נשים בתחום הרכב: ראיון עם שרית רדין סמנכלית שיווק בקרסו מוטורס

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

נשים בתחום הרכב הן כבר מזמן לא “עוף מוזר”. התחום גדוש במנהלות, מוסכניקיות, נהגות ויש גם איזו עיתונאית אחת… כך שמעתי. לקראת השנה החדשה, סדרת כתבות על הנשים בעולם הרכב – הכירו נא את שרית רדין (45), נשואה ואמא ל-3, סמנכלית שיווק בקרסו מוטורס – יבואנית רנו, ניסאן דאצ’יה בישראל

 

נשים בתחום הרכב: ראיון עם שרית רדין סמנכלית שיווק בקרסו מוטורס. צילום: ארן חן

 

איך הגעת לעולם הרכב?

הגעתי לקרסו מוטורס לפני כשנתיים לאחר מספר תפקידים בעולמות הפיננסיים, הסטארטאפים והבנקאות. את הקריירה התחלתי בבנק לאומי שם למדתי את יסודות השיווק, תוך התמקדות בשיווק מבוסס דאטה, CRM, והתאמת מוצרים פיננסיים לצרכי הלקוחות. לאחר כשבע שנים (ושני ילדים) עברתי לחברת הייעוץ synergy חברה ליעוץ שיווקי. במסגרת התפקיד הייתי אחראית על התחום הפיננסי: בנקאות, ביטוח, כרטיסי אשראי ועוד. דרך SYNERGY חברתי סטארט אפ חדשני בתחום הביג דאטה והרשתות החברתיות, וכך יצא לי להתנסות גם בשיווק של סטארטאפים”.

“התחנה הבאה הייתה תפקיד של ראש אגף אסטרטגיה בבנק “מזרחי טפחות”, בתקופה בה הבנק עבר תהליך re- branding והפך לבנק הצומח ביותר בעולם הפיננסי וככזה הקורא תיגר לעולם הבנקאות בכלל. שם נחשפתי לעולם השיווק הקלאסי: פלנינג, אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה שיווקית ועוד. כשאיציק וייץ מנכ”ל קבוצת קרסו מוטורס, חיפש סמנכ”ל שיווק הוא הבין שהעולם עובר טרנספורמציה דיגיטלית וחיפש מישהו שיעזור לקרסו מטורוס להטמיע את השינוי, לכאורה היה מדובר בבחירה לא סטנדרטית של סמנכל שיווק”. 

 

מאיפה מגיע החיבור שלך לעולם הרכב?

החיבור לעולם הרכב, לאור הרקורד המקצועי שלי, לא נראה מובן מאליו. אך לאור האתגרים והטרנספורמציה שעובר עולם השיווק בכלל ועולם הרכב בפרט, מדובר בתפקיד שמצאתי בו אתגר וקרקע אמיתית לשינוי מהותי. כיום לאחר שלוש שנים בתפקיד, קרסו מוטורס מתקדם דיגיטלית והטמיע מספר מערכות מובילות, ביניהן: ה-CRM של סלס פור, זימון דיגיטלי תורים למרכזי השירות, אתרי איקומרס לכל המותגים ועוד ועוד.

 

במרכז, שרית רדין, סמנכלית שיווק בקרסו מוטורס (יבואנית רנו ניסאן דאצ’יה בישראל). צילום: רפי דלויה

 

את רואה בשנים האחרונות יותר נשים סביבך בתחום הרכב?

כיום 50% מהנהלת קרסו מוטורס הינן נשים: סמנכ”לית IT, סמנכ”לית HR, מנהלות חטיבות הרכב ועוד. בנוסף לכך, בחברה יש נשים נוספות בתפקידים בכירים, ביניהן מנהלת רכש, מנהלות במוצר ועוד. גם בסביבתי הקרובה, רבות מחברותי מחזיקות בתפקידים בכירים במכירות, פיננסים ו-IT. אני בטוחה שבעשור הקרוב נראה יותר ויותר נשים ש”פורצות את תקרת הזכוכית” ומגיעות לתפקידים הבכירים ביותר, בדיוק כמו שראינו שקרה בעשור האחרון במערכת הבנקאות.

 

עד כמה הידע שלך ברכבים השתנה/התרחב בעקבות התפקיד?

אין ספק שהידע שלי בכל הקשור לעולם הרכב הפך מקצועי ונרחב. מנכ”ל קרסו מוטורס איציק וייץ, נהג לומר לי: “כשהגעת לעולם הרכב לא ידעתי מאיזה צד נכנסים לרכב”… היום, עדיין יש לי הרבה מאוד מה ללמוד, אך אני מבינה הרבה יותר במערכות הרכב, במנועים, וכל הקשור לתפעול ושיווק הרכב, ולראיה, חברים מתקשרים להתייעץ איתי (ולא רק למטרות “מחיר”).

 

“כיום 50% מהנהלת קרסו מוטורס הינן נשים”. שרית רדין. צילום: ארן חן

 

 

איך לדעתך יראה עולם הרכב בעוד עשור מהיום?
ענף הרכב עובר טרנספורמציה מאוד משמעותית, אני מאמינה שיבואן רכב שלא ישכיל לקדם שינויים הן בנושא ערוצי המכירה, אפשרויות מימון, והבנת הצרכן, יישאר מחוץ למשחק.

 

איזה נושא הכי חשוב לדעתך לקדם, שלא מקבל מספיק “במה”?
רכבים חשמליים. נושא הרכבים החשמליים חשוב למדינה גם מההיבט הטכנולוגי והן מההיבט הסביבתי. 

ויש באפשרות המדינה לקדם את הנושא החשוב הזה.

 

אישה בתחום הרכב? עוסקת במקצוע מעניין במיוחד בתחום?
כתבי לנו! [email protected]

 

כתבות נוספות - נשים בתחום הרכב

המנצחת הגדולה של ליגת פיג'ו
חוצה ישראל לנשים ברכב 4X4
חולות הגה בטיול רייזרים בשטח
הבנות שחיות ונושמות דו"ג

הכירו את הבנות שחיות ונושמות מכוניות
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × three =