אודי e tron מכונית השנה והמכונית החשמלית של השנה 2019

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבין עשרות מכוניות חדשות ועשר פיינליסטיות, אודי e tron הוא רכב השנה של מלכת הכביש, והרכב החשמלי של השנה 2019

 

אודי e tron מכונית השנה והמכונית החשמלית של השנה – מלכת הכביש 2019

 

תמונות: Kobi Li

 

5:45 לפנות בוקר. האודי אי טרון מברך את הגעתי באורות פנסי הדרך. הדלתות פתוחות, ותא הנהג מתעורר לחיים עוד טרם לחצתי על כפתור ההתנעה. הקוד הוקש. לחיצה על כפתור, המולטימדיה ולוח השעונים מוארים, מציגים לי שלל אינפורמציות, ושקט שורר. אין רעש בחוץ, ואין רעש בפנים. 2019, כמו ש-2019 צריכה להיות, מתקדמת, טכנולוגית, נוחה וירוקה.

ידית ההילוכים המעוצבת והשונה מאד למראה, מחדדת את העובדה שאנחנו ברכב אחר, חשמלי. כזה שיש בו הילוך אחד לנסיעה קדימה, הילוך לנסיעה אחורה, ו-PARK, לחניה. עצירה אבסלוטית במקום. אני מושכת אותה אחורה ל-R, ויוצאת בזהירות מהחניה הצפופה של הבניין, נוסעת לאחור לעוד מכונית שחונה בצורה “חאפרית” למדי, בשל חוסר מקום בחניה המשותפת. אך אל דאגה, המצלמות ההיקפיות, 360 מעלות, ושלל חיישני הצד והחניה, לא מאפשרים לי להתקל באף רכב ושום דבר. המצלמות, התצוגה על המסכים, החיישנים והאיתותים האלה יכולים להפוך אפילו נהגים חדשים, ל”יוצאי חניות” מדופלמים.

כמה מטרים אחרי, חגורת הבטיחות נמתחת בין צלעותיי באלכסון, ומהדקת אותי למושב. לחיצה ראשונה על דוושת המצערת, הרכב החשמלי החסון וגדול המימדים הזה עף קדימה, וגם אם נסעתי בו כבר לפני, מעורר בי פליאה. למה בעצם לא כל המכוניות מרגישות ככה? לאודי אי טרון הזה שני מנועים חשמליים, שמנוהלים בעזרת מערכת הקוואטרו של אודי, מספקים 408 כ”ס (300 קילוואט), בעלי מומנט של 68 קג”מ, האצה מהנה מאד של 5.7 שניות מאפס ל-100 קמ”ש, וחשוב לא פחות, טווח נסיעה של 276 ק”מ אמיתיים, לבן על גבי לוח תצוגה שחור.

 

עשיר, אלגנטי, טכנולוגי ומאובזר. תא נהג אודי e-tron

 

הבוקר, אני עם הפנים לאזור נחל הירקון, אזור הרכבת הקלה. שם אתעד כמה יפה האודי e-tron בעזרת הצלם קובי לי. כביש 5 פנוי כל כך, והרגל מועכת את הדוושה למטה עוד. אחח, ההאצה הזו, זו תחושה ממכרת. רעש המנוע החשמלי נוכח בהאצות בלבד, ובמהירות בינעירונית רעשי הדרך נכנסים, אך באופן סביר מאד. רעשי הרוח מצטרפים במהירות עוד יותר גבוהה, והרכב הזה, כמה טוב, מגיע למהירות גבוהה מאד.

כמעט 300 “מילה” עברו חלפו, בלי אזכור של מראות הצד המיוחדות באודי e tron. אולי כי “הייתי שם כבר”, ראיתי, בהיתי, התלהבתי, צילמתי מכל זווית ופינה, וכתבתי על זה כתבה. בפעם השנייה, החייזרים הקטנים האלה, שנטועים בצידי הרכב, נראים לי נורמלים לחלוטין. מראות דרך שהן בעצם מצלמות, שמצלמות בשידור חי את הדרך בלי לעצור, ומקרינות/מציגות לנו את הצילום החי דרך מסכים קטנים, חדים ומתוקים בחלק הפנימי של הדלתות, בתוך הרכב. פשוט כך. פשוט. נכון שזה מיוחד, וזה מוזר, אבל מתרגלים לזה מהר. בהתחלה העין שלכם תנדוד מדי פעם למראה בחוץ, אבל המח האנושי, זה שהמציא את המראות המצלמות האלה, חכם, ובסוף מתסכל בדיוק לאן שצריך.  

 

מראת צד. אודי e tron

 

ומה שהנהג רואה מבפנים

 

מכירים כלי רכב חשמליים? לא נהגתי בהרבה, 7-8 מכוניות חשמליות בערך. מלבד הגדולה שלהם ב-0 זיהום אוויר ו0 תלות בדלק, יש בהנעה שלהם חלק מעצבן – הבלימה ברכב. הם בנויים כך, שכשמורידים את הרגל מדוושת ה”גז”, הרכב החשמלי מאבד מהירות די במידיות וננעץ בכביש, מאט עד עצירה, לטובת אחזור האנרגיה כמובן – קבלת אנרגיה מחודשת בכל פעולת האטה ובלימה של הרכב. העובדה הזו, הפעולה הזו, פוגמת מאד ומדי בתחושת הנהיגה, בהנאה מנהיגה ובביצועים של הרכב. זה לא קורה רק במכוניות קטנות או משפחתיות חשמליות, אלא גם בחשמלית היוקרתית ביותר בארץ. באודי e tron הבלימה הזו והתחושה הזו לא קיימת. כשמורידים את הרגל מהמצערת, הרכב לא מאט בצורה אגרסיבית וחדה, אלא מאבד מומנט ומהירות לאט לאט, כמו ב”מכונית רגילה”, בזכות מערכת השבת אנרגיה חדשנית, ולכן, אודי e tron היא לא רק מכונית השנה עבורי, אלא, היא גם המכונית החשמלית של השנה 2019.

התחושות בה הן תחושות ספורטיביות לחלוטין: ההאצה מהירה מאד, והאחיזה גבוהה מאד, (בזכות מיקום הסוללות, שווה בשווה לאורך כל תא הנוסעים, מתחת). הנסיעה משככת ונוחה, בזכות המתלים המתקדמים, מתלי אוויר, שניתן גם להגביהה או להנמיך, לפי מצב הנהיגה שתבחרו: מצב חסכוני, מצב ספורטיבי, מצב “לנוחות מירבית” ומצב נהיגה שניתן להגדרה אישית. המצב הספורטיבי הוא לחלוטין “המגיב” והספורטיבי ביותר, שלא כמו במכוניות אחרות, בהן מדובר בסתם כפתור יפה ומרשים שלוחצים עליו, אבל בפועל הרכב מרגיש אותו דבר, עם מנוע שנחנק בגלל סל”ד גבוה. בלחיצה על כפתור הספורט האודי טס קדימה בכזו מהירות, שאין לי ספק, שמישהו דיווח עלי. מצב טיסה בגובה הכביש זה מסוכן.

מצב האקו החסכוני, גם “עושה את העבודה”. בלחיצה עליו מרגישים שנכנסת לחיסכון באנרגיה – התגובות איטיות יותר, ההאצה מהמקום מרוסנת, וטווח הנביעה החשמלי על הצג לא זז. זה מגניב, זה אחלה, והכי חשוב, זה רק בגדר אופציה. חזרתי למצב הנורמלי, הנוח ביותר, וחזרתי לנשום. החיסכון הזה משבית שמחות, ולא מתאים במבחני דרכים.

 

הסוסים של היום ושל פעם. אודי e-tron רכב השנה 2019

 

אודי e tron הוא SUV גדול, מרווח מאד וספורטיבי (היצרן מדבר על גודל ומרווח הקיים בין דגמי ה-Q5 ל-(Q7. נתעכב לרגע על המימדים שלו, במספרים, כמעט 5 מטרים אורך, ושני מטר רוחב, הקרוסאובר החשמלי הזה מרווח מאד לחמישה נוסעים. כל סוגי ומיני נוסעים: גדולים, גבוהים, ותינוקות ופעוטות הישובים במושבי בטיחות גדולי מימדים, מקום לא יחסר. הוא מאובזר מאד באבזור נוחות, ואבזור בטיחות, מערכות בטיחות מתקדמות אוטונומיות-מקוריות, מצילות חיים. תא הנהג יוקרתי ואלגנטי כל כך, וממשיך להרשים גם במפגש השני שלי איתו. 3 מסכים בסך הכל, 2 מסכי מגע מתקדמים, מתקדמים: האחד של המולטידמיה לשליטה במערכת השמע ועוד, השני, לשליטה בבקרת האקלים, חימום וקירור במושבים,  ולוח השעונים הדיגיטלי,Audi Virtual Cockpit , בו יש שלל אינפורמציות על הנסיעה, הנהיגה, הסוללה החשמלית ועוד.

 

SUV גדול מרווח וספורטיבי. אי טרון


יוקרה, אלגנטיות, אבזור מקצה לקצה. אוסיף ואומר, יש פה הכל, מחישוקי סגסוגת גדולים (20 אינץ’) ומפוארים, סאן רוף פאנורמי, לאורך כל הגג, ריפודי עור, מפתח חכם, תא מטען שנפתח באופן חשמלי בנפח עצום של כ-600 ליטר, מסכי המגע והמולטידמיה המתקדמת ואינטואיטיבית, בהם ניתן לכוון ולהגדיר כל דבר לשביעות רצון הנהג והנוסעים. העושר בא לידי ביטוי בתחושה, במראה, במגע בחומרים, בחיבוק והתמיכה מהמושבים. והרמקולים, אוהה הרמקולים, שמספקים לאוזניי סאונד אלוהי למוזיקה שלי בטלפון החכם.  

 

עמדת טעינה חשמלית

 

אוטוטו נכנסת לתוקפה העלאת מס נוספת ברכישת רכב חדש, העלאה הזויה שתתרחש בהדרגה ותחול גם על כלי רכב היברידיים, ולא להאמין, אבל גם על כלי רכב חשמליים. כל העולם בועט את רכבי הדיזל החוצה, מפסיק פסי ייצור של מכוניות מזהמות ולא מתאימות לימינו, מוציא תקנות מחמירות יותר ויותר, וצופה בכיליון עיניים ל-2030, היום בו מכוניות מזהמות יהיו אסורות לשיווק ומכירה. כל העולם יודע שחשמל ומימן אלה רכבי העתיד, שהזיהום הורג אותנו והתלות בדלק היא תלות ששייכת למאה אחרת. כך או כך זה יטמע גם במדינה שלנו, זה יושרש ויצמח, וגם אנחנו נהיה מדינה מתקדמת עם מכוניות שלא הורגות אותנו, לא מזיהום, ולא בתאונות.

גם אם נראה שאין לנו, כאנשים, אפילו כקבוצה, כוח לשנות ולקבוע סדר יום חדש, לקנות רכב היברידי או חשמלי על אף עליית מחירי הרכב, זו הדרך לשינוי. אם נקנה רכב חשמלי, יגיעו עוד מכוניות חשמליות לארץ, עוד מכוניות ירוקות טובות, ולא רק שאריות של מכוניות בינוניות שהעולם לא רוצה. אם נקנה רכב חשמלי לא תהיה ברירה אלא להקים ולהקצות לנו תשתיות מתאימות, עמדות טעינה בעבודה, ועמדות טעינה בבניינים משותפים, לפחות החדשים מביניהם.

 

עולם אחר, תקופה אחרת, מודעת, בריאה, ירוקה. אודי e tron הרכב החשמלי של השנה 2019


שלא תבינו אותי לא נכון, אני חיה ונושמת מכוניות מרובות צילנדרים, נוטפות שמן ודלק, מגרגרות, שמעלות את האדרנלין בדם, מאפס למאה ב-3 שניות. יש מקום גם להן, אבל מצומצם יותר. אנחנו בעולם אחר, בתקופה אחרת, מודעת, משוועת לחיים טובים יותר, ולמכוניות חזקות, בטיחותיות, מאובזרות, וחשמליות, כמו האודי e tron.

אודי e-tron הוא רכב השנה בטקס בחירת רכב השנה – מלכת הכביש 2019, הקול הנשי של תחום הרכב בארץ, והרכב החשמלי של השנה.

 

אודי e-tron

רמת גימור Advanced מחיר 392,500 שקל

רמת גימור Premium מחיר 422,400 שקל

צריכת דלק – 0

דירוג זיהום אוויר – 1 (זה הסימון גם לאפס פליטות מזהמים)

מהירות מרבית – 201 קמ”ש

ציון 5 מתוך 5 מרבי במבחני ריסוק

מותאם גם לטעינה מהירה, של עד 80 אחוז סוללה בכחצי שעה.

 

מלכת הכביש 2019 – על הטקס

המכוניות הטובות ביותר של השנה 2019 – חלק א’

המכוניות הטובות ביותר של השנה 2019 – חלק ב’

בחירת רכב השנה של עיתונאיות הרכב בעולם – WWCOTY

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “אודי e tron מכונית השנה והמכונית החשמלית של השנה 2019”

  1. רכב מהממם ממש החללית פורצת דרך .הלוואי במילות השיר בועז קרובי שיפתחו שערי גן עדן ומחיר חשמלית ירד ולא יגיע לגן עדן לפי תוכנית ממשלתית לייקר מס.כמו כן המדינה צריכה לחשוב על זיהום האוויר כמו שקרה במומבאי בהודו זיהום האוויר כיסה כל העיר חושך לחלוטין .צריך לייתר רכבי דיזל וללכת לחשמלי בדחיפות ויפה שעה אחת קודם.לסיכום רכב השנה העתידי של אודי בבחירת המלכה הלא היא ענת דניאל רכב מסקרן מבחינת חידושים טכנולוגיה ובטיחות וחיסכון מעולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

8 + one =