת התאוצה ובמהלך בלימה. לא ניתן לכוון את רמת הטעינה (על חשבון בלימת “מנוע” חזקה יותר) כפי שניתן ברכבים היברידיים אחרים. יתרון נוסף של המערכת המיקרו היברידית הוא שילובה במערכת ה- Start Stop. באמצעות שילוב זה, המערכת פועלת באופן חלק, מהיר ושקט. 

 

תיבת הילוכים רציפה. סוויפט

 

תיבת ההילוכים המותקנת בסוויפט הינה תיבה רציפה. התיבה כוללת אפשרות לתפעול ידני בין שבעה יחסי העברה קבועים, כאשר התפעול מתבצע באמצעות משוטי העברה הממוקמים מאחורי ההגה. כמקובל בתיבה רציפה, פעולתה חלקה ובמהירות 110 קמ”ש, יחס ההעברה הארוך ביותר יניח את מחט הסל”ד על כ-2,250 סל”ד. אם תאיצו עוד קצת לכ-120 קמ”ש, רעשי רוח יחדרו לתא הנוסעים. לטובת השיוט בכביש המהיר הסוויפט מצויידת בבקרת שיוט אדפטיבית.

נוחות הנסיעה בסוויפט טובה יחסית ולעומת האיגניס, בכביש המתפתל מצאנו כי הסוויפט, מספקת לנהג בטחון גבוה מאחורי ההגה, ופרט למחסור בכח, מהנה לנהיגה עם כניסה טובה לפניה ואיזון טוב במהלכה. גם הבלמים טובים יותר מהאיגניס (דיסק מאחור בסוויפט לעומת תוף באיגניס) והתחושה בדוושת הבלם טובה משמעותית. תורם לכל זאת המשקל העצמי הנמוך העומד על פחות מטון – נדיר במונחי שנת 2020. צריכת הדלק המשולבת במבחן עמדה על כ-14 קילומטר לליטר. 

 

מצוידת במערכות בטיחות מקוריות

 

בטיחות

 

הסוויפט בגרסתה החדשה, מצויידת כאמור בשלל מערכות בטיחות מקוריות. מערכות ראויות לציון הן הבלימה האוטונומית, בקרת השיוט האדפטיבית, 6 כריות אוויר, התרעה על רכבים ב”שטח מת” (הכוללת מספר סוגי התרעה בהתאם לרמת הסיכון), התרעה באמצעות רטט בהגה מפני סטיה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, התרעה על תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי ופנסי לד (באורות הדרך והן באורות הגבוהים) אשר אינם דבר מקובל בקטגוריה. 

 

צריכת דלק משופרת בזכות המערכת המיקרו היברידית ומערכת סטארט-סטופ טובה

 

מחירה של הסוויפט – 101,990 ש”ח

 

לסיכום

הסוויפט לוקחת את יתרונות האיגניס בעיר (צריכת דלק משופרת בזכות המערכת המיקרו היברידית ומערכת סטארט-סטופ טובה) ומציגה בנוסף גם נוחות נסיעה ובטחון גבוה מאחורי ההגה גם בין הערים. את האווירה מצננים מעט המנוע הצנום ותיבת ההילוכים הרציפה המעיבה על הביצועים. למי שמראה “ג’יפוני” אינו בראש מעיניו – הסוויפט, לטעמנו, מציגה חבילה טובה משמעותית מהאיגניס.

מחירה של הסוויפט עומד על 101,990 ש”ח, כ-7,000 ש”ח יותר מהאיגניס. לא זול במיוחד, ולכן, לחובבי הנהיגה שמחזיקים ברשיון נהיגה לרכב ידני (אם עוד נותרו כאלו), היינו ממליצים לשקול את הגרסה הידנית הזולה בכ-15 אלפי ש”ח משמעותיים למדי. 

 

 

סוזוקי סוויפט 2017 – מבחן דרכים

המדריך המלא לסוזוקי סוויפט: טיפולים שוטפים עלויות וכללי זהב

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − 9 =