סמארט צ’וייס – מבחן דרכים סמארט

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


אנשי העיר והכפר, ובעיקר אלה שלא מרבים להתרחק מהאזור שלהם, צריכים לשקול להתחדש בסמארט



ענת דניאל
צילום: שחף שושני


הפגישה הראשונה שלי עם הסמארט הייתה באיטליה לפני כמעט 15 שנה, כאחרונת התיירים בהיתי בה והצטלמתי לידה בפוזות טיפשיות, ובכלל, נרשמה התלהבות כאילו מדובר בנחיתת חייזר. מאז, הרבה השתנה בעולם הרכב, ובשנים האחרונות, גם בישראל גילו את הפוטנציאל של שוק המכוניות הקטנות, ביניהן גם מכונית הסמארט של מרצדס הפכה אופציה רלוונטית לרכישה. 




את נסיעת המבחן המיוחדת הזו עשיתי בסמארט, דגם Pulse (בין הבסיסי לקבריולה) – מנוע 1000 סמ”ק של מיצובישי, עם שלושה צילינדרים, 71 כוחות סוס, והאצה של קצת מעל 13 שניות מאפס ל100 קמ”ש. למכונית האורבנית הזו מנוע חזק, שקט וחסכוני, עם צריכת דלק של 21 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת 70-30, 30% בינעירוני, אם הדרך בין ת”א-ר”ג נחשבת. ההאצה של הרכב טובה יותר מנתוני המפרט, הרכב קל וזריז (מנוע Mhd, מעניין איך היה לנהוג עם מנוע טורבו), רוחב צמיגים 175 ס”מ מקדימה, ו195 ס”מ מאחור – מרשים איך רכב ששוקל 730 ק”ג יושב טוב כ”כ על האספלט ונותן לך את הביטחון לנהוג בו כמו ברכב משפחתי. 
צאצא של מרצדס, לא?

לרכב גיר רובוטי עם חמישה הילוכים, כשבהילוך ראשון עד שלישי, מורגשת דחיפה קלה קדימה בכל העברה, וככל שמאיצים היא מורגשת פחות, אני אישית מאד מחבבת ומורגלת לגיר הזה.
ניתן לבחור אם להעביר הילוכים באופן אוטומטי או ידני, ובסמארט הנהיגה בגיר האוטומט עדיפה בהרבה (בשונה מנסיעת מבחן במתחרה עם גיר רובוטי – פיאט 500C שחובה לנהוג בה בידני). גם ידיות ההילוכים על גלגל ההגה, מה שבדרך כלל מעודד אותי לנהוג עם הגיר הידני, לא שכנע הפעם.

מתחרה ישירה

עיצוב – הרכב קטן קטן ומרובע – רק 269 ס”מ ומושך מבטים ושאלות בלי סוף. כן, הוא יכול להראות קצת טיפשי כלפי חוץ, נוסח ״מיסטר בין״, אבל מבפנים, רכב ההאצ’בק לשניים מרגיש מרווח, ספורטיבי ולגיטימי לחלוטין, אז אל תסכלו בקנקן.

מבפנים, התרשמתי מתא נהג איכותי ומוקפד, הריפודים משולבים בד ועור, יש חלונות חשמל וארבעה תאי אחסון: תא לבקבוק/כוס, תא כפפות, תא פתוח במרכז תא הנהג ואחד פחות פרקטי, אולי מקום לדיסקים מאחורי ידית האיתות השמאלית (וינקר). לוח המחוונים קטן ומותאם לקונספט של הרכב הקטן והאורבני הזה. מד המהירות ומד הדלק מול העיניים ושני שעונים עגולים וקטנים במרכז תא הנהג – המורים על  השעה ועל גובה הסל”ד. סה”כ, כל הרכב מעוצב בצורה מינימליסטית ופרקטית – מסך הטאץ׳ הנוח והמאתגר אינו מקורי (התקנה מקומית) ומאגד בתוכו את אפשרויות השמע, כיוון תצוגה, דיבורית בלוטוס, gps ועוד. 

איכות מערכת השמע מעולה, הרכב הוא כמו קופסת מוזיקה קטנה ועוצמתית, ובכל שיר תרגישו במסיבה פרטית. ולאלה הרוצים לשמוע מוזיקה עם עזרים חיצוניים, יש חיבור לi-pod וUSB. המיזוג חלש, סוף חודש מאי, המיזוג בשיא עצמתו ואני יושבת ברכב בצהרי היום בחוסר שביעות רצון. 




גג השמש Sun roof פנורמי (לא קיים בדגם הבסיסי), הוא אחת התוספות הנדרשות בסמארט, אמנם הוא אטום, אך הרכב מואר “פתוח” ומהנה בנהיגה.


(עוד) חיסכון בדלק – מלבד הצריכה המעולה של הסמארט, מותקן בה כפתור ECO, שמופעל אוטומטית בכל התנעה, ומדומם את המנוע בכל עצירה. הבעיה היא כשרוצים להמשיך בנסיעה הרכב משתהה מעט ובמילה אחת – מעצבן. אני כיביתי את הכפתור בכל תחילת נסיעה, אך אני יכולה להבין את נחיצותו בעצירות ממושכות בפקקים.



מרווח/מרחב
– הרכב משווק לזוגות (Smart for two), אך זה רכב ליחידים בעיקר, אולי בגלל זה תל אביביים יכולים להתחבר כל כך לקונספט. 
מושב הנהג נוח מספיק ומרווח מספיק, גם לרחבים וגבוהים ממני, אם כי הרגליים מונחות מעט גבוה, ולכן, גם הכניסה פחות נוחה. מושב אחורי אין כידוע, אך תא מטען בעומק 220 ליטר יש, והפתיחה שלו בשני חלקים, נוחה וייחודית. אני נהניתי מהעובדה שיש מקום נוח וגבוה מספיק להניח עליו את התיק והשטויות שלי. אך מה אתם יודעים, במרצדס טוענים שניתן להכניס גם 340 קרטוני חלב (ליטר1), *על חשבון כל הראות שלכם מאחור.

בטיחות – ארבעה כוכבי ריסוק, ארבע כריות אוויר, מערכת ABS, בקרת יציבות אלקטרונית, ואיזופיקס.

*חיסרון לא קטן שדורש תרגול והתרגלות הוא דוושת הבלם. כן, ניתן להתרגל לגיר הרובוטי ״המעצבן״, אך דוושת ה”ברקס” גבוהה, נוקשה ומסוכנת למדי, ולוקח זמן להתרגל אליה.
ביום הראשון כמעט נרשמה תקרית מצערת – סליחה, אימא.. (היא זזה בזמן).


והסיבה לשמה התכנסו, חניות –
 האתגר הגדול והמשחק הקטן והפרטי שהמצאתי – יוצאים מהחנייה בשעה שהכי לא כדאי וחוזרים בשעה עוד יותר פסיכית כדי לראות ולהווכח שתמיד, אבל תמיד תהיה חניה.
נוח לחנות את הרכב, הראות טובה בכל צידי הרכב, ונדחסים לכל פיסת חניה. אושר.

מחיר – 
מחיר לרכב חדש מהדגם שבחנתי Pulseי– 124,900 , מול 115,000 ₪ לדגם הבסיסי.

מחירון 2010 Pulseי– 87,000 
*הרכב יחסית שומר על ערכו בשוק הקטנות
*שווה לשקול רכישה של סמארט מיד שנייה
*כשתרצו למכור את הרכב, קחו בחשבון שאוכלוסיית הקונים הפוטנציאלית קטנה משמעותית 

למה כן V – חסכוני, זריז, מהנה, לא מזהם והכי חשוב – הסוף לבעיות החניה!
למה לא X – מחיר גבוה יחסית, יותר מדי מתחרות שמספקות כמעט את אותן יתרונות.

למי כן V – צעירים בגילאי 18-30
למי לא X– נהגים שנוסעים נסיעות ארוכות ומרובות מחוץ לעיר. 


חזרה לפיג’ו

follow and like
fb-share-icon0

18 Replies to “סמארט צ’וייס – מבחן דרכים סמארט”

  1. כל תל אביבי צריך אחת כזאת ליד הבית, אולי גם אני..
    הבלוג מהנה וכיפי, אני מחכה כל שבוע לראות מה תכתבי.
    את גורמת לחייך, ואף פעם לא משעמם איתך 🙂

  2. אין לי תגובה חכמה (SMART) לכתוב אז נראה לי שלא אגיב… אופס הגבתי, התחלתי ולכן אסיים – לדעתי עיצוב הרכב חמוד אבל לא מגובש, חשבתי שקשה לעצב רכב קטן שיראה מצוין אבל אז ראיתי את הטויוטה IQ ופשוט נדלקתי, אם אשקול רכב קטן (ואני לא תל אביבי) לעיר זו תהיה הבחירה שלי ודרך אגב אם ארצה להקים משפחה, הכתבת תהיה הבחירה שלי.

  3. אני לא נוהג להתערטל בציבור, איך את רוצה שאחשוף את הטלפון שלי כאן בפומבי מול "ג'וניבוי" והחבר'ה, ודרך אגב אני מקווה שאת לא רוצה רק "לקחת אותי למבחן" ושבסופו תחזירי אותי.

  4. ענת , שמח כל פעם שאת בוחרת אדום !!!
    קצת יקרה ולא נראה לי שמשלמים פחות על חניה בגלל הגודל שלה , אבל נראה לי שבתל-אביב זה יכול להיות פתרון אידאלי לבעיות החניה. למה בעצם היא כל כך יקרה ?
    שיימלס

  5. Simply desire to say your article is as amazing.
    The clarity in your put up is simply great and
    that i could assume you are an expert on this subject.

    Fine with your permission let me to grasp your feed to stay
    updated with forthcoming post. Thanks one million and please
    keep up the enjoyable work.
    Look at my web blog ; how to lose weight fast

  6. Hey! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine
    Optimization? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success.
    If you know of any please share. Thank you!
    Feel free to visit my web page : skin whitening

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 2 =