טויוטה ישראל מעניקה מיליון שקלים לעמותה חברים לרפואה בתחרות ISRAEL-EARTH-PRIZE

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אנדרו חורש טויוטה
אנדרו חורש, זוכי התחרות ושגריר יפן בישראל

 

מיליון שקלים ל”חברים לרפואה”, המיזם שמציל חיים וגם שומר על הסביבה, שזכה בתחרות “Israel Earth Prize” של טויוטה ישראל. פרס הוקרה מיוחד על סך 50 אלף שקלים הוענק ליזמי “חזית הבית” שקם במטרה להלביש את בתי המשפחות שנפגעו בעקבות המלחמה. התחרות שנערכה זו הפעם השנייה, היא חלק מפרוייקט רב שנתי בו מוענק סכום כולל של 5 מיליון שקלים ליוזמות פורצת דרך בתחום הסביבה והקיימות 

 

תחרות “ISRAEL EARTH PRIZE”, שהתקיימה בפעם השניה, הגיעה לסיומה עם ההכרזה על “חברים לרפואה” כמיזם הזוכה במיליון שקלים. את התחרות יזמו קבוצת יוניון וטויוטה ישראל והיא מתפרסת על פני מספר שנים במהלכן מוענק סכום מצטבר של 5 מיליון שקלים לפחות ליוזמות חדשניות מתחום הסביבה והקיימות. טויוטה ישראל העניקה גם פרס הוקרה בסך 50,000 ש”ח למיזם “חזית הבית”, שהוקם ע”י משפחת רובינזון בעקבות אירועי השבעה באוקטובר ומבקש לתת מענה למפונים תחושה של בית בכל מקום בו הם שוהים, על טהרת הקיימות. 

התחרות נועדה לחשוף יוזמות ופתרונות פורצי דרך להתמודדות עם אתגרים סביבתיים ובעיות הנוגעות למשבר האקלים, ולעודד את המשך פיתוח היזמות הירוקה בישראל, זאת מתוך מחויבותה העמוקה של טויוטה לקדם עתיד ירוק ובר קיימא בישראל ועולם טוב ונקי יותר. באירוע הגמר שהתקיים השנה לקחו חלק בין היתר  שגריר יפן בישראל, מיזושימה קואיצ’י, והסטנדאפיסט אבי נוסבאום שהוביל את הקמפיין במסגרתו חבר לכל מייסדי המיזמים שעלו לגמר.

עמותת ‘חברים לרפואה’ נוסדה על ידי ברוך ליברמן ויחיאל לנדמן ז”ל והיא המסגרת היחידה בארץ שמתווכת בין תרופות שלא נעשה בהן שימוש לבין חולים הזקוקים להן. המיזם נולד בעקבות ההבנה כי מדי שנה נזרקות לפח או למי הביוב תרופות בהיקף של מעל 500 מיליון שקלים שיכולות לשמש חולים רבים ולהציל חיים. מאז הוקמה העמותה ב-2003 היא מסייעת לכ-7,000 חולים מידי חודש לקבל חינם את הטיפול שהם זקוקים לו וסיפקה בשנה האחרונה מגוון תרופות, החל מתרופות בסיסיות ועד כאלו שאינן בסל הבריאות בשווי של למעלה מ-96 מיליון שקלים. מעבר לכך שהיא מצילה חיים רבים, העמותה מצילה את הסביבה מזיהום שנגרם על ידי השלכת התרופות כפסולת ודואגת להעביר תרופות שאינן מתאימות לשימוש להשמדה בצורה ירוקה בלבד. 

מיזם “חברים לרפואה” הוכיח בשבעה באוקטובר את מחויבותו העמוקה להושיט עזרה בשעת משבר. נכון להיום, הארגון העביר למעלה ממיליון פריטי ציוד רפואי לחירום, בשווי כולל של מעל למיליון שקלים, בהמשך לאלפי פניות של גופים אזרחים וחיילים שנזקקו לטיפול או היה עליהם להצטייד בתרופות באופן דחוף. המשלוחים כללו כ-10 טונות של ציוד רפואי חיוני ותרופות שהועברו לחיילים בחזית, לתושבי הדרום הנצורים בביתם ולאלה שנאלצו לברוח ללא התרופות החשובות להם. “זרם הבקשות הוא עצום,” סיפרו במטה הארגון, “ואנו עושים את המירב כדי להיענות לכל פנייה ולספק את העזרה הדחופה ביותר בהקדם האפשרי.”

מרב שוורץ, סמנכ”לית משאבי אנוש יוניון מוטורס ומובילת פרויקט פרס הסביבה של ישראל: “אנחנו גאים בפרויקט הייחודי שלנו ‘Israel Earth Prize’, ששם זרקור על יוזמות פורצות דרך בתחום הסביבה והקיימות בישראל ומודים למאות היזמים שהגישו מועמדותם. ‘חברים לרפואה’ היא דוגמה מופתית לארגון שפועל ללא לאות להציל חיים וגם לשמור על הסביבה, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות ובפתרונות יצירתיים. אנו מאמינים שפרויקטים כמו אלה יהוו השראה עבור רבים אחרים לפעול למען עתיד טוב יותר.”

השנה השנייה של התחרות זכתה לעניין רב ממאות ארגונים, עמותות, סטארטאפים ומוסדות אקדמיים המקדמים עשיה סביבתית משמעותית שהגישו מועמדותם. ועדה מקצועית עצמאית מורכבת מאנשי אקדמיה, ממשל ופעילים למען הסביבה בחנה מאות הגשות ומתוכן בחרה 5 יזמיות ויזמים שהעפילו לגמר:

יונת מאירסון, מייסדת חברת +taken, שהקימה מיזם לפתרון שיווקי-סביבתי שכולו כלכלה מעגלית, במסגרתו ארגונים גדולים יכולים לעשות שימוש נוסף בשלטי החוצות שלהם ולתת להם חיים חדשים כתיקים וכארנקים; ד”ר ג’ניה יורקובסקי, מייסד מיזם Firewave, פיתוח טכנולוגי המבקש להתמודד עם שריפות יער, אחד האתגרים הסביבתיים הדחופים ביותר של זמננו, באמצעות מערכת גלאים המבוססת על רשת IoT (מרשתת הדברים); אורלי רובינזון עם מיזם ‘חזית הבית’, שהקימה שבוע אחרי ה- 7.10 עם שניים מילדיה, עידו ועדיה, מחסן מלא בריהוט, אביזרי חשמל ונוי וכל מה שנדרש לכל אדם על מנת שיוכל להרגיש בבית במקום חלופי, אחרי שנאלץ לעזוב את שלו. למרות שלא זכה במקום הראשון בתחרות, הצוות בטויוטה החליט להעניק למיזם תעודת הוקרה מיוחדת ומענק בגובה 50 אלף שקלים/

מיזם ‘בונים את דור העתיד של שיקום הסביבה ושמירת הטבע’ שהוקם על ידי פרופ’ ירון זיו, פרופ׳ נדב ששר ופרופ׳ ראובן יוסף מאוניברסיטת בן גוריון שנולד במטרה להטמיע מודעות ואהבה לטבע דרך תכנית הלימודים הפורמלית. המיזם החמישי הוא “חברים לרפואה” שזכה כאמור במקום הראשון. 

בתחרות ISRAEL EARTH PRIZE הראשונה שהתקיימה בשנה שעברה הזוכה הייתה עמותת “ונטעת” הפועלת להגשמת חזון עיר-יער בישראל, פרויקט שמטרתו להביא לצמיחה וריפוי דרך הכנסת הטבע לערים והפיכתן לירוקות, מוצלות ומיטיבות. העמותה זכתה במיליון השקלים עבור פרויקט המאה שלה – הקמת 100 גינות טיפוליות ב-100 מוסדות שיקום בישראל, שישמשו לטיפול בקשישים, ניצולי שואה, נפגעים ונפגעות תקיפה מינית, הלומי קרב, אנשים עם מוגבלויות, נוער בסיכון, מתמודדי נפש ואחרים. עם פרוץ המלחמה לאחר ה- 7 באוקטובר, עמותת ונטעת השתמשה בתשתיות שיצרה עם כספי הפרס ופועלת  להקמת גינות טיפוליות נוספות עבור ילדי שדרות והעוטף, במטרה לסייע בשיקום ובריפוי באמצעות הטבע, ולהפיח בהם תקווה על ידי חיזוק העיר. 

 

טויוטה ישראל תחרות

 

LET’S GO BEYOND

 

תחרות ISRAEL EARTH PRIZE, שמקדמת ערכים של קיימות, חדשנות ואחריות, הושקה על ידי קבוצת יוניון וטויוטה ישראל בספטמבר 2022, אז התחייבה החברה להעניק לפחות 5 מיליון שקלים במשך חמש שנים, למימון וקידום פתרונות פורצי דרך לשיפור הסביבה בישראל. התחרות נפתחה ליוזמות ממגוון רחב של תחומים: הפחתת פליטת פחמן, שימור נכסי טבע, תחבורה מקיימת, התמודדות עם משבר האקלים, כלכלה מעגלית, קיימות עירונית, אופנה מקיימת ומזון מקיים, שפועלות ביצירתיות ובנחישות לקידום הזדמנויות ליצירת עולם וחברה טובים יותר.

כדי להדגיש ולחזק את מחויבותה למען הסביבה והקהילה בישראל, טויוטה ישראל מקדמת עשייה רחבה תחת מוטיב ה- TOYOTA GOOD WHEEL. בטויוטה מאמינים שכל מעשה שאנחנו עושים עבור הסביבה יכול ליצור שינוי – כל שינוי מתחיל בצעד קטן ושינוי גדול באמת נוצר כאשר רבים מאיתנו עושים צעדים קטנים, כל אחד ואחת לפי יכולותיו.

תחרות ISRAEL EARTH PRIZE מבטאת את מחויבותה החברתית העמוקה של יוניון מוטורס וטויוטה ישראל ליצירת עולם בר קיימא, ובדומה ליוזמות רבות שלה מהווה חלק ממימוש חזון LET’S GO BEYOND של טויוטה העולמית, המבטא את שאיפתה להישגים יוצאי דופן ופורצי דרך בתחומים שונים המכוונים ליצירת חברה טובה יותר ועולם בטוח, נגיש, ירוק ונקי יותר. השאיפה של טויוטה היא להגיע לניטרליות פחמנית מלאה באירופה עד 2040 – עשור מוקדם יותר מהיעד של טויוטה העולמית. חלק מהותי בכך הוא יעד של 100% רכבים חדשים עם אפס פליטות ברחבי אירופה במובן הרחב שלה, ובכלל זה גם ישראל עד שנת 2035. 

 

התחרות השלישית של “פרס הסביבה של ישראל” תפתח במחצית השנייה של 2024. להגשת מועמדויות לתחרות לשיפור הסביבה של ישראל עקבו אחר אתר החברה 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 + four =