פולקסווגן גולף החדשה (1.5 ל’ LIFE Plus) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
פולקסווגן גולף החדשה חוות דעת ביקורת
פולקסווגן גולף החדשה (1.5 ל’ LIFE Plus) מבחן דרכים

 

תמונות: יובל לוי

 

עוד רכב חדש וחשוב נוחת במחוזנו. רכב שציפו לו וייחלו להגעתו ארצה, וספרו את הדקות, וכתבו הודעות ושאלו שאלות. כן, ככה בדיוק. אנשים שנמצאים לפני רכישת רכב משפחתי, מעניין, הדגש הוא על משפחתית מעניינת, ולא מכונית משפחתית אפורה וסטנדרטית, נמצאים בדילמה בין 2-3 דגמים אירופאיים. ואם משפחתית אירופאית אז הפולקסווגן גולף חייבת להיות ברשימה הזו.

פולקסווגן גולף בדור השמיני! מגיע לארץ עם עיצוב חדש. כל מי שראה אותו בכביש הבין שזו הגולף החדשה, אחד הגדיל לעצור אותי בדרך ולשאול שאלות, אדם נוסף שאל אם זו גולף חשמלית, כי מאחור יש כיתוב מבלבל למדי הכולל את האות e (eTSI), ופתחי האגזוז מוסלקים, ומוכמנים עד שהיה לנו קשה לזהות איפה הם. עד כדי כך פרשת דיזלגייט השפיעה על קונצרן פולקסווגן.

 

פולקסווגן גולף מולטימדיה 2021
תא נהג (דשבורד) פולקסווגן גולף 2021

 

פולקסווגן גולף החדשה רמות גימור אבזור מפרט
פולקסווגן גולף רמת גימור LIFE PLUS

 

פולקסווגן גולף החדשה תא מטען

 

השינויים הגדולים של הדור החדש ניכרים בתא הנוסעים המודרני למראה ותחושה, במערכת המולטימדיה החדשה והאינטואיטיבית. בתוספות מערכות בטיחות אקטיביות בסטנדרט גבוה וחדש, כך מצהירים בפולקסווגן, (הדור השמיני זוכה בתואר בזכות מפרט עשיר של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בדגש על מערכת Travel Assist השולטת על ההיגוי, התאוצה והבלימה עד למהירות של 210 קמ”ש).

במקביל לגרסאות המנוע ה”צנועות” והמשפחתיות ליום יום, מושקת גם גרסת הביצועים של הגולף – פולקסווגן גולף GTI שזוכה לכל הטוב שיש לגולף החדשה להציע, מאבזור מתקדם, מערכות בטיחות מתקדמות, רק זו עם מנוע בהספק של 245 כ”ס ונתון תאוצה מ-0 ל-100 של 6.2 שניות. גרסת ה-GTI תגיע אלי בקרוב מאד. המחיר שלה אגב הוא 234,900 ש”ח, ואם יש לך תקציב כזה למשפחתית עסיסית, אל תחשבו פעמיים, תלכו היום לראות את הרכב ובקשו נסיעת מבחן.

 

פולקסווגן גולף החדשה מנוע 1.5 ליטר
מנועי הליטר וליטר וחצי המוכרים וידועים. פולקסווגן גולף החדשה 2021

 

המנועים בגולף החדשה, מנועים מעודכנים, מנועי ליטר וליטר וחצי שזכו כעת בתוספת טכנולוגיה היברידית – כמו זו שהכרנו והרגשנו בסיאט לאון חביבתי, וסקודה אוקטביה – טכנולוגיית mHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטת מזהמים. המערכת הזו נכנסת לפעולה בזמנים של שיוט מהיר. הורדת הרגל מהגז תכניס את המילד הייבריד לפעולה. שימו לב, מחט סיבובי המנוע תהיה על 0.

מנוע 1.5 ליטר שמניע את רכב המבחן הוא מנוע שאנחנו מכירים, שוב, מדגמים משפחתיים של קונצרן פולקסווגן (כמו סיאט לאון, סקודה אוקטביה, אודי A3, וגם קרוסאוברים גדולים וקטנים…), המנוע הזה הוכיח את עצמו בכל צורה, גודל ומשקל של רכב. הוא חזק, הוא מהנה, הוא מפיק את הצלילים הנכונים, והוא מביא לנתון צריכת דלק מטורף לטובה, גם בנסיעה מאד לוחצת. טכנולוגיית הסטארט אנד סטופ עוזרת לו לחסוך בדלק ברמזורים, והמילד הייבריד עוזר לו לחסוך דלק בשיוטים, וגם בעצירות בדרך.

 

פולקסווגן גולף החדשה סקירה מבחן
יפה, דינאמית ומרווחת למשפחה. גולף החדשה

 

המנוע הזה חזק, ומהנה, עם הספק של 150 כ”ס, מומנט של 25.5 קג”מ החל מ-1,500 סל”ד (זה כוח “מתפרץ” מיידי למדי), המשודך לתיבת הילוכים DSG 7 הילוכים, אותה אנחנו מכירים, עם האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-8.5 שניות. תיבת ההילוכים הזו, שנוטה להעלות הילוכים מהר מדי, ולפגוע מעט במומנט, לטובת שמירה על צריכת הדלק, עבדה בצורה מדויקת למדי, ומסונכרנת מאד עם המנוע, כך שלא הייתה לי לאורך מבחן הדרכים תחושה שאני מאבדת כוח.

כן, השתמשתי פה ושם בידיות מאחורי ההגה, השיפטרים להעברת הילוכים ידנית, בשביל הכיף בעיקר, כדי להשיג עוד יותר כוח ומומנט בכל שלב בדרך. כן הופתעתי שלא היו מצבי נהיגה. פשוט אין. זה מאכזב ומפתיע לרגע, אבל זה לא יפגום לכם בחוויית הנהיגה. פשוט התרגלתי שאין. עדיין תוכלו להרגיש את חוויית הנהיגה הסמי “ספורטיבית”.

בסוף מבחן הדרכים הלחוץ למדי, השגתי נתון צריכת דלק של 11.8 ק”מ לליטר. נהגים שלווים יותר יוכלו להוציא נתונים הרבה הרבה יותר חיוביים.

 

פולקסווגן גולף החדשה 2020

 

קצת על היגוי ומתלים ורעשי דרך. נתחיל מהסוף, רעשי הדרך, מבית הגלגלים ורעשי הרוח, נשמעים רק החל ממהירות בינעירונית. רעשי מנוע, רק אם תוציאו ממנו בכוח רעשי מאמץ. אני לא שמעתי אותו כמעט. המתלים… שם הייתה לי בעיה, כלומר לא בעיה, אבל כל הזמן הסיאט לאון ישבה לי בראש, וזו הייתה ההשוואה שלי (ואחת מול השנייה, הלאון יותר נוחה).

אבל בלי להשוות, אני אגיד שהמתלים בגולף קצת רכים מדי, בעיר ומחוץ לעיר, ובמהירות גבוהה מאד (מאד) הופכים “גליים”, ורכים מדי, עד כדי הצורך להוריד מהירות. אבל זה רק באמת למי שלוחץ ממש. ההיגוי, ההגה, מוצלח וטוב, משדר מספיק, נוח. רק אם תנהגו המהירות גבוהה (במקום המיועד לנסיעה מהירה, כן?), תתחילו להרגיש שההגה הופך קל ו”משדר פחות”. המסקנה? לנהוג פחות מהר 😉

בסך הכל, הפולקסווגן גולף הוא רכב משפחתי כמעט מושלם, הוא יפה, הוא נוח, הוא דינאמי, מלא במערכות בטיחות מתקדמות חשובות, ומרווח מספיק גם למשפחה של 4-5 נפשות.

 

פולקסווגן גולף

 

אבזור:

כבר בגרסת הלייף הבסיסית יש לא מעט אבזור. ראשית אשבח את מסך המולטימדיה החדש והיפה ונוח לתפעול, מסך מגע צבעוני בגודל 8′, לא גדול, אבל יפה ובעלת תצוגה חדה ומעניינת מספיק כדי שלא אצייץ אף תלונה. יש לה חיבור לאפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, מערכת שמע טובה המחוברת ל7 רמקולים בלבד, אבל רמקולים איכותיים מספיק. יש מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, הנעה ללא מפתח, מצלמה אחורית ועוד.

יש מושבי קומפורט קדמיים עם תמיכה לגב התחתון, טעינה אלחוטית לנייד, לוח שעונים דיגיטלי, ותאורת אווירה מהממת. שכמובן גורמת לכולם להתלהבות והתעסקות, בהתחלה לפחות. זה נחמד שכל תא הנהג צבוע אדום או צהוב או כחול… זה באמת מכניס ל…אווירה.

מבחוץ בגרסת הלייף: יש פנסי לד קדמיים ואחוריים, חישוקי סגסוגת 16′ (חד משמעית לא מספיק למראה ולתחושה), ומידת הצמיגים היא 205/55

 

 

פולקסווגן גולף תיבת הילוכים
תיבת הילוכים DSG שבעה הילוכים

 

רמת אבזור לייף פלוס מוסיפה על זה: כניסה לרכב ללא מפתח, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם זכרונות ועיסוי (הדלקתי לעצמי את העיסוי, וואלה – כיף), וריפודים משודרגים נעימים. יש בגרסה המאובזרת סאן רוף מהמם, פנוראמי שנפתח בהחלקת אצבע, ומבחוץ, החישוקים – חישוקי 17′, ומידת צמיגים 225/45

המסקנה היא, לנסות לגרד 10-11 אלף ש”ח ולקפוץ לגרסת הלייף פלוס, בה גם פועם המנוע הבכיר – 1.5 ליטר עם הספק של 150 כ”ס.

 

פולקסווגן גולף החדשה מכונית משפחתית מומלצת
בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור

 

פולקסווגן גולף החדשה נסיעת מבחן
פולקסווגן גולף החדשה מושב אחורי

 

מחירים:

לגולף החדשה שתי רמות גימור/אבזור ושני מנועים:
מנוע 1.0 ליטר ברמת גימור Life במחיר 134,900
מנוע 1.5 ברמת גימור Life במחיר ב-146,900 ₪
ורכב המבחן עם מנוע 1.5 ל’, ברמת גימור Life Plus ב-157,900 ש”ח.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “פולקסווגן גולף החדשה (1.5 ל’ LIFE Plus) מבחן דרכים”

  1. סקירה מהנה כתמיד, אני קיבלתי בשבוע שעבר את הפולקסווגן טיגואן לייף פלוס ואני יותר ממרוצה, טכנולוגיה עילית, רכב גרמני משובח. עכשיו אני שוקל להלחיף את הסקודה קאמיק שלי(סטייל, 1.5 ליטר) בגולף החדשה לייף פלוס.

  2. עשיתי היום נסיעת מבחן בגולף החדשה 1.5 ליטר,
    מאכן מושב נהג מצטיין המעניק תנוחת ישיבה/ נהיגה ברמה גבוהה מאוד, מערכת מולטימדיה מסורבלת, רמקולים בינוניים והנדסת אנוש משובחת. אבל התאכזבתי שהיא חסרה פנסי LED מסוג iq כמו בטיגואן החדשה שלי, פנסים עוקבי פנייה המעניקים תאורה פשוט מופלאה בנסיעה בלילה. עוד התאכזבתי מתהודה הבוקעת ככל הנראה מבתי הגלגלים, נכון, רכב חסכוני, חזק ובנו היטב אבל במחיר של הלייף פלוס(166 אלף ₪ על הכביש) הייתי מצפה לפנסי איתות דינמיים מלפנים ומאחור( הנמכרים באירופה ולא רק ב GTI), בורר מצבי נהיגה, מכסה מנוע פנאומטי, חיבור אלחוטי לאפל קאר פליי ולאנדרואיד אוטו, שטיח ציפוי גומי איכותי לרצפת תא המטען ועוד.
    הטירוף הוא שלא רק שהמחירים בישראל מופקעים באופן הגובל בפלילים אלא הרכבים מגיעים עירומים ונכלמים ביחס לאירופה. חבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven + 20 =