מלכת הכביש 2018 – טקס בחירת רכב השנה: הפיינליסטיות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סוף השנה הגיע - זמן לבחור את המכוניות הבולטות והמוצלחות שהושקו השנה - קבלו את הפיינליסטיות בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

מלכת הכביש 2018 - בחירת רכב השנה

זו השנה השנייה בה אני בוחרת את רכב השנה – מלכת הכביש שלי. שנה שעברה הוכתרה מלכה לשנת 2017 – וולוו XC60 והשנה בעוד פחות משבועיים תוכתר מלכה חדשה – מלכת הכביש 2018. מכונית חדשה שהושקה בשנה האחרונה, שהתעלתה מכל כולן, בביצועים, בטכנולוגיה, באבזור הנוחות והבטיחות גם יחד, ועוד ועוד. הבחירה הייתה קשה, עד שהיא הופיעה, המלכה, ואז הכל היה ברור וקל. עד שתחשף המלכה לשנת 2018, קבלו נא את הפיינליסטיות – 12 במספר (כאשר כל יום תחשף פיינליסטית חדשה…).

DS7 FROSSBACK פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

גבע מאיר, חבר מערכת מלכת הכביש:

יצא לי לנהוג ב-DS7 CROSSBACK הרבה, קרוב ל- 1,000 ק”מ. נדירות המכוניות שגורמות לי לצאת לנהוג ללא מטרה, DS7 שבתה את ליבי. כן הייתי עייף, אבל בדיוק בשביל זה, בדגם המאובזר אותו אנו בוחנים ברמת גימור OPERA, ישנה מערכת לניטור עייפות אקטיבי, מצלמת אינפרא אדום עוקבת באופן פעיל אחרי האישונים של הנהג לניטור חוסר ריכוז ועייפות.

האם הDS הזה מושלם? (כן!) לא, יש לו לא מעט מגרעות והגדולה שבהן אפילו לא תלויה בו, המתחרות היוקרתיות שנמצאות בצמרת הקטגוריה בצדק רב, מהוות תחרות אמיתית למותג צעיר כמו DS. מותג שיצא לדרך חדשה מתוך כוונה להיפרד מהשם ה’עממי’ של סיטרואן על כל יתרונותיו וחסרונותיו. ויש גם את הנדסת האנוש, ותפעול ממשק המולטימדיה טעוני השיפור.

אך ה-DS7 CROSSBACK החדשה היא הסיבה שאני אוהב מכוניות, רכב שונה בנוף, מיוחד ובעל ייחוס, עם חווית נהיגה ייחודית ומראה שלא משתמע לשתי פנים, DS7 חוזר לשורשים ומחזיר עטרה ליושנה, כמה טוב שהוא בא, כמה טוב לדעת שיש שחקן אוונגרדי ומפתיע כזה גם היום.

ובדיוק כמו המלכה האם, DS7 CROSSBACK החדש מציע עיצוב שונה, חדשנות, מערכת מתלים חדשנית ואומץ שיווקי בלתי נלאה”.

DS7 CROSSBACK, החל מ-239,900 ש”ח.

יונדאי סונטה הייבריד פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

ליאור אמסילי, חבר מערכת מלכת הכביש:

“מדובר ברכב מנהלים גדול ומאובזר, המתאים לסמנכ”ל (מכירות) או מנכ”ל שצריכים לחרוש את כבישי הארץ לפגישות עם לקוחות ומבלי לחשוב על צריכת הדלק. הסונטה אף תוכל להתאים לנהגי מונית שמחפשים רכב גדול ויוקרתי, שלא נופל באבזור או בתחושת היוקרה מול המתחרות האירופאיות. החיסרון של הסונטה הוא בהתנהגות שלו, כשרוצים ליהנות מנהיגה דינאמית ומאתגרת יותר.

מחיר הגרסה הנבחנת – limite, העומד על 179,990 ש”ח, לא כ”כ אטרקטיבי, כשיש מתחרות חזקות מנגד. כך או כך, יונדאי סונטה הוא רכב היברידי מרשים, מפנק ובעל יכולות דינמיות. 

צריכת דלק: 16 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת (צריכה טובה מאד)”.
מחיר: 179,900 ש”ח.

מיצובישי אקליפס קרוס פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

ליאור אמסילי, חבר מערכת מלכת הכביש:

“מדובר ברכב בעל עיצוב יחודי ודינאמי, עם מנוע וגיר לא רעים בכלל, המאובזר בשלל מערכות בטיחות. הוא יכול להיות להיט בקרב רכבי המותג שלו עצמו, אבל בחוץ יש לו תחרות קשה מול עשרות מכוניות ראויות בקטגוריה.

יש לו יתרונות גדולים: כמו המראה המצודד, אבזור נוחות רב ומתקדם, ואבזור בטיחות, אך הוא פחות פרקטי משיכול היה להיות, בשל מראה הקופה שלו, תא המטען לא מספיק גדול, ויש את בידוד הרעשים טעון השיפור, וצריכת הדלק.

מדובר ברכב לא רע, עם יתרונות בולטים, אך התמחור יקשה עליו להגיע לפסגת המכירות”.

מחירה של מיצובישי אקליפס קרוס בגרסת המבחן המאובזרת והמפנקת עומד 169,990 ש”ח, וגרסת הבסיס מתחילה ב-148,900 ₪.

אינפיניטי QX30 פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

גבע מאיר, חבר מערכת מלכת הכביש:

אינפיניטי Qx30 החדשה נכנסת לסגמנט רווי ובעל סטנדרט גבוה מאוד. אם המבחן היה מתבצע בעשור הקודם לאינפיניטי החדשה היה סיכוי לאיים על המתחרות, אך היום בעידן הדיגיטלי אוטונומי-מלא עם הברקות טכנולוגיות מעוררות עניין, אינפיניטי Qx30 נשארת מעט מאחור.

בסופו של מבחן ארוך ומהנה אינפיניטי Qx30 החדשה מרגישה מצוין, מתנהגת למופת, נראית מעולה ובעלת נוכחות דרמטית לא משנה היכן תציב אותה. למחפשי הנראות והביצועים האינפיניטי Qx30 החדשה תתאים כמו כפפה ליד, ואם נכניס למשוואה את עניין המחיר, 259,900 ₪ בלבד, יש לה קלף חזק מאוד. ולמרות שאינה מובילת הקטגוריה היוקרתית, האינפיניטי Qx30 החדשה היא מתמודדת ראויה”.   

ב.מ.וו X2 פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

ליאור אמסילי, חבר מערכת מלכת הכביש:

מדובר ב”ג’יפון” עם מרווח גחון של 18.2 ס”מ בלבד אך למעט תנוחת הישיבה הגבוהה, שום דבר בנהיגה לא קרוב להיות קרוסאוברי או משעמם. נהפוך הוא. הב.מ.וו X2 שומרת על ה-DNA של BMW בחווית הנהיגה והיא יודעת לספק רגעים דינאמיים מהנים. העדר אבזור בטיחות אדפטיבי משמעותי, למרות ציון בטיחות 5 הישראלי, לצד טכנולוגיות של אמצע העשור הקודם, מורידים ל-X2 נקודות. נכון שיש בגרסת רכב המבחן (M PACK, מנוע 2 ליטר), מערכת Start-Stop והנעת KEYLESS, אך זה לא מספיק.

ל-X2 מתחרות, כמו הקאנטרימן של מיני ומבחוץ, אודי Q3. לצעירים וצעירים בנפשם המחפשים להצטרף לקהילת “הגי’פונים” ולא חוששים ממבטים או מה יחשבו עליהם השכנים, ה-X2 תתאים כמו כפפה ליד. הם כן יוכלו להשיג בתג המחיר הנ”ל אבזור עשיר יותר אצל המתחרות, אך לא את חווית הנהיגה שהמותג הזה יודע לייצר ולספק, וזה כנראה שווה את המחיר.

מחיר: החל מ-248,000 ש”ח (בגרסת מנוע 1.5 ליטר).

אופל אינסיגניה פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

ענת דניאל, עורכת אתר מלכת הכביש:

מדובר ברכב חדש, מפתיע מאד, גם בעיצוב החדש שלו: סטייל רכב קופה, עיצוב קלאסי וספורטיבי משולבים יחד. מהגוף הרחב, הג’אנטים הגדולים, פנסי הלד עם שני קווים דמויי וי שמדגישים את היופי והקרביות של חזית הרכב. אי אפשר שלא להתרשם ממה שעשו לאינסיגניה החדשה, וכמה טוב שכך עשו. מרענן.

אופל אינסיגניה החדשה התגלתה כמכונית נוחה, חזקה (בגרסת ה-2 ליטר בעיקר), ורכה במידה הנכונה. פרטנרית מעולה לנסיעות בינעירוניות ארוכות, נוחות ושקטות.

מבחינת האבזור נוחות ובטיחות, האופל ברמת האבזור הגבוהה מציעה מערכות מתקדמות והיצע רחב ומקיף. מה שעושה אותה שווה בת שווים מול המתחרות הגרמניות היוקרתיות. אך מה שמוריד לה נקודה בהשוואה אליהן הוא העיצוב, והתחושה. תחושה שאופפת אותך כשאתה נמצא בתא נהג של מלכים. באופל ה-feel הזה  עדיין חסר.

השינוי שעבר על האופל אינסיגניה החדשה מול הדור הישן הוא לא פחות ממהפך, ומהפך ראוי לציון. מדובר ברכב חדש מעוצב יפהפה, שמביא איתו כל מה שמנהל או מנהלת צריכים. סביבת נהג עשירה מאד באבזור, מקום מרווח לנוסעים נוספים, בטיחות גבוהה, ונהיגה נוחה ודינאמית.

החל מ-169,900 ש”ח (מנוע 1.5 ליטר טורבו, רמת אבזור בסיס).
מחיר רכב המבחן – 269,000 ש”ח

אודי A6 פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה -מלכת הכביש 2018. צילום דוד גרנות

אודי A6 היא לא פחות מיצירת מופת. סנסציה על הכביש. למרות שאודי שומרת על עיצובים מאופקים (למעט גרסאות הקצה), ה-A6 משכה לא מעט מבטים. עם תג מחיר של 564,000 ₪ היא מכוונת למאיון העליון ומעלה, ואלו אנשים שיודעים בדיוק מה הם רוצים. ישנה גירסא זולה יותר שתגיע בקרוב, עם מנוע 2 ליטר שמחירה יהיה 460,000 ש”ח.

מה בעוכרה של ה-A6? אולי העודף בגאדג’טים ובתפריטים.

אודי A6 עלולה לבצע קנבליזם עסקי לאחותה הגדולה אודי A8, ולנגוס במכירותיה. עם שלל מערכות הבטיחות והאבזור שקצרה היריעה מלציין, היא הולכת לתת פייט למתחרות הגרמניות האחרות בסגמנט היוקרה-סלון. אני במקומם הייתי מתחיל לדאוג, יש לאודי פה קלף מנצח.

ליאור אמסילי, חבר מערכת מלכת הכביש:

אם הוולוו XC40 היה בחור, הוא היה מסוג הבחורים שמביאים להורים. מדובר ברכב גדול, מפנק, בטיחותי ומושך מבטים. הוא נותן תחושה מאוד בטוחה בנהיגה ו-FEEL יוקרתי. ומעבר להכל – הוא פשוט כייפי לנהיגה.

עם ה-Xc40, וולוו הצליחה לנער מעליה את התדמית היבשה והמשעממת שלה עד היום. כל הכיף הזה מתומחר בתג מחיר של 243,900 ₪ לרכב פנאי של וולוו. תמחור אטרקטיבי יותר במעט אולי היה גורם לגרף המכירות לזווית חדה מעלה, אך לדברי אנשי וולוו יש ל-Xc40 פופולריות רבה גם עם התמחור הנוכחי. קהל יעד חדש, צעיר שלא חשב על וולוו עד היום.

אני במקום המתחרות שלה הייתי מחשב מסלול מחדש. אין ספק שיש פה שליט חדש בסגמנט רכבי הפנאי שראוי לכל תואר.

יונדאי i30 החדשה פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

גבע מאיר, חבר מערכת מלכת הכביש:

יונדאי i30 החדשה היא בשורה, לא בגלל שהיא מיוחדת יתר על המידה או טובה יותר ממתחרותיה, יונדאי i30 החדשה מייצגת את יישור הקו הטכנולוגי שהיצרן האסייתי עובר בשנים האחרונות, וטוב שכך. עכשיו למתחרות האירופאיות יש מתחרה ראויה בסגמנט ללא קיצורי דרך. בסיכומו של מבחן בן 3 ימים, יונדאי i30 החדשה הרשימה לטובה; עם יחידת הנעה חזקה אבזור שופע, עיצוב מודרני ויעילות גבוהה. האם היא מנצחת את המתחרות בכל מבחן? כנראה שלא, אך הפעם היא יכולה להסתכל להן בלבן של העיניים, כי יונדאי i30 החדשה היא מתחרה ראויה”.

מחיר – החל מ-129,900 ש”ח.

קיה סטינגר פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה מלכת הכביש 2018

גבע מאיר, חבר מערכת מלכת הכביש, על הסטינגר 3.3 ליטר:

קיה סטינגר היא מכונה מופלאה, לא פחות, היא תצוגת תכלית מלאה בצבע וחיים ממותג שנחשב לאפרורי קר ומחושב, כמה טוב שהיא הגיעה לנפץ מיתוסים ולשבור מוסכמויות.

במבט ענייני וקריר קיה סטינגר היא התעלות, מכונה בטוחה באופן מפליא, כזו שתתן לך להשתובב אך תמיד תחת עינה הפקוחה, שתהפוך ממשפחתית מעונבת למפלצת יורקת אש בלחיצת כפתור. היא פרקטית, בטוחה, נוחה ומרווחת. צריכת הדלק גם היא מפתיעה לטובה, תחת עומס צרכה הסטינגר המסוגננת ליטר לכל 6 ק”מ. בנהיגה מנהלתית ורגועה הראתה גם נתון של ליטר אחד לכל 10 ק”מ. וכשמבינים שיש כאן מנוע עם ששה צילינדרים גודשים ושוצפים, הנתונים הללו מפתיעים מאוד.  אז כן, היא מרגישה מעט זולה ביחס לתג המחיר, וגם סובלת ממיתוג עממי, אך כמו שאמר פעם אדם חכם, ‘קנה חוויות, להן, אין תאריך תפוגה’, כי קיה סטינגר היא חתיכת חוויה.

ענת דניאל, עורכת אתר מלכת הכביש, על הסטינגר 2.0 ליטר:

אתחיל מהשלילי, כי יש מעט ממנו, ואפשר לסכם אותו בכמה משפטים:
1. מערכת המולטימדיה דלה בגרסת ה-2 ליטר. בגרסת 3.3 ליטר יש מערכת של HARMAN KARDON עם 15 רמקולים ו2 סאב וופרים.
2. הסטינגר היא מכונית ארוכה, גדולה, גרסת מנוע כזו או אחרת, היא לא מתאימה לשימוש עירוני יום יומי. וכדאי שתהיה לכם חניה פרטית עבורה.
3. שדה הראייה לאחור מצומצם.
4. רעשי כביש בנסיעה בינעירונית נוכחים. קטנוני מצידי, אבל זה קיים.

האמת היא שרק הסעיף הראשון הציק לי בעין, לרכב כזה צריכה להיות מערכת מולטימדיה טובה ומתקדמת יותר. כך או כך, קיה סטינגר עם מנוע 2 ליטר היא מכונית דינאמית, מהנה לנהיגה, שעושה חשק לצאת ולנהוג קילומטרים על גבי קילומטרים. התרגלנו לטוב עם ה3.3 ליטר טורבו V6, אבל לא הרגשתי שחסר לי לרגע כוח, במבחן של הסטינגר 2.2 ליטר.

היא מרגישה מכונית שלמה, שנותנת תמורה מצוינת למי שרוצה אותה. מכונית דינמית, נוחה, מרווחת ובטוחה. ככה צריכה להרגיש מכונית משפחתית.

מחיר – 289,900 ש”ח

סיאט איביזה החדשה פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה מלכת הכביש 2018

ענת דניאל, עורכת אתר מלכת הכביש:

“היה לי כיף עם האיביזה. הדור החמישי עשה לה רק טוב. נהניתי לנהוג בה, נהניתי מההגה שלה, מהדינמיות שהיא מספקת. סיאט איביזה החדשה נראית טוב יותר לטעמי. מעודנת ומעוצבת יפה יותר. ופונה ליותר קהלים בצורה החדשה. היא מרגישה ונשמעת כמו רכב בוגר, עם ביצועים טובים, ומרווח פנים שמתאים גם לנהג יחיד, גם (ל)כשתהיה לו בת זוג, וגם כשהם יחליטו להביא שני ילדים יחד. שאפו סיאט”.
צריכת דלק משולבת: 13.5 ק”מ לליטר

מחירים:
סיאט איביזה ברמת הגימור Reference החל מ-78,900 ש”ח לגרסה הידנית.
מחיר גרסת רכב המבחן, “סטייל” – 96,900 ₪.

מקום 1 - מרצדס A CLASS

מרצדס A CLASS החדשה מלכת הכביש 2018

הבשורות הגדולות בדור החדש של ה-A CLASS, בין היתר, היא הפלטפורמה החדשה, קלה יותר וטובה יותר. ויש מנוע טורבו חדש, בנפח 1.3 ליטר דינאמי וחסכוני, עם 163 כ”ס, האצה של 8 שניות מאפס למאה קמ”ש. ויש גם מערכת מולטימדיה חדשה MBUX, שכמותה, ברמה הטכנולוגית שלה, ניתן למצוא רק בקטגוריות של רכבי יוקרה ופאר, כמו גם אצל אחיותיה הגדולות, החדשות. מערכת MBUAX זו מערכת מולטימדיה מתקדמת מאד מבחינה טכנולוגית, ש”לומדת” את הנהג, המשתמש במערכת, ומתאימה לו סביבת משתמש נוחה וייעודית לו.

מתניעים, לחיצה על כפתור, מנוע 1.3 ליטר קטן גדול מתעורר לחיים, כיוונתי את עצמי, אני חגורה, מוכנה ומזומנה. לחיצה קלה על דוושת הגז והתמונה מתחילה להתבהר. המנוע הזה, הוא דינאמי, נעים. הוא לא משמיע גרגורים של מנועים מחוספסים נוטפי בנזין, זו קטגוריה אחרת לגמרי. מרצדס A CLASS החדשה זו מכונית משפחתית מעוצבת, מאובזרת, נעימה מאד לשהייה, ובדומה לטכנולוגיות המתקדמות שבה, כך גם מערכת ההנעה, מתקדמת ונקייה. המנוע דינאמי, עושה את העבודה, לא מחסיר ממני לרגע כוח ומומנט לעשות כל תמרון או תאוצה שארצה, ועדיין נותר שקט ונקי. נקי אומר לא מזהם את הסביבה וצריכת הדלק שלו מעולה, לכם ולכיס שלכם.

באמצע הדרך הביתה לערד, ברור לי שאני נוסעת במלכת הכביש 2018. זו המכונית שיכולה להתחרות בכל המכוניות החדשות שהגיעו לישראל בשנה החולפת. היא מתקדמת טכנולוגית, היא מביאה איתה בשורות מבחינת מערכת ההנעה, פלטפורמות, עיצוב, מולטימדיה, ומערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות.

תא נהג מרצדס A CLASS החדשה
עקפה את כולם בסיבוב. מרצדס A CLASS

יחד עם כל הטוב שהמכונית המשפחתית המפוארת הזו מביאה איתה, מגיע מחיר, החל מ-229,900 שקלים לרמת גימור “סטייל” ועד לגרסת ה-AMG LINE הסופר מאובזרת שחוצה את ה-300,000 אלף. מרצדס A CLASS החדשה מכילה מערכות וטכנולוגיות מקטגוריות גבוהות, רק במיימדים של איי קלאס, ובעצם מהווה את דגם הכניסה למשפחת מרצדס כולה. אני יודעת, משפחה לא בוחרים, אלא אם היו לי 229,900 שקלים.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מלכת הכביש 2018 – טקס בחירת רכב השנה: הפיינליסטיות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − four =