יונדאי קונה 2023 היברידית – סקירה וחוות דעת (כולל וידאו)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי קונה החדשה
יונדאי קונה 2023

 

מה הישראלים רוצים ב-2023? תתפלאו, הם רוצים ומחפשים כלי רכב היברידיםנתוני מכירות של כלי הרכב היברידיים בישראל, נכון לספטמבר 2023, מראים שנמכרו בתשעת החודשים האחרונים כ-38,432 מכוניות היברידיות (מנוע בנזין לצד מנוע חשמלי, נתח של 16% מכלל שוק הרכב (נתח כלי רכב חשמליים בשוק הרכב הוא 17.3 אחוז). מה נתונים שמחזקים את העובדה שעל אף ה”מהפכה החשמלית”, קהל גדול למדי חושש עדיין מ-כניסה לעולם החשמלי המלא, ומבקש “להישאר באמצע” – לשלב נהיגה “על חשמל” פה ושם, לחסוך בדלק ובפליטת מזהמים, והכי חשוב, שיהיה מנוע בנזין אקסטרה/לעזר, ליתר ביטחון.

יונדאי קונה הוא רכב חשוב מאוד ופופולרי בשוק הרכב הישראלי, שהגיע כעת בדור חדש לארץ, עם עיצוב חדש ומרשים מאוד, וכמה יחידות הנעה: 2 עם מנוע בנזין בלבד, בנפח 1.0 ל’, ו-1.6 ל’, עם הספק של 120 כ”ס ו-198 כ”ס בהתאמה.

על אף מגוון הגרסאות, הגרסה החשובה ביותר והפופולרית, ואם תרשו לי, גם המומלצת ביותר, זו גרסת ההנעה היברידית, הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר לצד מנוע חשמלי וסוללה קטנה מאד, יחד הם מביאים להספק של 140 כ”ס, צריכת דלק נמוכה משמעותית מגרסאות הבנזין, דירוג זיהום נמוך, ורלוונטיות גדולה יותר לשוק הרכב הישראלי, שנים קדימה, (לכן גם סחירות גבוהה יותר… הקלות בה תמכרו את הרכב בהמשך).

 

יונדאי קונה בצבע אפור בטון
פסי תאורה רוחביים מיוחדים מלפנים ומאחור. יונדאי קונה

 

נתעכב עוד רגע על העיצוב של הרכב, כי הוא ממש מושך, ואפשר לומר גם חדשני. בקטגוריה הזו של ג’יפונים עירוניים, אנחנו לא רואים הרבה מכוניות עם עיצוב ייחודי, ואין ספק, שהעיצוב הזה יחד עם יחידת ההנעה הירוקה, הופכים את הקונה החדשה ללהיט מכירות (יונדאי דיווחה על מכירת 1000 מכוניות בפחות מחודש ימים), על אף תמחור לא נמוך של הדגם. שפת העיצוב החדשה של יונדאי באה לידי ביטוי בעיצוב החדש, המודרני ואפילו קצת חוצני/חייזרי של היונדאי קונה החדשה. עיצוב מלוטש ועגלגל בחזית, ובכל חלק ברכב, עם פסי תאורה רוחביים ומיוחדים מצד לצד, מקדימה ומאחור. חיתוכים וזוויות מרשימות שמשוות לו מראה “שרירי”, וגם צבעי המרכב נראים טוב יותר עליו, בעיקר צבע בטון עם גג שחור, אפילו הצבע הלבן “הפשוט”.

בתוך תא הנהג והנוסעים קשה שלא לראות ולהבחין בשפת העיצוב ה”איוניקית”. אפשר ממש לראות חלקים שלמים, מההגה עד לדשבורד, קונסולה והעיצוב הכללי זהים ליונדאי איוניק 5 ויונדאי איוניק 6. ההבדל היחיד ביניהם הוא באיכות החומרים, באיכות ההרכבה והתחושה הכללית, שהרבה יותר יוקרתית בתא הנוסעים של האחיות הגדולות מבית יונדאי, כשביונדאי איוניק 6 יש את תחושת הפרימיום הגבוהה ביותר. ובל נשכח ששתי האחיות הן חשמליות לגמרי, והקונה שלפניי, מכונית המבחן, היא מכונית היברידית.

אל דאגה, בתחילת 2024 נראה פה בארץ גם קונה חשמלית.

 

יונדאי קונה הייבריד
יונדאי קונה היברידית

 

יש שיגידו שתא הנהג והנוסעים מצועצע מידיי ופלסטי למראה ולמגע. אחרים התרשמו מהעיצוב המודרני וייחודי, ומרווח הפנים, וגם תא נוסעים בהיר ומואר. נכון, איכות הריפודים והחומרים לא גבוהה ממש, אבל זה נראה טוב ועושה את העבודה, כלומר שימושי ומרווח. צריך לזכור שאנחנו עוסקים בקטגוריה “עממית” יחסית, שלא אמורה לכלול אבזור פרימיום בכלל. מבחינת אבזור הבטיחות, אנחנו כן רואים שלקונה רשימת מערכות בטיחות מקטגוריות גבוהות יותר, אבל זה כבר הולך והופך להיות סטנדרט אצל כל יצרן שמכבד את עצמו ורוצה להצליח למכור מכוניות.

כן חשוב לי לציין שהריפודים קצת קשיחים ולא “נושמים” מספיק, ואחרי זמן מה, נהיה לי חם לשבת עליהם ביום קיצי ומהביל. פתרתי את העניין עם המיזוג היעיל ברכב, וכיוון הפתחים אליי (יש גם פתחי אוורור מאחור).

ליונדאי קונה החדשה שני מסכים מחוברים בגודל 12.3 אינץ’, בשפה העברית כסטנדרט. לראשונה, שולבה מצלמה ICC  IN CABIN CAMERA) שסורקת את עיניי הנהג ומנטרת עייפות והיסח דעת, ומתריעה במידת הצורך. המצלמה עובדת היטב, ומתריעה גם אם לרגע תסיטו את המבט. מערכת המולטימדיה נחמדה ולא יותר. כן, המסך גדול מספיק ומרשים, בצורתו ואיכותו, אך הממשק (המודרני יחסית), לא מפורט מספיק, ואין בו אפשרויות מגוונות או שפע הגדרות, ולראשונה שמחתי על האפשרות להתחברות מהירה לנייד ושימוש קבוע באוטו אנדרואיד. יכול להיות שעל זה בדיוק יונדאי הסתמכו, שכולם כבר מתממשקים לניידים.

 

יונדאי קונה מידות
מרווח פנים מכובד. תא נהג יונדאי קונה
מידות יונדאי קונה החדשה
תא נוסעים יונדאי קונה החדשה
יונדאי קונה תא מטען
תא מטען ביונדאי קונה היברידית

 

יונדאי קונה החדשה של 2023 היא קונה מרווחת יותר ו”מאווררת” יותר, שמתקרבת מאוד לנתון בסיס הגלגלים של הקרוסאובר בגודל בינוני של יונדאי, ואחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר, הטוסון. זה הופך את הקרוסאובר העירוני והקומפקטי, למרווח מבפנים, ושימושי מאוד למשפחה של ארבע ואפילו חמש נפשות. גם תא המטען מרווח ורחב מספיק למשפחה, עם נפח של 460 ליטרים.

 

מבחינת אבזור נוחות, אלו רמות הגימור המוצעות בגרסה ההיברידית:

 

Premium: (במחיר 161,900 ש”ח) – מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ’ ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ’, שליטה  על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD , מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה (שבמצב בנזין מעבירים הילוכים, ובמצב חשמל שולטים על הבלימה הרגנרטיבית), SBW בורר הילוכים על מוט הגה (מוט ההילוכים מאחורי ההגה לא היה רעיון טוב, גם אם הצלחתי להתרגל אליו אחרי זמן מה), DRIVE MODE בורר מצבי נהיגה בכביש, תאורת לד  LED קדמית, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, מראות חשמליות, פנסי איתות במראות, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, הגה עור מתכוונן לגובה ולעומק, מושב נוסע עם אפשרות לכוונון גובה, שני שקעי טעינה קדמיים ושניים אחוריים USB-C, חיישן אורות, חיישן גשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, פסי אורך לגגון.

Premium +: כוללת גם צביעה דו גונית. (163,900 ש”ח)

 

hyundai kona 2024
עיצוב שרירי
hyundai kona interior 2024
רשימת אבזור נוחות ובעיקר בטיחות מכובדות

 

Prestige רמת הגימור של רכב המבחן, (164,900 ש”ח) – כוללת גם טעינה אלחוטית לנייד (שמטעינה היטב, אבל הטלפון “מצליח” לזוז על גבי המשטח הרחב ולצאת מטעינה לעיתים). ויש גם תאורת אווירה לפנים הרכב ב-64 גוונים משתנים.

Supreme סופרים (169,900 ש”ח)כוללת גם צביעה דו גונית, מושב נהג ונוסע עם אפשרות לכיוון חשמלי ותא מטען עם פתיחה חכמה. ניתן לבחור את גובה הפתיחה והמהירות של דלת תא המטען במסך התצוגה, וכן על ידי לחיצה על לחצן הסגירה למשך שלוש שניות בגובה המועדף של דלת תא המטען.

Open sky הרמה הגבוהה ביותר (171,900 ש”ח) כוללת גם גג שמש פנוראמי נפתח.

 

יונדאי קונה מחיר
מבחני ריסוק בקרוב. יונדאי קונה החדשה

 

בטיחות:

יונדאי קונה 2024 בגרסת הטורבו בנזין וההייבריד כוללות 7 כריות אוויר ומערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS).
גרסת הבנזין כוללת מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, דו-גלגלי ותנועה חוצה בצומת, מערכת התרעה על עייפות נהג אשר משלבת לראשונה גם מצלמה לזיהוי מבט הנהג, מגביל מהירות חכם עם זיהוי תמרורים, בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים, התרעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, חיווי תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי, מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך.

גרסאות ה-Supreme ,Prestige וN LINE כוללות גם מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב”שטח מת”, מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור, מערכת “יציאה בטוחה” המתריעה על תנועה מסכנת בעת פתיחת דלתות המושב האחורי.

 

 

בואו נדבר על הנסיעה ברכב, יונדאי קונה הוא קרוסאובר עירוני, והוא אכן מתבלט ומרשים בעיקר בעיר, בזכות שיכוך מהמורות וספיגה טובה של הדרך, בידוד רעשים טוב מרעשי כביש, מנוע ורוח. גם ההיגוי מרגיש טוב, והתמרון נוח בצפיפות עירונית. כל אלה מחזקים אצלי את התחושה שזהו רכב ראוי לאנשים עירוניים, שעיקר נסיעותיהם סובבות את הבית, עבודה, ובמעגלים רחוקים יותר באזור. שם כל יתרונותיו נחשפים.

היתרונות הללו דיי נשמרים גם כשיוצאים מהעיר לכבישים בינעירוניים. כאשר רק מעל 100 קמ”ש נתחיל לשמוע רעשי כביש, ובמהירות גבוהה יותר יכנסו מעט רעשי רוח, אבל הנסיעה בסך הכל נוחה ושלווה. בשל נהיגה מנהלתית יחסית, ונהיגה פחות מאומצת, לא הורגש חוסר/חסך בכוח. לא מצאתי הרבה שימוש גם במצבי הנהיגה לבחירה (שלג, אקו וספורט… בחירה מוזרה של מצבי נהיגה). כשבחרתי במצב ספורט, כן היה שינוי מיידי בביצועים, והמנוע היה נמרץ יותר, אבל איכשהו זה היה מיותר בעיני והעדפתי לנהוג במצב אקו החסכוני, שלא פגם בביצועים ממש, וזה למעשה, בדיוק התחושה שהייתי מוכנה לה בנהיגה ברכב היברידי – רגועה, שקטה, זורמת, נטולת דרמות ורעשי מאמץ מהמנוע, עם כמה שיותר התערבות מצד המנוע החשמלי (32 קילוואט). כשהוא מתערב יש חיווי ירוק על לוח המחוונים של EV.

זכרו שיש סוללה קטנה מאוד ולכן המנוע החשמלי נכנס לפעולה רק לפרקי זמן קצרים, ועדיין, עצם העובדה שהוא מתערב די הרבה בנסיעה לא מאומצת, צריכת הדלק נמוכה בהתאם. אני הוצאתי נתון של 15 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת, וניתן לקבל נתון צריכה הרבה יותר טוב.

זהו, אפשר לסכם שמי שמחפש לעצמו רכב ליום יום, בו הוא (או היא) יוכל להתנייד לעבודה וחזרה, לסידורים, להקפצות של הילדים למסגרות, בנוחות וחיסכון, בתא נוסעים מרווח ומודרני, עם שכבת מערכות בטיחות חיונית וחשובה מאד, יונדאי קונה החדשה יכולה לענות על רוב הצרכים שלכם.

 

 

עד שהמהפכה החשמלית תושלם: 5 מכוניות היברידיות מומלצות וחסכוניות

יונדאי קונה החדשה 2023-24 בישראל: גרסה היברידית וטורבו מ-144,900₪

חצי חשמלי: 3 מכוניות פלאג אין הייבריד (נטענות) שכדאי להכיר

 

גלריה יונדאי קונה היברידית

 

 

@queenoftheroad.il יונדאי קונה החדשה בגרסה היברידית הגיעה אלי למבחן ברמת גימור התחלתית (פרימיום 161,900₪) ללא סאן רוף. סיסוס התרשמות לפני מבחן דרכים באתר מלכת הכביש #hyundaikonahybrid #hyundaikona #hyundai ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × four =