מרצדס EQC קרוסאובר יוקרתי חשמלי (408 כ”ס) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס EQC קרוסאובר יוקרתי חשמלי (408 כ"ס) - מבחן דרכים
מרצדס EQC קרוסאובר יוקרתי חשמלי (408 כ”ס) – מבחן דרכים

 

חיכיתי למרצדס EQC400, והייתי מאד מסוקרנת לגביו, וזה לא קורה לי עם הרבה מכוניות. ככה זה כשמדובר ב-SUV החשמלי הראשון של מרצדס. הקרוסאובר הנאה מאד ומרשים הזה הגיע אלי למבחן דרכים, ויש הרבה מה לראות ולהרגיש. יש כמה שיחלקו עלי בכל הקשור לעיצוב הרכב, חלק אוהבים, חלק פחות, וגם שמעתי כינוי פחות מחמיא, שמישהו קרא לה צפרדע. אולי בכלל החזית העגלגלה. כך או כך, יש הרבה עניין ברכב בכבישים, והרבה לוטשים בה מבטים סקרניים. אז שאפו למחלקת העיצוב של היצרן.

בתוך הרכב: אמריקה, סליחה, כלומר גרמניה, תא הנהג והנוסעים ברכב מקושט בגימורי אלומיניום, ועיצוב יפה של כל חלקי התא, בעיקר פתחי האוורור המעוצבים מקדימה, משוחים במעין צבע נחושת יפהפה בעיני, ועדיין יש חלקים פלסטיק חלולים ואפורים, שבינם לבין מותג יוקרה אין הרבה קשר (וזה להפתעתי, “ביג דיל” בשביל לא מעט אנשים). לנהג והנוסע לצידו מושבי ARTICO יפים ונוחים, שניתן לכוון באופן חשמלי, אפילו את צידי המושב ניתן לכוון, “לסגור” על הגוף, וכמובן שגם כאן בקרוסאובר החשמלי הראשון של מרצדס, תמצאו את תאורת האווירה בעלת 64 הגוונים לבחירת הנהג. מהמם בשעות החשיכה.

 

תא נהג מרצדס EQC
תא נהג מרצדס EQC. צילום: כפיר לוזון

 

לוח שעונים דיגיטלי וצג מידע עילי. מרצדס EQC
לוח שעונים דיגיטלי וצג מידע עילי. מרצדס EQC

 

בצידי הדלתות, ניכר חסרונם של מתגי אוורור המושבים שחסומים בכיסוי פלסטיק, לצד מתגי חימום המושבים לנהג ולנוסע, שקיימים ברכב. בקרת האקלים היא בעצם שורה שלמה של מתגים חיצוניים לכיוון המיזוג, וכשהתצוגה של בקרת האקלים מופיעה על גבי צג המגע ניתן גם לתפעל את מיזוג האוויר מהמסך. מתחת למתגים הללו, שורת מתגי פסנתר, תחתם כפתורים לשליטה על חיבור לנייד ועוד. מיותר בעיני, ולא מובן למה הם קיימים בצורה חיצונית ולא ככיוון דרך המולטימדיה. אולי כי יש עדיין לקוחות שהקידמה עושה להם רע, ומבקשים תפעול פשוט יותר, חיצוני, ו”נוח” למערכות ברכב.

מה יש פה עוד בסביבת הנהג? תא אחסון ל-2 כוסות, USB, מאפרה ברכב (מכוסה בפלסטיק), ומצת? ואני רק ביקשתי תא ייעודי לנייד, בבקשה.

 

 

 

תא נוסעים מרצדס EQC

 

 

מרצדס EQC ג'יפ חשמלי של מרצדס
מרצדס EQC

 

 

מולטימדיה

שני מסכי מגע דיגיטליים בגודל 10.25 אינץ’. צג אחד משמש כלוח שעונים, וצג נוסף כמולטימדיה,  הכולל את ממשק ה-MBUX המאפשר שליטה על המערכת באמצעות דיבור. כיוון לוח השעונים הדיגיטלי, נעשה בעזרת כפתורים על גבי ההגה (מצד שמאל להגה), המתגים מימין שולטים במולטימדיה). מעל לוח השעונים, תצוגה עלית שימושית, המציגה לנהג את מהירות הנסיעה (בדגמי Electric Art ו-AMG line), מצב הסוללה, ניווט ועוד. יש מערכת שמע מתקדמת של מותג היוקרה Burmester, ונראה לי שכתבתי כאן מספיק, ברצף מבחנים על דגמי מרצדס החדשים, כמה נוח לתפעול והבנה ממשק ה-MBUX, ושהוא בנתיים, המועדף עלי מבין מערכות המולטימדיה של מותגי היוקרה המתחרים.

דרך מערכת המולטימדיה ניתן לשלוט ולתפעל את מערכות הבטיחות השונות, את האקוסטיקה/שמע הגדרות נוחות, כמו עיסוי, כיוון מושבים, ותאורת האווירה ברכב, ועוד ועוד.

 

 

מרצדס EQC. הקרוסאובר החשמלי הראשון של מרצדס
מרצדס EQC. הקרוסאובר החשמלי הראשון של מרצדס

 

 

 

ביצועים

 

כל מי שנהג ברכב חשמלי מימיו, יעיד ויספר על האצה מדהימה, בוסט אדיר קדימה, וזה משתנה פחות או יותר מרכב חשמלי כזה לאחר. כל ההאצות מרגישות טובות וחלקות וכמובן שקטות יותר, אז תארו לכם איך 408 כ”ס מרגישים.

מערכת ההנעה החשמלית של המרצדס EQC משלבת 2 מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) המאפשרים הנעה כפולה, עם הספק כולל של 408 כ”ס (300kW) וסוללה בקיבולת 80kWh המאפשרים האצה מ-0 ל-100 ב-5.1 שניות עם מהירות מרבית של 180 קמ”ש (מגבלה דיגיטלית).

המנוע החשמלי שממוקם בחזית הרכב פועל בתנאי עומס נמוכים ומכויל לצריכת חשמל נמוכה ונסיעה יעילה של הרכב. המנוע השני הממוקם בחלק האחורי מאפשר יכולות נהיגה דינמיות ותאוצות חזקות.

תצרוכת החשמל הממוצעת עומדת על 19.7-20.8 קוו”ט ל-100 ק”מ.

טווח הנסיעה על פי היצרן, עד 412 ק”מ.

טווח נסיעה ריאלי – 340 ק”מ

מבחינת טעינה: ניתן להטעין את המרצדס EQC טעינה מהירה, מקיבולת של 10% ל-80% ב-40 דקות, תוספת משוערת של כ-300 ק”מ נסיעה.

טעינה מלאה של הסוללה מ-0% ל-100% בעמדת טעינה ביתית (Mode 3) תארך כ-11 שעות.

 

מרצדס EQC מבחן דרכים
מרצדס EQC מבחן דרכים

 

צילום: כפיר לוזון

 

באשר לחרדת הטווח, או סוגיית הטווח החשמלי אם תרצו: ביום יום עמדת טעינה ליד הבית והעבודה תפתור את העניין. נסיעה לאילת תאלץ חשיבה יותר מעמיקה, ותכנון עצירות לטעינה מהירה של עד 80 אחוז בחצי שעה – ארבעים דקות. כמובן שאפשר גם להטעין פחות זמן, ולקבל אחוזי אנרגיה יחסיים, כן, כמו בנייד שלכם.

אתם תמיד יכולים לשלוט על זה וללחוץ פחות את דוושת ה”גז”, כשלוחצים כדי ליהנות מהאצות חזקות, וההאצות ותאוצות הן חזקות ומהנות מאד, הטווח יורד בהתאם.

הרכב מאיץ טוב, ובולם טוב, רכב חדש חדש אחרי הכל, ועדיין מרגיש כמו בלמים טובים מהממוצע. אהבתי את ההגה מאד, לא קל ולא כבד מדי, בזכות ההיגוי, כיף לתמרן עם הרכב הזה, בכבישיפ עירוניים ובינעירוניים כאחד. וכיף מאד להשיג איתו רמזורים, אין רמזור שלא השגתי, אלא אם כן, נתקעתי מאחורי מישהו.

המתלים, מתלים קשיחים יחסית, שמשככים מהמורות  לא באופן שהייתי רוצה ומצפה, ועדיין הם עובדים טוב ומשככים מספיק. מרצדס מספרים שה-EQC מגיע עם בלמים אדפטיביים עם פונקציית HOLD ו-Hill Start Assist המאפשרים נוחות נסיעה טובה וגבוהה גם בכבישים משובשים ובורות. נסו ותיהנו.

רעשים מהכביש כמעט ולא קיימים, ומנוע, אין, אתם יודעים, אז אין רעשי מנוע, רעשי רוח נשמעו במהירות גבוהה.

ניתן לבחור בין מצבי נהיגה: ספורט, קומפורט, אקו, אינדיבידואל, המשולבים במערכת הרגנרציה של הרכב כשהירוקים ביניהם מטעינים מחדש את הסוללה בכל האטה או בלימה. אם הזכרתי את מצבי הנהיגה, אני חייבת לציין שלא הרגשתי שום צורך לנהוג במצב ספורט, מצב הקומפורט הסטנדרטי, הספיק לי, וסיפק לי האצות חזקות ומרשימות גם כך. הכוח החשמלי פשוט ממכר. נקי, שקט, חד. וממכר.

 

תא נוסעים מרצדס

 

פתחי אוורור לנוסעים מאחור. מרצדס EQC
פתחי אוורור לנוסעים מאחור

 

מרווח ברכיים טוב לנוסע בגובה ממוצע. מרצדס EQC
מרווח ברכיים טוב לנוסע בגובה ממוצע

 

תא מטען מרצדס EQC - בנפח 500 ליטר
תא מטען מרצדס EQC – בנפח 500 ליטר

 

מרווח פנים ותא מטען

מבחינת מרווח הפנים, זכרוני לא הטעה אותי, זכרתי שהיה לי מעט יותר מרווח במושב הנוסעים באודי אי טרון, מבמרצדס, והנתונים היבשים מראים שהאודי אי טרון רחבה בס”מ אחד (1,935 מ”מ) וארוכה מעט יותר, בשני ס”מ (4,901 mm). בגובה (מרווח ראש), למרצדס יתרון קל של כמה מ”מ. ההבדל המשמעותי בין השניים הוא בנפח תא המטען, 500 ליטר מול 600 ליטר באודי אי טרון.

 

 

 

 

בטיחות

ציון מקסימלי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP. מוצע עם מגוון של מערכות בטיחות אוטונומיות מתקדמות הכוללות מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם רכבים דו גלגלים והולכי רכב, מערכת התרעה אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מעבר נתיב אקטיבי, מערכת PRE-SAFE® SOUND ו- PRE-SAFE® PLUS המכינות את הנהג והרכב לקראת מצבי חירום, מערכת לניטור ערנות הנהג, מערכת לניטור שטחים מתים, אפשרות לנהיגה חצי-אוטונומית גם בעומסי תנועה, מערכת לזיהוי תנועה חוצה מאחור ומערכות בטיחות נוספות המגיעות כסטנדרט ברכבי היוקרה של מרצדס בישראל.

זאת בנוסף למצלמות היקפיות, בורר מצבי נהיגה –DYNAMIC SELECT ומערכת לשליטה על אורות גבוהים MULTIBEAM LED המתאימה את עצמה בצורה ייעודית על פי תווי הכביש ומונעת סינוור כלי רכב שבאים ממול.

 

 

אחריות

 

בהתאם לחזון ולאסטרטגיה, בנוסף על אחריות של 3 שנים על הרכב, כלמוביל מעניקה חבילת שירות הכוללת 3 טיפולים, 8 שנות אחריות על המצבר החשמלי, שירות גרירה וחילוץ ועוד. כמו כן, בכל רכישה כלמוביל מספקת עמדת טעינה בהתאם לדרישת הלקוח. 

העתיד זול בחשמל: יודעי דבר, ויש נהג אחד לפחות, בעלים של מרצדס EQC כבר שנה, או כמעט שנה, והוא מסכם את התחזוקה של הרכב בעלות של 300 שקל טיפולים בשנה. זה נראה שיקול וחישוב שצריך לקחת בחשבון. הטיפולים לרכב חשמלי זולים יותר ומעטים יותר.

 

מחיר, החל מ499,900 ש”ח

רכב המבחן, ברמת גימור האמצעית והמומלצת – 540,000 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 4 =