טויוטה היילנדר החדש 2021 (7 מקומות) – פרטים ונהיגה ראשונה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה היילנדר החדש 2021
טויוטה היילנדר החדש 2021 (7 מקומות) – פרטים ונהיגה ראשונה

טויוטה היילנדר, רכב הפנאי-שטח 4X4, שבעה מקומות, ההיברידי של טויוטה, הגיע השבוע לישראל, גדול ומרווח, מבוסס על פלטפורמת GA-K. בשתי רמות גימור, החל ממחיר – 289,900 ש”ח

 

בהיילנדר החדש טויוטה שמו דגש על שלושה אלמנטים מרכזיים:

 

מימדים

אורכו של הטויוטה היילנדר הייבריד – 4,950 מ”מ, משלב בין סגנון דינמי של SUV עירוני אלגנטי לבין חוזק, כוח ועמידות של רכב 4X4 רב תכליתי. בסיס גלגלים ארוך של 2,850 מ”מ ותא המטען הארוך בקטגוריה. על מנת לאפשר נוחות ו-ורסטיליות מקסימלית השורה השנייה של המושבים זזה קדימה / אחורה על מסילות, המושבים ניתנים לקיפול מלא לקבלת משטח הטענה ישר לחלוטין ומגוון אפשרויות, יחד עם תא מטען מודולרי בנפחים הנעים בין 305 ליטר (VDA, עד גובה הגג) כאשר כל המושבים בשימוש ועד 1,882 ליטר (VDA, עד גובה הגג) כאשר המושבים מקופלים.

 

 

תיבת הילוכים רציפה E-CVT. טויוטה היילנדר

טויוטה היילנדר מולטימדיה

 

הנעה היברידית – חשמלית 

הדור הרביעי של מהערכת ההיברידית של טויוטה, 2.5 ליטר במעגל אטקינסון, 248 כ”ס בשילוב מערכת הנעה אחורית AWD-i. מערכת חלוקת כח מתקדמת ממוחשבת המציעה אפשרויות חלוקת כח שבין 100% לסרן הקדמי ועד 80% לסרן האחורי, ובכך מבטיחה שההיילנדר ייהנה מביצועי כביש מעולים, בכל תנאי דרך ומהירויות הנסיעה.

על פי היצרן, להיילנדר צריכת דלק צריכת דלק משולבת של 15.2 ק”מ לליטר עבור דגם האימוושן ו- 14.1 ק”מ לליטר עבור דגם האקסקלוסיב, עם פליטת  2CO הטובה בקטגוריה – כ-160 גרם לק”מ לרכב ששוקל למעלה מ- 2 טון. נתון זה בולט גם לעומת המתחרים שרובם נמצאים בעולמות של 250 גרם לק”מ.

 

שתי רמות גימור, החל מ-289,900 ש”ח. היילנדר

 

בטיחות

בהתאם לקו של טויוטה, הרכב מצויד בחבילת מערכות הבטיחות האוטומטית המקורית של טויוטה Toyota Safety Sense 2.5 הכוללת מערכת קדם התנגשות (PCS) Pre-Collision System הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי דו גלגלי במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית המתחשבת במגבלת המהירות בדרך Dynamic Adaptive Cruise Control (DRCC), מערכת שמירת מרכז נתיב Assist (LTA) Lane Tracing, מערכת אורות גבוהים אוטומטיים (Automatic High Beam (AHB וזיהוי תמרורי תנועה Road Sign Assist (RSA). רמת האקסלוסיב זוכה לציון הבטיחות הישראלי המקסימלי – 8, ורמת אימוושן זוכה לציון גבוה של 7.

נהיגה ראשונה – טויוטה היילנדר 2021

 

טויוטה היילנדר החדש 2021 סקירה ומפרט טכני
טויוטה היילנדר החדש 2021 – נהיגה ראשונה

 

 

הענק הירוק

כתב: ליאור אמסילי

 

לא בכל יום פוגשים ענק שכובש אותך מהשנייה הראשונה. הטויוטה היילנדר החדש הוא בדיוק כזה. מדובר בטויוטה היילנדר הייבריד, הדור הרביעי של ההיילנדר, שרק נחת בישראל. רכב פנאי-שטח 7 מקומות היברידי-חשמלי, בעל הנעה כפולה, שלא רק נראה גדול, אלא גם נראה מעולה וחסכוני וירוק.

השנייה הראשונה משאירה אותך נפעם מול הטויוטה היילנדר החדש. יש פה לא מעט רכב. למעשה, הוא די עצום. בחניה סטנדרטית, חלק מהחזית פשוט בולט מעבר לקו החניה. אך עם זאת, כמה שהוא גדול, ככה הוא יפה – מחד, בעל קווים עגולים ואסתטיים, ומאידך, משדר אגרסיביות ודינאמיות, כזאת שגורמת לך להגיד “וואלה, טויוטה שיחקו אותה”. הפנסים ארוכים ויפים, ונמתחים לאחור, גריל ענק התחום במסגרת כרום וסמל טויוטה גדול בחזית, פתחים דמוי כונסי האוויר המאכלסים את פנסי הערפל, ואת הכל תוחמים מכסה מנוע וכנפי צד עם ניפוחים ובליטות שהופכים את ההיילנדר לאווירודינמי.

 

טויוטה היילנדר החדש. תא נהג

 

מרחב ענק בתא הנוסעים וסאנרוף פנוראמי. היילנדר 7 מקומות

 

ברוכים הבאים לאייר פורס 1. זאת בדיוק ההרגשה כשנכנסים לרכב. הכל משדר תחושה של עושר ומרחב אמריקאי, בדיוק לשוק אליו מכוון ההיילנדר. פנים הרכב נראה טוב, עם לא מעט חלקים דמויי עור ופלסטיקה בהרכבה איכותית, ועם כמות לחצנים שלא הייתה מביישת קוקפיט של בואינג, המפוזרים סביב מסך המולטימדיה המרחף במרכז הדשבורד הענק, סביב הקונסולה המרכזית ההגה וסביב ההגה.

עם זאת, הכל פשוט ומסודר באופן הגיוני עם הנדסת אנוש מעולה. תא אחסון בין המושבים שמתחת למשענת היד העצומה הוא מהגדולים שפגשתי עם עומק שמאפשר לי להכניס את היד עד מעבר למרפק, ואם זה לא מספיק, תמצאו שם גם משטח טעינה אלחוטי, עם מסגרת שתמנע מהנייד לזוז ולהפסיק את הטעינה.

המרחב הפנימי בטויוטה היילנדר הוא עצום. הגג הפנורמי הענק רק מוסיף לתחושת הגודל והאין סופיות. מושבי העור הקדמיים חשמליים שניהם, ואוחזים בצורה טובה. שורת המושבים האמצעית מרווחת, וניתנת להזזה של כל אחד מהמושבים קדימה ואחורה, וגם שורת המושבים השלישית כל כך מרווחת, שאלמלא הכתוב ברישיון הרכב, אפשר היה להכניס בה שלושה ילדים.

תא המטען הנפתח ונסגר חשמלית, מאפשר גם בתצורת 7 מושבים פתוחים מקום להעמדת שתי מזוודות בגדול בינוני ואולי גם תיק צד. אם תקפלו את המושבים, תקבלו משטח טעינה שיספיק לכם להעמיס כל-מה-שתרצו.

 

מנוע חזק ותמרונים קלים ומהנים

 

לחיצה על כפתור ההנעה והענק נעור לחיים, אם כי בשקט מופתי. בכל זאת היברידי. תצוגה דיגיטלית ברורה וגדולה בלוח השעונים מספקת לא מעט נתונים ובעברית. אני יוצא מחניון צפוף אל הכביש והטויוטה היילנדר שקט וממושמע. לחיצה על הגז, והוא טס קדימה למרות גודלו. גם בתמרונים ובמעברים צרים או בין נתיבים עמוסים החוויה היא אחרת. למרות המימדים שלו, ותחושת הישיבה המאוד גבוהה, ההיילנדר מרגיש בתמרונים כאילו אני נוהג ברכב משפחתי רגיל… כך, שאם קיים איזה חשש מהגודל, הסירו אותו מראשכם וליבכם.

טויוטה היילנדר הוא מוצר פשוט טוב שמוכיח קפיצת דרך משמעותית. עם העיצוב המרהיב, הגימורים, ותחושת היוקרה, המולטימדיה והטכנולוגיה שנמצאת בכל עבר. התגובות של הרכב מצויינות בזכות המנוע החזק, ויש תחושת ביטחון שאופפת אותך עם שלל מערכות הבטיחות המובנות. אה כן, והוא גם היברידי, מה שאומר שצריכת הדלק מצויינת. תשכחו מכל מה שידעתם וחשבתם על רכבי פנאי שטח היברידיים. הטויוטה היילנדר החדש הוא כל מה שחיפשתם, ובגדול.

 

גרסאות ומחירים

  • היילנדר Hybrid E-MOTION 4X4 – במחיר 289,900 ש”ח
  • היילנדר Hybrid E-XCLUSIVE 4X4 – במחיר 304,900 ש”ח
follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “טויוטה היילנדר החדש 2021 (7 מקומות) – פרטים ונהיגה ראשונה”

  1. אם אני מנהל ביוניון מוטורס, אני מפטר את כל אנשי שיווק, יש להם אותך ואתה עושה עבודה נפלאה עבורם.
    בשביל מה להחזיק מחלקת שיווק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 + 5 =