מרצדס E300 קבריולה (2 ל’ 258 כ”ס) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס E CLASS
מרצדס E300 קבריולה

*מבחן הדרכים פורסם לראשונה במגזין סופהשבוע של מעריב, ובמעריב אונליין

 

בין ג’יפון חדש, למכונית חשמלית חדשה, לג’יפון חשמלי שנוחתים בארץ, בזה אחר זה, הנפש משתוקקת לקצת כוח, וצלילים מגרגרים. ואם האושר הזה מגיע בגרסת קבריולה, גג נפתח, זה מהנה שבעתיים. מבחן דרכים למרצדס E300 קבריו

 

מרצדס E CLASS, מכונית הסלון היוקרתית זוכה לעדכון – מתיחת פנים דיי מקיפה בתחילת השנה, כאשר לעדכון הזה מצטרפות עוד היצע גרסאות, עם מערכת הנעה פלאג אין הייבריד. נכון לעכשיו, רק במרכב סדאן. כלת השמחה וכתבת המבחן שלפניכם אינה היברידית, ואינה נטענת. היא כן מטעינה את הנפש, ובימים הנעימים הללו בשנה, מאפשרת לנהג/ת ולנוסעים לפתוח את הגג ולספוג בדרך גם מעט שמש.

 

מרצדס E CLASS החדשה
מרצדס E CLASS מתיחת פנים. מולטימדיה חדשה בתא הנהג
מרצדס הגה
הגה חדש עם מתגי חישה / מגע. מרצדס E300
מרצדס E300 מחיר
תיבת 9 הילוכים. מרצדס E300

עיצוב ותא נוסעים

מרצדס E Class מקבלת “נגיעות” עיצוב קלות לחזית הרכב, עם עיצוב חדש, בצורת A, למסגרת ה”גריל”, עדכון עיצוב הפנסים הקדמיים, והאחוריים, ועיצוב חדש לפגושים. מתיחת הפנים למרצדס E Class, באה לידי ביטוי גם בתוך הרכב, עם תוספת נחוצה מאד של מערכת ה-MBUX העדכנית ביותר של היצרן, ממשק מוצלח מאד של היצרן, עליו דובר רבות. לעומת מערכות המולטימדיה הקודמות של היצרן, היא מתבלטת עוד יותר. הממשק היה ונותר, אחרי העדכון, נוח מאד לתפעול, גם לטכנופובים – המערכת דוברת עברית, מציגה טקסט בפונט גדול וברור, ובעלת אינטואיטביות גבוהה מאד למשתמש. למערכת הזו גם אפשרות הפעלה קולית חכמה, אך באנגלית.

במרכז תא הנהג שני מסכים גדולים וצבעוניים בגודל 12.3 אינץ’, בעלי רזולוציה גבוהה ואיכותית מאד. מסך מולטימדיה עם הפעלה במגע, שכולל הגדרות וכיוון ומערכות הנוחות ובטיחות ברכב, חיבור לטלפון החכם (אפל קאר פליי, ואוטו אנדרואיד), ותפעול מערכת השמע ההיקפית המצוינת, על כל 13 רמקוליה. עוד אבזור חשוב ושימושי – בקרת אקלים אוטומטית מפוצלת, חיישני חניה היקפיים, עם סייען חניה, ומצלמות היקפיות 360, זה קריטי ברכב כזה ובכלל. המושבים חשמליים, מרופדים בעור, ופלא, שאין בהם אופציה לאוורור. העדר אפשרות לאוורור גוף הנהג/ת מורגש מאד, בקיץ-סתיו-אביב ישראלי. לא מובן, איך רכב כה יוקרתי לא “זוכה” לכך. עוד אבזור חובה, שכנראה נראה רק בדור הבא של ה-E CLASS הוא פד טעינה אלחוטי לנייד. כבר אי אפשר בלי.

בתא הנוסעים היוקרתי ויפה מאד למראה, בצבעי שחור, אפור ובורדו, בין חיפויי עץ ואלומיניום, ניצב ובולט ההגה החדש, עליו מתגי הפעלה במגע בלבד. זה מגניב, זה מתקדם, אבל תמצאו את עצמכם “נוגעים בטעות” לא מעט במתגים הללו, ומתפעלים הגדרות במערכת או בלוח השעונים הדיגיטלי, ובכן, בטעות. נפלאות הטאץ’.

 

מרצדס E300 קבריולה מחיר
גישה נוחה לתא הנוסעים. מרצדס E300 קבריולה
רמקולים מרצדס
רמקולים בגב המושבים לחוויית שמע מיטבית לכולם
תא מטען מרצדס E CLASS
גישה לא נוחה לתא מטען מצומצם גם ככה

טכנולוגיה ובטיחות

בנוסף לעיצוב החדש של ההגה, יש בו יכולת חישה מתקדמת, שבאה לידי ביטוי בעת נהיגה עם מערכת סיוע לשמירה על הנתיב – מספיק שהנהג/ת יאחזו בהגה, בלי כל תזוזה, כדי שמערכת החישה על גבי ההגה תעדכן את מערכת הבטיחות שהנהג נמצא בשליטה. במצב של חוסר תגובה מצד הנהג, כמו במקרה חירום, המערכת פועלת מהר מאד, לתיקון הסטייה ושמירה על הנתיב. מערכת השמירה על נתיב היא אחת ה”אגרסיביות” שחשתי, (מערכות הבטיחות במרצדס תמיד מרגישות קצת תוקפניות). במרצדס E Class חבילת עזר לנהג הכוללת רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות, ביניהן, שמירה אקטיבית על הנסיעה בנתיב, התרעה על רכב בנמצא ב”שטח מת”, עם סייען למניעה אקטיבית של תאונות צד, היגוי אקטיבי ומערכת בלימת חירום. כך יוצא, שאם ניסיתם לעבור נתיב, והמערכת מזהה שהמעבר הזה מסוכן לכם, אתם תוחזרו לנתיב שלכם באופן מהיר, חד ואבסלוטי. זה קצת שוק, כשמרגישים איך המערכת עובדת. שוק מציל חיים.

התחלתי ואמשיך בבטיחות: למרצדס E Class, מערכת PRE-SAFE® המזהה מצבי תאונה אפשריים ומכינה את המכונית ונוסעיה למצבי תאונה בלתי נמנעים. במכונית גם מותקנת מערכתPre-Safe Sound שנועדה למנוע נזק לאוזניים בעת תאונה. כמו כן נוספו מערכות נוספות כמו מניעת תאונה בעת מעבר מול תנועה חוצה לתוך רחוב אנכי, והתרעות מפני יציאה מהרכב, אם מכונית או רוכב דו-גלגלי מתקרבים.

 

מרצדס E300 2021
כשמורידים את הגג נעלם לה קצת החן. מרצדס E300 קבריולה

מרצדס E300 קבריולה מחירון

ביצועים

מערכת ההנעה (האחורית) של המרצדס E300 לא השתנתה. מתחת למכסה המנוע – מנוע בנפח שני ליטר (1,991 סמ”ק), עם הספק של 258 כ”ס, ומומנט של 37 קג”מ מ-1,800 סל”ד, תיבת 9 הילוכים, והאצה של 6.6 שניות מהמקום למאה קמ”ש. מערכת ההנעה זוכה לתגבור חשמלי קל ממערכת חשמלית V48, שמוסיפה 15 כ”ס, במצב של אי-קיו (EQ) בוסט, תוספת כוח בהאצה. תגבורים מסוג אלה מסייעים בין היתר ב”החלקת” פעולת מערכת הסטארט אנד סטופ ברכב, מע’ שמכבה את המנוע בעצירות בדרך, ומסייעת למנוע לחזור לפעול ללא קושי או רעידות.

אני נכנסת לרכב, מתניעה את המנוע, וקודם כל, מרימה את המתג לקיפול מהיר של הגג. חוגרת חגורה, שמתהדקת לי על הגוף. מילה על מנגנון החגורה. ברכב קבריולה, החגורה יושבת קצת רחוק מהיד, ולכן קיים מנגנון שמקרב את החגורה לעבר הנהג/ת. יכול להיות שאני איטית, אבל יצא שפעם – פעמיים “פספסתי את החגורה הנשלפת”, כי המנגנון חזר למקומו. למה כל כך מהר, מרצדס?

כבר בתחילת הנסיעה אפשר להרגיש את המאסיביות של הרכב, הכובד נוכח בכל שלב, עד שתחליטו להשתמש במצבי הנהיגה האפשריים, ביניהם מצב ספורט, מצב ספורט פלוס, ויש גם את ה-EQ BOOST המדובר. חייבים לנסות ולהרגיש. ברגע שבחרתי במצב הנהיגה הספורטיבי, כל חוויית הנהיגה שלי במרצדס E CLASS השתנתה מקצה לקצה, אותו כובד ועומס מורגש, נעלם כלא היה, והביצועים היו מהנים ופרועים. טוב שיש גם את האפשרות הזו.

מיותר להגיד כמה הרכב מרגיש יציב ונטוע בקרקע? מרצדס בלמעלה מ-600 אלף שקלים, עדיין. הביצועים חלקים, המנוע חזק, תיבת ההילוכים מעבירה הילוכים באופן חלק, ולאוזניי חסרים לי צלילים מגרגרים, אמיתיים.

 

מרצדס גג נפתח רך
גג נפתח מרצדס

 

כנהג/ת מרגיש נפלא. הגיע הזמן לעבור למושבי הנוסעים, ברכב קבריולה זה לא תמיד כיף או נוח. הגישה למושב האחורי דיי נוחה. כניסה סבירה לחלוטין. משיכה של ידית על מושב הנהג מקפלת את המושב מטה, ומזיזה אותו קדימה לעבר ההגה באופן חשמלי. צעד אחד אחרי אני ישובה על מושב הנוסע מאחור. משענת הגב ישרה וקשיחה משהו, אבל נוחה סה”כ. אני מרימה את מושב הנהג למקומו והוא זז באופן חשמלי למקומו. יש לי מקום מספק לברכיים ולראש, ובעוד אני לוטשת עיניים לתא הנהג היוקרתי למראה, אני ברגע חוזרת אחורה, לימים שהיינו יושבים ברכב של החברים בתיכון, ויוצאים לסיבובים חסרי תוחלת. אילו רק היה לי חבר או חברה עם מרצדס e class cabriolet לשוטט איתם בעיר, עם גג פתוח, ושיער מתנופף ברוח. עם ידיים מושטות מעלה, ומוזיקה אינפנטילית וכיפית ופול ווליום, כמובן.

בקץ המחשבות הנוסטלגיות, זמן להאזין למערכת השמע מכס הנוסע מאחור. כשסט רמקולים מוטמע מולי במושב הנהג, ומצדדי. מה אומר, ההאזנה עוד יותר חוייתית כאן מאחור. לנוסעים יש גם מקומות לכוסות או בקבוקים במרכז שני המושבים, פתחי אוורור נאים שמצננים עד מקפיאים. בצדי המושבים מקומות אחסון, ומתג פתיחת חלונות אחוריים. תא המטען למי שחשוב לו, בנפח 360 ליטר, ומחולק מוזר מעט, עם מדרגה פנימית, לא פרקטי בכלל.

לטובת מי שמתעניין בדגמי מרצדס “ירוקים” יותר, ה-E Class מוצע גם בגרסה היברידית נטענת – פלאג אין הייבריד, עם מרכב סדאן, וללא גג נפתח (קבריו), מרצדס E300e. לגרסה שומרת איכות הסביבה הזו, דירוג זיהום 2, אבל זו אינה דלה בכוח כלל וכלל. מערכת ההנעה של ה- E300eמשולבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי, יחד הם מספקים 320 כ”ס, ומומנט משולב של 70 קג”מ!. תיבת ההילוכים גם כאן היא אוטומטית פלנטרית 9G-TRONIC עם תשעה יחסי העברה, ההאצה ל-100 קמ”ש ב-5.7 שניות בלבד, וטווח נסיעה חשמלי של 55 ק”מ מוצהרים.

 

החל מ-670 אלף ש”ח.

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מרצדס E300 קבריולה (2 ל’ 258 כ”ס) – סקירה וחוות דעת”

  1. הרעידות הן חלק ממערכת בטיחות – שמירה מפני סטייה מהנתיב.
    יש לך אפשרות לכבות אותה בלוח המולטימדיה, ככל הנראה תחת safety / מערכות בטיחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + 20 =