השקה דינאמית CF MOTO דגמי SBS וטרקטורונים – סקירה וחוו”ד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

C FORCE 850 XC המלצה סקירה חוות דעת
C FORCE 850 XC טרקטורון חזק ומאסיבי. לא למתחילים

 

צילום: אסף רחמים וערן שלמה

 

השקת הדגמים החדשים של CF MOTO הייתה אחד מהימים האלה שאמרתי לעצמי, איזה מקצוע מצאתי, ברת מזל אני, תודה לאל.

לרוב אני נמנעת מנסיעות, השקות, ואתגרים בשטח. אירועים או מבחנים שכוללים חול, אבק וסלעים, עוברים אוטומטית לכתבים “שלי” באתר. התירוץ? אני “מלכת הכביש” וכשמי כן אני, אוהבת ומעדיפה את האספלט. אז בוא נמשיך עם מכוניות ספורט, יוקרה, חשמליות, משפחתיות, קטנות רובוטיות מבחינתי, רק לא שטח…

הזרוע הימנית התפוסה שלי, מזכירה לי שעבר שבוע מאז האירוע, אפילו השעון מעורר צלצל מוקדם מהרגיל, כי שכחתי את ההתראה המיוחדת ששמתי בשני שעבר.

 

CFMOTO ישראל דגמים מחיר
CF MOTO השקת דגמים חדשים

 

טרקטורון מחירים
טבלאות המכירה התפוצצו בשנת הקורונה, אנשים רצו לצאת להוציא קיטור בשטח

 

8:30 בבוקר, אנחנו פותחים בארוחת בוקר במלון יערות הכרמל, מתפנקים מהאוכל, מהנוף, מהחברה הטובה. ב9:30 בחדר הישיבות שהציגו את הכלים החדשים של CFMOTO, את טבלאות המכירות המרשימות, את הביקושים, את המלאי שנגמר, שום דבר עוד לא עורר בי חשד ממה שעתיד לבוא.

ואז עופר אוגש הגיע לראש השולחן, עמד, והתחיל לדבר: אנחנו נצא בשתי קבוצות, יש שישה כלים לנהוג ולרכב בהם, SBS וטרקטורונים. שימו לב, שהטרקטורונים…………….  אז זהירות ……………. ואם …………….. לא לשלוח ידיים החוצה. ואל תשכחו קסדות! הנקודות הן לא סתם, בזמן הנקודות האלה הייתי עסוקה בלבהות במצגת, לשנן נתונים טכניים, ולהעלות סטוריז לפייסבוק ואינסטגרם. עוד חצי שעה אני אבין את הטעות.

 

טרקטורון מומלץ למתחילים
איפה מתניעים? השקה דינאמית CF MOTO ישראל
SBS 1000 סמ"ק מומלץ
הכלים החדשים בשטח – Z FORCE 1000 SPORT

 

7-8-10 בנים, אני לא זוכרת בדיוק, וגברת אחת, מתיישבים בכלים, חוגרים חגורות ומתכוננים לצאת לדרך. אני בוהה בכפתורים, במתגים, בידית ההילוכים המוזרה, והאסימון מתחיל לרדת, “אני לא בסביבה הטבעית שלי” בכלל. ביקשתי מאוגש להתחיל עם כלי “עדין” להתחמם, וקיבלתי את ה-Z FORCE 1000 SPORT

הדגם המוביל בפורטפוליו הפנאי שטח של המותג, בעל מנוע V TWIN מוזרק דלק בנפח 957 סמ”ק עתיר מומנט, המפיק 79 כ”ס. יש לו שלדה חדשנית עם יכולת ניהוג טובה ושמירה על יציבות כיוונית בנסיעה מהירה בזכות בסיס גלגלים של 229 ס”מ רוחב של 165 ס”מ ומרווח גחון של 34 ס”מ. הכלי מצויד במשולשים קדמיים מסוג זרועות A כפולות עם בולמי גז ואפשרות כיול לשיכוך כיווץ בעל שני מצבי שיכוך – speed ,High speed Low ובנוסף אפשרות שיכוך החזרה Rebound, המעניקים לנהג שליטה טובה על הרכב ונוחות בתוואי שטח מאתגר.

יש לו מערכת הנעה כפולה לטובת יכולת שטח גבוהה, עם אפשרות לנעילת דיפרנציאל חשמלית בלחיצת כפתור, לעבירות בתנאי שטח קשים. יש מצערת גז אלקטרונית עם שני מצבי נהיגה – ECO ותגובת מצערת מתונה יותר, ומצב SPORT לתגובת מצערת חדה לתאוצה חזקה. לאלו משודכת מערכת ואריאטור CVT אוטומטית.

ל-Z FORCE 1000 SPORT חבילת אבזור הכוללת שני מושבים, חישוקי אלומיניום 14″, צמיגים מהמותג STAG 29″,כננתLBS 3000 , גג קשיח מעוצב וייעודי לכלי, דלתות חצי, מגני בוץ ואבק, הגה כוח חשמלי EPS דינאמי מתכוונן, פנסי תאורה LED מעוצבים קדמיים ואחוריים, לוח שעונים דיגיטלי, 2 שקעי USB, שקע 12V, חגורות 5 נקודות, כלוב בטיחות המצויד בתקן ROPS, מראות צד רחבות  ומקוריות וארגז חפצים בחיבור מקורי על מנשא הרכב. במחיר 88,950 ש”ח.

 

Z FORCE 1000 SPORT מחיר 88,950 ש"ח
Z FORCE 1000 SPORT

 

מפרספקטיבה של נהגת עם מעט מאד ניסיון בנהיגה בכלי SBS, אני לא יכולה לעשות השוואה אמיתית בין הכלי הזה לאחר, מתחרה לו. כן, הרגשתי שההגה עובד טוב, חזק ומתקשר טוב, הכלי יושב טוב בשטח, בעליות וירידות תלולות, הינו הך, את דוושת הבלם צריך ללחוץ חזק פנימה כדי שהכלי יעמוד, יעצור, אולי כי היינו שני נוסעים בוגרים. מבחינת דינאמיות, הכלי מפתח דיי מהר מהירות, ואיכשהו הייתי רוצה שירגיש יותר חזק. המסקנה? לנהוג לבד בפעם הבאה, עוד משקל על הכלי (נוסע נוסף או מטען גדול), זה תמיד פחות דינאמי ופחות מהנה לנהיגה.

עצירה ראשונה באחת מפסגות הכרמל, הנוף מטריף חושים, האדרנלין חזק באוויר, כולם מאובקים ונרגשים, ואני עוצרת רגע לעכל את החוויה, עם קפה קר שחילקו לנו, עם שאר משקאות צוננים. עד עכשיו היה כיף, מעניין… ומה הלאה?

אוגש, הרי הוא עופר, אדם שהוא רק נראה אדם, אבל למעשה, מדובר בסופרמן, איירון מן, ועוד גיבור על, שקצרה היריעה מלספר אודותיו סיפורים מפליאים מהשטח, החליט שתורי לעלות על ה- C FORCE 850 XC. ללא ספק, עכשיו בדיעבד, אני מבינה שעופר תופס ממני חבל על הזמן, אחרת אין סיבה נראית לעין לשיבוץ הזה.

אני מתיישבת על הכלי, הענק הזה, קולטת שהכידון הוא כידון של אופנוע לכל דבר, מדברת לעצמי בראש בזמן שלאף אחד אין באמת מושג מה עובר לי בראש… יש ארבעה גלגלים, ידית הילוכים משמאל, זה אחלה ומצוין, אבל איפה ההגה?

כמה מילים על מה לעשות ולא לעשות, והופה, אני יוצאת לדרך….

 

טרקטורון 625 סמ"ק
C FORCE 625 TOURING
טרטורון יד שנייה למכירה
CF MOTO בשטח

 

C FORCE 850 XC הוא טרקטורון מאד חזק (שבונה יופי של שרירי ידיים…), בעל מנוע V-TWIN מוזרק דלק עם הספק של 63 כ”ס, מגיע למהירות גבוהה מהר, בעל יכולת עבירות מרשימה בתוואי שטח שונים בזכות שלדה חזקה ומתקדמת וארבעה בולמים טובים. יש מערכת 4 על 4 חשמלית, אותה ניתן להדליק בלחיצת כפתור, הכוללת אפשרות לנעילת הדיפרנציאל הקדמי לשיפור העבירות בשטח טכני.

ל- C FORCE 850 XCחבילת אבזור הכוללת: מושב משודרג לשני נוסעים, כננת IBS 3000, בולמי גז מתכווננים, מתלה אמצעי עם זרועות A כפולות מאלומיניום – קדמי ואחורי, תאורה חזקה, חישוקי אלומיניום 14″, ווריאטור משופר תוצר החברה הקנדית CV TECH לביצועים ספורטיביים, מגני ידיים, מיגון פלסטיק לגחון ומשולשים קדמי/אחורי וכנפונים להגנה מבוץ ואבק, מנעול לפתח מיכל הדלק, שקע V12 ולוח שעונים דיגיטלי עם מרכז מידע. מחיר – 63,950 ש”ח.

החוויה הייתה מטורפת, בכל מובן, אני פוגשת כלי כזה לראשונה בחיי, בתוואי לא פשוט בהר הכרמל (ע.א יגיד שזה תוואי בקטנה, אה הא), לומדת אותו ואת ההתנהגות שלו בלייב, מה זה לייב, הכי לייב שאפשר לקבל, מבינה לאט מי נגד מי, מקבלת טיפים על הדרך מחברים מאחוריי, שמבינים שמדובר ברכיבה ראשונה, ונותנת הכל מעצמי: ריכוז, שליטה בגז, להרפות מהגז ולהרפות שרירים בכלל. וואו, זו הפעם הראשונה שחוויתי כזה מנעד של תחושות ורגשות.

אחרי שהצלחתי לפגוש כמה שיחים, לאכול אבק, ולעלות עלייה סלעית ופסיכית למדי, בשבילי לפחות, (למרות שגם אחרים הודו שהיא הייתה מאתגרת למדי), עצרנו לרגע להחליף כלים, ובירכתי על כך שקיבלתי כלי קטן יותר, שאני יכולה להשתלט עליו יותר בקלות – C FORCE 625 TOURING

ל-C FORCE 625 TOURING מנוע המפיק 40 כ”ס ומומנט חזק לרכיבה דינמית בכל תוואי שטח, עם בלימת מנוע טובה לטובת הבטיחות ברכיבה, ונוחות ברכיבה במדרון תלול. הוא מעוצב יפה, חייתי משהו, וכולל אבזור נוחות לרוכב והנוסע: ממושבים מרווחים, נוחים ורכים יחסית, לטובת היוצאים לרכיבה ממושכת. יש ידיות אחיזה לנוסע, שלדה ארוכה, המסייעת לרכיבה בזוג, ומערכת מתלים A-ARM מתקדמת לרכיבה בתוואי שטח משתנים, עם 4 בלמי דיסק הידראוליים, הגה כוח חשמלי EPS דינאמי, מגני ידיים מחוזקים, חישוקי אלומיניום, תאי אחסון מאחור ומקדימה וסבלים יעודיים לחיבור ציוד מהירות ובבטיחות.

יש גם תאורת חזית LED חדישה, פס LED רוחבי בחלקו האחורי של הטרקטורון. ל-C FORCE 625 TOURING חבילת אבזור מקורית מקיפה הכוללת: גלגלי אלומיניום 12′, כננת 3000LBS, צג שעונים רב תכליתי, מגני בוץ, מושב נוסע הכולל משענת גב, וידיות אחיזה. המחיר? 51,950 ש”ח

 

חזקים, אוחזים, מאתגרים

 

הרכיבה כעת הרגישה הרבה יותר זורמת עבורי, הכלי שוקל פחות, חזק פחות, ובשביל מתלמדת כמוני, במשקל 50 וקצת קילוגרם, שזו הפעם הראשונה שנוגעת בטרקטורון, הצלחתי לשלוט בו במקום שהוא ישלוט בי. והנה, המלצה יחידה ורותחת לרוכבים או רוכבות מתחילים ומתחילות, שחפצים להתחיל לרכוב על טרקטורונים, תתחילו בקטן, כמו דגם ה-C FORCE 625 TOURING, תלמדו את האופי של הכלי, איך זה מרגיש, איך זה מאיץ, לאן זה מושך, מה הוא רוצה ממכם? וכשתשלטו עליו שליטה מלאה, תקפצו לדגמים החזקים והכבדים יותר.

 

לסיכום?

הייתי גאה בעצמי, היו חלקים ברכיבה, בתוואי הדרך, שלא היה לי מושג שאני יודעת לעבור, או מסוגלת לעבור. אז שאפו. ואחרי הכל, אחרי הגאווה, וההרמה לעצמי, אני חד משמעית בן אדם של הגה ודוושות, תנו לי כלי SIDE BY SIDE, עם הרבה כוח, משקל, קורות!! וגג קשיח מעל הראש, ואני אעדיף אותו פי כמה. ואם אפשר תא כפפות לטלפון ותא לתיק שלי 😉

תודה ל-CFMOTO ישראל על אירוע מאד מאתגר, מעניין ומושקע (רק אחרי שירדתי מהכלים הבנתי למה תואם לנו מסאז’ אחר כך). למדתי על עצמי לא מעט, בזכותכם.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − 19 =