יונדאי קונה EV (קרוסאובר חשמלי 100%) במחיר של 142,900 ₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יונדאי קונה EV מחיר
יונדאי קונה חשמלית 2021. צילום: תומר פדר

במקביל להשקת היונדאי איוניק 5, כלמוביל משיקה בישראל את הגרסה החשמלית של יונדאי קונה החדשה, עם טווח חשמלי של 305 ק”מ על פי הצהרת היצרן, טעינה מהירה של 50 דקות, במחיר – 142,900 ש”ח

 

הקדמה ופרטים טכניים של היצרן

 

שתי המגמות העיקריות בעולם הרכב: מכוניות חשמליות ו/או קרוסאובר. זמן טוב להשיק את היונדאי קונה החדשה בגרסה חשמלית – EV. הגרסה החשמלית של יונדאי קונה משתלבת בחזון הירוק של יונדאי שנועד להפחית את פליטת המזהמים וה-CO2 תוך יישום מגוון פתרונות טכנולוגיים נקיים, עם מכוניות בעלות הנעה היברידית (HEV), היברידית נטענת (PHEV), חשמלית מלאה (BEV) והנעת תא דלק מימני.

ליונדאי קונה החשמלית מערכת העברת כוח ישירה ומכלול סוללות מהמתקדמים בתעשיית הרכב המביאים לידי ביטוי את הניסיון ועליונות הטכנולוגית של יונדאי בתחום ההנעה החשמלית. המנוע החשמלי בקונה מספק 136 כ”ס עם מומנט גבוה במיוחד של 40.2 קג”מ הזמינים במלואם באופן מיידי. זמינות הכוח ואופי הפעולה החלק של מערכת ההנעה החשמלית מסוגלים להאיץ את קונה החשמלית ל-100 קמ”ש ב-9.9 שניות.

מכלול סוללות הליתיום-יון פולימר של יונדאי קונה EV הוא בקיבולת גבוהה של 39.2 קילוואט-שעה. הודות ליעילות יחידת ההנעה, צריכת חשמל בקונה החשמלית נמוכה במיוחד ועומדת על 14.3 קילוואט ל-100 ק”מ, מה שמאפשר לה טווח נסיעה מרבי של 305 ק”מ לפי תקן WLTP.

טעינת הסוללות מתאפשרת באמצעות מטען AC בהספק של 7kW המובנה במכונית בנוסף תומכת קונה החשמלית בטעינה מעמדות מהירות (DC) עד מתח של 100kW בהן הזמן הנדרש עבור טעינה מ-10% ל-80% קיבולת הוא רק 47 דקות. במהלך הנסיעה מסוגלת יונדאי קונה החשמלית לבצע טעינה לאחזור אנרגיה לסוללות באמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית. למערכת מספר מצבי פעולה של רמת הבלימה הרגנרטיבית ואחזור האנרגיה אותם יכול לבחור הנהג באמצעות מנופים מאחורי ההגה.

מערך הסוללות כולל מערכת בקרת טמפרטורה מתקדמת השומרת על טמפרטורת עבודה אחידה, גם תחת עומס ותנאים סביבתיים קיצוניים באמצעות נוזל המקורר על ידי מערכת המיזוג של המכונית. בקרת הטמפרטורה מאפשרת לשמור על ביצועי סוללה מיטביים ולהאריך את חיי תאי הסוללה. טכנולוגיית הסוללות המתקדמת בה עושה יונדאי שימוש מאפשרת לה להעניק אחריות יוצאת דופן של 7 שנים או עד 150 אלף ק”מ על הסוללה, מה שמבטיח ללקוחות שקט נפשי לטווח ארוך.

יונדאי קונה EV זכתה לציון מרבי של חמישה כוכבים ירוקים במבחני Green NCAP הבוחנים את הידידותיות לסביבה של המכוניות החדשות היוצאות לשוק. המבחנים מתייחסים לשלושה מדדים עיקריים של יעלות אנרגטית, פליטת גזי חממה ואוויר נקי ובכל אחד מהסעיפים קיבלה יונדאי קונה החשמלית ציונים ברף הגבוה ביותר.  זוהי המכונית החשמלית השנייה של יונדאי הזוכה לציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחנים מחמירים אלו.

 

יונדאי קונה חשמלית 2021 מחירון
יונדאי קונה EV בישראל צילום: תומר פדר

 

על העיצוב 

יונדאי קונה מתבלטת בנוף העירוני בזכות הפרופורציות הספורטיביות ועיצוב מלוטש בעל נוכחות. הגרסה החשמלית שומרת על מאפייני העיצוב המוצלחים והמזוהים של קונה כמו החלוקה המפלסית של יחידות התאורה הקדמית, כשהיא מוסיפה להם שדרוגים לטובת שיפור האווירודינמיות והדגשת האופי הטכנולוגי והעתידני של המכונית.

החזית של יונדאי קונה החשמלית עוצבה מחדש והיא בעלת סורג קדמי אטום המעניק מראה דינאמי וזורם וגם מפחית את ההתנגדות האווירודינמית, כשהיא משלבת בתוכה את פתח טעינת הסוללות במראה א-סימטרי ייחודי. פסי תאורת היום הקבועה (DRL) עברו עיצוב מחדש והם צרים ומחודדים יותר ומשתלבים באופן אופקי מקצות השבכה הקדמית במקביל לתפיחות הכנפיים הבולטות.

יחידות התאורה הראשיות נמתחות לצד דופן המכונית וממוקמות באמצע גובה הפגוש כשהן משתלבות עם חיפויי קשתות הגלגלים. פתחי האוורור החזיתיים ממוקמים מעתה בתחתית ולרוחב הפגוש הקדמי ומשפרים את זרימת האוויר מתחת לרכב ויחד עם פסי כרום רוחביים מעניקים מראה יוקרתי. עיצוב הפגושים המחודש מלפנים ומאחור הוסיף 25 מ”מ לאורך הכולל של קונה החשמלית עומד על 4,205 מ”מ. תפיחות בתי הגלגלים מעניקים לקונה מראה מאסיבי ושרירי וצבועים מעתה בצבע הגוף כדי לשוות מראה חלק וזורם, כשלבסוף גם יחידות התאורה מאחור עברו עיצוב מחודש והן בעלות צורה אופקית ומחודדת המשלימה אתה מראה כללי.

חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינטש בעיצוב ייחודי תורמים לא רק לשיפור היעילות האווירודינמית, אלא משלימים את קו עיצוב העתידני והספורטיבי של יונדאי קונה החשמלית, זאת יחד עם היצע צבעים הכולל שמונה צבעים.

 

יונדאי קונה חשמלית טווח
יונדאי קונה חשמלית תא נהג ומולטימדיה

 

תא נוסעים ומולטימדיה

תא הנוסעים ביונדאי KONA EV זכה גם הוא לשדרוג עיצובי וטכנולוגי כדי להתאים לאופי השימוש במכונית. מסך דיגיטלי מלא SVC בגודל 10.25 אינטש ברזולוציה גבוהה מחליף את לוח המחוונים הסטנדרטי ומספק תצוגת מידע עשירה עם תצוגה משתנה בהתאם למצבי הנהיגה (Normal, Sport ו-Eco).

הקונסולה בין המושבים הקדמיים הוגבהה ועוצבה מחדש כדי להעניק תחושת קוקפיט עוטפת, כאשר את מקום ידית ההילוכים תופסים מתגי שליטה בטכנולוגית Shift By Wire המוכרים מדגמי יונדאי הגדולים והיוקרתיים. מתגי התפעול המשניים ומתגי בקרת האקלים עבור עיצוב חדש והם בעלי גימור כסוף וחומרי הדיפון שודרגו על מנת להעניק תחושת יוקרתית. מערכת המולטימדיה החדשה כוללת ממשק תפעול משופר ותצוגה גרפית עשירה מבעבר על גבי מסך 8′ וקישוריות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto.


בטיחות

יונדאי KONA EV תוכננה כדי לספק לנהג ולנוסעים את רמת ההגנה הפאסיבית הגבוהה ביותר בזמן תאונה, כאשר מעטפת תא הנוסעים עשוי פלדה בחוזק מתיחה גבוה השומרת על עמידות גבוהה בזמן התנגשות. אזורים סופגי אנרגיה מוגדלים מסיטים את אנרגיית הפגיעה כדי שלא תחדור לתא הנוסעים, כשהנוסעים מוגנים על ידי שש כריות אוויר כסטנדרט.

כמו כל דגמי הדור החדש של יונדאי, גם KONA EV מצוידת בחבילה מקיפה של מערכות עזר ובטיחות אקטיביות מתקדמות מבוססות ראדר ומצלמה ברגישות גבוהה הקוראים את הנעשה בסביבת הרכב ומספקות לנהג התראה מפני סכנות והתערבות אוטונומית בעת הצורך כדי למנוע תאונה. חבילת הבטיחות ביונדאי קונה החשמלית כולל מערכות:

FCA – התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום.
LKA – מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.
BCA – מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.
RCCA זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.
DAW – מערכת התרעה על ערנות נהג.
ROA – מערכת המספקת תזכורת לבדיקת המושב האחורי.

רמת אבזור

יונדאי KONA EV מגיעה לישראל ברמת אבזור אחת הכוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינטש וקישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT משולבת מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור, לוח מחוונים דיגיטלי SVC בגודל 10.25 אינטש, בלם יחד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מפתח חכם עם כניסה והנעה ללא מפתח ואפשרות הנעה מרחוק, מושבי נהג ונוסע מתכוונים חשמלית, כיוון תמיכת גב חשמלי במושב הנהג, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות Privacy Glass, חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש.

 

יונדאי קונה חשמלי הספק
מנוע חשמלי עם הספק של 134 כ”ס ומומנט של 40 קג”מ מיידי
עמדת טעינה
יונדאי קונה EV מחיר 142,900 ש”ח כולל עמדת טעינה
יונדאי אחריות
מה כוללת האחריות של כלמוביל?

ממדים

אורך 4,205 מ”מ
רוחב 1,800 מ”מ
גובה  1,570 מ”מ (עם מסילות גג)
בסיס גלגלים 2,600 מ”מ
מרווח גחון 158 מ”מ
מרווח ראש קידמי/אחורי 957/1,015 מ”מ
מרווח רגלים קידמי/אחורי 848/1,054 מ”מ
מרווח כתפיים קידמי/אחורי 1,385/1,410 מ”מ
נפח תא מטען 332-1,114 ליטרים
משקל עצמי 1,625 ק”ג
משקל מורשה 2,020 ק”ג

 

יונדאי קונה חשמלית חוות דעת
יונדאי קונה חשמלית סקירה וחוות דעת. צילום: תומר פדר

נהיגה ראשונה – יונדאי קונה EV

ענת דניאל

 

יונדאי קונה החשמלית ב-100% מושקת ממש במקביל להשקה המפוארת והמדוברת של היונדאי איוניק 5. האיוניק 5 כל כך מסקרנת ופופולרית שהיא האפילה לחלוטין על הקונה החשמלית, שלדעתי ראויה לדיבור ובדיקה לא פחות. למה לא פחות? כי היא מכונית פנאי שימושית בצורה יוצאת דופן, והמחיר שלה הוא מחיר שנוגע להרבה יותר שכבות וקהלים בארץ.

עם הנתונים הפותחים של היונדאי קונה החשמלית, היא אמורה להכנס לשלישייה הראשונה של בסט השיקולים של כל לקוח/ה, נהג/ת, המחפשים לעצמם רכב פנאי חשמלי ליום יום.

כלומוביל, יונדאי הדגישו ובצדק, את הנסועה היומית של הישראלים, והיא בערך 50-60 קילומטר ביום, ולכן, הטווח החשמלי המוצהר של הקונה החשמלית – 305 ק”מ, או זה הריאלי – 250-260 קילומטר, אמור בהחלט להספיק לרוב הקהל הרלוונטי, קהל היעד של הרכב.

הכל מתחיל ונגמר ב:

1. האם יש לכם עמדת טעינה בבית או תהיה לכם?
2. האם יש לכם עמדת טעינה בעבודה, או בסמוך לעבודה, או כל יעד אליו אתם נוסעים בתדירות גבוהה?
3. האם יש באזורכם פריסה נורמלית של עמדות טעינה שעומדת לרשותכם בין לבין?

אם אתם לא עומדים בשלושת התנאים האלה, הרי שאתם באמת צריכים לשקול ביניכם לבין עצמכם, ולשאול, האם זה הזמן הנכון לרכוש רכב חשמלי. עוד שנה/שנתיים הפריסה הארצית תהיה יותר מכובדת, ואולי מישהו יחליט גם לרשת אזורים נוספים שאינם רק במרכז ובגוש דן.

כלמוביל חסכו לכם שליש כאב ראש, ומציעים לכל רוכש/ת של הקונה EV עמדת טעינה 11kW בהתקנה של אחת מהחברות ג’ינרג’י, אפקון או סונול, עמדה והתקנה כלולים במחיר הרכב.

לא נהגתי כל כך הרבה ברכב, אבל נהגתי מספיק כדי לספר לכם, שלפני נסיעה ארוכה, תהיו מחושבים. עשו חישוב כזה, לוקח בחשבון ירידה של 20 אחוז בערך מהטווח החשמלי המופיע לכם על לוח השעונים. יש משתנים נוספים שעלולים להוריד לכם את הטווח, חוץ מהפעלת מיזוג אוויר (ברמה שכל מעלה, וכל הגברת עוצמה מורידה ממש מהטווח), שימוש במערכות נוספות ברכב עלולות להפחית את הטווח, נסיעה מעל מהירות של 100 קמ”ש מורידה עוד יותר מהטווח, הלחיצות שלכם על דוושת המיאוץ, וכן האלה.

לכן, אם יש לכם טווח חשמלי של 250 ק”מ, קחו בחשבון שהטווח העוד יותר ריאלי הוא 200 ק”מ. זה הטווח הנכון והמדויק של הרכב.

לאנשים שלא מגיעים לנסועה כזו ביום יום, אין בכלל מה להתרגש. מגיעים בסוף יום הביתה, מטעינים את הרכב בערב, וחוזר חלילה. חלום. לא לפגוש יותר תחנת דלק.

לאנשים שהנסיעה שלהם ארוכה, כולל נסיעות בסופשבוע, טיולים וכדומה. קחו בחשבון שיש לכם טווח חשמלי מסויים, ואתם צריכים להתחשב בו, כי הוא לא יתחשב בכם. בדקו מפה של פריסת עמדות טעינה, ותגיעו בזמן להטעין את הרכב לנסיעה חזור, או לנסיעה הבאה.

 

יונדאי קונה EV משך טעינה
נוחה, בסיסית ושימושית, עם מחיר סוגר עסקה. יונדאי קונה חשמלית. צילום: תומר פדר

 

אני נהגתי ביונדאי קונה החשמלית, ומהרגע הראשון הרגשתי שהיא פשוט מכונית טובה, ופונקיוצנאלית. מי שמחפש לעצמו רכב זריז, בסיסי ושימושי, עם טווח חשמלי בריא יחסית, לעצמו ולמשפחה, הרי שזה הרכב. מלבד אי נוחות קלה בכבישים באמת משובשים, אני לא יכולה להגיד מילה רעה על נוחות הנסיעה ברכב, ובכלל על הרכב. משקל הסוללה לא הצליח להעיב או להשפיע לרעה.. ואילולא הייתי עושה טעות בחישוב והערכת טווח לא טובה ביום שלנו יחד, כל החוויה שלי איתה הייתה מצוינת, לא פחות. אתם עוקבים אחרי הסטוריז שלי ברשתות, נכון?

יונדאי קונה בגרסאותיה הבנזיניות, הייבריד ופלאג אין הייבריד כבר הרשימו אותי מזמן, והגרסה החשמלית של הקונה משלימה גרסה מצוינת של הדגם הזה. ליונדאי יש דגם ווינר, והם רואים ומרגישים את זה בטבלאות המכירות.

אין ברכב הזה יוקרה או טכנולוגיה מטורפת, לפעמים מוצר טוב ופשוט יחסית זה כל מה שצריך. וסליחה שאני מפשטת “מוצר” רכב שעבדו עליו שנים, והטכנולוגיה המוטמעת בו היא הכי לא פשוטה. אבל התוצאה בסופו של יום היא רכב שניתן להטעין דיי מהר, גם אם תטעינו רבע שעה באמצע היום, יהיה לכם טווח נוסף של כמה עשרות קילומטרים על חשמל, לא חייבים לחכות את כל ה-50 דקות לקבל 80% סוללה.

יונדאי קונה חשמלית היא מכונית פנאי היא נוחה מספיק, משככת מספיק, זריזה מספיק (נתון מומנט נהדר ומורגש), הטכנולוגיה בה אינטואיטיבית מספיק למשתמש, והמחיר שלה מאיץ סגירת עסקה.

 

מחיר – 142,900 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “יונדאי קונה EV (קרוסאובר חשמלי 100%) במחיר של 142,900 ₪”

  1. תודה כל המידע. אבל זו לא בדיוק עיתונות ביקורתית אלא מרגיש כמו כתבה שיווקית שנועדה לקידום מכירות.

  2. למגיב למעלה, רוני אהרונוביץ’ ובנו יש רק אחד. יש אתרים יותר רציניים שגם משמיעים ביקורת ויש כאלה שמדקלמים את היבואן, מנסים למצוא חן והעיקר להיות מוזמן להשקות ומסיבות.
    תבחר מה לקרוא ואיפה ותחליט לבד.
    כמי שעובר בין כול האתרים אני מוכרח לציין כמה אתרים שכול מטרתם זה להיות נחמד לזה שנתן להם את הרכב ” למבחן”. לא תשמע מהם ולא מילה אחת רעה ואם כבר כן זה ברמת עדינות כזו שלא מביישת אנשי קבע שמלקקים למפקדים שלהם…
    האמת, אני קורא לא מעט את האתר של ענת. פעם היא לא התביישה לבקר ולרשום מה שצריך. אבל לאחרונה זה הדרדר ובאמת האתר מרגיש כמו יחצ. פונה ליבואן ולא לצרכן.
    חבל מאוד!!
    נ.ב- כנראה שאותם ” עיתוני רכב” יודעים למה הם ככה…
    שיהיה בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − three =