העתיד ירוק וחזק: טויוטה קאמרי היברידית במבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה קאמרי הייבריד מכונית המנהלים הפופולרית של טויוטה הגיעה לישראל עם מערכת הנעה היברידית. האם מוניטין גבוה יספיק לה בהתמודדות מול מתחרות חזקות בקטגוריה? מבחן דרכים

טויוטה קאמרי הייבריד. מבחן דרכים

כששמעתי שאבחן את הדור השמיני של הטויוטה קאמרי החדשה, והיברידית, התחושה הייתה אמביוולנטית. מצד אחד, לראשונה משנת 2002, הקאמרי מגיעה עם מנוע חדש ופלטפורמה חדשה מסקראצ’, פלטפורמה מודולרית TNGA שמשרתת דגמי טויוטה נוספים וגם את האח מהחטיבה היוקרתית, לקסוס. מצד שני, בכל זאת, מה כבר יכול להיות מרגש במכונית סלון-מנהלים היברידית, ארוכה קצת מדי, מבית טויוטה האפרורית? אז, מתברר שלא מעט.

עיצוב

מבחוץ, טויוטה קאמרי החדשה היא הכל חוץ מאפרורית ומשעממת. העיצוב החיצוני מוחצן עם חזית דינאמית ואגרסיבית, רבות בזכות הגריל האפור והמוגזם מלפנים שמשתלב בתוך פגוש קידמי לבן עם גימור של חצאית ספורטיבית, שבאופן מדאיג נראתה נמוכה למדרכות בארצנו (מה שיתגלה בהמשך כנכון). פנסי LED גדולים נמתחים לאחור ומתייצבים בקו ישר עם פס קימור בולט לכל אורכם של הדלתות.

מאחור, פנסי תאורה ענקיים שמתחילים עוד בכנף הצד וישבן שמסתיים בתחתית נמוכה, שאף היא בעלת גימור ספורטיבי שחור, פלוס צינורות הפליטה. מעל, גג קמור עם חלון זכוכית ואנטנת סנפיר כריש. אין ספק שמדובר באחד העיצובים האוונגרדים של טויוטה בשנים האחרונות. טויוטה בחרה בעיצוב ייחודי, ולכן הקאמרי ההיברידית היא אחת ממכוניות הסלון-מנהלים היפות כיום על כבישי ארצנו.

עיצוב שמרני בתא הנהג. טויוטה קאמרי

בתוך תא הנוסעים מתגלה מראה קצת יותר שמרני. ניראה שהמעצבים השתוללו מבחוץ אבל שמרו על שמרנות ואיפוק בפנים. אמנם יש הבלחות עיצוביות כמו  גימורי העור בדשבורד ובדלתות, אך ההגה, לוח השעונים ובכלל האווירה הכללית לרבות הלחצנים בקונסולה הם פשוטים ואופייניים לטויוטה. הייתי מצפה ברכב בסגמנט הזה לקצת יותר. גם גימורי העץ, דמויי עץ, לא מוסיפים הרבה יוקרה ואולי אף להיפך. ניראה היה שכדאי והיו נמנעים מהם.

ועדיין התחושה הכללית, כשמתיישבים בקאמרי היא של רכב גדול, מרווח ויוקרתי.
מושבי העור (ברמת הגימור XLE הנבחנת) גדולים ומתכווננים חשמלית, ואף עם אופציה לחימום המושבים. משענת היד בין המושבים הקידמיים גדולה, בתוכה מקום אחסון די גדול.

משטח הטענה בתקן QI פעל באופן טוב וללא ניתוקי טעינה במהלך הנסיעה.בנוסף תמצאו כאן מסך מולטימדיה 8″ עם אפשרות ל mirror line עם הנייד שלכם ועם מערכת מולטימדיה מקורית באנגלית, לצפייה במצלמת רוורס ולשליטה בסלולרי ומדיה באמצעות חיבור BT. בנוסף, ישנה מערכת פקודות קוליות שסירבה להישמע לקולי, גם בתשובות פשוטות כמו ‘כן’ ו’לא’ באנגלית. במרכז לוח השעונים תמצאו מסך מידע 7″ המכיל מגוון אפשרויות, הכולל את מחוון הECO Drive.

במה מדובר? למי שהתגעגע לימי הציונים בתיכון, המערכת תתן לכם ציון מספרי בהתאם לאופי הנהיגה שלכם, שכמובן שככל שהנהיגה חסכונית יותר הציון גבוה יותר. הציון שקיבלתי בסיום נסיעת המבחן היה גורם לי לרדת הקבצה בתיכון. מזל שמדובר רק בצריכת דלק. בנוסף לכל המסכים ישנה תצוגת עילית של לוח השעונים (HUD) לשמשה. תצוגה צבעונית גדולה וברורה.

מרווח ראש מצוין ל3 נוסעים בוגרים

מאחור, המושבים נוחים, ומאחר וחלון השמש בגג סטנדרטי ולא מתפרס לכשני שליש גג, שלושה נוסעים גבוהים יתרווחו מאחור בנוחות על המושב ללא הפרעה לראש. המושב באורך כללי של 133 ס”מ מספק גם מספיק מקום לשני מושבי בטיחות וילד. תא המטען בעל נפח של 427 ליטר, גדול ועמוק, ולמרות פתח טעינה צר יחסית, היה נוח להטענה, וסיפק מספיק מקום ללא מעט מזוודות וציוד. עוד דבר שאיתרתי בתא המטען, היא ידית עם הסבר ציורי כיצד יש להשתמש בה על מנת להימלט מהתא, אם מצאתם את עצמכם נעולים בתא המטען. טוני סופרנוס לא היה אוהב את זה.

בואו נדבר קצת על גודל, כי הגודל לחלוטין קובע. הקאמרי ארוכה, מאוד. לייתר דיוק, האורך הכללי שלה הוא 4880 מ”מ, 30 מ”מ ארוכה יותר מהדגם היוצא, רוחב של 1840 מ”מ, 20 מ”מ רחבה יותר מהדגם היוצא ועם בסיס גלגלים שגדל ב-50 מ”מ לעומת הדגם היוצא, ועומד על 2825 מ”מ. את כל הגודל הזה בהחלט מרגישים במרחבים שבפנים, אבל גם במהלך הנסיעה כפי שאפרט בהמשך.

מנוע בנזין ומנוע חשמלי עם הספק כולל של 208 כ"ס. טויוטה קאמרי הייבריד

שוטי שוטי ספינתי

טויוטה קאמרי שוקלת 1.62 טון, ברמת גימור XLE, בשל השימוש בסוללות ניקל מטאל הכבדה יותר לעומת סוללת ליתיום יון (ברמת גימור LE). המנוע, בנזין חדש 2.5 ל’ VVT-i בעל 178 כ”ס ומנוע היברידי בעל 118 כ”ס, הנותנים הספק מירבי משולב של 208 כ”ס ומשודכים לתיבת הילוכים חשמלית רציפה e-CVT.
למרות ההבדל במשקל בין רמות הגימור, התאוצה מ0-100 זהה ועומדת על 8.2 שניות.

לחיצה על כפתור ההנעה KEYLESS והקאמרי מניעה, או לפחות כך מראה לוח השעונים, אחרי השקט שנשמר כצפוי לרכב היברידי. השקט נשמר גם במהלך הנסיעה, ובאופן מפתיע המעבר למנוע הבנזין במהלך נסיעה בפקקים או במהירות איטית הוא די נדיר. הסוללה יודעת להחזיק יפה לטובת חיסכון בדלק. התחושה היא כי הגיר הרציף מתקשה בהילוך הראשון והשני להעביר את הכח הנדרש ויש מין השהיה בתגובה אליה מצפים, אך במהירויות גבוהות ובסל”ד גבוה העברת הכח מורגשת בצורה נחושה ומדוייקת יותר והקאמרי הופכת לטיל בליסטי עם תגובות מעולות המשכיחות שמדובר ברכב היברידי.

ההיגוי החשמלי כמעט ולא פוגם בתחושות והנהיגה בטויוטה קאמרי ההיברידית נעימה ושקטה. יחד עם זאת, בשל מיקום המראות ואורכה המחסור של התרעה על שטח-מת מורגש. חיסרון נוסף, הוא המחסור בחיישני רוורס. יש מצלמת רוורס אבל היה מועיל מאד אילו היה חיישן או שניים בעת חניית הרכב. ואם בחניות עסקינן, זוכרים את החצאית הקידמית? החשש אכן התממש ומדרכות ארצנו פגשו אותה כל עת שרציתי להחנות. חניה בסגנון צבאי עם פנים לכיוון היציאה תמנע זאת, אבל לך תתמרן במקום צר, 4 מטר ו88 ס”מ של רכב אמריקאי ללא חיישני רוורס, זה כמו להשחיל נושאת מטוסים אמריקאית לנמל אשקלון.

מבצי נהיגה. קאמרי היברידית. בחרו במצב ECO לטובת חיסכון בדלק

בטיחות

טויוטה קאמרי החדשה מגיעה עם שלל מערכות בטיחות מעולות, לא פחות מ-10 כריות אוויר מפוזרות ברכב. בנוסף ישנה מערכת קדם התנגשות (PCS) המתריעה על רכבים או הולכי רגל ויודעת להפעיל בלימה אוטונומית בעת חרום בשילוב המילה STOP באדום בולט וגדול בלוח השעונים. מערכת אור גבוה אוטומטי (AHB) המנטרת את בהירות התאורה בהתאם לתנועה ממול ועוברת בין אור גבוה לנמוך באופן אוטומטי. מערכת התרעה על סטייה מנתיב אקטיבית (LDA) המתריעה קולית, ויזואלית ואף מתקנת את הסטייה עצמאית.

וכמובן ישנה גם בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) היודעת לשמור מרחק בטוח מרכבים מלפנים ולהאיט או להאיץ בהתאם, שפשוט עבדה מעולה ונכנסה לפעולה גם במהירות 0 קמ”ש, מה שאפשר לי לנוע בעומסי תנועה מבלי הצורך לגעת בדוושת הגז או הברקס. המערכת אף ידעה לעצור את הרכב ברמזור במידה ועמד רכב מלפנים, ולחיצה קלה על דוושת הגז העירה את המערכת חזרה למהירות שקבענו מראש.

שילוב כלל המערכות הללו מביא את הקאמרי לכמעט חצי מכונית אוטונומית, ובנסיעה ארוכה על כביש 6 למעט משקל ידי על ההגה, הקאמרי נסעה ללא התערבות מצידי במשך דקות ארוכות תוך כדי שהיא מתקנת סטיה מהנתיב ומאיצה ומאיטה בהתאם לתנועה.

מוניטין גבוה, תחרות קשה. טויוטה קאמרי היברידית במבחן דרכים

בידוד הרעשים בטויוטה קאמרי ההיברידית טוב בנסיעה עירונית ובין עירונית. במהירות 120 קמ”ש בכביש 6 היו מעט רעשי רוח אם כי לא בצורה חריגה. נוחות הנסיעה גם היא טובה, אם כי המתלים החדשים רכים מידי ובמעבר על פסי האטה או כבישים פחות איכותיים ישנם מעט טלטולי קדימה-אחורה במרכב, שמה הרגשנו כמו ברכב “אוניה” אמריקאי קלאסי. קוריוז קטן – עת עצרנו בשולי כביש 6 (במפרץ חירום, לצורך התפנות דחופה של אחד הילדים), שמנו לב שכלי רכב שעברו לידינו, ליד הקאמרי הלבנה, החלו להאט את הנסיעה, וכשחזרתי לרכב, ראיתי בווייז שמישהו שהספיקו לדווח על הקאמרי כניידת משטרה. הקישור בין טויוטה לבנה למשטרה או ניידת סמויה נחקק לנהגים הישראלים בראש.

בסיום צריכת הדלק עמדה על 13.8 קמ לליטר בנסיעה משולבת. המנוע ההיברידי עושה לה טוב עם נתון שכזה, אם כי באופן מוזר רמת הגימור הגבוהה יותר מסתמכת על סוללות כבדות ונחותות יותר מרמת הגימור LE.

הטוענת לכתר – סיכום
אם בעבר היא הייתה יחידה מסוגה, טויוטה קאמרי (‘כתר’ ביפנית) תצטרך לעבוד קשה בשוק הרותח של רכבי המנהלים ההיברידים, על מנת לשמור על מעמדה מול מתחרות שאולי קטנות וזולות במעט ממנה, אך מאובזרות יותר, כדוגמת יונדאי סונטה הייבריד (חימום מושבים גם מאחור, וילונות צל מאחור וגג זכוכית לכ2/3 גג), שנבחנה כאן בעבר.

טויוטה קאמרי היברידית היא מכונית שקטה ומפנקת, ולעיתים, היה נדמה שנדרש לשים לה שלט “זהירות רכב ארוך” מאחור, במיוחד בתמרון במקומות צרים. היא מכונית בטיחותית מאוד ועם בקרת שיוט אדפטיבית מהטובות שיש כיום, ותדע להביא אתכם ליעדכם מבלי הצורך לשבור תוכנית חסכון עבור תדלוקים. לא פלא שיש לא מעט מוניות צהובות בארה”ב מסוגה. במחיר של 195,000 ₪ לרמת גימור XLE, היא תתאים לנושאי משרה בכירה, המחפשים רכב מפנק וחסכוני לטובת נסיעות מרובות, או לאנשים עם כמה שקלים בצד, שלא מתפתים לאופנת ה’ג’יפונים’ ומחפשים רכב יפה, גדול ירוק, ובטיחותי.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “העתיד ירוק וחזק: טויוטה קאמרי היברידית במבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + 13 =