טויוטה bZ4X הרכב החשמלי הראשון של המותג | אצלנו באמצע 2022

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X הרכב החשמלי הראשון של המותג. אצלנו באמצע 2022

טויוטה bZ4X הרכב החשמלי הראשון של מותג טויוטה, קרוסאובר ראשון בסדרת bZ – beyond Zero (מעבר לאפס). אצלנו באמצע 2022

 

טויוטה מכריזה על הבכורה העולמית של ה-bZ4X, הדגם הראשון בסדרה חדשה של רכבים חשמליים המונעים באמצעות סוללה – סדרת ה- bZ – beyond Zero (מעבר לאפס).

דגם הייצור הסדרתי של ה-bZ4X, ששומר אמונים לעיצוב ולטכנולוגיה של דגם הקונספט שעליו הוא מבוסס, הוא הדגם הראשון של טויוטה שפותח כרכב חשמלי המונע באמצעות סוללה (BEV). זהו גם הרכב הראשון שנבנה על הפלטפורמה הייעודית החדשה של טויוטה לרכבי BEV. דגם זה פותח כשהוא מתבסס על תפיסת e-TNGA. שילוב יחידת הסוללה כחלק אינטגרלי של השלדה, המצבר הממוקם מתחת לרצפת הרכב, מעניק את היתרונות הבסיסיים של מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל מעולה מלפנים/מאחור וקשיחות מרכב גבוהה, אלו תורמים  לבטיחות, נוחות והתנהגות כביש מעולות.

ה-bZ4X הוא SUV מרווח ונוח, המצויד במערכת חדשה של הנעה לכל הגלגלים (4X4) המעניקה התנהגות מעולה בכביש ובשטח וביצועים מובילים בקטגוריה, עם מנועים חשמליים נפרדים לכל סרן. העיצוב החיצוני הנקי, המלוטש והעוצמתי , משקף הן את איכויות ה-BEV המתקדמות והן את המיצוב של הרכב כ-  SUV מרשים ויוקרתי, והוא מציג לראשונה עיצוב חזית ייחודי חדש המגדיר את המותג, ומשדר את היציבות והחוסן של הרכב. בסיס הגלגלים הארוך מספק מרחב מצוין לחמישה נוסעים בתא נוסעים אוורירי ופתוח, בתוספת כושר העמסה נדיב.

טויוטה התבססה על ניסיון של קרוב ל-25 שנה בטכנולוגיית סוללות לרכב חשמלי מתוצרתה כדי להבטיח איכות, עמידות ואמינות ברמות המובילות בעולם עבור יחידת הליתיום-יון המניעה את ה-bZ4X. גם לאחר 10 שנות נסיעה רכב, הסוללה צפויה עדיין לשמור על 90% מהביצועים המקוריים שלה, וכך נשמר המוניטין הידוע של טויוטה באריכות הימים המובילה של מוצריה.

(*ערכי יעד במהלך הפיתוח. ההנחה היא שתקופת השימוש והנסועה (קילומטראז’) הם 10 שנים, או 240,000 ק”מ, הקודם מבניהם.)

עם סוללה טעונה במלואה, טווח הנסיעה הצפוי הוא למעלה מ-450 ק”מ (בהתאם לגרסה; נתונים מדויקים יאושרו בהמשך). ה-bZ4X יציע גם מאפיינים טכנולוגיים מתקדמים, כולל גג עם לוח סולארי שיסייע בטעינת הסוללה בזמן נהיגה או חנייה, ודור שלישי של Toyota Safety Sense עם מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות סיוע לנהג חדשות ומשופרות.

 

טויוטה חשמלי
טויוטה bZ4X. פלטפורמה TMC חדשה

הופעת בכורה של פלטפורמת BEV הייעודית החדשה של טויוטה

ה-bZ4X הוא הרכב הראשון שנבנה על פלטפורמת ה-BEV הייעודית החדשה של החברה, המבוססת על תפיסת e-TNGA. הפלטפורמה חדשה לחלוטין ובעלת גמישות המאפשרת את השימוש בה עבור דגמי bZ הצפויים להגיע בעתיד והיא מיועדת לייצור סדרתי. חשיבות רבה ניתנת לעובדה שמערך הסוללות הדקיק ממוקם כולו מתחת לרצפת הרכב ומהווה חלק מהשלדה, ובכך מסייע להשגת מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל אידיאלית  בין החזית והחלק האחורי וקשיחות מרכב גבוהה. איכויות אלו בשילוב בסיס הגלגלים הארוך משתלבים  על מנת להעניק ל-bZ4X ביצועים דינמיים  ורספונסיביות מעולים, .

 

עיצוב חיצוני

טויוטה ייצרה עבור ה-bZ4X עיצוב מלוטש ועוצמתי המתאים באותה מידה לחיים העירוניים המודרניים והן לטיולים מחוץ לעיר, העיצוב משלב את המראה החדשני של BEV עם האיכויות המוכרות של SUV. החזית היא בעלת מראה מהודר ונטול קישוטים מיותרים. הוא מאופיין בעיצוב אקסטרה קשוח חדש המגדיר את המותג, עם יחידות תאורה קדמיות דקיקות ודגש על הפינות הקדמיות המשדרות את היציבה החסונה של הרכב.

בהשוואה לטויוטה RAV4, הממדים החיצוניים ממחישים את היתרונות העיצוביים הגלומים בפלטפורמת e-TNGA. ה-bZ4X הוא בעל גובה כללי נמוך יותר ב-85 מ”מ, שלוחות קצרות יותר ובסיס גלגלים ארוך ב-160 מ”מ מאלה של ה-RAV4. גם קו מכסה המנוע הונמך ב-50 מ”מ. הזריזות הכללית משתקפת ברדיוס סיבוב של 5.7 מ’, הטוב ביותר בקבוצה.

העיצוב משלב מרכיבים אווירודינמיים התורמים לטווח הנסיעה הנדיב, כולל פתחים הממוקמים עמוק בפינות הפגוש הקדמיות ליצירת וילונות אוויר חלקים; כיסוי תחתון מלא; ספוילר גג מפוצל וספוילר שפה אחורי בצורת “זנב ברווז”; מסיט אוויר אחורי; ושמשה אחורית שתוכננה בקפידה. בשבכה התחתונה הדקה קיים תריס מתכוונן המתעל את זרימת אוויר הקירור לסוללה ומסייע להפחית את התנגדות הרוח.

 

עיצוב פנימי

המוטיב המרכזי של החלל הפנימי הוא “lagom” – המילה השוודית שמבטאת משהו שהוא “נכון / באופן מדויק”. כאן מוטיב זה בא לידי ביטוי בנוחות ובמרחב המעניקים לתא הנוסעים אווירה של סלון, תחושה שמועצמת על ידי שימוש בבדי חיפוי בעלי מרקם ארוג רך בגימור סאטן ואפשרות של חלון שמש פנורמי בגג.

לוח המחוונים הוא דק וממוקם נמוך, דבר שמוסיף לתחושת המרחב ולשדה הראייה של הנהג לפנים. עיקרון “הידיים על ההגה, העיניים על הכביש” נתמך על ידי סביבת נהג ממוקדת באדם שבה תצוגת המחוונים והמידע TFT בגודל 7 אינץ’ ממוקמת ישירות בקו הראייה של הנהג לפנים, מעל קו גלגל ההגה, כך שניתן לצפות במחוונים תוך תזוזה מינימלית של העין.

בסיס הגלגלים הארוך מספק מרווח רגליים מוביל בקבוצה עבור כל הנוסעים ומרחק משולב של מטר אחד בין נקודות המותן של הנוסע הקדמי והאחורי. יש גם תא מטען נדיב עם רצפה ניתנת להצבה בגבהים שונים; כשהמושבים האחוריים נמצאים במקומם, נפח האחסון הוא עד 452 ליטר.

 

ביצועים

ה-bZ4X בתצורת ההנעה הקדמית מונע על ידי מנוע חשמלי בעל תגובה מהירה והספק של 150 קילוואט או 204 כ”ס DIN ומומנט מרבי של 265 ניוטון-מטר, המאפשר לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 8.4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 160 קמ”ש. הדגם בעל ההנעה לכל הגלגלים הוא בעל הספק מרבי של 217.5 כ”ס DIN ומומנט מרבי של 336 ניוטון-מטר; המהירות המרבית זהה, בעוד שההאצה מ-0 ל-100 קמ”ש נעשית תוך 7.7 שניות בלבד

המערכת מציעה אפשרות של “נהיגה באמצעות דוושה אחת” עם תגבור הרגנרציה של אנרגיית הבלימה המאפשר לנהג להאיץ ולהאט את הרכב באמצעות דוושת ההאצה בלבד.

 

רכב חשמלי טויוטה
רכב חשמלי ראשון ליצרנית טויוטה

טווח נסיעה וטכנולוגיית הסוללה

טווח הנסיעה הוא שיקול קריטי עבור לקוחות של כלי רכב חשמליים, וטויוטה הביאה לידי ביטוי כמעט 25 שנות ניסיון בפיתוח סוללות בעלות קיבולת גבוהה כדי להבטיח לא רק שה-bZ4X יציע שקט נפשי מבחינת המרחק שהוא יכול לעבור, אלא גם מעניק ביטחון שניתן לשמור על יכולת זו שנה אחר שנה. בהתאם ליעדי הפיתוח של הסוללה, צפויה הפחתה שולית בלבד בביצועים שלה – בסביבות 10% בלבד – לאחר 10 שנות נסיעה, או 240,000 קילומטרים, המוקדם מביניהם.

סוללת הליתיום-יון בעלת הצפיפות גבוהה היא בעלת קיבולת של 71.4 קילוואט-שעה שצפויה להעניק טווח נסיעה של למעלה מ-450 ק”מ (בהתאם לתקן WLTP)2. 

הסוללה ניתנת לטעינה מהירה מבלי לפגוע בבטיחות או באורך חיי השירות: ניתן להשיג טעינה של 80% תוך כ-30 דקות עם מערכת טעינה מהירה של 150 קילוואט (CCS2). 

מרכיב מרכזי באיכות הסוללה ועמידותה הוא ניטור מרובה של המתח, הזרם והטמפרטורה ברמת התא הבודד. אם מזוהה ייצור חום חריג, אמצעי בקרה מופעלים באופן אוטומטי. יושמו אמצעי נגד להפחתת כל פגיעה באיכות החומר, ותהליך הייצור כולל אמצעי הגנה למניעת חדירה חומרים זרים לסוללה. ולראשונה בטויוטה, הסוללה מקוררת באמצעות מים.

 

הנעה לכל הגלגלים

טויוטה עבדה עם שותפתה לפיתוח, סובארו, על תכנון מערכת הנעה חדשה לכל הגלגלים לרכב מסוג BEV, הנשענת על המורשת המפוארת של שתי החברות בתחום ההנעה לכל הגלגלים. מערכת זו מספקת בטיחות נוספת בנהיגה בתנאים קשים ומעניקה ל-bZ4X יכולת נהיגת שטח אמיתיות שהן המובילות בקבוצה.

 

לוח סולארי על הגג

ניתן למקסם את טווח הנסיעה של ה-bZ4X על ידי שימוש בלוח סולארי אופציונאלי בגג. לוח זה לוכד אנרגיה סולארית  כדי לייצר חשמל לטעינת סוללת ההנעה של הרכב. ניתן להשתמש בו כאשר הרכב במצב עבודה כמו גם כאשר הרכב כבוי , והחישובים של טויוטה מצביעים על כך שהוא מסוגל לאגור מספיק חשמל במהלך שנה כדי לאפשר נסיעה מצטברת בטווח נוסף של 1,800 ק”מ.

 

רכב חשמלי
טויוטה bZ4X תא נהג

דור חדש של מערכת Toyota Safety Sense

ה-bZ4X ייהנה מהדור השלישי של מערכת Toyota Safety Sense עם תפקודים חדשים ומשופרים כדי לספק הגנה מפני מגוון רחב עוד יותר של סיכוני תאונות נפוצים. היא מסוגלת לפעול כשותפה של הנהג למימוש יעד הניידות האולטימטיבי של החברה: “אפס הרוגים ופצועים בתאונות דרכים”. 

על ידי הרחבת טווח הזיהוי של הרדאר והמצלמה, , הביצועים של כל התפקודים שופרו. מאפיינים חדשים יכללו הרחבה של מערכת טרום-התנגשות כדי לזהות כלי רכב שמתקרבים וחותכים פנימה; שיכוך האצה במהירות נמוכה; וסיוע בעצירת חירום.

בנוסף, תהיה זמינה מערכת מולטימדיה חדשה עם עדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA).

 

Toyota Beyond Zero

ה-bZ4X הוא הדגם הראשון בתת-מותג bZ החדש של טויוטה – שם שמייצג את beyond Zero, המבטא את המובילות הסביבתית שהחברה פועלת לפיה מאז היותה חלוצת תחום הניידות החשמלית כבר בשנת 1997, עם השקת הפריוס, המכונית ההיברידית-חשמלית הראשונה בעולם.

הצגת ה-bZ4X מחזקת את הגישה עתירת הטכנולוגיה של טויוטה, המיועדת לענות על דרישות ניידות שונות באמצעות היצע של מערך מלא של כלי רכב מחושמלים, לרבות דגמי HEV, PHEV, BEV ו- FCEV ללקוחות. טויוטה שואפת להפחית את פליטות ה-CO2 באמצעות מוצרים קלים לשימוש בהם מעוניינים הלקוחות, והשילוב של טכנולוגיות מתקדמות יסייע לעמוד ביעד של ניטרליות פחמנית.

אפס פליטות זה רק חלק מהשאיפה של טויוטה – כפי שמבהיר מרכיב ה”מעבר” (beyond) בשם bZ. היא מחויבת לספק ניידות טובה יותר ויותר לכולם, עם מוצרים ושירותים המשפרים את ההנאה מהנהיגה, שומרים על הבטיחות של כל משתמשי הדרך ועוזרים לבנות חברה טובה יותר ברחבי העולם.

ה-bZ4X הוא רכב מוכוון בני אדם לחלוטין, שנועד לעזור ללקוחות לבצע את המעבר ל-BEV ללא פשרות או אי נוחות, ולמקסם הזדמנויות בתחומי העיצוב, הביצועים וחווית הבעלות שהם בלעדיים לרכבים חשמליים טהורים – ואף לעלות על ציפיות הלקוחות.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − 1 =