החלפת צמיגים בחברת ‘טייר דיל’ (TIRE DEAL) סקירה ומידע כללי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

איך בוחרים צמיגים לרכב, איך בחרנו צמיגים לקאדילק שלי, ואיך צריך להראות שירות - החלפת צמיגים בחברת ‘טייר דיל’ (TIRE DEAL) סקירה ומידע כללי

פרויקט קאדילק. החלפת צמיגים ב'טייר דיל'

כל החלטה או מגע של נהג הרכב בהגה, במצערת או בבלמים, מועברים ישירות לארבעת הצמיגים של הרכב, שיוצרים עם הכביש, בכל רגע נתון שטח מגע של דף מדפסת. במקרה של צמיג עם לחץ אוויר לא תקין, שחוק או פגום, הנהג, הנוסעים ברכב והנהגים בסביבה, עלולים להינזק ולהיפגע. כך, יוצא למעשה שצמיגים הם כנראה אביזר הבטיחות החשוב ביותר, ברכב. למעשה, מדובר על החלק היחיד שמקשר בין הרכב לבין הכביש. המנוע החזק ביותר, הבלמים הנשכניים ביותר ואפילו מערכת הבטיחות למניעת החלקה ואחיזת הכביש, אינם שווים מאומה ללא צמיג איכותי, בעל אחיזה, המתאים לרכב, לתנאי הכביש ולצורת הנהיגה. 

בחורף צצו הבעיות. החלפת צמיגים שחוקים ברכב

בגשם הראשון, הבנתי שאני בבעיה. הצמיגים המותקנים ברכב המשומש שקניתי, היו שחוקים מדי, ומרחק הבלימה הארוך, שחוויתי בכביש רטוב, היה הקש ששבר את גב הגמל, החלטתי שאני צריך צמיגים חדשים. היות והפעם האחרונה בה רכשתי צמיגים הייתה אף פעם (ברוך בורא רכבי הליסינג), החלטתי לגשת לאתר זאפ להשוואת מחירים, ולנסות לבחון אם מה שטוב לטלוויזיות שטוחות ומקררים טוב גם לצמיגים. לא הופתעתי, שגם פה, זאפ עשה את עבודתו נאמנה ולאחר כמה דקות, הופניתי לאתר TIRE DEAL, ובטלפון ענה לי מיכאל, מנהל שרות הלקוחות.

לאחר בירור מחירים, התחייבות לאספקה תוך יום עסקים אחד (במקרים מסוימים תוך 3 ימי עסקים) לאחד מתוך 118 נקודות ההתקנה, הפרוסות ברחבי הארץ, החלטתי לסור ל”פרונט הגליל”, הנמצא בחצור הגלילית, ולבדוק על מה המהומה. בחנתי את דירוג החנות בזאפ, ראיתי שזכתה לציון 4.92 (372 חוות דעת, 188 שנה האחרונה), הייתי מופתע מהשרות ושנית, זה פשוט היה נשמע טוב מדי.

אמצע שבוע, לפני קצת יותר מחודש, הגעתי לפרונט הגליל, בו נמצאים גם משרדי שרות הלקוחות של חברת טייר דיל ולאחר שהוצע לי כוס קפה, הדבר הראשון שקיבלתי הוא נזיפה. “זו פשוט סכנת נפשות, לנסוע על הצמיגים שלך”, אמר לי מיכאל, והצביע על כך שהם שחוקים לחלוטין, יבשים ושיש לי מזל שלא חיכיתי לטסט.

נפטרים מהצמיגים הישנים. סקירה על החלפת צמיגים בטייר דיל

אז מתי מחליפים צמיגים?

צמיגים בסופו של דבר, עשויים מגומי, הם מתפוררים עם הזמן, בין אם בשל נסיעה (אספלט, דרכי עפר) ובין אם בשל תנאי הסביבה, התייבשות או שינוי טמפרטורה. שחיקת צמיגים ניתן לזהות בשני אופנים: דופן הצמיג והסוליה. יש לבחון את עומק החריצים, כשהוא קטן ומגיע לסימנים/בליטות (בצמיגים החדשים לרוב יש סימנים לבדיקה), הצמיג הופך למסוכן – חלק מדי, חסר אחיזה וללא יכולת ניקוז מים. הגיע הזמן להחליף. צמיגים בני שלוש שנים או יותר או סימני יובש – סדקים בתוך החריצים, סדקים בצד הצמיג – פוגעים באחיזת הכביש ומתבטאים במרחק בלימה גדול ועלולים ליצור בעיות בהיגוי – הגיע הזמן להחליף.

איך יודעים בן כמה הצמיג?

על כל צמיג, מופיע מספר בן ארבע ספרות. שתי הספרות הראשונות – השבוע בשנה, שתי הספרות האחרונות – שנת הייצור. למשל צמיג שיופיע בו המספר 0518, תחילת פברואר בשנת 2018. אנו ממליצים לרכוש צמיגים חדשים, בני שנה לכל היותר, היות וגם באחסנת צמיגים, מצבם עלול להיפגע, ואינך יודע אף פעם אם האחסנה הייתה במחסן חשוך או בתנאים לא תנאים בחוץ. לכן, גילו של הצמיג, חשוב הן ברכישה והן בבדיקה אחר כך, על גבי הרכב, כשאתה בודק, האם צריך להחליף צמיגים.

מה פשר המספרים המופיעים על הצמיג?

המספרים החשובים ביותר בצמיג שמהווים למעשה את תעודת הזהות.

מופיעים האחד, אחר השני בתצורה הבאה –  255/45R17 98V. רוחב הצמיג הוא 255, המספר הוא במילימטרים ומהווה למעשה 255 מ”מ. המספר הבא, 45 הוא גובה דופן הצמיג באחוזים, ביחס לרוחבו. אצלך, מדובר על 45%. המספר הבא שמתחיל באות R מסמל את קוטר החישוק, במקרה שלך – 17 אינץ’. המספר האחרון מסמל למעשה את קוד העומס וקוד המהירות, במקרה שלך 98V, מהירות מקסימאלית של 240 קמ”ש (רכבי ספורט, קופה וספורט סדאן). כלל האצבע אומר שניתן לשים צמיגים בעלי קוד עומד וקוד מהירות גבוהים יותר, אך לא נמוכים יותר, ממה שמופיע ברישיון הרכב.

אפרופו רישיון הרכב, אתר חברת TIRE DEAL, מאפשר לחפש צמיגים לרכבים פרטיים, אופנועים, רכבים חקלאיים, משאיות וטרקטורונים, לפי מידת הצמיג ובחלק מהרכבים הפרטיים אף לפי סוג הרכב והשנתון, כמו שאפשר לראות בתמונה.

בודקים שהפרונט מאוזן
מכוונים לפי הנדרש על פי הוראות היצרן. החלפת צמיגים - סקירה ומידע כללי

נחזור לרכב שלי, שכבר היה באוויר, וחיכה לצמיגים החדשים מבית קונטיננטל, מדגם ה-Continental Sport Contact 5. מדובר על אחת היצרניות הגדולות ביותר של צמיגים בעולם, שהוקמה בשנת 1871 בהנובר גרמניה, כחברה לייצור גומי, לאחר עשור, החלה לייצר צמיגים לאופניים ובסוף המאה ה-19, החלה לייצר צמיגים למכוניות.

דגם ה-Sport Contact 5, נחשב לדגם הביניים של חברת קונטיננטל, בעל אחיזה והיגוי מעולים, מאפשר עצירה בטוחה וקצרה יותר ואף נטען כי משפיע לטובה על צריכת הדלק. כבר מהשם ניתן לראות שמדובר על צמיג “ספורטיבי” בעל אחיזה משופרת.

עשרים דקות אחר כך, הרכב שלי כבר היה בעמדת כיוון הפרונט, בכדי לכוון ולאזן את המתלים לצורה האופטימלית, לאחר החלפת הצמיגים והג’אנטים. ואכן, לאחר בדיקת מחשב, ומצלמות המשולבות בקיר, הבחנו כי צריך לכוון את הפרונט. למה? כי כשרכב עובר תאונה, עולה על מדרכה או אף עוצר בפתאומיות, יכול לקרות מצב של יציאה מאיזון במתלים, דבר המתבטא בשחיקת צמיגים לא אחידה, סטייה הצידה ורעידות בהגה. מדובר למעשה על שינוים לא רצוניים בזוויות הגלגלים הקדמיים.

בכיוון הפרונט, שמתבצע בעזרת מצלמות מקצועיות ותוכנת מחשב, בה מכניסים את פרטי הרכב, המודל והשנה, מאזנים למעשה את הפרונט על ידי כוונון וסיבוב ברגים בתחתית הרכב בתוך כרבע שעה. הפעולה עולה כ-200 ₪, ומומלץ מאוד לעשות אותה, במידה ויש לכם רעידה לא ברורה בהגה במהירויות גבוהות ו/או שחיקה לא אחידה בגלגל (צד אחד נשחק יותר וכו’).

מתחילים לבצע כיוון פרונט ממוחשב

שעה אחר כך, כבר הייתי בדרך דרומה. מסתבר שהביקורות שקראתי באתר זאפ היו נכונות. ‘טייר דיל’ אכן חברה צעירה, דינמית וטובה, שמציעה צמיגים מכל יצרן, בכל גודל ודרישה, למגוון רחב של סוגי רכבים. ישנם מעל מאה נקודות ברחבי הארץ, ובתיאום מראש, לפעמים מהיום למחר ולפעמים תוך שלושה ימים תוכלו להחליף לצמיגים מותאמים לרכב שלכם.

האם אני ממליץ? לגמרי. ואין יותר מהנתון הבא, כדי להוכיח שהחלפתי גלגלים בדיוק בזמן. בדרך הביתה, בנסיעה דרומה, בכניסה למנהרה בכביש 6, רכב שנכנס משמאל, פגע ברכב מקדימה וברח למסלול שלי. לולא הגלגלים החדשים, קרוב לוודאי שהייתי מחליף טמבון או אף יותר מזה. צמיגים, זה לא משחק ילדים.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “החלפת צמיגים בחברת ‘טייר דיל’ (TIRE DEAL) סקירה ומידע כללי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen + five =