מבחן דרכים מיניוואן קיה קרניבל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook



קיה מעולם לא הייתה הקאפ-אוף-טי שלי, אבל את המיני-וואן שלהם מומלץ לבדוק




עד היום כשאמרו לי קיה, אמרתי “לא תודה”, וכשהוסיפו קרניבל, דמיינתי בעיניי רוחי רכב “שבור” עמוס ילדים קטנים, ומנוזלים. אך כפי שאמר חז”לנו משה רבנו – “אין חכם כבעל ניסיון”, וכדי לחזק או להפריך כל מיני דעות קדומות, (ובמידת הצורך גם להפיץ הלאה סטיגמות חדשות), צריך לצאת ולבדוק בעצמנו. 
קיבלתי לידי קיה קרניבל 2011, שחורה, בוהקת ומעוצבת בצורה מרשימה כך שתאוריית “הרכב השבור” התנפצה דיי מהר. וכשיש מקום להחמיא, מחמיאים, וכלפי חוץ, העיצוב של הקרניבל המאסיבית מזכיר למאית השנייה, ככה-בחטף, את הקאדילק של המאפיונר המיתולוגי טוני סופרנו.

 

למאית השנייה. קיה קרניבל   

 

המפלצת האמיתית – PickUp קאדילק אסקלייד 

ובחזרה לקרקע
האבזור בקרניבל פרקטי כל כך, עד שעושה רושם שהרכב עוצב ותוכנן על ידי אימא פולניה.

ממראה עגלגלה ופנורמית המשקיפה על כל חלל הוואן ועל היושבים מאחור כמובן. בנוסף למראה המרכזית הסטנדרטית במרכז תא הנהג, ומראות גדולות בצידי הרכב. חלונות חשמליים בכל הוואן, מערכת מיזוג מפוצלת (כיוון נפרד ליושבים בתא הנהג ובתא הנוסעים, מתחשב מאד) ואפקטיבית – שישה פתחי אוורור מאחור, ארבעה בתא הנהג, כך שכל נוסע זוכה לאוורור אישי. גם תאורות לא חסר, חפשו אותן בצידי הוואן ולאורכו. עוד בגזרת הפרקטיות – 7 מקומות לכוסות – קפה להורים/מידניות לילדים, ועוד תאים לצבירת מטלטלין וכיסים בגב הכיסאות לציורים ופיצ’פקעס.

בסיסי ונוח לשימוש

פתחי אוורור ותאורה לרוב
מראה פנורמית 

 

 

מתג לחלון חשמלי

בקיה, סך הכל שבעה מושבים מכובדים ומרווחים, שניים מקדימה שלושה במרכז ושניים מאחור – משמע מקום לחמישה מושבי בטיחות (רכב הסעות לגן, מישהו?) או חמישה נוסעים בוגרים. במתחרות של הקרניבל – מאזדה 5 ומיצובישי גרנדיס יש “על הנייר” 7 מקומות, אך בשטח, שישה בוגרים יוכלו לשבת בנועם ועם מרווח נשימה בין נוסע לרעהו. בחזרה לקיה, המושבים בתא הנהג נוחים, עם ידיות בצידי המושב ואפשרת לכוון אותם מעלה-מטה, אחורה-קדימה. כל מושבי המיני-וואן ניתנים לקיפול/השכבה במידת הצורך ומותירים מרווח לכבודה. כל חמשת מושבי הנוסעים מאחור מתקפלים בקלות במשיכת ידית.

צריכים מקום להעמיס?
לקיפול המושב משכו בידית שלצידו, ולהזזה, בידית מתחת למושב
3050 ליטר

חשוב לציין שהקרניבל שבחנתי הייתה ברמת אבזור בסיסית – תא הנהג מאובזר במידה, תצוגת לוח המחוונים סטנדרטית – מד קמ”ש, מד סל”ד ומד דלק קטן מימין. שעון תצוגה נחמד למערכת השמע והמיזוג, כשכיוונם נעשה בקלות ובפשטות בעזרת כפתורים גדולים וסיבוביים.על גבי ההגה שישה כפתורים 3 מימין, לשליטה בבקרת שיוט, ו3 משמאל להגביר את הווליום ברדיו דיסק, כשהילדים צועקים. בנוסף יש שקע ל-USB, תא כפפות רחב ותא בינוני נוסף להטמנת ניירת.
חשוב לציין, שההנד ברייק הידית שבולמת את הרכב במשיכה כלפי מעלה, הוא למעשה “לג ברייק”, הלא הוא מעצור רגל, ונמצא משמאל לדוושות הבלם והגז
כיאה לרכב משפחתי פרקטי, לא צריך לשבור את הראש, הפונקציות של כל מתקן, פתח וכפתור מתבהרות מהר מאד.  

מעצור רגל

 

איפה ההנד ברייק? (כלומר ה- “אמברקס”)

 

מילה טובה על הריפודים הבהירים ונאים, אך השאלה היא – איך זה מסתדר עם ילדים וידיים דביקות. נדרשת בדיקה מעמיקה של עמידות הריפוד בפני כתמים. מעניין אם מגבונים מיוחדים יעמדו באתגר.

 

ריפודים נאים

 
לקרניבל חמישה הילוכים לגיר אוטומטי, 185 כ”ס, ותאוצה נמוכה יחסית של 14 שניות מ0 עד 100, לעומת 13.1 במאזדה 5, ו11.7 במיצובישי גרנדיס.
אני נהגתי ‘על’ מנוע דיזל (2900 סמ”ק) עם צריכת דלק סבירה של 9.7+/- קילומטר לליטר בנסיעה בינעירונית בעיקר, ובטוחני, שיהיו נהגים שיוכלו “להשיג” תוצאות טובות בהרבה, עם נהיגה מתונה יותר. בהשוואה למתחרות, מיצובישי גרנדיס – שתיין דלק גדול ממנה – סביב 7.8 קילומר לליטר (מנוע בנזין 2.4 אוטו’), ומאזדה 5, עם נפח מנוע 2000 סמ”ק סך הכל, וצריכה של 8.8 קילומטר לליטר.

בגזרת הבטיחות: לקרניבל 6 כריות אוויר, מערכת ABS ובקרת יציבות כמו גם לגרנדיס והמאזדה.

 

בסך הכל ישנה תחושה כיפית בנסיעה בקיה קרניבל, אין רעשי דרך, הנהיגה בה נוחה וזורמת. הרכב מבחוץ נראה מאסיבי, ומשקלו בהתאם – מעל 2100 ק”ג (לעומת מתחרותיה, מיצובישי גרנדיס ומאזדה 5, כל אחת 1500 ק”ג, פלוס מינוס) מאידך, בזמן הנהיגה הרכב מרגיש קליל מדי, והייתה חסרה לי תחושה “מוצקה” והדוקה על האספלט, תחושה מתבקשת ברכב מיניוואן. אולי הגה משוחרר ומנותק מעט תרם לתחושה הזו, ואולי כל זה מהסיבה הפשוטה, שהרכב היה ריק לחלוטין, ולא ה-59 (אההממ 60 ק”ג שלי), יועילו לייצוב המיני-וואן על הקרקע.


נפח תא המטען ללא קיפול המושבים הוא 241 ליטר, ובקיפול המושבים האחוריים מתרחב לכדי 3050 ליטר.

(בגרנדיס 320 ל’ שהופכים לכ- 1545 ליטר, ובמאזדה 5, 158 ל’, ובקיפול המושבים – 780 ליטר סה”כ.



לסיכום:


יתרונות: פרקטית, אמינה, מרווחת, דיי זריזה וחסכונית יחסית. 
חסרונות: 
הגה מעט מנותק, עיצוב בסיסי מול מתחרות “אלגנטיות”, ירידת ערך אכזרית.


למי כן V – למשפחות של 7 נפשות, זו כמעט האופציה המרווחת היחידה.
למי לא X – לעירוניים נטולי חניה קבועה, לנהגים המחפשים יותר ייחוד, סטייל וגאדג’טים ברכב שלהם.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

11 Replies to “מבחן דרכים מיניוואן קיה קרניבל”

  1. הקרניבל הוא ממש לא האופציה היחידה למשפחה של 7 נפשות. ראשית כל הגרנדיס לא פחות מרווח מהקרניבל ל-7 נפשות ושניהם גדולים ומרווחים יותר מרכב כמו מאזדה 5 שלא נמצא בכלל באותה קטגוריית גודל (מתחרה בעיקר בפיקאסו,גרנד סניק, ורסו וכו) ולכן למעשה אין להלין עליו שאינו מרווח כמוהם. מעבר לזה שכחת את קיומם של הפורד S- MAX והפורד גלאקסי ששניהם לא פחות מרווחים מהקרניבל ושניהם עדיפים עליו בכמעט כל פרמטר אפשרי כולל בסעיף הבטיחות שהוא מהותי ברכב שמיועד להובלת משפחות גדולות.

  2. שום רכב אירופאי בחיים לא יגיע למרווח שיש בקרניבל. חבל אפילו להתווכח על זה. לנו יש קרניבל ישנה יחסית עם מנוע דיזל ותאמינו לי החיסכון שלה בדלק זה באמת משהו שקשה למצוא..

  3. הקרניבל בהחלט מרשימה. אנחנו כבר בערך שנה רוצים לקנות רכב גדול,וכל פעם זה יורד מהפרק בגלל סיבות שונות כך או כך בפעם הבאה שהנושא יעלה על הפרק בהחלט נשקול גם את הקרניבל.
    אגב! זה מדהים שהצריכת דלק של כזה רכב עם כזה מנוע היא 9.7

  4. צר לי לאכזב, אבל הפורד S-MAX והגלאקסי ממש, אבל ממש, לא מתקרבים למרווח ולגודל של הקרניבל.
    בפורדים אין אפשרות להושיב 5 מבוגרים + 2 ילדים – בנוחות!
    היחידים שניתן להשוות לקרניבל הינם קרייזלר וויאג'ר והטויוטה סיינה.

    קרייזלר – ישיבה שונה (2-2-3 לעומת 2-3-2), מפוארת יותר, יקרה בכ-20%
    טויוטה – ישיבה כמו בקרניבל או כמו בקרייזלר (לבחירה), יותר נוחה מהקרניבל, יותר מפוארת.

    החסרון היחיד (לטעמי) של הטויוטה הינו שלא ניתן לרכוש אותו בארץ ויש להביא אותו בייבוא אישי.

    מתי היבואן יבין שיש שוק בארץ למיני-וואנים ויתחיל להביא את הסיינה ביבוא סדיר?????????????????

  5. גם אני אהבתי את הבלוג. אני גם מכירה קצת את קרניבל. טילנו שתי משפחות בצרפת והחלטנו לשכור רחב אחד אבל גדול. קיבלנו מיניוואן קרניבל והתרשמנו ממנו מאוד לטובה. חיסחוני,הרבה מקום גט לנוסעים וגם למזוודות, נוח. קצת קשה בחניה אבל אם מטיילים בכפרים ועיירות קטנות אין בעיה להסתדר.

  6. מתחננת לעצה דחווווף….

    רוצה לסגור ספארק 1000 (ידני) ב56 על הכביש כולל פריסה נוחה ללא ריבית פלוס ביטוח מקיף מתנה, או יונדאי i10 החדשה (!) אוטומטית (!) ב66 אחרי הנחת חבר ופריסה לתשלומים.
    מה עדייייף????

  7. ענת, את עוד פה??!!
    או כל מישהו שמבין:

    מה עדיף??? ספארק מנוע 1000 (ידני) 2014 או יונדאי i10 החדשה )!( מנוע 1000 אוטומט ???
    פליייז רוצה לסגור השבוע.
    בספארק הוא נותן לי גם ביטוח מקיף מתנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + 14 =