וולוו XC40 PHEV (היברידי נטען) רמת R-Design Expression מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

וולוו XC40 PHEV
וולוו XC40 PHEV (היברידי נטען) רמת R-Design Expression מבחן דרכים

 

יום חמישי שמשי יפהפה ושקט. רגע אחרי שיצאנו מהסגר ה… שלישי או רביעי, או… אחד מהם. תחושת חופש ושחרור אחרי חודש בבית, עם מעט מאד תנועה ומכוניות, ומבחנים. בהרצליה פיתוח עדיין שומם. אני בסוכנות וולוו, מקבלת את המפתחות לדגם הוולוו XC40 פלאג אין הייבריד, והסבר קצר על מה השתנה, מה נוסף, וסקירה כללית על 4 רמות האבזור של הדגם.

אני פה עם רמת האבזור השנייה מלמטה – R-Design Expression (במחיר – 267,266 ש”ח). כן, יתר שמות רמות הגימור מסובכות באותה מידה. ועל אף היותה רמת גימור בסיסית יחסית, לא נראה שחסר בה משהו, מלבד פדלים מאחורי ההגה להעברת הילוכים ידנית. איפה הכנפונים אתם שואלים? גם אני. חיפשתי בחמשת עמודי מפרט האבזור, הגדושים בסעיפי אבזור נוחות ובטיחות, ולא מצאתי אותם באף רמת גימור. זה מעניין ומוזר גם יחד, כי הרכב הזה ממש ממש מאובזר, אז דווקא את הפיצ’ר/אבזור החשוב הזה מצאו לנכון לא להוסיף?

 

וולוו XC40 PHEV רמת R-Design Expression

 

מאיפה מתחילים?

 

אני יושבת בתא הנהג, והוא אלגנטי, ונאה מאד, וגם אם מרגיש לרגע פשוט יחסית, את זה אפשר לפתור בתוספת תשלום של 12 אלף ש”ח, לקפוץ שתי רמות גימור למעלה, ולקבל תא נהג מהודר ויוקרתי ואלגנטי פי כמה, ברמת גימור הגבוהה – R-Design במחיר של 279,266 ש”ח.

לפרט לכם אבזור באורך חמישה דפי מפרט, יהיה קשה. דעו שיש בקרת אקלים אלקטרונית דו-אזורית, הכולל מערכת לניטור איכות אוויר, כניסה והתנעה ללא מפתח הכוללת פתיחת תא מטען ללא מגע יד, סאנרוף פנורמי, ריפודי עור ומשטח הטענה לסלולארי, מערכת שמע מצוינת! שלHarman Kardon, המחוברת ל-14 רמקולים, ובעלת הגדרות שמע מדוקדקות, לחובבי מוזיקה, וכל מי שנהנה מהאזנה טובה ואיכותית למוזיקה ברכב ובכלל. המערכת הזו הרשימה אותי מאד, ומחזקת בי את הרושם שוולוו הפכה להיות צעירה ומעודכנת, וגם הקהל שלה קצת אחר, רבגוני, הייטקיסטי משהו, אנשים מעניינים שמבינים מכוניות.

 

וולוו XC40 PHEV תא נהג

 

וולוו XC40. מולטימדיה בצורת אייפד

 

4 רמות גימור החל מ-264,000 ש”ח

 

ישנה דיבורית Bluetooth + הזרמת שמע, וחיבור לApple Car Play- ו-,Android Auto מסך מגע מרכזי צבעוני 9″ (המוכר והידוע, בצורת האייפד), ומערכת הפעלה קולית. לוח שעונים (מחוונים) צבעוני בגודל 12.3 אינץ’ וירטואלי, דיפונים נאים, מצלמת עזר מאחור לחניה, וחיישנים, ופתיחת תא מטען חשמלית, ותאורה בידיות הדלתות, ומי שרוצה וקיווה לידית ההילוכים ה”קריסטלית”, היא מגיעה משום מה, רק ברמת הגימור הלפני הכי גבוהה – Inscription.

הערה אחת, בעצם שתיים, אבל קטנות, על המולטימדיה: שהיא בגדול, מערכת מולטימדיה מוכרת וידועה ואינטואיטיבית מאד, שראיתי בדמי וולוו שונים לפני. הגישה למדיה/מוזיקה שלנו, ממערכת המולטימדיה היא לא אינטואיטיבית כלל. הופתעתי, שעל אף שכבר השתמשתי במערכת הזו, לקח לי שניות ארוכות פלוס פלוס, להגיע לזה, ולאתר את האייקון הקטן באחד המסכים. שניות ארוכות לתפעול מערכת מולטימדיה, זה לא מספיק. עצתי היא כזו, פשוט הכירו את המולטימדיה לפני שיוצאים לדרך, ואל תחפשו בה דברים והגדרות שונות בזמן הנהיגה.

 

סאנרוף פנורמי

 

פד טעינה לנייד

 

תא נוסעים נאה ואלגנטי

 

דבר נוסף קטן הוא איתור מתגי השמע – הווליום על גבי ההגה. נכון, יש מעיין סימון של קווים בצד ימין של ההגה, וזה אולי מרמז על זה ששם מגבירים ומנמיכים, ועדיין, עדיף פשוט לכתוב בקטן VOLUME.

אז יפה פה, ונוח ונאה, ובואו נשים גז, כלומר חצי גז, וקצת חשמל, ונראה מה ואיך ומתי, תורם לנו הפלאג אין הייבריד ליום יום.

 

מנוע 1,477 סמ”ק טורבו עם הספק של 180 כ”ס, ומנוע חשמלי, עם הספק של 82 כ”ס

 

לוולוו XC40, פלאג אין הייבריד, מנוע בנזין בנפח 1,477 סמ”ק טורבו, (3 צילינדרים), עם הספק של 180 כ”ס, ומנוע חשמלי לצידו, עם הספק של 82 כ”ס – יחד הם מספקים 262 כ”ס מורגשים וחיוניים מאד, עם מומנט משולב של 43.3 קג”מ, והאצה יפה של 7.3 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש. תיבת ההילוכים, אוטומטית כפולת מצמדים, עם 7 הילוכים, שעובדת בצורה טובה וחלקה.

הטווח החשמלי ברכב, כמו בכל רכב פלאג אין הייבריד, הוא יחסית מצומצם, 44 קילומטר “על חשמל”, (טעינה מלאה ביתית/איטית, תיקח עד 4 שעות), ולכן הייתי אומרת ומציעה, שאת הטווח הזה תשמרו לנסיעות עירוניות בלבד.

 

איך?

יש מצבי נהיגה לבחירה: מצב היברידי (נסיעה היברידית שמערבת את מנוע הבנזין ומנוע החשמל), במצב הזה “הרכב בוחר” איזה מנוע להכניס לפעולה לפי אופי הנהיגה שלכם, וכך, בעיקר, אם אתם בנסיעה בינעירונית, אתם עלולים לרוקן את הטווח החשמלי שלכם, בלי ששמתם לב, בעיקר למי שרגלו קלה על הגז.

מצב פיור – PURE, מצב חשמלי מלא – הרכב נוסע רק בעזרת המנוע החשמלי. נצלו את הטווח הזה בחוכמה, וכדאי מאד בנסיעות עירוניות סביב הבית, וכך תוכלו ליהנות, מנסיעה חשמלית בלבד, טעינה מהירה יחסית בין נסיעה לנסיעה, ולצמצם את הביקורים בתחנת הדלק.

 

וולוו היברידי נטען

 

טווח חשמלי 44 ק”מ וזמן טעינה ביתי עד 4 שעות

 

צריכת הדלק על לוח השעונים טרם המבחן שלי היה 5.5 ליטר ל100 ק”מ, היצרן מצהיר על צריכה משולבת של 2.1 ליטר ל-100 קילומטר, ואני דרדרתי אותה, ל-7.2 ליטר למאה קילומטר. (13.8 קילומטר לליטר, זה מצוין במבחן מאומץ).

לפני נסיעות בינעירוניות תצטרכו לתדלק את הרכב. הזדמנות נפלאה ליהנות מהמנוע T5 הנפלא והזריז הזה, שלבדו מספק 180 כוחות סוס, על הגוף הקטן הזה של הקרוסאובר הקומפקטי. אז שוו בנפשכם, איך תרגישו עם שני המנועים יחד – כיף.

וכמו שזה נשמע בדיוק דרך הנתונים היבשים, הרכב הזה חזק ודינאמי, וגם נוח ומשכך, והרמוני למדי, גם בזכות התראות בטיחות ויזואליות וצליל נעימות במהלך הנסיעה, התראות בטיחות שלא מכניסות לפאניקה. חלקן יביאו להנמכת הווליום של המוזיקה ברקע, וילוו בסימונים בולטים בלוח השעונים.

ההיגוי, שזכרתי היטב עוד מגרסת הבנזין של הוולוו XC40, עדיין קל, אבל קל פחות, ולכן, אזקוף זאת לטובה, כי יש שיפור והוא ניכר, והיגוי קל מדי, עלול לחבל ממש בחוויית הנהיגה. אז אני באמת שמחה להרגיש את השיפור. זה רק גורם לדגם הזה להיות יותר עגול ומשתלם. כי חוויית הנהיגה בו טובה ונוחה, וכעת עם השיפור בהגה, בכלל. בדור הבא אני מצפה שיהיה מושלם. מבחינת איטום רעשים, הופתעתי כשרעשי רוח נכנסו לתא הנוסעים במהירות בינעירונית חוקית.

 

דירוג בטיחות גבוה

 

מה בבטיחות?

 

חלק מדפי המפרט, 5 או 6 במספר מפרטים וסוקרים גם את אבזור הבטיחות, והוא מרשים, וכולל:  

דירוג בטיחות ישראלי של 7 מתוך 8 מירביים, עם מערכות בטיחות מתקדמות, ביניהן: מערכת לבלימה אוטומטית במקרה חירום, מערך הגנה במקרה של פגיעה צידית, הכוללת כריות אוויר, תצוגת תמרורים על לוח השעונים (אהבתי, אבל שזה קיים בהרבה מכוניות), בקרת ערנות נהג, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, התראה והכנה לפגיעה מאחור, מערכת לניטור רכב ב”שטח מת”, מערכת עזר אחורית לניטור תנועה חוצה, בעת יציאה מחנייה, ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

אהבתי את הרכב הזה, בעיקר את הגרסה ההיברידית נטענת בחשמל, שמרגישה טוב יותר בנסיעה, בדינאמיות, בישיבה על הכביש, בהיגוי… ובעיקר, כי היא מעט מאפשרת לנו להשתחרר מעול התדלוק השבועי או דו שבועי, ובמחיר לא מרתיע מדי – 267,266 אלף שקלים (כולל אגרה), לרמת האבזור השנייה מלמטה, לרכב שיש בו כמעט הכל.

 

דירוג זיהום – 2 מתוך 15
דירוג בטיחות – 7 מתוך 8
טווח חשמלי – 44 ק”מ
זמן טעינה ביתית – 4 שעות
מחיר – החל מ-264,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 5 =