מלכת הכביש 2018 – מרצדס A CLASS החדשה (מבחן דרכים)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מלכת הכביש 2018

מלכת הכביש 2018. מרצדס A CLASS

לקח לי זמן למצוא אותה, והיא הגיעה ממש בדקה ה-90. המלכה של 2018 – מרצדס A CLASS החדשה - מבחן דרכים מלכותי

ממש לקראת סגירת רשימת הפיינליסטיות, הגיעו מספר מכוניות חדשות לארץ, שאת כולן מיהרתי לתאם ולבחון, כי מלכה לא הייתה בנמצא. חששתי, הייתה לי רשימת פייבוריטיות, רשימה של מכוניות טובות, אבל לא הייתה ביניהן מלכה אמיתית, כזו שזכאית לתואר ולכתר, מכונית שלידה כולם קצת מחווירים.

מרצדס A200 החדשה מבחן דרכים

ההשקה של המרצדס A CLASS הייתה לא מזמן, בתחילת חודש אוקטובר. נכנסתי לאולם התצוגה בהרצליה פיתוח. באולם הגדול ניצבו מספר רכבי  A CLASS חדשים ומנצנצים, עם מדבקות HEY MERCEDES עליהם (ככה מפעילים את העוזרת הקולית במערכת המולטימדיה, פירוט בהמשך). על פניו, היא נראית טוב, מרשימה, אבל העיצוב החדש של הדור החדש לא מרחיק לכת. היא יפה, אבל לא מנקרת עיניים, ומי שיראה אותה בכביש או ברחוב, בוודאי יעצור להתרשם מהקימורים שלה ויפנטז לרגע שהיא שלו.

המצגת התחילה, הבשורות הגדולות בדור החדש של ה-A CLASS, בין היתר: הפלטפורמה החדשה, קלה יותר ומתקדמת יותר, מנוע טורבו חדש, בנפח 1.3 ליטר, עם 163 כ”ס, מומנט של 25.5 קג”מ ב-1,620 סל”ד, האצה של 8 שניות מאפס למאה קמ”ש. גבות הורמו, אבל הנתונים הטכניים נראים מבטיחים. וגם המידות צמחו מעט, לטובת מרווח לנוסעים ולתא המטען, ויש גם מערכת מולטימדיה חדשה עם צג מגע גדול (10.25 אינץ’), הכולל ממשק משתמש המכונה MBUX (mercedes benz user experience) ממשק מתקדם מאד, המספק חווית משתמש, שניתן למצוא רק בקטגוריות של רכבי יוקרה ופאר. ממשק ה-MBUX ייכנס מעתה לכל רכבי מרצדס החדשים, מקטנים עד גדולים.

תא נהג מפואר ומאובזר. מרצדס A200
לוח שעונים דיגיטלי
מערכת מולטימדיה הכולל ממשק MBUX הכוללת צג מגע צבעוני בגודל 10.25 אינץ'

תא נהג ונוסעים

יום המבחן הגיע. סופשבוע עם מרצדס  (A200) A CLASS. רגע לפני שנכנסתי אליה ממש קיוויתי שהיא תפתיע אותי, שזו תהיה היא. אם לא היא, אז מי? נציג נסיעות המבחן עשה לי היכרות קצרה עם המערכות השונות ברכב המבחן, בגרסה המאובזרת ביותר, “פרוגרסיב”. מולי לוח שעונים דיגיטלי צבעוני יפהפה, בגודל 10.25 אינץ’, ברור ונוח. ומתחת לצגי המידע והמגע, פתחי אוורור עגולים מעוצבים, שחורים-כסופים, שמשרים אווירה יוקרתית, ומשלימים תמונה מרשימה של תא הנהג והנוסעים בכלל. גם התפעול הסיבובי שלהם נוח וזורם.

שום דבר לא רגיל במרצדס A CLASS, ולכן זהו רכב כל כך מעניין. הוא מלא בפיצ’רים עליהם אפשר לדבר ולכתוב פסקאות רבות. מלא אבל לא עמוס, מלא בכל מה שנהג ונוסעים צריכים שיהיה להם ברכב. כן, צריך ללמוד את המערכת, להתרגל למתגים, לשימושים שלהם, ולמשטח מגע (טאץ’ פד), שנמצא מימין לנהג ליד מוט ההילוכים. ברגע שלומדים איך לתפעל את המערכות השונות; מה עושה כל מתג על גבי ההגה, בצג המגע ובסביבת משטח המגע, ה-A CLASS הופכת את השהייה ברכב לחוויה מהנה וטובה.

אין שום דבר רגיל במרצדס A CLASS. תא נהג
כיוון חשמלי למושב וזכרונות

חייבים להתעכב על ממשק ה-MBUX המתקדמת מאד מבחינה טכנולוגית, ש”לומדת” את הנהג, המשתמש במערכת, ומתאימה לו סביבת משתמש נוחה וייעודית לו, אם זה בבחירת תחנת הרדיו שהוא אוהב, לאנשי הקשר הקבועים, הפייבוריטים שלו, הטמפרטורה המועדפת עליו בבקרת האקלים, ועוד. המערכת יכולה להכיל ולהתאים את עצמה למספר משתמשים, כמספר הנהגים ברכב. איש איש והעדפותיו.

מילה על העוזרת הקולית – HEY MERCEDES, היא מותק אמיתית, אבל היא התפרצה לי לא אחת לשירה שלי. ציינתי שאהבתי מאד את מערכת השמע? התחברתי לבלוטות’, הפעלתי את נגן השירים, והתחלתי לשיר. הרגל מגונה… וכך, ברגע שהעוזרת הקולית שמעה את ההא שלי, לא תמיד, אבל קרה פעמיים-שלוש, היא התפרצה לי לשיר, ושאלה אם אני צריכה משהו. אז עניתי בהקנטה בדרך כלל, כי אני רוצה את השיר שלי בחזרה. אבל היא בשלה, שירותית, ממוקדת, ועניינית. היא אירופאית מדי בשבילי, מנומסת. לזכותה יאמר, כשאני מבקשת יפה, היא מעלה את הטמפרטורה בבקרת האקלים בלי ויכוח.

מערכת ה-MBUX מציגה טכנולוגיות חדשות, שככל הנראה, המתחרות יעתיקו בהמשך. מתישהו כולם צריכים ליישר קו עם קדמת הטכנולוגיה, אין ברירה. זו תמיד מרצדס, ויצרניות אירופאיות מתקדמות כמותה, שעומדות בחזית, וכהרגלן, מציגות את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ראשונות.

מכונית הכניסה למשפחת מרצדס

מרווח פנים

עניין המרווח ברכבי האצ’בק הוא תמיד מרכזי. בין היתר, בשל הצורה של הגג שיורד למטה בחלק של היושבים מאחור. מרווח הפנים בתא הנוסעים הוא מעט מוגבל, אבל גובהי הוא בסך הכל 1.67 מ’, אז לא הרגשתי כל בעיה של מרווח פנים, בטח שלא במושב הנהג, אותו כיוונתי בעזרת מתג חשמלי מעלה מעלה, כדי שאקבל שדה ראיה מלא ורחב. באותה מידה אפשר גם להוריד ולהרחיק עד הסוף את המושב ולקבל מספיק מקום לנהג, אך ההתרווחות של הנהג תבוא על חשבון היושבים מאחור. בגדול, ילדים ומושבי בטיחות יתמקמו מאחור ללא בעיה. מבוגרים גבוהים או גדולי מיימדים ככל הנראה יעדיפו לשבת ב-S CLASS.

מבחן דרכים מלכותי. מלכת הכביש 2018 מרצדס A CLASS
אילו היו לי 229,990 ש"ח. מרצדס איי קלאס

דינמיות

אוקיי, מתניעים, לחיצה על כפתור, מנוע 1.3 ליטר קטן גדול מתעורר לחיים, כיוונתי את עצמי, אני חגורה, מוכנה ומזומנה. לחיצה קלה על דוושת הגז והתמונה מתחילה להתבהר. המנוע הזה, הוא דינאמי, נעים, עובד חלק עם תיבת ההילוכים 7G-DCT, אוטומטית בעלת 7 הילוכים, שעובדת מצוין. המנוע לא משמיע גרגורים של מנועים מחוספסים נוטפי בנזין, הוא כאן למלא תפקיד אחר לחלוטין, פונקציונאלי. מרצדס A CLASS החדשה זו מכונית משפחתית מעוצבת, מאובזרת, נעימה מאד לשהייה, ובדומה לטכנולוגיות המתקדמות שבה, כך גם מערכת ההנעה, מתקדמת ונקייה. המנוע דינאמי, עושה את העבודה, לא מחסיר לרגע כוח ומומנט לעשות כל תמרון או תאוצה. עובד נקי ושקט. נקי יחסית. דירוג הזיהום שלו הוא 7 מתוך 15. וצריכת הדלק שלו מעולה, לכיס שלכם.

באמצע הדרך הביתה לערד, היה כבר ברור לי שאני נוסעת במלכת הכביש 2018. זו המכונית שיכולה להתחרות בכל המכוניות החדשות שהגיעו לישראל בשנה החולפת. היא מתקדמת טכנולוגית, היא מביאה איתה בשורות מבחינת מערכת ההנעה, היצע פלטפורמות, דגמים, אבזור, עיצוב, מולטימדיה, ומערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות.

EURONCAP, הארגון האירופאי הידוע להערכת בטיחות של כלי רכב פרסם לפני שבועיים, לכבוד סוף השנה, את 3 המכוניות הבטוחות ביותר שבחן, למקום הראשון הגיעה מרצדס A CLASS החדשה. היא גדושה במערכות בטיחות מקוריות, אקטיביות, מצילות חיים. היא תבלום במקרה חירום, היא תתריע על מכוניות בשטח מת, היא תחזיר אתכם לנתיב (באגרסיביות), אם תסטו ממנו, והיא תעשה הכל כדי לשמור על החיים שלכם בדרך. אני תמיד אומרת, קצת בצחוק, הרבה ברצינות, צריך לדעת עם איזה רכב לעשות תאונה.

יחד עם כל הטוב שהמכונית המשפחתית המפוארת הזו מביאה איתה, מגיע מחיר, החל מ-229,900 שקלים לרמת גימור “סטייל” ועד לגרסת ה-AMG LINE הסופר מאובזרת שחוצה את ה-300,000 אלף. מרצדס A CLASS החדשה מכילה מערכות וטכנולוגיות מקטגוריות גבוהות, רק במיימדים של איי קלאס, ובעצם מהווה את דגם הכניסה למשפחת מרצדס כולה. אני יודעת, לא כל אחד יכול לרכוש אותה, ומשפחה לא בוחרים… אילו רק היו לי 229,900 שקלים.

עקבו אחר מלכת הכביש ברשתות החברתיות

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מלכת הכביש 2018 – מרצדס A CLASS החדשה (מבחן דרכים)”

  1. הרכב שנסעת בו לא עולה 229,900 ש”ח ואת יודעת את זה.
    למה לא כתבת שה- A200 Progressive הוא עולה 270,000 ש”ח.
    לא הרשו לך במרצדס להרוס את הפרסומת.

  2. תודה על המידע, דויד
    ביקשתי רשות ממרצדס והם הרשו לי להגיד ולכתוב
    שדגם הA200 עולה 269,900₪
    דגם ה-A180 מתחיל ב229,900₪.

    סופשבוע נעים
    ענת

  3. ברמת הכניסה בעלות 230 אלף שקל מקבלים תא נוסעים משמים ברמת גימור בסיסית הן בהיבט חומרי החיפוי והריפוד והן בהיבט לוח המחוונים . אין זכר למסכי הענק המרשימים. כל זה בא עם מנוע של רנו… מוטב לקנות גולף עם מנוע 1.5 טורבו במאה אלף שקל פחות. הניהוג הדינמי לא פחות טוב, המנוענהרבה יותר טוב ונשארים עם מאה אלף שקל בכיס. לחלופין אאודי איי3 עם מנוע 2 ליטר טורבו 190 כ”ס. כאן כבר מקבלים רמת גימור גבוהה בהרבה מהמרצדס, ביצועי מנוע שנושקים לגולף gti ועדיין מקבלים עודף יפה בהשוואה למרצדס…התמחור של המרצדס הקטנה פשוט הזוי. ברמת גימור מכובדת היא עולה כבר כמו מרצדס c class…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − 4 =