פיג’ו 3008 מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מנתצת הסטריאוטיפים - פיג'ו 3008 בגרסת BLUE HDI 1.5 ליטר (דיזל) במבחן דרכים

צילום: רונן טופלברג
פיג’ו 3008 מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל – מבחן דרכים

פיג’ו 3008 החדשה, דור שני, גרסת הבמאי.

קונצרן PSA משנה כיוון, זה כבר מספר שנים שאנו שומעים מקונצרן פיג’ו-סיטרואן-DS ועכשיו גם אופל, על שינויים בתפיסה, כיווני מיקוד חדשים, עדכונים טכנולוגיים ומיתוג מחודש, את התוצאות אנו מתחילים לראות עם הצגת ליין הרכבים החדשים מבית PSA, ואני חייב לומר שהשינויים ניכרים בשטח.

את פיג’ו 3008 החדשה אנו מכירים כבר מספר שנים, זהו הדור השני של הדגם, כשלמעשה הוא דגם חדש לגמרי, עם רצפה חדשה, עיצוב מרהיב, חלל תא נוסעים עתידני, והיצע מנועים מודרניים. בחנו את פיג’ו 3008 החדשה בעבר הלא רחוק, את גרסת הטורבו-בנזין 1.6 ליטר 165 כ”ס,  ומאוחר יותר גם את גרסת הכניסה החדשה עם מנוע הפיורטק טורבו-בנזין 1.2 ליטר 130 כ”ס, ואהבנו כל רגע, את שתי הגרסאות.

הדגם החדש מציג ליין חדש של מנועים, 1.2 ליטר טורבו בנזין 130 כ”ס,  1.6 ליטר טורבו בנזין 180 כ”ס, 1.5 ליטר טורבו דיזל אותו אנו בוחנים היום עם 130 כ”ס, וגרסת GT המאובזרת המגיעה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל המפיק 177 כ”ס. כל המנועים משודכים לתיבת ההילוכים החדשה בעלת 8 מהירויות, מבית אייסין וזוכים לדרגות זיהום נמוכות במיוחד, מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-דיזל אותו אנו בוחנים מקבל דרגת זיהום 2 מתוך 15, כשמנועי הבנזין זוכים לציון של 4 ו-5 מתוך 15. ציון מרשים בפני עצמו.

צריכת דלק של 23 ק"מ לליטר. פיג'ו 3008 דיזל, החל מ-155,990 ש"ח

פגישה קצרצרה בסוכנות פיג’ו בבית לובינסקי החדש והמרהיב בראשון לציון, מבט אל עבר ה-3008 החדשה, זה עניין של טעם ככל הנראה אבל אני נשביתי בקסמה. העיצוב בהשראת האריה הצרפתי, יחידות תאורה האחוריות בעיצוב ציפורני חתול, פנסי החזית עם חיפוי משונן ומתריס, פרופורציות מחמיאות ונגיעות כרום מבריק, כל אלה מייצרים את אחד מרכבי הפנאי היפים, המעוצבים והמרשימים ביותר המתגלגלים על כבישי ישראל.

המבחן הפעם יהיה מעט שונה, על העיצוב, הנוכחות איכות החומרים והייחוד דיברנו לא מעט, הפעם גרסת הדיזל החדשה הגיעה אלינו למבחן, הפעם נצא למבחן רק בכדי ליהנות מהדרך ומסביבת הנהג המזמינה, טיול נהיגה ארוך ומאתגר בכדי שנוכל לראות האם גרסת הדיזל עדיפה על גרסת הבנזין, כי פיג’ו 3008 החדשה, אם לא הבנתם מבין השורות, מתייצבת גבוה בסולם העדיפויות.

תא נהג מודרני ומתקדם. פיג'ו 3008 החדש

חלליות, סטריאוטיפים ותיאטרון צרפתי

אני בתא הנהג, עתידני למדי – ICOCKPIT. בו מסך דיגיטלי עם מספר עיצובים חינניים ואופציות תצוגה משתנות, כשכולם בשפה העברית. לחצני הפסנתר המוכרים, תאורת אווירה נעימה, הגה קטנטן וספורטיבי עליו עוד נרחיב, ועיצוב פנים מהשורה הראשונה. משטחי בד המשולבים בפלסטיק רך ונעים למגע, שילובי צבעים ואפילו פתרונות שימושיים בכדי לשמור על הבגדים שלכם נקיים. טוב, נדרש כאן הסבר, אז אסביר בקצרה – בעת יציאה וכניסה מהרכב, כל רכב (כמעט), הרגל נוגעת בסף הדלתות התחתון, שבד”כ מלוכלך מבוץ ואבק, בפיג’ו 3008 מתגברים על הבעיה על ידי הארכת הדלתות כלפי מטה וכך, שומרים על ספי הדלתות ספונים ונקיים. זהו.

חזרה פנימה, מסך המולטימדיה גדול וברור וכולל בתוכו מספר רב של אפליקציות, (גם מערכת המיזוג מגיעה כאפליקציה). מערכת התפעול ולחצני השליטה על ההגה ומחוצה לו אמנם מצריכים למידה, אך אינטואיטיביים וקלים לתפעול, ברגע שמתרגלים אליהם. הישיבה גבוהה ורואים היטב לצדדים, אך קורות ה-A מעט מפריעות וגם החלון האחורי מעט צר. טוב שיש מצלמת 360 עם מבט מ”מעוף הציפור”. זה עוזר מאד בחניות צרות.

גרסת הפרימיום אותה קיבלנו למבחן מציגה זוג מושבים קדמיים עם אופציית הארכה לברכיים, כשהם עטויי עור משולב, חימום ב-3 דרגות, ובעלי כיוון חשמלי, עם תמיכה בגב תחתון, וכצפוי ממותג צרפתי, נוחים מאד. אבזור הנוחות נדיב גם הוא, יש משטח טעינה למכשירים תומכים, דלת תא מטען חשמלית עם חיישני רגל, חלונות מושחרים וגג פנוראמי נפתח בין השאר.

גרסת ה-GT המאובזרת מציעה בנוסף מנגנון עיסוי למושבים הקדמיים, דיפונים יוקרתיים, המשלבים עץ ואלומיניום, וחבילת עיצוב משודרגת עם חישוקי 19” נאים לעומת 18” בשאר הדגמים. אבזור הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה אקטיבי והחלפת אורות אוטומטיים בין השאר כחלק מחבילת הבטיחות האקטיבית החדשה של פיג’ו 3008.  

נסיעה שקטה ונוחה

הכול טוב ויפה על הנייר, אך הגיע הזמן לזוז ולהרגיש באמת מה מציעה פיג’ו 3008 החדשה, אז לחצן התנעה, טרטור דיזל רעשני, סגירת דלתות. טרטור המנוע נשאר בחוץ, שקט כאן בפנים, גם בגרסת הדיזל מסתבר.

גלגול ראשון, מנוע הדיזל לא ממהר לזנק קדימה, לחיצה עמוקה יותר גורמת לו להתחיל להתגלגל, דיזל נשאר דיזל, על יתרונותיו וחסרונותיו. מחוץ למתחם המנוע מרשה לעצמו להיפתח, העוצמה מורגשת בין הרמזורים. בין האצה לעקיפה, יש כאן מנוע בשרני וחזק. אני לא מתפשר ולוחץ קדימה, רעשי הרוח והמנוע נשארים בעיקרם מחוץ לרכב, במהירויות גבוהות יותר אלה יצטרפו פנימה, אך לא באופן מטריד. המתלים מצוינים ומוכוונים לצד הרך, כזה שגורם לבורות גדולים להראות קטנים.

זוויות הגלגול מרוסנות היטב והיכולת הדינמית של הרכב טובה, אם כי לא מעוררת חושים. ההגה מקבל משקל נכון עם עליית המהירות ובתוך העיר הוא מאוד קל ונוח לתמרון. העובדה שהוא קטן מגלגל הגה רגיל מצריכה הסתגלות אך “הקארטינגיות” משובבת לב. המנוע מצידו לא מאפשר ביצועים חורכי כבישים ואמנם מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה עוזרים לשמור על מנוע צוהל, אך הביצועים הם לא כאלה שישאירו דבוקת רכבים מאחור.

מחוץ לאספלט זה לא בדיוק הבית של הקרוסאובר החדש, אמנם יש גובה ויכולת שטח מסוימת עם מנגנון ה ALLGRIP, אך שטח אמיתי זה ממש לא הכיוון. שבילים ולא יותר.

שבילים ולא יותר. קרוסאובר פיג'ו 3008

אחרי טיול ארוך של תוואי נסיעה משתנה, עצירה לקפה והרהורים, אשתי מכריחה אותי לעשות דיאטה לכן אין עוגיות. גרסת הבנזין אותה בחנו בעבר, גרסת ה-1.2 ליטר פיורטק 130 כ”ס, צרכה ליטר לכל 17 ק”מ, תחת רגל כבדה. תוצאה נאה לכל דבר ועניין.

גרסת הדיזל, אותה אנו בוחנים היום, תחת תנאי מבחן מחמירים הראתה צריכה של ליטר לכל 23 ק”מ. תוצאה נאה מאוד, בהתאם לדרישה הגבוהה לזמינות כוח. במבחן התאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש, גרסת הדיזל מאיצה ב-11 שניות, כשגרסאות הבנזין מציגות נתונים דינמיים יותר (9 ו-8 שניות למנועי ה 1.2 ו- 1.6). בנוסף הן שקטות יותר, ובעלות אופי נהיגה עירוני ונעים, ואילו גרסת הדיזל מציגה חספוס ועוצמה.

אז למי תתאים גרסת הדיזל? היא תתאים לגומעי הקילומטרים, אלה שנוסעים הרבה ומחפשים צריכת דלק מצוינת וזמינות כוח מיידית, ואלה המחפשים נוחות גבוהה ושפע אבזור, אך מודעים למחיר.

נגמר הקפה, ואין עוגיות, חוזרים לטייל, תוך כדי תנועה המבטים המשתאים לא אחרו לבוא, כן, מסתבר שגם אחרי קצת יותר מ-3 שנים שפיג’ו 3008 מתגלגל כאן בין הפקקים הישראליים, הוא עדיין נאה ובעל נוכחות קוסמת. הגעתי הביתה, המארב המתוכנן של החבר’ה הצעירים מהגן בוצע בהצלחה. אחרי מספר סיבובים הם אישרו את הפיג’ו ואת הגג הנפתח, ומה שנותר לעשות עכשיו זה רק לנקות אחריהם את האבק. ילדים זה שמחה, ממש.

מנפצת מיתוסים של שנים על אמינות וסחירות

ומה לגבי השם של הרכב? כפי שהזכרנו בהתחלה, פיג’ו 3008 הגיעה בכדי לנפץ מיתוסים, למוסס את כל הסטיגמות ואת כל הרפש (מוצדק, לא מוצדק, הדעות חלוקות), לגבי דגמי העבר. באה לנפץ את הסטיגמות הוותיקות על אמינות, סחירות והמוניטין של המותג. PSA, ככל הנראה, מצליחה לשנות את קונספציית הקהל, כי בסופו של יום, מי שקובע באמת, הוא הלקוח, והסימן השלילי אותו נשא המותג במשך שנים כאן בישראל ובמקומות אחרים מסביב לעולם, הפך לחיובי תוך מספר מועט של שנים, והרי לכם הוכחה: בשוק היד השנייה בישראל פיג’ו 3008 ניצב גבוה במדד הסחירות, כנראה שיש שם משהו בדור החדש של פיג’ו.

אז נכון לקונצרן PSA יש עוד כברת דרך ארוכה לעשות כדי לכבוש את טבלת המכירות ונתוני שביעות הרצון, אך מסקר JD power שנערך בשנים האחרונות מותג פיג’ו במגמת עלייה במדדי שביעות הרצון, האמינות והכדאיות הכלכלית. סתם עוד נקודה שכדאי לקחת בחשבון. וזה בתשובה לציניקנים שבינינו, שמעדיפים יונדאי בכל מחיר.

אך אנחנו כאן בכדי לבקר ולא רק לשבח, אז מה פחות אהבנו בפיג’ו החדשה? את חוסר המחץ במנוע הדיזל החדש, הוא מצידו חזק ונחוש אך ביצועים שהם קצת יותר, הוא מתקשה לתת. את מערכת התפעול המעט מסורבלת שמצריכה הסתגלות ואת העובדה שהמזגן מצריך התעסקות ארוכה. את ההגה הקטנטן, שאמנם מזכיר הגה של קארטינג שובב, אך לא באמת מלמד משהו על היכולות הדינמיות של ה- 3008 החדש.

ומה לגבי המחיר? הנה העובדות היבשות, גרסת הכניסה אקטיב 1.2 ליטר טורבו-בנזין פיורטק 130 כ”ס עונדת תג מחיר התחלתי של 149,990 ₪, גרסת הפרימיום של אותו המנוע עונדת תג מחיר של 164,990 ₪, גרסת ה-1.6 ליטר טורבו בנזין נמכרת במחיר של החל מ-164,990 ₪ ועד 183,990 ₪ לגרסת הפרימיום. גרסאות הדיזל עונדות תג מחיר של 155,990 ₪ ועד 183,990 ₪ לגרסת המבחן, S.E פרימיום. גרסת ה-GT המאובזרת עונדת תג מחיר של 227,990 ₪.

פיג’ו 3008 החדש משנה גישה, עם חבילת אבזור בטיחות מתקדמת מלאה, אבזור נוחות נדיב וצורת הגשה ייחודית, לכן, אין זה מפתיע שהתברג גבוה בצמרת הקטגוריה. היצרן הצרפתי יצק המון רגש בתוך המכונה היפהפייה הזו, הצגה צרפתית של ממש. אהבתי מאוד את הפיג’ו החדשה, בזכות שילוב מוצלח של עיצוב מרהיב וטכנולוגיה מודרנית.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 4 =