ריינג' רובר וולאר – מבחן דרכים
מבחן דרכים לריינג' רובר וולאר – רכב הפנאי שטח המכוון לאלפיון העליון, עם שפע יוקרה ואבזור ועם תג מחיר לא קטן
תמונות: גלעד טופז
טְרֵקּ-לין עסקים
הכניסה לסוכנות לנד-רובר-יגואר בהרצליה פיתוח, מלווה מהשניה הראשונה בתחושה יוקרתית. אני מביט על כלי הרכב המפוארים של המותג חונים זה לצד זה, ונציגת הסוכנות מציעה לי קפה איכותי ושתיה קרה מבר המשקאות. וכך, אני יושב בלאונג' עם ספות עור ומגזיני עסקים המונחים על השולחן, תוך כדי לגימת אספרסו וסודה מוגזת עדין. אין ספק כי יגואר יודעים מי הלקוחות שלכם ואיך לשמר אותם.
ריינג' רובר נחשב ליהלום של המותג לנד-רובר. הוולאר הינו דגם פרימיום המתמקם בין הריינג' רובר ספורט, לאיווק הצנוע יותר. על עיצוב הרכב עבדו מלבד המעצב הראשי, גארי מק'גוברן, מספר מעצבים לא מועט בינהם מעצבי פנים, מעצבי חומרים, מעצבי סאונד ועוד. היחודיות בעיצוב מתבטאת ממבט ראשון עם עיצוב מוחצן ומרשים, אשר יגרום ללא מעט אנשים ברחוב לסובב את הראש או לפנות אליכם עם שאלות לגביו. מדובר לדעתי ברכב היפה ביותר של המותג.
הוולאר חולק יחד עם אחיו מבית JLR, היגואר F-PACE, את אותה שלדת אלומיניום, אם כי לטעמי, העיצוב של הרינג' עולה עליו בעשרות מונים; זה מתחיל מהידיות המתכנסות לגוף הרכב בזמן נסיעה, ונמשך דרך העיצוב המוחצן עם הישבן המוארך והסקסי, אשר בזכות העיצוב היחודי הזה גורמים למקדם גרר נמוך במיוחד, הנמוך ביותר בין רכבי הקטגוריה, ובכך לשיפור בצריכת הדלק והתנהגות דינמית טובה יותר.
הכניסה לוולאר מרגישה כאילו נכנסת לטרקלין עסקי יוקרתי או מועדון סגור של יודעי דבר. זה מתחיל בידית הדלת הנשלפת מגוף הרכב ע"י מנגנון חשמלי, תא נוסעים מעוטר בדיפוני עור לבנים בעלי תפירת עלית, שני מסכי תצוגה גדולים, בגדלי 12.3" ו-10", הגה מחופה עור, וחומרים איכותיים ביותר, המשדרים אווירת יוקרה שגרמו לי לחוסר רצון עז לצאת מהרכב.
היוקרה ממשיכה "לצעוק" מכל כיוון – מעלי גג זכוכית פנורמי שנפרש לאורך שני שליש מהגג, עם אפשרות לפתיחה חשמלית, תאורת פנים רכב LED הנדלקת בטאצ', משענות יד נפרדות מתכווננות מחופות עור לבן, לוח שעונים דיגיטאלי מלא (בדגם הנבחן), שמשות כהות מאחור, תאורה מיוחדת של סמל המותג שמוקרן לריצפה בעת פתיחת הדלת בחושך, מושבים חשמליים קידמיים ואחוריים ועוד ועוד. אין הרבה פרטים קטנים גדולים.
ריינג'רובר וולאר מגיע עם מגוון מנועים וגימורים. ניתן לבחור בין שלושה מנועי בנזין – שני מנועי בנזין 2 ליטר מוגדשי טורבו, בעלי הספק של כ"ס 250 כ"ס ו-300 כ"ס ומנוע בנזין נוסף 3 ליטר V6 בעל הספק של 380 כ"ס.
מהיצע מנועי הדיזל ניתן לבחור גם כאן בין שלושה מנועים – מנוע 2.4 ליטר בהספק של 180 כ"ס ו-240 כ"ס, עם מומנט של לא פחות מ-50 קג"מ (גרסת רכב המבחן), ומנוע דיזל נוסף, 3 ליטר V6 בהספק של 300 כ"ס. כל המנועים משודכים באופן נפלא ושקט לאותה תיבת הילוכים אוטומטית בעלת לא פחות מ-8 הילוכים.
הוולאר הנבחן הגיע עם חבילת R – DYNAMIC, הכוללת תוספות אבזור כדוגמת, ידיות העברת הילוכים בצבע כרום מאחורי ההגה, ספי אלומיניום עם הכיתוב R-DYNAMIC, תקרה בריפוד שחור, וחישוקי סגסוגת 20" מושחרים. חבילה בעלות בתוספת תשלום של 28,000 ש"ח למחיר הרכב. כשכל הטוב הזה מלווה בשקט מופתי, בזכות סגירה הרמטית של דלתות הרכב.