קיה סורנטו היברידי חדש (1.6 ל’, 230 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קיה סורנטו חדש 2021
קיה סורנטו היברידי חדש (1.6 ל’, 230 כ”ס) מבחן דרכים

 

מה הישראלי רוצה? רכב פנאי, ש”ידע” להיכנס קצת לשטח, רכב אמין, בטיחותי, חסכוני בדלק, ובמחיר נורמלי. חלק מאותם ישראלים רוצים גם – שבעה מקומות ישיבה. גם אם הם רק זוג ושלושה ילדים. רוצים את “האופציה”, שתהיה תמיד את האופציה, להקפיץ חברים נוספים מהחוג, או לטייל עם סבא וסבתא. השבטיות עוד לא חלפה מהעולם לחלוטין.

 

היום מתייצב למבחן קיה סורנטו החדש, בגרסת HEV הייבריד, שאמור לענות על כל הרצונות של הישראלי הממוצע, וגם על הרגולציה באירופה, שמחייבת מנועים ירוקים, עם פליטת מזוהמים מוגבלת. מאחר והם לא בונים רק על השוק האירופאי, עדיין ישנה גרסת בנזין “רגילה” ודיזל.

קיה סורנטו החדש מגיע במגוון מנועים, כאמור – מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר, גרסה היברידית, עם מנוע 1.6 ליטר, שהגיעה אלינו למבחן, וגרסת פלאג אין הייבריד, נטען בחשמל PHEV, עם מנוע 1.6 ליטר, לטובת כניסה “חלקה” למדינות שכן מחייבות מכוניות ירוקות. 

באופן תמוה, לדעתי, התקבלה החלטה משונה, שרמת הגימור הבסיסית – URABN תגיע רק במנועי הבנזין והדיזל, ומי שירצה לעלות ברמת הגימור, לרמות הגימור העליונות EX ו-PRIMIUM, אלה מאבזרות רק את גרסאות ההייבריד ו-PHEV בהתאמה. אולי מתוך רצון לעודד קניית כלי רכב ירוקים יותר? ירוק יותר – יוקרתי יותר?.

 

קיה סורנטו יד ראשונה
נראה פחות מיניוואני, ויותר מושך. קיה סורנטו החדש עם הנעה היברידית

 

קיה סורנטו התחיל את דרכו אי שם ב-2002, כרכב פנאי די נאה לזמנו, ולאחר מתיחת פנים קלה הפך אף לבעל חזית עם דמיון מחשיד ל-ML של מרצדס. עם השנים, אם נאמר את האמת, הוא די התכער, לטעמי ולדעת אחרים וטובים נוספים. בדור האחרון הוא קיבל צורה מעט מיניוואנית ופחות של רכב פנאי, ואומץ בשמחה במכרז המשטרתי כניידות סיור.

קיה סורנטו החדש הוא כל מה שלא היה בדגמי הסורנטו הקודמים – הוא יפה ומרשים יותר. מבחינת מידות הוא גדל בסנטימטר, לעומת הדגם היוצא, עם מידת אורך של 4810 מ”מ (לעומת 4800 מ”מ), רוחב של 1900 מ”מ (לעומת 1890 מ”מ), וגובה של 1695 מ”מ (לעומת 1685 מ”מ). בסיס הגלגלים צמח ל-2815 מ”מ (לעומת 2780 מ”מ, בדגם היוצא).

 

קיה סורנטו פנסים

קיה סורנטו למכירה
חולק את אף הנמר עם הקיה סלטוס. סורנטו

 

יש לו חזית מעניינת וייחודית – מסגרת כרום עוטפת את שבכת הגריל השחור והגדול ואת הפנסים יחד, עם פנסי לד בתאורה ייחודית, המחולקת לשלושה ריבועים וחתימת אור בתחתית יחידת התאורה. החלק התחתון בולט, ועם עיצוב בעל מעטה אגרסיבי ועם דמיון לקיה סלטוס הקטן יותר. וחולק את אותו עיצוב “אף נמר” שבקיה מתגאים בו. כל אלו נותנים מראה כוחני כנדרש בחזית. לאורכו, משחקי עיצוב בחלונות, בשילוב ניקל כסוף וחישוקי 19″ גדולים.

 

קיה סורנטו פנס אחורי
פנסים עם עיצוב ייחודי

קיה סורנטו 7 מקומות

 

מאחור, יחידות תאורה ייחודיות גם כן, שחלק ממרכב הרכב חוצה אותן, ישבן מלבני פחוס פנימה עם כיתוב המילה SORENTO גדול מתחתיו, וחצאית עם ניקל כסוף – שילוב של דמוי מגן עם דמוי מפלטים כסוף במשחקים גיאומטריים מעניינים.

פנים הרכב השתפר רבות לעומת הדגם היוצא. נוכל למצוא כאן לא מעט חידושים, כגון מסך מולטימדיה צף בגודל 12.3”, לוח שעונים דיגיטלי עם גרפיקה משתנה, בהתאם לבחירת מצב הנהיגה או בחירת הנהג, אותם נקבל כאמור רק בגרסת ההייבריד או הפלאג אין. בחרתם ירוק? מגיעה לכם קידמה. מה עוד תקבלו? בורר הילוכים עגול, עם הכיתוב סורנטו במידה ושכחתם באיזה רכב אתם נוהגים, בורר מצבי נהיגה הבוררים בין שלושה מצבי נהיגה ECO,SPORT ו-SMART, לחצני בלם יד ו-AUTO HOLD, לחצן בקרת ירידה במדרון ועוד.

 

קיה סורנטו מולטימדיה בקרת אקלים
קיה סורנטו תא נהג
קיה סורנטו חוות דעת
מערכת הנעה דינאמית ומהנה לנהיגה
סורנטו 2021
תא נהג מעט משעמם, מזל שיש מופע אור קולי של תאורת האווירה
קיה סורנטו תיבת הילוכים
תיבת 6 הילוכים אוטומטית

 

יש פה משטח טעינה אלחוטי, מעין תא שמונע מהנייד לזוז ובכך להפסיק את הטעינה. תאי אחסון לא חסר בחלל הרכב – מלבד שלושה תאים בקונסולה, בין המושבים תמצאו בדפנות הדלתות גם תא אחסון יעודי לבקבוק מים וגם תא בדופן, אם כי לא גדול מידי. הדשבורד מעוצב בצורה נאה, אם כי מצאתי אותו מעט מרובע ומשעמם. יחד עם זאת בלילה השממון מתפוגג לו תודות למופע של תאורת אווירה עם פס לד סגול חוצה דשבורד, הנגמר בנצנוצי יהלומים סגולים בדפנות הדלת, לצד ידיות פתיחה גדולות ומרובעות. במרכז הדשבורד פתחי מזגן בצורת H שבמרכז ה-H לחצני שליטה במערכת בקרת האקלים המפוצל, עם אפשרויות כיוון רבות ומגוונות. 

מאחורי ההגה תמצאו שיפטרים להעברת הילוכים. גג פנורמי או מושבי עור חשמליים תוכלו למצוא בגרסת הגימור הבכירה יותר, שהיא כפי שציינתי והתלוננתי, רק בגרסת הפלאג-אין היבריד. המושבים טובים ולשם שינוי, לעומת הדגם היוצא, גם אוחזים טוב יותר.

המושבים נוחים מאוד בכל הרכב, גם בשורה השניה, ועם מספיק מרווח ראש ורגליים. לגבי השורה השלישית, קצת פחות. לחיצה על כפתור ליד משענת הראש תזיז את המושב קדימה, אם כי הפתח צר, והמעבר לא נוח גם עבור ילד. וכן, השורה השלישית מיועדת לילדים בלבד. מעל המושבים מאחור ישנו חיישן בגג הרכב אשר יתריע למערכת ‘שכחת ילד’, אם אכן יושב שם מישהו בעת יציאה מהרכב. גם בשורה האמצעית, וגם מאחוריה, נמצאו פתחי מיזוג ושקעי טעינה.

 

קיה סורנטו תא נוסעים
מושב אמצעי. קיה סורנטו
קיה סורנטו תא מטען
תא מטען עם שבעה מושבים מאויישים

 

תא המטען, בעת שימוש בכל שבעת המושבים, משאיר למשפחה נפח טעינה של 179 ליטר, נפח הקטן ב-8 ליטר מגרסת הבנזין, בשל מיקום הסוללה מאחור. במצב שימוש של חמישה מושבים, נקבל כבר תא מטען ענק בנפח 813 ליטרים. אגב, ידית פתיחת תא המטען מוקמה בתחתית הדלת ולא בשקע מעל המספר כמו בדרך כלל, מה שגרם ללא מעט בלבול בכל פתיחה.

לחיצה על כפתור ההנעה, והקיה סורנטו מונע בשקט חרישי. יש פה איזו עצלות מעצבים, בכל הקשור ללחצנים בהגה או בחלק מתפריטי תצוגת המערכות, שנלקחו ללא בושה מהקיה נירו, ועדיין התצוגה וגם מיקום הלחצנים בהגה מאוד פרקטית והגיונית. 

לחיצה קלילה על הדוושה והיתרון של הגרסה ההיברידית מתגלה. הסורנטו מאוד זריז ביציאה מהמקום, בזכות אותו שילוב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. יש פה מנוע TGDI בנפח 1.6 ליטר עם 180 כ”ס, יחד עם המנוע החשמלי מקבלים הספק משולב של 230 כ”ס ו-35.7 קג”מ מומנט, וזה מסביר את היציאה הדינאמית מהמקום. אבל לא רק היציאה מהמקום מאוד זריזה, בכל לחיצה על הדוושה, הקיה סורנטו פשוט מגיב נפלא, במיוחד בתאוצות ביניים בעת עקיפה, למשל. תוסיפו את תיבת ההילוכים האוטומטית – טיפטרוניק שישה הילוכים, אמנם מדובר בשישה הילוכים בלבד ולא שמונה, כמו שתקבלו תקבלו בגרסת הדיזל בלבד (כפולת מצמדים), אך בשום שלב לא הורגש חוסר בהילוכים, והסורנטו פשוט שייט בכביש.

היו מעט רעשי דרך ורוח במהירות תלת ספרתית בכביש המהיר, יחד עם זאת, לא משהו שפוגם יתר על המידה בחווית הנהיגה.

קיה סורנטו מערכות בטיחות שכחת ילדים
קיה סורנטו ציון 8 מקסימלי בדירוג בטיחות

 

כביש מהיר הוא תמיד המקום לבדוק מערכות בטיחות מסוימות, ואכן שמירת הנתיב האקטיבית פעלה מצויין, כמו גם, בקרת השיוט האדפטיבית, אם כי, תצוגת הגדרת שמירת המרחק מהרכב לפנים קצת מסורבלת להבנה. יש פה בנוסף מערכת להתרעה על רכב ב’שטח מת’, הכוללת התערבות בהגה, מעיין התנגדות קלה, במידה ויש רכב בנתיב היעד. תוסיפו, לזה את מערכת למניעת שכחת ילדים מאחור, 7 כריות אוויר, ועוד שלל מערכות בטיחות, וקיבלתם רכב בטיחותי לעילא ולעילא, עם ציון בטיחות ישראלי מקסימלי 8.

קיה סורנטו הרגיש די יציב ובכבישים משובשים אף ידע לרכך יפה את המהמורות, דבר שקיה לא כל כך הצטיינו בו בדגמי העבר. צריכת הדלק בסיום המבחן עמדה על 11.8 ק”מ לליטר, רחוק מנתוני היצרן, ויחד עם זאת, נתון סביר עבור רכב גדול עם שבעה מקומות שכזה.

 

סיכום


קיה סורנטו החדש גרם לי לנוע באי נוחות מסוימת במושב הנהג. מדוע? מצד אחד, יש בו לא מעט פיצ’רים חדשים ועיצוב יפיפה, לצד הנעה היברידית דינאמית ומהנה לנהיגה, ומצד שני, תא נוסעים פשוט מדי, שלא לומר מרובע מידי, מה גם, ששוב רמות הגימור הגבוהות מגיעות רק אם תחליטו ללכת על גרסאות ה”מחושמלות”, הייבריד ופלאג אין הייבריד, שזאת החלטה קצת תמוהה. 

המחיר לגירסה ההיברידית הינו 259,990 ₪. לפני שתרימו גבה, מדובר ברכב שבעה מקומות מרווח, בטיחותי עם שלל פיצ’רים. הוא זול מהסנטה פה התאום מבית יונדאי (מה גם שאין עדיין לסנטה-פה גרסה היברידית בארץ), וזול ב-40 אלף ש”ח מהטויוטה היילנדר. אז למעשה, הוא רכב הפנאי שבעה מקומות ההיברידי היחיד כרגע בשוק. אם תשימו שניה בצד את עניין הסטיגמה, של קיה-מחיר, יש פה עסקה לא רעה בכלל. מדובר ברכב פנאי ירוק שלא מעט ישראלים ישמחו שיחנה בחניון הבית שלהם.

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “קיה סורנטו היברידי חדש (1.6 ל’, 230 כ”ס) מבחן דרכים”

  1. אחרי נסיעת התרשמות שביצענו על סורנטו , לדעתי סביבת הנהג מאוד נעימה, יש מלא “צעצועים” אבל יותר חשוב, מאוד נוח ושקט עם שטח עצום בפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 + 3 =