נהיגה ראשונה: פיג’ו E-3008 (גרסה חשמלית מלאה ל-3008) השקה בינלאומית

 

peugeot 3008 e
פיג’ו E3008

 

פיג’ו השיקה במסיבת עיתונאים שנערכה, באופן מתבקש, בריביירה הצרפתית את ה-E-3008, מכונית פנאי חשמלית בעלת טווח נסיעה מרשים של עד 700 ק”מ. גרסה עם טווח קצר יותר של 527 ק”מ צפויה להגיע לישראל בסוף שנת 2024

 

פיג’ו 3008 הנוכחית זכתה בתואר מכונית השנה בשנת 2017 באירופה ויוצרה במעל מיליון עותקים עד היום, דבר שמסמן את חשיבותו הרבה של ה-3008 החדשה עבור היצרן הצרפתי. ה-3008 הנוכחית זכתה להצלחה גם בארץ, הצלחה שקיבלה ביטוי במעל 20,000 מסירות של הדגם מאז שנת 2017. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין ומידותיו אינן שונות באופן משמעותי מה-3008 היוצא. אורכו של ה-E-3008 החדש 4.54 מטרים, בסיס הגלגלים 2.74 מטרים, גובהו 1.64 מטרים, ורוחבו 1.90 מטרים.

העיצוב החיצוני מציג בדור החדש מבנה פאסטבאק, הכולל ספויילר עליון, שמקנה ל-E-3008 מראה דינאמי ומשפר את האווירודינאמיות לטובת טווח הנסיעה. בחזית, פיג’ו שמרה על שלושת טפרי האריה לצד כל אחת מיחידות התאורה, אך עם זאת רואים מיד שמדובר בדגם חדש ולא במתיחת פנים. עוד בעיצוב החיצוני ניתן למצוא חישוקים בעיצוב ייחודי ופס בצבע מתכתי התוחם את קו החלונות העליון. קשתות הגלגלים זכו לפלסטיק מושחר (מט ברמת הגימור הבסיסית ומבריק ברמת הגימור הבכירה) המשתלב עם פס שחור בפגושים ובחלקן התחתון של הדלתות.

 

מבחן הסחירות: פיג’ו 3008 הרכב שנמכר הכי מהר בלוחות – ומי הבאים אחריו?

פיג’ו 3008 PHEV (היברידי נטען בחשמל, 300 כ”ס) – מבחן דרכים

 

פיג'ו 3008 חשמלי
פיג’ו 3008 חשמלית

 

יחידת הנעה וביצועים

פיג’ו E-3008 מוצעת בשלוש גרסאות הנעה: גרסת הנעה קדמית בעלת מנוע יחיד המספק 210 כ”ס שמוזן מסוללת 73 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 527 ק”מ, גרסת הנעה קדמית בעלת טווח משופר הכוללת מנוע המספק 230 כ”ס באמצעות סוללת 98 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 700 ק”מ, וגרסת הקצה, בעלת שני מנועים חשמליים המספקים יחד 320 כ”ס שמועברים לארבעת הגלגלים. גם גרסה זו, כמו גרסת הבסיס, כוללת סוללת 73 קוט”ש, וכאן היא מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 525 ק”מ. בשלב הראשון תגיע לישראל גרסת ה-210 כ”ס. וזו גם הגרסה עליה נהגנו על כבישי הריביירה הצרפתית במהלך ההשקה.

לדברי פיג’ו, עמדת טעינה מהירה תאפשר להטעין את סוללת ה-E-3008 מ-20 אחוז ל-80 אחוז תוך 30 דקות. לאלו שאינם מוכנים או מעוניינים לעשות את המעבר לחשמל, צפויה להגיע לישראל במהלך הרבעון השלישי של השנה גם גרסה בעלת הנעה היברידית מתונה (קרי: מנוע בנזין בתגבור מתון של מנוע חשמלי), עליה עוד ננהג ונספק לכם את הרשמים מאחורי ההגה בהמשך השנה, לאחר שתגיע לישראל.

 

פיג'ו 3008 חדשה
פיג’ו 3008 החדשה תא נהג
פיג'ו 3008 2024
עיצוב ייחודי. פיג’ו 3008 חשמלי

תא הנוסעים

עיצוב תא הנוסעים של ה-3008 החשמלית ייחודי. תורמים לכך גלגל ההגה הקטן, שמוכר לנו מדגמי פיג’ו השונים, המסך הארוך שהותקן באופן “צף” בתא הנוסעים ושילוב החומרים, שמספק צבעים וטקסטורות מגוונים. לדברי נציגי פיג’ו, השאיפה היתה לספק לנהג ולנוסעים תחושה ביתית בזמן שהם יושבים ברכב. מושב הנהג נוח יחסית, אם כי בסיס מושב ארוך יותר היה מספק נוחות משופרת לאנשים גבוהים. אגב אנשים גבוהים, הקונסולה המרכזית הגבוהה, שמייצרת מעין קוקפיט נפרד לנהג, עלולה לספק תחושה קצת קלסטרופובית לברך ימין. מסך המולטימדיה הארוך נגיש וממשקו נוח לשימוש. הוא שולט על רוב מערכות הרכב ומתחתיו הותקן מסך מגע נוסף הכולל עשרה קיצורי דרך הניתנים לבחירה אישית אשר שולטים על המסכים השונים שיוצגו במסך המולטימדיה. המושב האחורי, שבדגם החדש תוכנן לאור אילוצים חדשים הנובעים מגודל ומיקום הסוללה, מציג מרווח ראש וברכיים טובים לאנשים בגובה של עד 185 ס”מ. 

 

פיג’ו 3008 מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל – מבחן דרכים

 

פיג'ו 3008 2024 סקירה
פיג’ו 3008 החדשה בגרסה חשמלית. נהיגה ראשונה

 

נהיגה

 

בניגוד למקובל בהשקות בינלאומיות, את הנהיגה הראשונה ב-3008 החדשה עשינו בשעת לילה. זו היתה נהיגה קצרה יחסית, אך חשובה לטענת נציגי פיג’ו. הסיבה לכך היא שהיה להם חשוב שנתרשם מתאורת האווירה הייחודית וממסך המולטימדיה ה”צף”, ואכן התרשמנו מהם. למחרת נהגנו באור יום והתרשמנו גם מיופיה של הריביירה הצרפתית. בנסיעה עירונית ה-3008 החשמלית אינה מציגה את הרכות שציפינו לקבל ברכב צרפתי, אך ככל שקצב הנסיעה עלה נוחות הנסיעה השתפרה וגם השקט, כך התגלה לנו, נשמר בתא הנוסעים באופן יחסי פרט לרעשי רוח קלים בלבד שחדרו במהירויות תלת ספרתיות. תורמים לבידוד הרעשים המשובח הן השמשות בעלת הזגוגית הכפולה. התאוצה, כצפוי ברכב חשמלי, מיידית ועד מהירות תלת ספרתית ה-3008 מגלה זריזות טובה. במהירות תלת ספרתית התאוצה ממשיכה אך לא באותו הקצב.

 

 3008 חשמלי
פיג’ו 3008 2024. הנעה חשמלית מלאה
פיג'ו 3008 חשמלית מחיר
עד סוף השנה אצלנו. פיג’ו 3008 החדשה

 

הכביש המתפתל הציג הגה מדוייק ומהיר, ההיזון החוזר היה נמוך עד לא קיים. זוויות הגלגול, בזכות אותה קשיחות שנתקלנו בה בתחילת הנסיעה, התגלו כנמוכות יחסית וקצב הנסיעה נשאר גבוה למדי מבלי לפגוע בבטחון מאחורי ההגה. הישג מרשים לאור המשקל העצמי הגבוה הנובע מהיותה מכונית חשמלית. בניגוד לרכבים חשמליים אחרים עליהם נהגנו, דוושת הבלם סיפקה דיוק גבוהה למדי ללא איזור “ספוגי” האחראי על הטיפול בבלימה הרגנרטיבית. ואם בבלימה רגנרטיבית עסקינן, לרשות הנהג הותקנו משוטים מאחורי ההגה השולטים על אותה בלימה. הם מציעים שלוש דרגות שונות, כאשר הדרגה החזקה מאפשרת נהיגה כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם. 

 

עוד על התחושות מאחורי ההגה, נוחות הנסיעה, טווח הנסיעה, רמות הגימור, האבזור והתמורה למחיר, נוכל לספר אחרי מבחן מקיף שנערוך לדגם אחרי שיושק בישראל בסוף שנת 2024 או תחילת שנת 2025. 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *