מבחן דרכים פורד פיאסטה

אם ביקורות רכב חיוביות גורמות לכם להתגרד, עצרו פה. נסיעת מבחן בפורד פיאסטה החדשה

כבר תקופה ארוכה שאני שמה עליה עין, נעצרת כל פעם כשאני נתקלת בה ברחוב, ובוחנת אותה מבחוץ. אבל כעת, או יותר נכון מתחילת 2012, יש לי סיבה טובה לנסיעת מבחן – פורד פיאסטה החדשה עם גיר ידני. *כשהפיאסטה "החדשה" האוטומטית הגיעה אלינו כבר ב-2009.

אחרי נהיגה במאזדה 2, יונדאי i20, איביזה, יאריס, מיקרה, 206, סוניק, סיריון, ועוד קומפקטיות רבות ופחות טובות, הרשו נא לי להציג בפניכם את אחת האופציות הטובות בקטגוריה, את זו שגרמה לי לפקפק בגדול בצרפתייה שלי ולשקול לעשות טרייד אין. למה? כי הפיאסטה הידנית זו מכונית נוחה, מהנה ובטיחותית ב75.000 ש"ח. אך על זריזות וחיסכון בדלק אפשר להתווכח.

באה לאסוף ת'ילדה מאולם התצוגה

 


הפיאסטה החדשה בעלת מנוע 1.25 סמ"ק, 82 כוחות סוס, גיר ידני עם חמישה הילוכים, תאוצה של 13.3 מ0-100 קמ"ש, וצריכת דלק משולבת של 12.7-13 קילומטר לליטר בנסיעה מאומצת. (מפרט פורד מורה על צריכה משולבת של 17 קילומטר לליטר).

הנסיעה מניר צבי > לאזור הדרום > תל אביב וחזרה לניר צבי, כללה כמה וכמה כבישים שופעי מהמורות, אך הפיאסטה המאסיבית
(טון פלוס חמישים קילו – 100-150 קילו מעל כמה מתחרות בקטגוריה) ישבה איתנה על אספלט ו"דילגה" בדרכים המקורצפות במינימום זעזועים ורעשי דרך. הגה כוח ומתלים ראויים עושים את ההבדל בינה לבין המתחרות, ומרגישים זאת היטב גם בעיקולים חדים.

 

ואם ברעש עסקינן, הנסיעה שקטה ונעימה, אך רעשי המנוע ניכרים שעוברים להילוך הרביעי שזועק ו"מתחנן" שאעבור ממנו והלאה. 
ובכלל, יש תחושה של איבוד מומנטום ומהירות בהילוך הרביעי. לפני עקיפה בכביש מהיר הורדתי מחמישי לרביעי כדי לקבל כוח ותאוצה לעקיפה עצמה, אך במקום לקבל תאוצה, הרכב האט, ולא הייתה ברירה אלא להעלות להילוך החמישי ולסחוט אותו כדי לסיים את העקיפה בבטחה. רק במהירות גבוהה, ניתן להרגיש את הכוח האמיתי של הפיאסטה, ובסה"כ, מנוע הפורד לא אכזב אותי.

אז מה קיבלנו? רכב זריז שמאיץ היטב מהילוך ראשון עד שלישי, מגמגם בהילוך הרביעי, ובהילוך החמישי מעל מהירות מסוימת, הרכב "עף". אז לקבוע שהפיאסטה זריזה חד משמעית, יהיה לא מדויק.


 

העיצוב החיצוני של הפיאסטה יפהפה לכל הדעות – לאורכה קווים חדים ולרוחבה קימורים "עסיסיים".


מאחור, העיצוב 
מזכיר את הפוקוס החדשה

 

 

 

 

                                                       מאזדה 2?

 

העיצוב הפנימי של הפורד הקטנה הוא אחד המושקעים בקטגוריה, מעניין ונעים לשהות בתא הנהג, שאולי אינו עשיר באבזור, אך פרקטי מאד ואיכות החומרים בו טובה. לוח המחוונים מכיל מד טורים (סל"ד), ומד מהירות כמובן, בו מופיע חץ ירקרק (כמו החץ שמופיע כשאתם מאותתים), והחץ הזה נדלק ומורה לכם מתי להעביר הילוך, לחיסכון אופטימלי בדלק. שימושי מאד.

דגם הAmbiente כולל מערכת שמע מקורית, עם MP3, כניסת AUX, שישה רמקולים וכפתורי שליטה מגלגל ההגה. בדגם הזה מערכת המיזוג ידנית בשונה מדגם הTrend בו בקרת האקלים אלקטרונית.
מלבד תא הכפפות, יש מקום לשתי כוסות, ושני תאי אחסון קטנים, ורק יושבי הרכב מקדימה, ייהנו מחלונות חשמליים.


 

הגה כוח עם סיוע חשמלי

 

דגם AMBIENTE חלונות חשמל רק מקדימה

המראה המשולבת GPS הזו היא התקנה מיוחדת של החברה, אני אישית חושבת שההתקנה הזו מיותרת, הGPS הזה יוביל אתכם לאבדון, או לחלילה תאונה.

 

מרווח / מקום, בתא הנוסעים היה לי מרווח ונוח מספיק, אני נהגת שסובלת מסיבובי צוואר כרוניים וחייבת להימתח בכל מיני צורות שונות ומשונות כדי לצלוח נסיעה בינעירונית של שעה פלוס. אפשר לומר שפחות התפתלתי במושב הפיאסטה.

מאחור במושב הנוסעים, מקום לשני נוסעים בוגרים, עם מרווח סביר לרגליים, או שני מושבי בטיחות לפעוטות. 

 

דגם הבסיסי, ריפודים בהתאם

בתא המטען, מקום למטען של יחיד או זוג, עם אפשרות לקיפול המושבים. סה"כ, גודל ממוצע לקטגוריה.

תא מטען בנפח 281 ליטר
עם קיפול המושבים – 965 ליטר

 

בטיחות – ציון בטיחות מקסימלי, (קורות חיזוק בדלתות הנוסעים), 7 כריות אוויר, התקני ISOFIX, מערכות ABS, EBD*, ESP ומערכת מהבהבי חירום אוטומטית המופעלת בעת בלימת חירום.

מחירים:

פורד פיאסטה חדשה, 2012, דגם Ambiente ידני- עולה 75,000 ש"ח
פורד פיאסטה תחילת 2012, דגם Ambiente ידני – עולה 70,000 ש"ח פורד פיאסטה חדשה, 2012, דגם Trend אוטו' – עולה 105,500 ש"ח

למה כן V– 
 בטיחותית, נוחה, איכותית, ומהנה. מספיק טובה כדי לשלוח אתכם לסוכנות הקרובה ולעשות טרייד אין. גם המחיר – 75,000 שקל, תחרותי למדי.  
למה לא X– 
לא מהזריזות או החסכוניות בקטגוריה

למי כן V– רכב ראשון לזוגות ויחידים, רכב שני לכל הרכב משפחתי.
למי לא X– משפחות מעל 4 נפשות.

*EBD – מערכת לחלוקת עוצמת הבלימה בין הגלגלים.

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.