פיג’ו 408 החדשה 2023-24 (1.2 ליטר בנזין) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

peugeot 408
פיג’ו 408 החדשה

 

פיג’ו חזרה עם סדרת ה-40X אחרי מעל עשור של נטישת קטגוריית המשפחתיות הגדולות והתמקדות ברכבי פנאי. מה יש ל-408 להציע והאם זה מה שהקהל הישראלי מחפש? יצאנו לבדוק

 

סדרה 4 של פיג’ו הציגה למעשה לאורך השנים את המכוניות המשפחתיות הגדולות של היצרן הצרפתי. רבים יזכרו לטובה את הפיג’ו 404, את הפיג’ו 405 ואת הפיג’ו 406. הפיג’ו 407, שהיתה חלק מסדרת ה-X07 שנחשבה לפחות מוצלחת, הפסיקה למעשה את השושלת וזרקה את המגבת לזירה בקרב מול רכבי הפנאי עוד בשנת 2011. מעל 10 שנים לפיג’ו לא היה מענה ללקוחות שמעוניינים במשפחתית גדולה, עד שנת 2022, השנה בה הוצגה ה-408 החדשה, שאותה קיבלנו כעת למבחן הדרכים.

הפיג’ו 408 משווקת בישראל בגרסת הנעה אחת הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר המוכר משאר רכבי פיג’ו וסיטרואן וברמת גימור אחת בשם Allure Pack. מחירה בישראל 168,990 שקלים. לרמת הגימור הזו ניתן להוסיף את חבילת ה-Comfort Pack, שעלותה 5,900 שקלים, המציגה מושב נהג הכולל כיוונון חשמלי, בסיס מושב נהג מתארך, כיוון תמיכת גב תחתון חשמלי לזוג המושבים הקדמיים, 3 דרגות חימום במושבים הקדמיים ותנועה אחורה של מושב הנהג בעת כיבוי המנוע לטובת כניסה ויציאה נוחים יותר. רכב המבחן צוייד בחבילת ה-Comfort Pack. 

 

פיג'ו 408 מחיר
פיג’ו 408 מבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני

 

ניתן לכתוב רבות על העיצוב החיצוני של הפיג’ו 408 החדשה. החל מהצללית הלא שגרתית של משפחתית גבוהה בתצורת פאסטבק ועד הפרטים הקטנים הכוללים את הסמל החדש, שמספק פרשנות מודרנית לסמל הישן, השבכה הקדמית הייחודית, ניבי האריה הייחודיים לפיג’ו, דלת תא המטען המפוסלת שמאחור ועוד. התוצאה ייחודית, מסובבת ראשים על הכביש, ונאה מאד לטעמנו. בנוסף, היא משדרת יוקרה ומספקת משהו שונה בעולם שהולך ומתכנס לשבלונות אחידות.

 

פיג'ו 408 2023
פיג’ו 408 תא נהג
פיג'ו 408 מידות
פיג’ו 408 תא נוסעים

 

תא הנוסעים

 

העיצוב החיצוני הייחודי ממשיך לתא הנוסעים בזכות שילוב של מגוון חומרים ועיצוב הרמוני המתכתב עם הדלתות. איכות החומרים טובה ברובה, וכך גם איכות ההרכבה והגימור פרט למספר גימורים חדים באיזור שסביב לוח המחוונים הדיגיטלי. מסך המולטימדיה אינו גדול במונחי שנת 2023: “10 אך הוא מספיק בהחלט לצרכים ומאפשר מיקום נכון ושימושי לפתחי מיזוג ולבקרים נפרדים השולטים על מערכת בקרת האקלים, שזה מצוין. הבקרים האלו אגב, אינם משדרים את היוקרה שמשדר תא הנוסעים שמסביבם.

מושבי העור נוחים, וגרסת המבחן המצוידת בחבילת ה-Comfort Pack, מספקת גם תמיכה טובה לירכיים ולגב התחתון. תנוחת הישיבה טובה אם כי חלקו העליון של גלגל ההגה הקטן עשוי להסתיר חלק מלוח המחוונים, עם זאת, הקונסולה המרכזית פוגמת במקצת במרווח ברך ימין לנהגים גבוהים. באופן כללי התחושה בתא הנוסעים יוקרתית למדי, כאשר האווירה הזו נפגעת במקצת בגלל סוככי השמש, שאינם מציעים תאורה וגם בגלל גג השמש שבלט בהעדרו.  

הנוסעים מאחור ימצאו מרווח פנימי לא פחות ממצויין, הן לברכיים והן לראש. לרשותם תאורה אישית לכל נוסע, פתחי מיזוג, שני שקעי טעינה, כיסים בגב המושבים, משענת יד הכוללת זוג מחזיקי כוסות וגישה לתא המטען. 

תא המטען מציג דלת חמישית גדולה החושפת פתח הטענה רחב ושימושי במיוחד. בצד ימין תמצאו רשת עיגון, בצד שמאל רצועות עיגון ושקע טעינה ומתחת לרצפתו גלגל חלופי צר. הוא מסוגל להכיל 536 ליטר במידה והמושבים אינם מקופלים ו-1,611 ליטר במידה ותקפלו אותם. 

 

פיג'ו 408 מחירון
פיג’ו 408 מנוע 1.2 ל’ בנזין

 

על הכביש

 

את הפיג’ו 408 מתניעים בלחיצת כפתור שמעיר את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר לחיים. המנוע מפיק 130 כ”ס ב-5,500 סל”ד ו-23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה המחוברת לזוג הגלגלים הקדמיים. הביצועים על הנייר: 10.4 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 210 קמ”ש. על הכביש לא הורגש מחסור בכח, במיוחד במהירויות דו ספרתיות, אך לא היינו מתנגדים ליחידת הנעה חזקה יותר, שתתכתב קצת יותר בהרמוניה עם העיצוב היוקרתי והספורטיבי. 

ה-408 מציגה נוחות נסיעה טובה למדי. היא מתמודדת טוב עם שברי הכביש ופסי ההאטה בעיר ועם שברי האספלט שמחוץ לעיר. לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה: חסכוני, רגיל וספורט, כאשר האחרון ממריץ את פעולתה של תיבת ההילוכים, את פעולת המצערת ומקשיח את תגבור ההגה. במצב רגיל תיבת ההילוכים עובדת באופן חלק ונעים.

בכביש המהיר בידוד הרעשים טוב, ובמידה ותסחטו את המצערת שאון המנוע יחדור לתא הנוסעים, אם כי לא מדובר בצליל טורדני במיוחד. בכביש המפותל, משקלה של הפיג’ו הנושק ל-1.5 טון מורגש, אך זה אינו פוגם בבטחון הגבוה מאחורי ההגה ובהתנהגות הכביש הצפויה והבטוחה.

 

פיג'ו 408 מפרט

פיג'ו 408 החדשה מחיר

 

לסיכום

 

פיג’ו 408 מציגה חלופה מעניינת ומרווחת לרכבי הפנאי הכובשים בסערה את שוק הרכב בארץ ובעולם. היא מציעה עיצוב נאה וייחודי, תא נוסעים נעים ונוחות נסיעה טובה. לחובתה רשמנו בעיקר את יחידת ההנעה אותה זכינו לקבל בישראל, שאינה עומדת בקנה אחד עם הציפיות שמשאיר הרושם הראשוני. מנגד, יחידת ההנעה הזו מאפשרת תמחור מפתיע לטובה ביחס לתמורה הכוללת.

צריכת דלק משולבת: 12 ק”מ לליטר

 

יחידה במינה: פיג’ו 408 החדשה פלאג אין הייבריד – השקה בינלאומית

 

פיג’ו 408 גלריה

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + five =