יונדאי קונה היברידית החדשה (1.6 ליטר) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יונדאי קונה היברידית 2022
יונדאי קונה היברידית


בשוק שבו מחירי רכבי הפנאי המשפחתיים משתוללים, היונדאי קונה היברידית היא רכב פנאי משפחתי קומפקטי מוגבה עם תמחור די סביר, בהתחשב גם במתיחת פנים שעברה ולאחר הפסקה של כשנה בשיווק. על אף הגעגועים הקלים שחשתי ולמרות היתרון שלה מול אחותה הלא חסכונית בגרסת הבנזין, משהו הציק לנו במהלך המבחן…

 

ברוכה השווה


יונדאי קונה הייבריד מתייצבת למבחן דרכים. מדובר בגרסה שממוקמת בין גרסת הבנזין נטולת הרסן בכל הקשור לצריכת דלק וביצועים, לגרסה החשמלית המלאה שוחרת איכות הסביבה. בעבר בחנו את הקונה בגרסת בנזין, אחרי שעברה מתיחת הפנים, וכעת, הגיעה תורה של הגרסה ההיברידית, משולבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי. היונדאי קונה ההיברידית נעלמה לה מהשוק, לאחר שפקידי המס, מתוך עצלות מחשבתית וחשיבה על הכנסות המדינה בלבד, ביטלו את כל ההטבות לכלי רכב היברידיים, ובעצם גזרו על שיווקה של הגרסה הירקרקה גזר דין מוות. לאחרונה, כלמוביל חזרה לשווק את הגרסה ההיברידית, בטיימינג מצוין, בדיוק כשמחירי הדלק החלו לדגדג ה-7.5 ₪ לליטר מלמטה. תוסיפו לזה את המחירים המזנקים בשוק הרכב בכלל, ובשוק הג’יפונים בפרט, לרבות כלי רכב היברידים או חשמליים, וקיבלתם את הסיבה לחזרה שלה לשוק. אז – ברוכה השבה.

 

יונדאי קונה הייבריד
חסכונית בדלק, ועם מגוון מערכות בטיחות. יונדאי קונה הייבריד
יונדאי קונה היברידית מחיר
עדיין עם יתרון במחיר

 


יונדאי קונה אחרי מתיחת הפנים חולקת את אותה חזית זהה של גרסת הבנזין, חזית השונה גרסת הקונה 100% חשמל. שאר הרכב זהה גם כן. מדובר באותו קו עיצוב שמאפיין דגמים של רכבי פנאי נוספים מבית יונדאי, עם פנסים צרים, שבכת גריל מחולקת, בעלת מראה “שעון חול” וניפוחי פלסטיק לטובת מראה “ג’יפוני”. פנסי הערפל שונו גם הם, כעת הם נמתחים מעט יותר, ומהווים חלק אינטגרלי מהפגוש העליון. גם מאחור הקונה זכתה לעדנה וקווים זורמים יותר.

מבחוץ, מלבד חישוקי 18″, ותאורת LED היקפית, תקבלו גם מראות מתקפלות באופן חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, ומסילות הטענה על הגג, המוסיפות גם הן למראה הג’יפוני.

 

יונדאי קונה היברידית יד 2
יונדאי קונה
יונדאי קונה מחירון
איכות הרכבה טובה, אבל איכות החומרים נמוכה
יונדאי קונה יד 2
מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ’

 

יונדאי קונה שהופיעה למבחן, הגיעה בצבע אפור, וה”אפרוריות” לצערי, המשיכה גם פנימה. פנים הרכב משדר פשטות ובסיסיות, מדי. הרבה פלסטיקה פשוטה וזולה. אינני ממלטפי הדשבורדים והדלתות, אך לא יכולתי שלא “להעביר יד” על הקונסולה, ולחוש את התחושה הזולה שמקבלים, ולא רק במראה. דלתות עוטות פלסטיק חלול, ללא שום בד או גימור אחר. יש פה “עצלות” מחשבתית של המעצבים, בכל זאת, מדובר בגרסה היברידית. רכב מודרני. אין פה שום בידול לעומת גרסת הבנזין, שום סימול או איזה שילוב צבעים… משהו שיזכיר לנהג שמדובר בגרסה ירוקה יותר, עם דירוג זיהום נמוך, מציון 3 ירוק, לעומת 9 בבנזין. 

כן חידשו פה את פתחי המיזוג, שכעת מעוצבים מחדש, עבור מיזוג עם בקרת אקלים, יש מסך מולטימדיה גדול יותר, שגדל מ7″ ל- 8″, מקורי עם חיבור ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח שעונים בגודל 10.25″ דיגיטלי מלא, ויש פה גם בלם יד חשמלי, וכפתור הנעה ללא מפתח. ועדיין ניכר שהמעצבים לא התאמצו יותר מדי בכדי לבדל בין גרסאות ההנעה, וחבל. הישיבה בקונה מעט גבוהה יותר מרכב פנאי, וזווית הראיה גבוהה במעט. המושב בה נוח והנדסת האנוש יחסית טובה, עם גישה תפעולית נוחה. המושבים נוחים ובעלי ריפוד עם דוגמת משובצים חדשה. מה שכן, אין פה טעינה אלחוטית לנייד וחבל, כן תמצאו פתח USV ושקע 12V.

 

 

יונדאי קונה מידות
מידות ראויות לארבעה נוסעים
יונדאי קונה 2022
מזוודה גדולה לנופש תכנס. יונדאי קונה היברידית

 

מידות ומרווח פנים

 

יונדאי קונה בעלת רוחב של 1.8 מ’ ובסיס גלגלים של 2.6 מ’, מה שאומר שהיא במידות אחותה הבנזינית באופן זהה, וזה אומר שהקונה תתאים לארבעה אנשים “בול”, הנוסע החמישי יסבול מצפיפות, גם אם מדובר בנער/ה. מאחור, תא מטען מכובד בנפח 374 ליטר, שיספיק בהחלט לקניות מהסופר, עגלת תינוק, או מזוודה גדולה בדרך לנופש.

לוח המחוונים דיגיטלי מלא, עם תצוגה מתחלפת בין מצב רגיל ל-SPORT, עם גרפיקה מרשימה. צג המדיה ה”צף” לעומתו בעל גרפיקה פשוטה, חד ממדית, המראה נתוני נהיגה או מדיה. נראה כאילו “העצלות” של המעצבים הגיעה גם לכאן.

הגיע הזמן להניע ולבדוק את ביצועי הרכב. לחיצה על כפתור ההנעה מעירה את הקונה בשקט. רק לאחר לחיצה על דוושת הגז, והגעה למהירות של כ-30 קמ”ש, מנוע הבנזין נכנס לפעולה, והשקט ששרר נעלם. זהו אותו מנוע מוכר וטוב של היונדאי איוניק הוותיק והנפוץ, עם שינויים קלים, שהופכים את הקונה לירוקה וידידותית לסביבה, וגם אמורה לשפר עוד יותר את צריכת הדלק.

מדובר במנוע 1.6 ליטר, בשילוב מנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 139 כ”ס ב-5700 סל”ד ומומנט מרבי של 27 קג”מ ב-4000 סל”ד, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים כפולת מצמדים. ואכן, הקונה הייבריד נעימה ושקולה יותר, שלא לומר רגועה יותר מגרסת הבנזין עתירת כוחות הסוס. 

 

יונדאי קונה צריכת דלק
חסכונית בצריכת דלק. יונדאי קונה היברידית

יונדאי קונה חשמלית

 

יונדאי קונה היא מכונית נעימה בנסיעה, במיוחד בנסיעה עירונית פקוקה, מה שיגרום למנוע החשמלי להניע את הרכב בשקט. מחוץ לעיר, בנסיעות מהירות, הקונה מספקת מומנט ותאוצה המספקים כוח זמין ומיידי לעקיפה, אם נדרש. היא משייטת בנעימות בכבישים, ואחיזת הכביש שלה טובה, עם הגה מתקשר היטב. מצב SPORT יצבע את לוח השעונים הדיגיטלי באדום, ויספק משיכת הילוכים ספורטיבית, עם תוספת הנאה נעימה בנהיגה. שוב, זאת לא הקונה בנזין ה”משוגעת” עם 198 כ”ס, אך “שתיינית בדלק”, מדובר בגרסה חסכונית ושקולה.

צריכת הדלק בנסיעה רגועה עמדה על 19 ק”מ לליטר, ובנסיעה ממש מאומצת בכביש 6 עם האצות ורגל כבדה על הדוושה, דגדגה את ה-14 ק”מ לליטר. התאוצה מהמקום טובה, ולא הרגישה מתאמצת בשום שלב.

שאלה נוספת למהנדסים מיונדאי, השיפטרים מאחורי ההגה שולטים על שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית. לא יכולתם להעביר זאת למתג אחר בהגה, ולהשאיר אותם להחלפת הילוכים מהנה בנהיגה?

 

יונדאי קונה 2021
יונדאי קונה חוות דעת
יונדאי קונה 2022
יונדאי קונה היברידית, בנזין, וחשמלית

 

בטיחות

מבחינת מערכות בטיחות, נציין לטובה את המערכת להתראה על רכב חוצה בנתיב נגדי, המתריעה על רכב ב”שטח מת” מתקרב. היא גם מתריעה עם חיווי של אייקון צהוב, וגם מצפצפת, ואפילו מנמיכה את עוצמת הרדיו או המוסיקה, ברגע שיש רכב. גם בקרת השיוט (לא אדפטיבית, וחבל) בשילוב מערכת LVDA, המתריעה על תחילת הנסיעה של הרכב לפניכם בזמן עצירה (אם למשל אתם שקועים עם הראש בנייד ברמזור), עובדים מצויין. כנ”ל מערכת LKA לשמירת נתיב ותיקון סטיה המצוינת שעבדה מצויין. יודנאי קונה עמוסה בשלל מערכות בטיחות וברמת הגימור Prestige היא מקבלת את ציון הבטיחות הישראלי 7 מתוך 8!.

יונדאי קונה מפרט

סיכום


יונדאי קונה היא רכב פנאי מעוצב וסטייליסטי עם עיצוב מחודש, בעלת איכות נסיעה טובה, ורשימה מכובדת של מערכות בטיחות מתקדמות. אני מעריך את איכות ההרכבה המעולה וחסרת קרקושי פלסטיק, אך הייתי מצפה לקבל איכות חומרים טובה ואיכותית יותר, עם קמצוץ של בידול פנימי לעומת דגם הבנזין (אולי פס ירוק או כחול בדשבורד).

“תודות” לפקידי המס, שלא חשבו יותר מידי איך אפשר בדרך אחרת לצמצם את הפגיעה בהכנסות המדינה ממיסוי על רכב ירוק או דלק, מחיר היונדאי קונה לאחר ביטול כל ההטבות מס זינק ומתחיל במחיר 147,900 ₪ בגרסת הבסיס, כאשר הגרסה הנבחנת מתומחרת בתוספת של 2000 ₪ שבהחלט שווה להשקיע, בעיקר בזכות תוספת מערכות הבטיחות, ועד 153,900 ₪ לרמת הגימור Supreme.

הבעיה העיקרית של היונדאי קונה היא זו שעומדת לידה באולם התצוגה, קונה בגרסת EV החשמלית המלאה עתירת הטבות המס, ובמחיר התחלתי זול יותר, של 142,900 ₪. מצאנו לא מעט עצלנות מחשבתית ברכב שהציקה לנו בעין לאורך כל המבחן. אפילו המנוע לא פותח מחדש, אלא נלקח מהאיוניק שהוצג אי שם ב-2016, ועדיין, מי שמחפש רכב פנאי זול יותר מהמתחרות המקבילות, רכב שיחסוך לו בצריכת הדלק באופן משמעותי, בתקציב הדלק החודשי, עם אמינות וסחירות טובה, יונדאי קונה היא בחירה מושכלת וטובה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “יונדאי קונה היברידית החדשה (1.6 ליטר) – סקירה וחוות דעת”

  1. איזה סקירה איכותית! סוף סוף מצאתי מקום לקרוא בלי לחשוד שמדובר בפרסומת ולא כתבה.
    הכתבה באה לי בול בזמן.תודה ענקית!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × two =