יונדאי קונה 2024 (1.6 ל’ טורבו) סקירה וחוות דעת

 

יונדאי קונה טורבו
יונדאי קונה החדשה 2024 1.6 טורבו 198 כ”ס

 

יונדאי קונה בדור החדש נבחנה אצלנו לפני 9 חודשים, בגרסה ההיברידית המלאה, הגרסה הפופולרית שנמכרה באלפי יחידות. וכעת אנו בוחנים אותה בגרסת הנעה “טורבו” ללא סוללה או מנוע חשמלי. אפשר לומר שזו יחידת ההנעה הבסיסית, הפותחת.

 

ליונדאי קונה החדשה יש גרסה היברידית חסכונית, ו2 גרסאות “טורבו”:

  • הראשונה עם מנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר T-GDI, המספק 120 כ”ס ומומנט של עד 20.4 קג”מ, ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים 7DCT (שבעה יחסי העברה)
  • השנייה: מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר T-GDI המייצר 198 כ”ס ומומנט של עד 27 קג”מ. משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים 7DCT (שבעה יחסי העברה). היום אנחנו עם הגרסה החזקה יותר – עם מנוע 1.6 ל’, שפגשנו בעבר ביונדאי קונה מדור קודם, ואחרי מבחן הדרכים חיברתי עוד נקודות שזכרתי מהמפגש האחרון עם הקונה טורבו העצבנית, אי אז לפני 5-6 שנים.

מנוע הטורבו בנפח 1.6 ליטר מנוע מרגיש חזק ונמרץ, והנתונים מדברים בעד עצמם. הרכב מספק הרבה כוח בכל תאוצה והאצה, אבל ב”יציאה” מהמקום נראה שיש השהיית טורבו קלה, שמרגישה לעיתים כמו נסיעה ברכב עם תיבה רציפה. הרבה כוח כמעט מיידי, ודחיפה קדימה שמגיעה רק שנייה אחרי הלחיצה על הדוושה. בתחילה שייכתי את התחושה הזו לתיבה הכפולת מצמדים, אבל מניסיוני איתה היא עובדת בצורה חלקה.

 

 

 

התיבה הזו עם יחידת ההנעה ההיברידית עבדה והרגישה הרבה יותר טוב, המנוע החשמלי והסוללה עם המומנט המיידי ידעו “להחליק” את ההאצות, ולהפוך אותן ליותר נעימות. יחידת ההנעה הזו גם פחות חסכונית, כי כמובן אין בה סוללה או מנוע חשמלי שידעו להכנס לפעולה ולהניע את הרכב על חשמל, במהלך נסיעה עירונית או שיוטים רגועים בכביש בינעירוני. צריכת הדלק בנסיעה עירונית יכולה לרדת מתחת לעשרה קילומטר לליטר, (עד 7.5 ק”מ לליטר). הנתון הזה מתאזן דיי מהר בנסיעה בין עירונית (מחוץ לעיר / כבישים מהירים). צריכת הדלק במקרה הזה הוא שיקול שבהחלט יכול להשפיע על רכישה של הגרסה הזו.

מלבד זה, היונדאי קונה החדשה היא מכונית שימושית ומוצלחת. אהבתי את התמרון עם הרכב בתוך העיר. ההגה הקל יחסית משפר מאוד את חוויית הנהיגה בתוך העיר, אם בחניית הרכב בחניות מאתגרות, או בנסיעה ברחובות צפופים. התמרון כל כך נוח, עד שזה אפילו מעלה חיוך. מיקום ידית ההילוכים מאחורי ההגה, שפגשתי בקונה ההיברידית, מציק לי פתאום, ואני לא מצליחה להתרגל למיקום הזה בזמן הקצר שלי עם הרכב.

בכל פעם שאני רוצה לעשות רוורס אני מחפשת את ידית ההילוכים מימין ומשמאל ובסוף נזכרת שהידית מאחורי ההגה. אני מניחה שעם הזמן מתרגלים. כן אהבתי את השיפטרים מאחורי ההגה, ידיעות להעברת הילוכים. הן קטנות וחמודות, נוחות ומועילות מאוד בהעברת הילוכים וגם בלימה והאטה של הרכב.

 

תא נהג בהיר
בהיר אך דורש תחזוקה. תא נהג יונדאי קונה
מכונית למשפחה
תא נוסעים יונדאי קונה

 

חשוב לציין את פתחי האחסון הגדולים והשימושיים, מקום לבקבוקים גדולים וכוסות, גם בדלתות וגם ליד משענת היד לנהג. גם תא הכפפות ה”פלסטיקי” אך שימושי יכול לשמש כמקום אחסון נוח. מעליו משטח פתוח להניח טלפון, ומסמכים. במרכז התא, משטח טעינה לנייד (לא אפקטיבי, הכינו מראש כבל טעינה), מתגים לשליטה בבקרת האקלים המפוצלת ועוד מתגים פיזיים מעל בקרת האקלים לשליטה במערכת השמע, ושני המסכים הגדולים בגודל 12.3 אינץ’ (מולטימדיה ולוח מחוונים), שצמודים ונראים מחוברים, במרכז תא נהג. שניהם כוללים מערכת הפעלה חדשה ומתקדמת של היצרן, ובשפה העברית כסטנדרט.

יש גם מספר כניסות/יציאות טעינת סלולר C-USB, (אבל איפה הכניסות USB?), יש קישוריות לאפל קאר פליי ו-אוטו אנדרואיד ללא כבל.

תא הנוסעים והנהג לבן ובהיר. בחירה נעימה מאוד לעין, אך מסתמנת שפחות מוצלחת מבחינת כתמים ותחזוקה שוטפת. אז קחו בחשבון, ואם יש ילדים, אולי כדאי לבחור תא נוסעים וריפודים כהים. או להיות מצויידים בערכת עזרה ראשונה לכתמי שוקולד במבה וקפה נטול.

מידות: בסיס הגלגלים של הקונה החדשה עומד על 2660 מ”מ, האורך 4,350 מ”מ, הרוחב עומד על 1,825 מ”מ, והגובה עומד על 1,580-1,570 מ”מ.

 

מולטימדיה יונדאי
2 מסכי 12.3 אינץ’ (מולטימדיה ולוח מחוונים)
מקום לבקבוק ברכב
מקומות אחסון שימושיים
תא נהג יונדאי
קונסולה מרכזית יונדאי קונה
טעינה לנייד
משטח טעינה לנייד

אבזור נוחות לפי רמות גימור בגרסת הטורבו:

 

רמת הגימור Premium (מנוע 1 ליטר)

מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ’ ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטית, דיבורית BT, מצלמה אחורית, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ’, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם – כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD , מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, SBW- בורר הילוכים על מוט הגה, DRIVE MODE בורר מצבי נהיגה בכביש, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, מראות חשמליות, פנסי איתות במראות, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור.

מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, הגה עור מתכוונן לגובה ולעומק, מושב נוסע עם אפשרות לכוונון גובה, שני שקעי טעינה קדמייים ושניים אחוריים USB-C, חיישן אורות, חיישן גשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, פסי אורך לגגון.

 

N LINE
סאנרוף רק בגרסת ה-N LINE

 

Prime (מנוע 1.6 ליטר) מוסיפה חישוקי סגסוגת בקוטר 18″.

+ Prime כולל גם צביעה דו גונית.

Prestige מעבר לתוספת במערכות הבטיחות כוללת גם טעינה אלחוטית לנייד ותאורת אווירה לפנים הרכב ב-64 גוונים משתנים.

Supreme כוללת צביעה דו גונית, מושב נהג ונוסע עם אפשרות לכוונון חשמלי ותא מטען עם פתיחה חכמה. הפתיחה החכמה של הדלת האחורית החשמלית הניתנת להתאמה אישית היא אבזור נוחות נוסף. ניתן לבחור את גובה הפתיחה והמהירות של דלת תא המטען במסך התצוגה וכן על ידי לחיצה על לחצן הסגירה למשך שלוש שניות בגובה המועדף של דלת תא המטען.

גרסת ה-N LINE כוללת בנוסף גם גג שמש פנורמי נפתח, מושב נוחות בשורה הראשונה (Relaxation Comfort Seat) המאפשר להשען אחורה בזוויות אופטימלית ומותאמת לפיזור לחץ כדי לעזור להקל על עייפות לאחר נהיגה, ריפודי עור משולב אלקנטרה, מושב נהג עם אפשרות לכוונון חשמלי + זיכרונות, חימום מושבים קדמיים וקשתות בתי גלגלים בצבע הרכב.

יונדאי קונה טורבו החדשה כמו הקונה ההיברידית מסתמנת כמכונית נוחה, בעיקר בעיר, שימושית זריזה ומומלצת ליום יום אם למשפחה לזוג או נהג יחיד נהגת יחידה.

 

יונדאי קונה 2024
יונדאי קונה 1600 טורבו
תא מטען יונדאי קונה
יונדאי קונה נפח תא מטען

 

יש לא מעט מערכות בטיחות מתקדמות בדגם, מעטפת בטיחות שיונדאי מטמיעה בדגמים החדשים בשנים האחרונות. חלקן יכולות מעט להטריד עם התראות מרובות (בעיקר פיצ’ר הגבלת מהירות) אבל אפשר להתאים אותן בהגדרות של הרכב.

יונדאי קונה 2024 בגרסת הטורבו בנזין וההייבריד כוללות 7 כריות אוויר ומערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS).
גרסת הבנזין כוללת:

מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה
מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה
בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, ד-גלגלי ותנועה חוצה בצומת
מערכת התרעה על עייפות נהג אשר משלבת לראשונה גם מצלמה לזיהוי מבט הנהג
מגביל מהירות חכם עם זיהוי תמרורים
בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים
התרעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים
חיווי תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי
מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך.

גרסאות ה-Supreme ,Prestige ו–N LINE כוללות גם:

מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב”שטח מת”
מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור, – מערכת “יציאה בטוחה” המתריעה על תנועה מסכנת בעת פתיחת דלתות המושב האחורי.

 

יונדאי קונה מחירון 2024
יונדאי קונה רמות גימור ומחירים

 

מפרט ומחירים

יונדאי קונה 2023 היברידית – סקירה וחוות דעת (כולל וידאו)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *