סיאט לאון החדשה המכונית הטובה של השנה – מלכת הכביש 2020

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סיאט לאון החדשה המכונית הטובה של השנה – מלכת הכביש 2020

 

הדור החדש של הסיאט לאון הגיע ולרגע הצלחתי לראות בה אותי, כן – בוגרת ובשלה יותר, והרבה יותר מתקדמת. בדור החדש של הלאון יש מערכת הנעה חדשה יחסית, טובה ומוכרת, עם מנועי ליטר, 1.5 ליטר (ו2 ליטר), יש יותר מקום למשפחה, מערכות בטיחות מתקדמות, ועדיין ה-DNA שלה נותר זהה – מכונית האצ’בק ספורטיבית ושובת לב…

 

צילום סטילס: אנטון פילין
צילום ועריכת וידאו: אנטון פילין

 

איך מזהים מלכה?

מתרשמים ממנה עמוקות מבחוץ (רגע, חכו שנייה עם ההערות על העיצוב), יושבים בתוכה, מתמקמים ומתכרבלים במושב, מעיפים מבט לפה ולשם, מתניעים… לוחצים על דוושת הגז, מרגישים – את ההגה, את המתלים, את הסנכרון בין כוח המנוע לתיבת ההילוכים. מקשיבים למנוע, לקיומם או העדרם של רחשים או רעשים. עושים וי על כל הפרמטרים החשובים. מדליקים את מערכת השמע, מגבירים, מהדקים את האחיזה של הידיים על ההגה, לוחצים חזק יותר. החיוך עולה ולא יורד מהפנים. והנה לכם מלכה. 

תקראו לי לא אובייקטיבית, עזבו בעצם, אל תקראו לי, אני אומרת לכם בלי למצמץ, הגעתי לסיאט לאון החדשה לא אובייקטיבית – אני אוהבת את הרכב הזה כבר שנים, מסובבת אחריו את הראש, מפנטזת עליו בימים. התאהבתי בו קצת מאוחר, בתחילת השיווק של הדור השלישי. היא הגיעה אלי בגרסת FR, תכולה ונוצצת, מנוע 1,800 סמ”ק, טורבו, למבחן דרכים של סופשבוע, ואני רק דמיינתי איך אני והיא מפליגות לעבר האופק, עם דוושת הגז לחוצה מטה, ואף אחד לא מפריע לנו יותר בחיים.

 

המידות גדלו. סיאט לאון משפחתית בניחוח ספורטיבי

 

היא עלתה לי במחשבות כאופציה לרכב משפחתי, בכל פעם שקניית רכב עלה על הפרק, ואיכשהו איכשהו, טוב לא איכשהו, עניין התקציב הכריע (אני כתבת רכב, כמה כסף אתם חושבים שכתבי רכב עושים?), טו מייק לונג סטורי שורט – מאז חונה לי סיאט איביזה ידנית בחניה.

עברו השנים, הגיעה 2020 המקוללת, ולא מעט מכוניות שהיו אמורות לרדת לייצור ושיווק, נתקעו קפאו. ההשקות החלו להתעכב, אחת אחרי השנייה, כמו גם הלאון החדשה, שראינו אותה ברחבי אתרים בינלאומיים ברשת בינואר 2020, אבל זכינו לגעת בה רק רגע לפני 2021, וזאת תודות למאמצים כבירים של היבואן.

 

פנסי לד מעוצבים

 

הדור הרביעי החדש של הסיאט לאון מבוסס על פלטפורמת MQB Evo, ומוצע במרכב האצ’בק בעל חמש דלתות. בעולם היא מושקת בלא מעט גרסאות, כולל גרסת טורר/סטיין, גרסה היברידית נטענת, יש ידנית, אוטומטית, יש גרסת ליטר, ליטר וחצי, לראשונה, עם טכנולוגיית Mild Hybrid, המיועדת לשיפור צריכת הדלק ופליטת המזהמים (איך תזהו אותה? תסעו במצב שיוט, תורידו רגל מהגז, ותראו את הסל”ד יורד ל0, מה שאומר שהטכנולוגיה החשמלית עובדת). ואם חסר לכם גרסאות אבזור או מנוע, יש גם גרסת מנוע בנפח שני ליטרים, עם הספק של 190 כ”ס, למי שרוצה שהלאון שלו תצמיח כנפיים ותעוף, על האספלט.

 

סיאט לאון 1.5 ליטר
מנוע ליטר וחצי עם הספק של 150 כ”ס החל מ-5,000 סל”ד

 

הגרסה הנבחנת, היא עם מנוע ליטר וחצי עם הספק של 150 כ”ס, החל מ-5,000 סל”ד, מומנט מירבי של 25.5 קג”מ החל מ-1,500 סל”ד, תאוצה של 8.4 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש, (מהירות מרבית 217 קמ”ש… לא בדקתי, לא הסתייע), ותיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים, שעובדת נפלא, ובדיוק הנפלא, שהיה חסר לי במהלך הנהיגה בסקודה אוקטביה החדשה, בגרסת הליטר.

סיאט לאון החדשה הגיעה אלינו בגרסת סטייל “הבסיסית” והוכיחה, לי לפחות, שיש בה כל מה שצריך. גם מי שבחר לרכוש אותה בגרסה הפותחת זכה ל”פשרה מצוינת”, הרבה הרבה בזכות שילוב מנוע-תיבה-הגה-מתלים מצוין. לא מגזימה, פשוט מעולה.

 

בואו נדבר על העיצוב. סיאט לאון החדשה 2020

 

טוב, עכשיו שאני מוכנה נפשית בואו נדבר על העיצוב. העיצוב של הסיאט לאון החדשה הוא לגמרי המשך ישיר ומודרני שלה. ויש עדיין זוויות שהיא לגמרי הלאון דור 3. כן, היא צמחה מעט במיימדים, נמוכה טיפל’ה יותר, והרבה יותר בוגרת למראה. הלחיים השמנמנות שלה, אותם קימורים עגולים, ישרים ומתוחים יותר, היא מושכת וסקסית יותר. אני לא יודעת למה אני רואה בה קצת אישה בשלה, שעברה תהליך של השתבחות, התחדדות, התבהרות. אולי כי אנחנו, חולי הרכב בעיקר, אוהבים באמת מכוניות ומסוגלים להזדהות איתן, להתחבר אליהם, כמו שלא כל אחד יכול או מסוגל להבין בכלל.

לכן גם הבחירה בסיאט לאון הייתה לא מעט בחירה רגשית, יחד עם ה-וי ששמתי ליד כל הפרמטרים הקרים, והטכניים, הלב והבטן שלי דיברו, הרגישו. הגוף מתחבר לחומר, והחיוך נמרח על הפנים. עם רגשות אתם יודעים, קשה להתווכח.

 

תא נהג רמת גימור סטייל הפותחת. מורגשים בחסרונם – גימורים אדומים

 

סיאט לאון מחירים
שיפטרים מאחורי ההגה, מולטימדיה חדשה עם מסך מגע, ומטען לנייד,

 

בואו נתעכב רגע על הטכני ופרטים יבשים:

 

מה באבזור?

רמת הגימור Style כוללת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע צבעוני בגודל “8.25, המחוברת ל-6 רמקולים טובים, בלוטות’, מערכת פול לינק לחיבור לטלפון הנייד, בקרת אקלים מפוצלת, כולל אוורור ושינוי טמפרטורה לנוסעים מאחור, מקום ייעודי לנייד שהוא גם מטען, סאנרוף עם פתיחה במגע (זה ממש מגניב), תאורה צבעונית עם אפשרות גוונים לבחירה, ועוד.

 

מה בבטיחות?

לסיאט לאון החדשה מערכות בטיחות מתקדמות שרובן לא היו קיימות בדור האחרון (עברו חלפו ימי המובילאיי, חבר’ה). יש בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור מרחק מלפנים, כולל בלימת חירום, מערכת בקרה לסטייה מנתיב אקטיבית, מערכת לניטור הולכי רגל, מערכת להתרעת עייפות הנהג, חיישני חנייה אחוריים ומצלמת נסיעה לאחור, 6 כריות אויר, וציון מירבי  של 5 כוכבי בטיחות במבחני הבטיחות/ריסוק הרשמיים של ה-EURO N CAP.

 

רמת הגימור FR כוללת בנוסף:

מערכת לזיהוי כלי רכב בשטח מת והתראת תנועה צולבת בעת נסיעה לאחור
מערכת Exit Warning המתריעה על רכב המתקרב בעת פתיחת דלת הנהג.

 

גם בחירה רגשית. סיאט לאון החדשה רכב השנה 2020 – הבחירה של מלכת הכביש

 

BORN IN THE SUN

הסיאט לאון החדשה, בעיקר בצבע האדום בוהק סקסי-ספרדי שלה, עשתה לי מה שכל רכב שאתם רוצים לעצמכם צריך לעשות לכם בלב. ואתם יודעים מה קורה עם אהבה, מחליקים לה… בגרסת הסטייל הנבחנת, יש אמנם שיפטרים מאחורי ההגה (ותודה לסיאט על כך. חוויית הנהיגה הייתה מרגישה אחרת בלעדיהם), אבל אין מצבי נהיגה, כיול מתלים ספורטיבי יותר, לוח שעונים דיגיטלי צבעוני, בגודל “10 עם מספר תצוגות לבחירה, נעילה והנעה ללא מפתח, וגימורים אדומים להשלמת האווירה הספורטיבית. ככה זה, סולחים על הכל.

 

 

סאנרוף חשמלי עם פתיחה במגע

 

אז איך מזהים מלכה – 2?

נוהגים בה, ורוצים אחת כמותה בחניה. ולא רק רוצים ומתבאסים, או חולמים בהקיץ ומתעוררים מהסרט, אלא רוצים ויכולים להגשים, כי מדובר ברכישה שהיא ריאלסטית לגמרי. העובדה שהמחיר של הסיאט לאון החדשה, עם כל מה שיש בה, וכל מה שהיא, הוא ריאלי, כזה שאני יכולה בערך להרשות לעצמי, רק חיזק לי את ההחלטה שהיא ראויה לכתר.

מכונית טובה, מהנה לנהיגה, מאובזרת היטב, ומושגת – סיאט לאון החדשה היא לגמרי מלכת הכביש של 2020.

 

סיאט לאון החדשה גרסת 1.5 Style ב-134,900 ש”ח
סיאט לאון החדשה גרסת 1.5 FR ב-152,900 ש”ח

סיאט לאון גרסת 2 ליטר ב-164,900 ש”ח

 

לכל הכתבות על סיאט לאון באתר מלכת הכביש

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 2 =