מלכת הכביש: זיקר X – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

זיקר המלצה
זיקר X – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

בסוף השנה הגיע לישראל מותג חשמלי חדש, של יצרנית סינית שאולי אתם מכירים, ג’ילי… אחת מיצרניות הרכב הגדולות, ש”בלעה” יותר מעשור את מותג “וולוו”, ומאז הרבה כסף הושקע במותגי הקונצרן, וולוו פרחה, והפכה למותג רכב צעיר, אפילו קצת בועט, עם חטיבת עיצוב מתקדמת ופורצת דרך, שמוכשרת לעצב את דגמים חדשים ממותגי רכב חדשים שבאו לעולם, כמו פולסטאר (בין המכוניות היפות ומושכות בעולם, לדעתי), לינק אנד קו, וכמובן זיקר. השילוב הזה בין סין לאירופה, עשה ועושה רק טוב למותגים – בזכות כסף גדול ואפשרות להשקיע הון במחקר ופיתוח, ג’ילי יכולה להטמיע בכל המכוניות טכנולוגיה פורצת דרך. המפעלים של היצרנית פורצי דרך בעצמם, חצי אוטונומיים – רובוטיים, ומסוגלים לייסור מאסיבי של כלי רכב. ולפני שאנחנו נשאבים לתוך אוטומציה, וההשתלטות הסינית על עולם הרכב, בואו נעבור לזיקר X.

 

זיקר X – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

זיקר המלצה
בזכות העיצוב. זיקר

 

בזכות העיצוב הייחודי 

 

בהשקה הרשמית בישראל, אני חייבת להודות שעם כמה שהזיקר 001 יפה ומושך, העיניים נמשכו לכיוון ה-X הירוקה ומיוחדת ש”ישבה” באולם התצוגה. המבט נמשך בעיקר החלק האחורי, וצידי הרכב, קווים רבועיים אבל רכים ואלגנטיים, יחידות תאורה מיוחדות, אנכיות ואופקיות שמשתלבות אחת עם השנייה. מסגרת שחורה סביב הרכב ומתכנסת אל החלק האחורי עם חלונות ושמשה כהים, שמדגישים את הקווים היפים של המרכב. שני אלכסונים ששוברים ומרככים את הצורה ה”רובוטריקית” בצידי הרכב. חטיבת העיצוב הנורדית של וולוו מורגשת מאד, וחזית הרכב היא כמעט אחד ואחד “לינק אנד קו” (דווקא לעיצוב החזית אני פחות מתחברת…).

המעצב הראשי של קבוצת GEELY, סטפן סיאלף (Stefan Sielaff), הוא מעצב גרמני עטור פרסים שלאחר קריירה ארוכה ומוצלחת באודי ומרצדס, הצטרף ב-2021 למטה הקבוצה בשבדיה, ומאז הוא מוביל קו עיצוב חדשני והייטקיסטי. לצידו, המעצב ג’ון ראדברינק (Jon Rådbrink), המשמש בתפקיד המעצב הראשי של ZEEKR אחרי ששימש כמעצב הפנים הראשי ב-Lynk & Co וגם כמעצב בכיר ביגואר לנד רובר. בשורה התחתונה הזיקר X ייחודית מאד במראה שלה, ומלבד אחותה החורגת מלינק אנד קו, היא לא מזכירה אף מכונית אחרת. *בביצועים, דווקא יש מכונית אחת חשמלית וותיקה שהיא מזכירה מאד… 

 

זיקר X 2024
זורח בעיר. זיקר קרוסאובר חשמלי

 

בזכות הביצועים המהנים

 

אחד הפרמטרים שאפשר לומר “כבשו” אותי ודחפו את הזיקר X עוד קצת לעבר רשימת המכוניות הטובות של השנה 2023-24 הם הביצועים. זה לא רק הזריזות, זו התחושה, חוויית הנהיגה, שהזכירה לי מאד את הנהיגה בב.מ.וו i3, המתלים וההיגוי  שונים מעט, ולא אוחזים, או מתקשרים בדיוק כמו ב-BMW אבל הם מספיק קרובים, כדי לספק חוויית נהיגה ייחודית, מהנה, מרעננת בעיקר, עם תמרון עירוני ובינעירוני כיפי, זריז, שמאפשר לשלוט בסיטואציות בכביש בצורה טובה. לצאת לחזור, לפנות, לתקן, בצורה משביעת רצון. בעיקר בעיר, אבל גם במהירויות גבוהות וכבישים מהירים. זיקר משווקת בשתי גרסאות הנעה חשמליות, גרסת Long Range הכוללת מנוע אחד וטווח נסיעה מוצהר עד 445 ק”מ, וגרסת קריפטון עם שני מנועים (AWD – הנעה כפולה) עם הספק מהנה של 428 כ”ס, והאצה מ-0 ל-100 ב-3.8 שניות.

הטווח החשמלי המוצהר עד 425 ק”מ, בכביש הטווח המוצהר, בנסיעה מהירה, וניסיון למצות את הביצועים וההספק, זה ירד מעט למתחת ל-400 ק”מ, ויתאזן אם תחזרו לעיר או תנהגו באופן רגוע שייתן למערכת הרגנטיבית לעבוד היטב ולהחזיר לכם אנרגיה. 

 

זיקר מולטימדיה
מרכז העצבים: מערכת המולטימדיה
זיקר ישראל
זיקר X. צילום: אלבום פרטי
זיקר טעינה
טעינה מהירה, מאד

 

בזכות הטכנולוגיה 

 

שם המותג, ZEEKR, מורכב מ-ZE המסמל את המילה Zero, נקודת התחלה לאינסוף אפשרויות, האות E מסמלת את ה-Electric Era, העידן החשמלי הצומח בתעשיית האוטו-טק. קריפטון – KR, הוא גז נדיר המייצר אור כאשר נוצר מגע בינו לחשמל. 

הטכנולוגיה המתקדמת מורגשת מאד מרגע הישיבה ברכב, הכל נקי, עיצוב עתידני, והמסך הגדול במרכז ממש “מרכז העצבים” של הרכב, ושולט בעשרות קטגוריות ותתי קטגוריות על כל מערכת נוחות ובטיחות ברכב. מלבד זה, המושבים הקדמיים חשמליים (כולל זיכרון), יש פתחי אוויר מעוצבים ונסתרים בדשבורד לשמירת המראה הנקי הכללי, עם בקרת אקלים הכוללת חיישן שבודק ומווסת איכות אוויר בתוך הרכב. מסך המולטימדיה במרכז בגודל 14.6 אינץ’, שולט על הכל, ומסך לוח המחוונים סולידי וקטן יותר, בגודל 8.8 אינץ’.

 

זיקר X מחיר
גג זכוכית פנוראמי
זיקר רכב
שימושיות: פתח טעינה לנייד עם “נעילה”

 

זיקר “גאה” במערכת התצוגה העילית ברכבים, AR-HUD שמקרינה על השמשה הקדמית תצוגה במציאות רבודה, ב-X היא משקפת עד גודל של “24.3. מערכת השמע בגרסת הפותחת מגיעה עם 7 רמקולים ועד 13 רמקולים בגרסה הבכירה. יש מצלמות היקפיות 360 (סביב כל הרכב), ועל המסך הגדול אפשר לראות כמה אתם קרובים למדרכה, או כל מה שמתרחש סביב… בטיחותי מאד בחניה ובכלל. המראה הפנימית מרכזית מתכהה אוטומטית, ויש עוזר ווירטואלי חכם (Hey ZEEKR), שלא כל כך השתמשתי בו. תאורת אווירה מגיעה בגרסת קריפטון וגם אוורור למושב הנהג.

 

זיקר מידות
תא נוסעים בהיר ו”אוורירי”
זיקר X תא נוסעים
מרווח ברכיים בתא הנוסעים. למשפחות של 4-5 נפשות, אבל לא רק
ZEEKR X INTERIOR
מתג פתיחת דלתות

בזכות השימושיות/פרקטיות

 

הפרקטיות והשימושיות הגבוהה בזיקר X מתחילה בתוך הרכב, עם מקומות האחסון, עם הוו במרכז ש”יחזיק” לכם תיקים קטנים או שקיות, רשת להחזיק ארנק ומסמכים, כלה במידות הרכב, מרווח פנים משפחתי, בזכות – אורך של 4.4 מ’ ובסיס גלגלים של 2.75 מ’. תא הנהג גבוה והנוח לישיבה, המושבים מרופדים ב”עור” טבעוני, ויש מספיק מקום ל-5 נוסעים בוגרים. בזיקר X ברמת גימור Krypton קריפטון יש מערכת שמע סראונד של Yamaha עם 13 רמקולים – אחד הדברים החשובים ברכב – מערכת השמע ואיכות השמע. וגם חיבור מהיר ללא כבל לאוטו אנדרואיד ואפל קארפליי.

אפשר לסמן V על פרקטיות גם באספקט של טעינת הרכב ובעיקר יכולת הטעינה המהירה, לסוללה של ה-X ZEEKR, יכולת טעינה מהירה DC בהספק של עד 150 קילוואט, זה יאפשר לכם להטעין 20-25 דקות ולקבל טווח מספק לנסיעה מדרום למרכז וההפך. בטעינת AC עד 11 קילוואט ברמת גימור Long Range או 22 קילוואט ברמת הגימור קריפטון Krypton, תטען הסוללה במלואה תוך ארבע שעות, ומ-10% ל-80% ב-27 דקות.

 

זיקר X בטיחות ZEEKR X SAFETY
ZEEKR. בקרוב מבחני ריסוק רשמיים

 

בזכות מערכות הבטיחות המתקדמות

 

הזיקר X כמו הזיקר 001 כוללים מערך בטיחות מתקדם עם 14 מערכות בטיחות, המבוססות על 4 ראדרים לטווח רחוק, 12 חיישנים אולטראסונים, ו-5 מצלמות HD שזיכו אותם בציון בטיחות ישראלי מקסימלי – 8. מערך הבטיחות מבוסס על פלטפורמת ה-SEA שפותחה על ידי מרכז הפיתוח של Geely בשבדיה, המשמשת גם את וולוו ומותגים נוספים מקבוצת Geely. מלבד חיזוק תא הנהג והנוסעים, מעטפת מערכות הבטיחות המתקדמות, הוטמעו ברכב שבע כריות, ומערכת ייחודית להגנה מפני שכחת ילדים ברכב, המווסתת את טמפרטורת הרכב באמצעות המזגן במקרה בו חיישני התנועה ברכב מזהים תנועה כאשר הרכב  נעול. במילים אחרות, אם הנהג/ת יוצאים מהרכב ושוכחים חלילה תינוק או בעל חיים ברכב, המערכות ברכב יאותתו בכל דרך, ואם זה לא יעזור יפעילו את המיזוג ברכב.

ה-ZEEKR X וה-ZEEKR 001 צפויים לעבור בחודשים הקרובים מבחני ריסוק רשמיים של ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP עם כוונה ברורה והכנה מוקדמת לקטוף 5 כוכבים מלאים.

סיבוב התרשמות – טיקטוק

 

 

המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

1.

2.

3.

4.

5. זיקר X

6. לקסוס LBX

7. יונדאי i30N

8. ג’יפ אוונג’ר

9. הונדה סיוויק החדשה

10. MG4

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × three =