פיג’ו 308 החדשה נחשפת – עיצוב, מנועים, ואבזור בטיחות משופרים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חשיפה רשמית ראשונה של הפיג'ו 308 החדשה ברחבי העולם

עיצוב מלוטש, מנועים מעודכנים ואבזור בטיחות מתקדם. פיג'ו 308 החדשה

בחשיפת הדור החדש של פיג’ו 308, נכתב פרק נוסף בסיפורו של הדגם הנמכר ביותר של היצרנית פיג’ו, אשר זכה בתואר מכונית השנה 2014, ופיג’ו 3008 זכתה גם כן בתואר זה השנה. לזו עיצוב חיצוני בולט, שבכה קדמית אנכית שעונדת בגאווה את סמל האריה המפורסם, מכסה מנוע חלק ותאורת לד בכל רמות האבזור.

בפנים, תא הנוסעים בטכנולוגיית ה-i-Cockpit מוצע מסך מגע חדש שכולל ניווט תלת ממדי, גרפיקה חדשה וגישה מהירה לכל אפשרויות התפעול. פיג’ו 308 החדשה מצוידת גם בכל מערכות הבטיחות לסיוע לנהג אשר הוצגו ב-3008 החדש.

גם בתחום הביצועים, ה-308 החדשה מציגה שורה של חידושים, כמו מנוע BlueHDi 130 S&S חדש לגמרי, תיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים שמשודכת למנוע ה-BlueHDi 180 S&S, מערכת חדשה להפחתת פליטת המזהמים במנועי בנזין ודיזל אשר מסייעת לכלי הרכב לעמוד בתקני יורו 6 ועוד.

תיבת 8 הילוכים. פיג'ו 308 נחשפת

עיצוב
פיג’ו 308 החדשה, הן בגרסת ההאצ’בק והן בגרסת הסטיישן מרשימות בפרופורציות המושלמות באיזונן. העיצוב המרגש תואם לכל גרסאותיה ורמות האבזור של ה-308 – אקסס, אקטיב, אלור, GT-ליין, GT וה-GTI ואם עיצוב המכונית מקרין כוח ומרץ, הרי שזה רומז על היכולות הגבוהות ששוכנות מתחת למעטפת.

מכסה המנוע החלק פוגש בשבכה הקדמית האנכים שעליה נישא סמל האריה והשם PEUGEOT מגולף במסגרתו. ל-308 החדשה יש גם ניצוץ אמיתי בעיניה, עם יחידות תאורת ‘לד’ חדשות שלהן חתימת אור ייחודית.

הפגוש הקדמי עוצב מחדש, גם לטובת מראה ספורטיבי מעורר חשק וגם לטובת הגדלת כמות האוויר שנכנסת דרכו לקירור המנוע. שקעים חדשים בקצוות התחתונים של הפגוש מכילים כעת את פנסי הערפל. יחידות התאורה האחוריות בנויות משלוש נעיצות של טפרים ועם דחיקת הגלגלים לקצות הגוף, ה-308 החדשה שומרת על מראה דינמי.

מערכות סיוע לנהג
בפיג’ו 308 החדשה ישנן שמונה מערכות בטיחות וסיוע לנהג מהדור האחרון והן כוללות בלימה אקטיבית, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה וזהו הדגם הראשון של PSA אשר קיבל בקרת שיוט אקטיבית הכוללת בלימה אקטיבית מלאה (בגרסאות עם תיבה אוטומטית) או עד 30 קמ”ש בגרסאות הידניות.

לטובת נוחות מושלמת בעת ביצוע חניה, פיג’ו 308 החדשה מציעה מצלמת נסיעה לאחור עם עדשה רחבה (180 מעלות) וכן פונקציה לסיוע בחניה, אשר מודדת את מרחב החניה הפנוי ומנווטת את הרכב פנימה באופן אוטומטי.

כדי לעמוד בדרישות הגוברות לקישוריות מלאה בכלי הרכב, תא הנוסעים בטכנולוגיית ה-i-Cockpit של פיג’ו 308 החדשה מצויד במסך מגע חדש, אשר מסוגל לשכפל את תצוגת הטלפון החכם של נוסעי הרכב. זו מערכת משולשת אשר מתאימה לעבודה גם בטכנולוגיית המירור-לינק, גם בטכנולוגיית ה-אנדרואיד-אוטו וגם בטכנולוגיית APPLE CAR PLAY.

מסך המגע החדש מציע תגובה מהירה וכן ניווט תלת ממדי של TomTom, אשר מסוגלת להתאים את ציר הנסיעה הנבחר לתנאי העומסים בכביש ועוד.

מנועי בנזין ודיזל עדכניים, חזקים וחסכוניים

יחידות הנעה
מנוע ה-BlueHDi180 S&S אשר מוצע באופן בלעדי בפיג’ו 308 GT משודך לדור חדש של תיבה אוטומטית מבית AISIN שלה 8 הילוכים, העברות חלקות ותגובה מהירה, כולל פונקציית ‘עצור וסע’ החל מ-20 קמ”ש.

יחידת כוח חזקה זו מספקת חוויית נהיגה טובה. פיג’ו היא בין יצרניות הרכב הראשונות שמקדימות את תקן יורו 6 הקרוב. בהתאם להשקפת החברה, להבטיח לצרכנים גישה עצמאית למידע אודות צריכת הדלק האמתית של הרכב (RDE – Real Driving Emissions), החל מספטמבר 2018, אסור שנתון זה יהיה גבוה ביותר מפי 2.1 מנתוני המעבדה.

פיג’ו 308 החדשה מונעת על ידי מגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל המציעים שילוב מוצלח בין ביצועים טובים לצריכת דלק נמוכה. מנוע הבנזין טורבו שלושה צילינדרים עבר שדרוג משמעותי בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים בתנאי נסיעה אמתיים (RDE).

בקרה מדויקת חדשה למערכת ההזרקה במנוע הבנזין PureTech 130 S&S מעלה את יעילות השריפה וגזי הפליטה עוברים דרך ממיר קטליטי וכן דרך מסנן חלקיקים חדש. תיבת הילוכים ידנית חדשה שלה שישה הילוכים (בנוסף לאוטומטית) מסייעת למנוע זה למקסם את יכולותיו.

פיג’ו 308 החדשה היא המכונית הראשונה בקבוצת PSA לקבל את מנוע ה-BlueHDi 130 S&S – מנוע דיזל טורבו חדשני עם ארבעה צילינדרים שמקבל גם הוא את מערכת ניהול ההזרקה המדויקת החדשה. יעילות השריפה עלתה משמעותית בזכות פיתוח פטנט חדש בעיצוב תא השריפה, אשר הספיק להוכיח את עצמו במירוצי ה-24 שעות של ‘לה-מאן’. יעילות נוספת מושגת על ידי התקנה קרובה ככל הניתן של ממיר קטליטי סלקטיבי למנוע, כדי להעלות למקסימום את מהירות הטיפול בגזי הפליטה.

פיג’ו 308 החדשה ופיג’ו 308 SW החדשה מיוצרות במפעל Sochaux בצרפת וצפויות להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2018.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 + nine =