לפנק לפנק לפנק – מבחן דרכים סיטרואן DS4

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

להחזיר ב-09:00? אבל אספתי שלשום ב12:00.. אוקיי, אפשר לאחר בשעה?
מבחן דרכים
 בסיטרואן Ds4

ענת דניאל

אחרי חודש פלוס של מכוניות נחמדות, אך פושרות מבחינת ביצועים, קיבלתי גברת מגונדרת רחבת צמיגים ואגן, מוגבהת (הסוף להתחככות עם מדרכות), עם עיצוב ספורט אלגנט, וג’אנטים יפהפים. פשוט לעמוד ולבהות.


אז מה יש בה מלבד עיצוב שמחזיק את העין?
מנוע טורבו 1600 סמ״ק, הספק 163 כוחות סוס, האצה של שמונה שניות פלוס מינוס, מ0-100 קמ״ש, וגיר טיפטרוניק (משולב אוטומט וידני), עם שישה הילוכים. בכבישים עירוניים ובינעירוניים, הנסיעה ב-DS4 נעימה, חלקה ושקטה גם בתוואי דרך לא סימפטי. אם תרצו, בשפה מקצועית: בכל גלגל ישנו מתלה נפרד, קפיצים לולייניים, ובולמי זעזועים הידרוליים, ובגלגלים האחוריים בולמי זעזועים טלסקופיים. ההגה, הגה כוח הידראולי, הרגיש מחובר ורגיש במידה הנכונה, ובהאצות, קול המנוע ספורטיבי ו״ערב״ לאוזן.
נהגתי בעיקר בגיר הידני – משום שבאוטומט ההילוכים עוברים מהר מדי – ב80 קמ”ש הגיר כבר בהילוך החמישי,
 ולא באים לידי מיצוי.
צריכת דלק: כמה מאות קילומטרים של סחיטות דוושה לא מעטות, ופלט נתונים מעודד של 9.8 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת. שוו בנפשכם, מה הייתה צריכת הדלק אילו אתם הייתם נוהגים ברכב, נהיגה שפויה, הרי שזהו פלוס ענק לרכב כזה.

215/45-17
פעילות ההגה משתנה בהתאם למהירות

בטיחות: מערכת יציבות אלקטרונית, ABS, תגבור לבלימת חירום – BAS, מערכת לחלוקת בלימה אלקטרונית EBD, שישה כריות אוויר (ביטול כרית אוויר במושב הקדמי), עיגוני איזופיקס, והחשוב מכל, ציון מקסימלי במבחני ריסוק של היורו-אן-קאפ.



אבזור: כל המושבים ברכב סלוניים ונאים מאד בדגם הSO CHIC.
אך אין ספק שהרכב הזה נוצר ועוצב בעיקר במחשבה על הנהג, זה מתחיל ב
מושב הנהג – עוטף ונוח וממשיך בהרבה אבזור והתעסקות בתא הנהג: מערכת שמע MP3 טובה עם שליטה מההגה, 6 רמקולים וכפתורים גדולים ואינטואיטיבייםמערכת מיזוג מפוצלת ליושבים מקדימה, מחשב דרך עם שליטה וקבלת נתונים טכניים בלחיצת כפתור, ובקרת שיוט. לוח מחוונים עם תאורה בצבעים. כניסות AUX ו-USB, חיבור “בלוטוס”, שני שקעים – 12 וולט ו220 וולט (בדגם ה”ספורט שיק”). מקום לכוסות ומקום ייעודי לאייפון, תא כפפות גדול + מיזוג בתא, המתאים לקירור שתייה. מושב עם אופציית מסאז׳ (יא וולי), וסוככי שמש מתכווננים (ניתן להזיז אותם מעלה ולחשוף 30 ס”מ של שמשה ואור), ובקיצור – פיאסטה שלמה.

עיסוי, מישהו?
מקום/ מרווח: מי ששמע או קרא חוות דעת או שתיים על הרכב בטח תוהה מה הסיפור עם המושב מאחור? 
אי אפשר להגיד שלא יהיה לנוסעים מאחור נוח, המושבים מעוצבים בצורה מוקפדת ומרשימה, הריפודים נעימים, ולנוסעים עם מידות גוף ממוצעות יהיה מרווח מספיק. נכון שסיטרואן לא כיוונו למשפחות כשהם יצרו את הDS4, ועדיין לילדים שלכם (בעיקר אלה ללא מושבי בטיחות) ממש לא יהיה צפוף.

            

מקום לילדים

הבעיה מתחילה כשתרצו לנשום, אל תחפשו את מתג החלונות, כי החלונות הנם לתצוגה בלבד ואינם נפתחים. מה הרעיון? ובכן, יש להניח שהיה רצון לתת תחושה של רכב קופה, ולא מדובר במגבלה טכנית כלשהי. כך או אחרת, גם האירופאי הכי מנומס ומאופק, היה אומר: “וואט דה פאק?״.

לראותם בלבד

               

יפה, אבל חסום הרמטי
תא המטען יכול להכיל 385 ליטר לפני קיפול המושבים, ו1021 ליטר אם ויתרתם על חברת אנשים ברכב. אגב, סף ההטענה גבוה, ויקשה מעט על מעמיסי הקניות.

מי המתחרות של הDS4? שאלה טובה. יש מקום בתא במטען, ומקום לילדים, אבל היא לא מרווחת מספיק למושבי בטיחות ועל אחת כמה וכמה לנוסעים גבוהים או גדולים פיזית. אז היא נכנסת לקטגוריית רכבי ספורט.
אחת המתחרות הישירות היא מכונית ספורטיבית ברמ”ח איבריה – הפולקסוואגן שירוקו, וקשה לי לעשות השוואה ביניהן, מלבד תג המחיר הגבוה ועיצוב מנקר עיניים.


בואו נתעכב שנייה על עניין הספורטיביות: זהו רכב שיוצר בהכלאה גרמנית צרפתית, המנוע הוא גרמני והאיכות והפינוק של סיטרואן. אף על פי כן, היא לא באמת מתחרה בפולקסוואגנים, סיאטים, עם מנועי tsi טורבו וסופרצ׳ארג׳רים, אבל היא מביאה איתה ערך מוסף של רכב סמי (חצי) משפחתי עם נגיעות ספורטיביות. אין רכבים ספורטיביים מאובזרים ומפנקים כמותה בקבוצת המחיר הזו -159-179 אלף ₪, אלא כלי רכב ספורטיביים שמספקים לך בעיקר ביצועים.


מחירון בישראל
(בדיוק כמו באירופה, כמה מעודד):

מחיר לדגם ה”פשוט” CHICי: 157,990 ש”ח
מחיר לדגם שנבחן SO CHICי: 174,990 ש”ח

מחיר לדגם SPORT CHIC : עם 200 כ”ס: 184,990 ש”ח

למי כן,   נהגים מפונקים שאוהבים להתעסק עם הרכב שלהם ומעריכים את המותג והיצרן, פלוס הערך המוסף של רכב ספורטיבי עם מושב נוסעים.  
למי לא, X בעלי תקציב מוגבל, בעלי משפחות, וכאלה שלא מתרשמים מכל השכלולים, קשקושים ושאר
גאדג’טים.

למה כן, V 
 פינוק, כבר אמרתי? בטיחות, יציבות, עיצוב, שופוני. 
למה לא, X עלות, ורכב חדש משמע תחלואות לא ידועות.


follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “לפנק לפנק לפנק – מבחן דרכים סיטרואן DS4”

  1. וואט דה פאק ?!!!!
    מזכיר לי מגאן שהיתה לי והחלונות היו דפוקים מאחור ומאז הילדים לא רוצים לשמוע על מגאן , הם חשבו שככה כל רכבי המגאן. חכי אני אספר להם שיש רכב חדש ולא זול שפשוט אין לו חלונות מאחור. פשוט ענק.
    כמה עולה התוספת למסז' ? ניסית כבר ?
    שיימלס  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − twelve =