מותג NIO בישראל: דלק-מוטורס מתחילה בייבוא של מותג הרכב החשמלי

 

NIO ישראל
מותג NIO בישראל

 

דלק מוטורס מתחילה בייבוא של מותג היוקרה החשמלי NIO, עם דגמי ET7 ,ET5 ו-ES8. דגמים נוספים יגיעו כבר בתחילת השנה הבאה. החל מהיום ניתן לפתוח הזמנה על הרכבים הראשונים

 

דלק מוטורס מתחילה בייבוא מקביל של דגמי ענקית הטכנולוגיה NIO, שהוקמה ב-2014 ע”י מייסדה ויזם ההיי-טק הסדרתי הסיני וויליאם לי, כחברת טכנולוגיה לייצור כלי רכב. חזונו של לי היה להקים מותג פרימיום חדש ושונה, המייצר “Smart EVs” עם מודעות לסביבה – רכבים חשמליים חכמים, בעלי יכולות אוטונומיות גבוהות, ממשק הפעלה מתקדם וטכנולוגיית החלפת סוללות, שיתמודד ישירות מול מותגי היוקרה המובילים.

שמו של המותג החדש נגזר מאותו החזון. בשנים האחרונות קו הרקיע של ערים רבות בסין כוסה בערפיח (שילוב על ערפל ופיח הנוצר באזורים עירוניים צפופים בהם מתרחשת פליטת מזהמים רבים, לרוב כתוצאה מכלי רכב). לי רצה להחזיר את השמיים הכחולים לערים, וקרא למותג החדש NIO, אשר משמעותו בסינית Blue Sky Coming (שמיים כחולים מגיעים), מה שהפך לפילוסופיה והקו המנחה של החברה הצעירה, פילוסופיה המכוונת לעתיד בהיר וחיובי יותר לבני האדם ולכדור הארץ.

 

לוגו NIO
לוגו NIO מתוך אתר ניו

 

לוגו המותג נבנה בהתאם, החזון והמציאות: הקשת העליונה מסמלת את השמיים (Sky) = החזון (Vision) והעתיד, וראש החץ תחתיו מסמל את הקרקע (Earth) = הפעולה הממשית (Action) והמומנטום קדימה.

האג’נדה הסביבתית, אשר מתחילה במשמעות שמו של המותג ובאה לידי ביטוי בכל תהליכי הפיתוח התכנון והייצור של רכבי NIO, נראית לעין גם ברכבים עצמם: בתא הנוסעים לדוגמא, נעשה שימוש בחומרי גלם טכנולוגיים, איכותיים וידידותיים לסביבה, בגימורים, באריגים השונים ובריפוד המושבים, אשר מחליפים חומרי גלם סטנדרטיים בתעשייה כמו עץ, עור ופלסטיק.

אבל חשיבה סביבתית לא נעצרת רק בזיהום אוויר. כחברת טכנולוגיה מודרנית וצעירה אשר ממוקדת בעולם היוקרה ומייצגת את “העולם החדש”, תפיסת האחריות החברתית מהווה נר לרגלה של NIO כחלק מההבנה שעל כתפי החברות האילו מוטלת האחריות לעשות שינוי למען עתיד טוב יותר בנושאים נוספים.

זה מה שהלקוחות מצפים ממנה וזה מה שהיא מצפה מעצמה.

תפיסה זו אינה נעצרת בפיתוח וייצור הרכבים. NIO חברה ב-UNGC (United Nation Global Compact) יוזמת הקיימות הארגונית הגדולה ביותר בעולם, הקוראת לחברות ליישר אסטרטגיות ופעולות עם עקרונות אוניברסליים בנושא זכויות אדם, תנאי עבודה, שמירה על הסביבה ונגד שחיתות. החברה מעורבת בפרויקטים רבים התומכים בצמצום של שימוש בחומרים מזהמים, חשיבה ירוקה של תהליכים והעצמת השוויון והגיוון במקומות עבודה.

 

NIO ES8
ניו ES8 רכב 6-7 מקומות, במחיר 465 אלף ש”ח
רכב חשמלי 6 מקומות
NIO רכב חשמלי 6 מקומות
רכב חשמלי 7 מקומות
תא נוסעים NIO ES8

 

ההסתכלות הרחבה וההייטקיסטית יותר של NIO כחברת טכנולוגיה המייצרת רכבים באה לידי ביטוי גם בגישה שלה כלפי קהל הלקוחות שלה, אפילו בטרמינולוגיה. רוכשי NIO אינם נהגים, נוסעים או לקוחות, הם משתמשים, יוזרים ומטרת המותג היא ליצור קהילה של משתמשים (Nio Users), אשר חולקים רגעים משותפים וגדלים ומתפתחים יחד. קהילה שמעריכה ערכים של חדשנות טכנולוגית, עיצוב יפיפה וחכם, וחופש ללא גבולות.

תעשיית הרכב נמצאת בשנים האחרונות בתהליך שינוי משמעותי, לא רק במובנים של מוצרים וטכנולוגיה, אלא בחוויית הלקוח. החזון של NIO הוא להגדיר למשתמשים מחדש את חווית הבעלות על רכב באמצעות 3 ערכים:

טכנולוגיה ככוח – המכוניות החשמליות החכמות הם העתיד. ב-NIO מתמחים בדיוק בזה ומבטיחים להציג טכנולוגיות חדשניות ממוקדות משתמשים בכל עת ולהוביל את השינוי.

עיצוב רב חושי – קו עיצובי (DNA) מובחן בתכנון הרכב המעניק למשתמש חוויה לכל החושים.

המשתמש במרכז (User Centric) – שירות פרימיום שונה וחדש בכל שלבי הבעלות על המוצר.

 

NIO ET5
ניו ET5 החל מ-344 אלף שקלים

 

NIO

NIO הוקמה ב-2014 ובשנת 2018, עם התחלת ייצור הרכב הסדרתי הראשון, כבר הונפקה בבורסה בניו יורק (NIO INC) ותוך שנים ספורות, הפכה לאחד ממותגי הרכב החדשים, המתקדמים, המסוקרים והמדוברים ביותר בתעשיית הרכב. ב-2021 עשתה את צעדיה הראשונים באירופה (נורבגיה), שנה לאחר מכן נכנסה לשווקים אירופאים נוספים ולפני מספר ימים אף השיקה בסין טלפון סלולרי NIO Phone הסלולר הראשון בעולם שמותאם לרכב באופן ייעודי.

מרכזה של החברה נמצא בסין, כאשר בשנגחאי התוססת ממוקמת ההנהלה ומרכז המחקר והפיתוח של הדגמים השונים, בהפיי (Hefei) מיוצרים הרכבים במפעלים מתקדמים ובבייג’ין נמצא מרכז המחקר והפיתוח של רכיבי התוכנה (מערכי המולטימדיה, ניהול סוללה וכד). מרכזי הפיתוח האחרים של NIO מפוזרים ברחבי העולם: בסן חוזה, קליפורניה (ארה”ב) נמצא מרכז המחקר והפיתוח לנהיגה חכמה ואוטונומית, במינכן שבגרמניה ממוקם מרכז העיצוב הבינלאומי ובאוקספורד, אנגליה נמצא מרכז המחקר והפיתוח העוסק בהנדסה מתקדמת.

 

NIO שהחלה בייצור רכבים ב-2018, מחזיקה במגוון של 8 דגמים חשמליים, חלקם כבר בדור שני:

 

  • ET5 – סדאן בינונית
  • ET5T (תצורת סטיישן ייחודית לדגם ה-ET5)
  • ET7 – מכונית סאלון
  • ES6 – קרוס-אובר בינוני
  • EC6 – קרוס-אובר בינוני בתצורת קופה
  • ES7 – קרוס-אובר גדול
  • EC7 – קרוס-אובר גדול בתצורת קופה
  • ES8 – קרוס אובר גדול ל-6/7 נוסעים

 

 

הדגמים של NIO ממוצבים ראש בראש מול דגמי פרימיום מובילים של יצרנים אירופים, ומשלבים בתוכם טכנולוגיית קצה ייחודית ל-NIO:

 

  • כל דגמי NIO מצוידים בצמד מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) המספקים הספק משולב גבוה במיוחד והנעה כפולה חכמה לביצועים יוצאי דופן ויכולות דינאמיות גבוהות.
  • בכל דגמי NIO אפשרות לבחירה של גודל הסוללה (75kWh, 100kWh ובעתיד הקרוב 150kWh), סוללות עם קיבולת גבוהה המאפשרות לתמוך את הביצועים המעולים בטווחי נסיעה מרשימים.
  • פרט לאפשרות של טעינה רגילה (AC) וטעינה מהירה (DC), כל דגמי NIO מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת של החלפה סוללה, המאפשרת החלפה של סוללה ריקה בסוללה מלאה בתהליך מהיר האורך כ-3 דקות באמצעות תחנות החלפת סוללה ייעודיות וממוחשבות.
  • כל דגמי NIO כוללים מערך סטנדרטי של אמצעי חישה מהמתקדמים בתעשייה המשרתים את מערכות הנהיגה האוטונומית (בעתיד), ואת מערכות הבטיחות של המכונית וכוללים טכנולוגיית Li-Dar (בחלק מהדגמים), מצלמות, רדארים ועוד.
  • בכל הדגמים מוטמעת באופן בלעדי מערכת NOMI Mate – AI סייעת דיגיטלית דוברת אנגלית, מבוססת בינה מלאכותית, ראשונה מסוגה בעולם בייצור סדרתי, אשר מנגישה את הטכנולוגיה הקיימת בחלל הפנימי של הרכב למשתמשים.

 

בשלב ראשון ישווקו בישראל דגמי ה-ET5, ET7 ו-ES8, וכבר בתחילת שנה הבאה יצטרפו דגמי ה-ES7, ה-ES6 ודגם ה-ET5T.

על מנת ליישר קו עם חזון המותג ולהעביר את חווית הלקוח הייחודית של NIO גם בישראל, נבנתה עבור לקוחות NIO תוכנית ייעודית עם חווית מכירה, מסירה, שירות ובעלות קצת אחרת.

 

NIO ET7 מחיר
NIO ET7 במחיר 499,000 ש”ח
NIO
תמונה מתוך אתר NIO העולמי

 

שירות ובעלות

 

  • 5 שנות אחריות מלאה כולל טיפולים תקופתיים מלאים ללא חיוב
  • למשתמשי NIO יהיה מוקד שירות 24/7 הנותן מענה מלא לכל צורך (תיאום ביקור במרכז שירות, סיוע טכני, טעינת חירום, שינוי ועוד)
  • כל משתמש ילווה ע”י מנהל שירות אישי בכל עניין: טכני ושירותי. הקשר עם מנהל השירות יכלול היכרות אישית משלב המסירה ולאורך כל שלב הבעלות על הרכב.
  • המשתמשים לא ידרשו להגיע למרכזי השירות: נציגי השירות יגיעו לבית המשתמשים, יאספו את ה-NIO שלהם, ויספקו דגם NIO חלופי עד לחזרת רכבם.

 

על מנת לתמוך בטכנולוגיה המתקדמת של החלפת סוללות המציעים רכבי החברה, בכוונת דלק מוטורס להקים 2 תחנות החלפת סוללות של המותג במהלך השנה הקרובה.

 

מכירה ומסירה

 

תהליך המכירה והמסירה של NIO הוא חווית קניית רכב קצת אחרת: המשתמש הפוטנציאלי יוכל לבחור אם להגיע לאחד ממרכזי המכירה, לבצע פגישה וירטואלית עם צוות NIO, או לזמן אותם לפגישה אצלו בבית. כמו כן, יכול המשתמש הפוטנציאלי להזמין נסיעת מבחן אליו הביתה או למשרד ואף לקבל את רכבו החדש בביתו מבלי להטריח עצמו לאחד מאולמות המסירה.

בהתאם לאופי המותג ולצורת המכירה של הרכבים בעולם, החל מחודש נובמבר יוצגו ויימכרו רכבי NIO במתחמי Pop-Up ייעודיים ומתחלפים במרכז הארץ במקביל לפתיחתו של NIO House – מתחם המותג הראשי בישראל, שייפתח במהלך השנה הבאה באזור הרצליה.

במקביל לכך ועד להגעת הרכבים הראשונים לישראל, החל מהיום ניתן להתרשם מהדגמים באתר NIO.co.il, לתאם פגישות וירטואליות עם צוות NIO או לבצע Pre-Order ולשריין קדימות בפתיחת הזמנה על הרכבים הראשונים.

 

מחירים וגרסאות – ניו ET5

 

דגמי ה-ET5 ישווקו עם 2 מערכי סוללות (75kWh ו-100kWh) וברמות גימור שונות:

 

דגם סוללה רמת גימור מחיר
ET5 75kWh 75kWh 344,000 ₪
75kWh Comfort Pack 359,000 ₪
100kWh Comfort Pack 415,000 ₪
100kWh Comfort Pack + 20″ 429,000 ₪

 

דגמי ה-ET7 ישווקו ברמת גימור אחת גבוהה, במחיר 499,000 ₪.

דגמי ה-ES8 רכב חשמלי 6-7 מקומות, ישווקו ברמת גימור אחת Signature הגבוהה ביותר, עם אפשרות לבחירה בין 6 ל-7 מושבים ובמחיר זהה – 465,000 ₪.

 

שחר שמש, מנכ”ל דלק מוטורס: “אנחנו גאים להביא לישראל את הדגמים הראשונים של NIO, מהמותגים המבוקשים בעולם הטכנולוגיה. אין מדובר בעוד יצרן רכב חשמלי, אלא בחברת טכנולוגיה, ששמה לעצמה למטרה לגבש קהילת משתמשים סביב מוצרי קצה טכנולוגיים ויוקרתיים המתחרים במכוניות הטובות בעולם. המשתמשים של NIO יזכו למערך שירות מקיף ומלא, בסטנדרט חדש, גם בעולמות הפרימיום.”

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *