טויוטה יאריס קרוס – המכוניות הטובות של השנה 2021-22

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
טויוטה יאריס קרוס היברידית
טויוטה יאריס קרוס 2022

 

טויוטה יאריס קרוס – המכוניות הטובות של השנה 2021-22 | מלכת הכביש

 

הקדמה:

הגיע הרגע הזה בשנה, בו כל כלי הרכב החדשים שהושקו בשנה החולפת בארץ, דגמים חדשים מאפס, או דורות חדשים, שנבחנו על ידי, נכתבים בזה אחר זה על דף לבן נקי, והלב והראש נכנסים לפעולה. לא מעט מהבחירות של השנה, מרשימת 10 המכוניות הטובות של 2021-22, הן בחירות של 60% לב, ו-40% ראש. במפגש עם כלי רכב, כמו עם בני אדם, יש קליק, או שאין בכלל. כלי רכב שממבט ראשון, מלחיצה ראשונה, הכל מתחבר, הכל נהיה ברור, למה הרכב הזה נראה ככה, למה יצרו אותו ככה, מי יאהב אותו ולאיזה קהל הוא מתאים. כל הדגמים שבחרתי להיות 10 המכוניות הטובות של השנה, הם דגמים שלמים, עגולים, עם חזון מאד ברור, וקהל מובהק.

אין לי ספק שיש יותר מ-10 דגמים ראויים וטובים שהושקו השנה (2021-22), דגמים שלא נהגתי בהם, דגמים שהגיעו בדיוק ב”תפר”, שלא הופשרו לטובת מבחני דרכים מסודרים, והכל טוב, והכל בסדר. חשוב לציין שטקס בחירת רכב השנה של מלכת הכביש, שמתקיים זו הפעם החמישי (מ-2017, בה זכתה הוולוו XC60, שנה לאחר מכן הייתה זו מרצדס A CLASS החדשה, אודי אי טרון, ובשנה שעברה הסיאט לאון החדשה הוכתרה כמלכה החדשה, זה טקס אחד מיני רבים, של בחירת רכב השנה בארץ, ודגמים מוצלחים שלא נמצאים ברשימה הזו, שלי, זכו בבמות אחרות, וטוב שכך.

נכון שיש טעם אישי, העדפות, ו”חיבור” לכלי רכב, אבל המכוניות הללו נבחנו, קודם כל, על פי קריטריונים של עיצוב, ביצועים, הנדסת אנוש, אבזור נוחות ובטיחות, השוואה למתחרות, וגם עלות מול תועלת, עד כמה שניתן במדינתנו הקטנה רוויית המיסים לשקול כדאיות רכב על פי מחיר.

 

טויוטה יאריס קרוס היברידית
יתרון גדול לגרסה ההיברידית, עם צריכת דלק הנושקת ל-19 ק”מ לליטר. יאריס קרוס

 

טויוטה יאריס קרוס – המכוניות הטובות של השנה 2021-22 (מקום 8)

 

אחת המכוניות המוצלחות שהגיעו השנה, לקראת סוף השנה, היא בעצם “העתיד של התחבורה בארץ ובעולם” – הקרוסאובר הקטן הראשון של טויוטה, טויוטה יאריס קרוס. התחבורה בעולם הולכת לכיוונים של הנעות חליפיות, ירוקות, והתכווצות כלי הרכב, אבולציה שעברה גם על המנועים של כלי הרכב במשך עשרות שנים, ובעיקר ב-15-20 שנה האחרונות, ממנועים גדולים וצמאים, הנפחים ירדו למחוזות הליטר, ליטר וחצי, והוטמעו במכוניות משפחתיות גדולות קרוסאוברים בינוניים בגודלם, ותראו מה זה, העולם המשיך כסדרו, זה עבר.

כשכולם עוברים לתחבורה ירוקה יותר, שיתופית ותחבורה אישית, מכוניות או רכבי פנאי היברידיים קטנים, מעוצבים ומתוקים כמו הטויוטה יאריס קרוס ימשיכו להגיע אלינו, ויהפכו להיות בסופו של דבר קטגוריה בולטת ואף מובילה. אני פחות מאמינה שכולנו נתנייד בקופסא אישית עם גלגלים, מכונית מיקרו בגודל של מטר על מטר, כמו ש”מאיימים” עלינו שהולך לקרות בעתיד הלא רחוק, אז עד שהמהפכה הזו של תחבורה אישית ממש תקרה, אני אשמח להמשיך עם מגמת הקרוסאוברים הקטנים, ואחגוג כל יאריס קרוס שתגיע אלינו.

 

טויוטה יאריס קרוס מחירון
בזכות הפרקטיות וחוויית הנהיגה. טויוטה יאריס קרוס

 

בזכות החיסכון בדלק:

טויוטה יאריס קרוס נבחנה על ידי בגרסה ההיברידית, יחידת הנעה מוצלחת מאד, שילוב של מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, חזק וזריז מספיק בשילוב עם מנוע חשמלי, בהספק משולב ואפקטיבי של 116 כ”ס (המשודכים לתיבת הילוכים רציפה מוכרת גם היא). צריכת הדלק הפסיכית לטובה הייתה אחד מנקודות הזכות הבולטות שהיאריס קרוס קיבלה. גם במכוניות המבחן החסכוניות ביותר שבחנתי, לא הצלחתי להגיע ל18.5 קילומטר לליטר בנסיעה רגילה, אותנטית, כמו שאני נוהגת ביום יום, בלי להסס או לרחם או לפחד ללחוץ על דוושת הדלק, וברגע שראיתי את הנתון הזה, הבנתי שיש פה דגם מנצח.

המערכת ההיברידית עובדת טוב, ממש טוב. בהשוואה למכוניות היברידיות אחרות, המנוע החשמלי נכנס כל הזמן לפעולה, גם במהירות של מעל ל-100 קמ”ש, גם בכבישים עירוניים, וגם בבינעירוניים, הוא נכנס לפעולה לשניות ארוכות ומפנה מקום למנוע הבנזין רק כשאני דורשת יותר כוח משמעותי. יש מתג EV שניתן לבחור בנסיעה בעזרת המנוע החשמלי בלבד, ואם תהיה דרישה לעוד כוח, מנוע הבנזין יתערב.

 

טויוטה יאריס קרוס מפרט
הקרוסאוברים הקטנים הם העתיד. טויוטה יאריס קרוס

 

בזכות חוויית הנהיגה:

נהניתי מאד לתמרן עם היאריס קרוס, בעיר ובמחוצה לה, היה לי נוח למהר איתה, וללחוץ, לעבור, לתמרן לימין ולשמאל, לחנות, לצאת. היא מלווה ראויה לנסיעה ביום יום. ההיגוי שלה מספיק טוב, היא משככת בסדר גמור את הכביש, והיא עושה עבודה טובה בהרבה פרמטרים שמכוניות בקטגוריה שלה, לא צריכות להצטיין בכלל. הכל בה –FINE, מספיק טוב וראוי.

טויוטה יאריס קרוס החדשה מבוסס על הטויוטה יאריס האהובה, מכונית עירונית, פופולרית מאד, ולכן, כל מה שמקבלים בפנים, בתא הנהג והנוסעים דיי מוכר. ומוכר זה טוב. כל תוספת מעבר, כמו מולטימדיה חדשה מקורית עם מסך מגע “8, דיבורית Bluetooth, וממשק אפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, מקומות אחסון גדולים, כמו תא אחסון בגודל של סמארטפון, וגימורים נאים לדשבורד, וסביבת הנהג והנוסעים, זה בונוס. קרוסאובר היברידי קומפקטי, עם תאורת LED מלאה, חימום למושבים הקדמיים, ריפודים דמויי עור, וחישוקים גדולים ומעוצבים בקוטר 16-17′ ונאים. מה גם שברמות הגימור הגבוהות, הטויוטה יאריס קרוס זוכה לגג פנורמי, כניסה והתנעה חכמה ללא מפתח, חלונות כהים מאחור, פנסי ערפל LED ותאורת אווירה…

 

טויוטה יאריס קרוס מחיר
טויוטה יאריס קרוס תא נהג

 

בזכות הפרקטיות והשימושיות:

 

לי אישית, כאמא לילד, שלרוב נהגת יחידה ברכב, תא הנוסעים של היאריס קרוס הספיק לי. הוא בן 6.5, יושב על בוסטר קטן שאינו תופס מקום, ויש מקום לשניים מהחברים שלו להצטרף. ולכן אמליץ על היאריס קרוס למשפחות של 3-4 נפשות, ו-5 נפשות, רק אם מדובר בשלושה ילדים קטנים, בגילאי בית ספר יסודי. תא המטען, בנפח 397 ליטר יכול להכיל קניות רבות מהסופר, ואף עגלה עם אמבטיה, פשוט “לקפל ולזרוק פנימה”. תא המטען עצמו מחולק, וניתן לאחסן בו דברים קטנים גם מתחת למשטח התא העליון – ניכר שהייתה חשיבה על הפונקציונאליות של הרכב.

מילה על בטיחות? מוטמעות 8 כריות אוויר בכל הגרסאות של הרכב, ויש מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, כמו מערכת קדם התנגשות הכוללת בלימת חירום, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, וזיהוי רכב דו גלגלי ביום בלבד, מערכת סיוע לפניה בצמתים ומערכת עזר בהיגוי בשעת חירום, מערכת שמירת מרכז נתיב, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית דינמית כולל מגביל מהירות, מערכת עמעום אור גבוה אוטומטית, מערכת זיהוי תמרורי דרך ועוד.

ברמות המחיר האלה, של 134-136 אלף שקלים, לגרסאות היאריס קרוס בעלות מערכת הנעה היברידית, מקבלים חבילה טובה ובעיקר שלמה, עם רכב מוצלח, מעוצב יפה, בטיחותי וחסכוני, במידות קומפקטיות למשפחה או נהגים יחידים.

 

מכונית מומלצת
המכוניות הטובות של השנה, מלכת הכביש 2021-22

 

מלכת הכביש: רשימת המכוניות הטובות של השנה 2021-22:

  1. ב.מ.וו Ix3
  2. טויוטה יאריס קרוס
  3. אופל מוקה החשמלית
  4. מיצובישי אאוטלנדר


follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “טויוטה יאריס קרוס – המכוניות הטובות של השנה 2021-22”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 5 =