פורד ברונקו החדש 2021 רכב השטח שטח (!) בקרוב בישראל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פורד ברונקו 2021
פורד ברונקו החדש 2021 בקרוב בישראל

רכב השטח המיתולוגי, שקם לתחייה אחרי 25 שנה נמצא בסטטוס “סולד אאוט” שנתיים קדימה. על אף הביקוש הגדול, ישראל תהיה בין השווקים הראשונים בעולם לקבל את הברונקו. המכוניות הראשונות יגיעו בחודשים הקרובים, בכמה גרסאות, בכמות מוגבלת

פורד ברונקו האגדי חוזר אלינו (בקרוב גם בישראל), עם עיצוב רטרו שיקי מאד, פיצ’רים חדשניים ויכולות שטח מרשימות, על הנייר. יש שיתהו לגבי המנועים החדשים, נעדרי 8 צילינדרים, אבל בוודאי ישמחו לשמוע שיש תיבת הילוכים ידנית כאופציה, ופרטים נוסטלגיים רבים שיעלו בהם חיוך. תא הנהג של הפורד ברונקו נראה אולי בסיסי, אך עמוס בטכנולוגיה, כמו מסך מגע בגודל 12.0 אינץ או 8 אינץ’, עם קישוריות לאפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, ומערכות מידע וסיוע לנסיעה בשטח. תא הנוסעים מכיל משטחים עמידים, גם מפני מים (לנדרובר דיפנדר מישהו…?). הברונקו מגיע בכמה גרסאות, וכך הוא בעצם משנה אופי וסגנונות, עם מרכב של שתיים וארבע דלתות – עדיין איננו יודעים אילו גרסאות מרכב או מנוע יהיו זמינות בישראל. אבל הוא ללא ספק מציב תחרות לג’יפ רנגלר ולנד רובר דיפנדר הפופולריים.

פורד ברונקו החדש מגיע עם מנוע טורבו בנפח 2.3 ליטר, עם ארבעה צילינדרים עם הספק של 300 כ”ס, ויש גם גרסת מנוע 2.7 ליטר V6 אופציונלית (האם תגיע אלינו?), עם הספק של 330 כ”ס. תיבת ההילוכים אוטומטית עם 10 הילוכים לשני המנועים. תיבה ידנית בעלת שבעה הילוכים זמינה רק עם גרסת 2.3 ליטר.

 

פורד ברונקו מתחרים
מודרני, מאובזר, עם יכולות שטח גבוהות. פורד ברונקו חוזר

 

פורד ברונקו החדש מגיע עם חבילת טכנולוגיית סיוע לנהג, כולל עמעום אוטומטי של תאורת הפנסים למניעת סנוור הנהגים ממול, חיישני חניה, מערכת סיוע לזחילה בשטח/סלעים/מדרונות. מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות, לברונקו מערכת התרעה מפני התנגשות מלפנים ובלימת חירום אוטומטית, התראה על סטייה מנתיב וסיוע בשמירת נתיב, ניטור רכב בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור, ועוד.

 

פורד ברונקו מתי מגיע לשראל
עד סוף השנה? פורד ברונקו

 

רגע, היסטוריה

פורד ברונקו המקורי נולד ב-1966, אח צעיר לפורד מוסטנג המיתולוגי שהקדים אותו בשנתיים. היו לו שתי דלתות, מבנה טהור של מרכב על גבי שלדה, קשיחות קיצונית – ואינסוף אפשרויות לשדרוג ושיפור. הברונקו רכש לעצמו במהרה מעמד של “קאלט” וקהילה אדוקה של מעריצים. במשך השנים הוא עבר כמה גלגולים ופיתוחים. בכל חמשת הדורות שלו נשמרה בקפדנות אתה נוסחה טובה ומוכחת: קשיחות, יכולת שטח גבוהה, ואפשרות לפרק את הדלתות ואת הגג. ב-1996 הופסק ייצורו של הברונקו, לאכזבת קהילה שלמה ומסורה של אנשי שטח.

ובחזרה להווה

נכון לאמצע יוני 2021, הברונקו נמצא בסטטוס סולד אאוט לפחות לשנתיים הקרובות. בסך הכל, 190 אלף לקוחות ביקשו לרכוש את הברונקו באמצעות רישום מוקדם. לדברי מנכ”ל פורד, ג’ים פארלי, 125 אלף מכוניות ברישום מוקדם כבר הפכו להזמנות, והחברה עובדת במלוא הקיטור כדי לייצר ולספק אותן. על רקע הביקוש הגדול בארה”ב, פורד אינה מתכוונת בשלב זה להשיק את הברונקו בחלק מהשווקים – אבל כן יגיע הברונקו לישראל. 

כלי הרכב שמיועדים לעשות עלייה אלינו ממישיגן, נמצאים בימים אלה על פס הייצור. הברונקו הראשונים יגיעו לארץ בחודשים הקרובים, ובדלק מוטורס ייעשו מרב המאמצים לספק היצע מכובד של דגמים ורמות גימור. נכון לעכשיו, צפויה להגיע כמות מוגבלת של כלי רכב, מכמה דגמי שטח מיוחדים ומרתקים, שמותאמים לסגנונות נהיגה ושימוש שונים.

מלבד, הציפייה לפורד ברונקו, יש עוד רכבים מעניינים שעיני הישראלים נשואות אליהם, כמו ה-SUV החשמלי הלוהט מוסטנג מאך E, ולגרסה החשמלית של הטנדר פורד F150.

מחכים לעוד פרטים, בקרוב…

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + eight =