פיילוט: התקנת 40 עמדות טעינה למכוניות חשמליות במתחמי מגורים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אחרי שהוחלט כי כל דייר בבית משותף יהיה רשאי להתקין תשתית לצורך הקמת עמדת טעינה לרכב חשמלי ללא צורך בהסכמת יתר הדיירים – פרויקטים בתחום התקנת עמדות טעינה חשמליות צפויים לשגשג

 

עמדת טעינה בבית משותף
עמדות טעינה חשמליות בבנייני מגורים

 

לראשונה בישראל: פלטפורמת טעינה מלאה למכוניות חשמליות במתחמי מגורים – מתחם המגורים הראשון הינו מתחם של 4 בנייני מגורים בתל אביב, עם 1,200 מקומות חניה וכ-40 עמדות טעינה חשמלית לרכבים חשמליים שיתחברו לתשתית הטעינה

משרד האנרגיה, חברת החשמל וחברתEV-Edge  מקבוצת יוניון חתמו על הסכם במסגרת פיילוט, להתקנת עמדות טעינה למכוניות חשמליות, לראשונה בישראל, במתחמי מגורים.

מדובר בפיילוט תקדימי בענף הנדל”ן למגורים בישראל. פריסת תשתיות הטעינה צפויה להסתיים עד סוף 2021. הפיילוט  יבחן את התנהגות הצרכים אל מול תמריצים כלכליים, ייבחנו נתוני צריכה דוגמת מקדם-בו זמניות, נתוני איכות אספקת החשמל והשלכות הטעינה. כמו כן, תיבחן יכולתה של חברת החשמל להגביל עומסים ברשת לפי מודל “ספק הטעינה” עם ממשק תפעולי מלא מול המחלק.

תיבחן בנוסף מניית המשנה – התקנת מונה ראשי ומונים בעמדות. בהמשך הפיילוט מתוכננת האפשרות להרחבת הפיילוט לתחום ה-V2G. הפיילוט יפעל במתכונת העונה לדרישות אמת המידה לפרויקטי חלוץ ברשות החשמל.

מתחם מגורים ראשון שיוצא לפועל הוא מתחם של 4 בנייני מגורים ברמת אביב ג’, עם 1,200 מקומות חניה וכ-40 רכבים חשמליים שיתחברו לתשתית הטעינה בחצי שנה הראשונה.

 

מחברת EV-Edge נמסר: “כחברה המובילה והגדולה בישראל עם מעל 500 עמדות פעילות ברחבי הארץ. שיתוף הפעולה התקדימי בישראל עם משרד האנרגיה וחברת החשמל הינו בשורה אמיתית לענף הנדל”ן למגורים במשק. שוק הרכבים החשמליים בישראל צובר תאוצה בתקופה זו והסינרגיה עם קטר הצמיחה הנדל”ני הינה מתבקשת ומהווה צעד אסטרטגי משמעותי ביותר”.

ד”ר גדעון פרידמן, המדען הראשי בפועל במשרד האנרגיה, ציין כי “משרד האנרגיה פועל להסדרת מכלול הנושאים הדרושים על מנת לייצר את התנאים האופטימליים לפיתוח שוק כלי הרכב החשמליים בישראל, מקדם חקיקה והסרת חסמים לכניסת כלי רכב חשמליים לשוק בישראל, ומאיץ את הקמת תשתית הטעינה, שיאפשרו את המעבר מכלי רכב המונעים בתוצרי נפט לכלי רכב חשמליים. טעינת רכבים בבתים משותפים היא נושא מרכזי, שאנו מרכזים מאמצים להסדירו. מצד אחד נדרש שכל בעל רכב יוכל לטעון אותו, ומצד שני נדרש ניהול של הטעינה בבית המשותף, כדי לאפשר חיבור של כל הצרכנים מבלי לפגוע ברשת החשמל”.

עופר בלוך, מנכ”ל חברת החשמל: “הפיילוט הנוכחי הוא חלק מסדרת פעולות בהערכות החברה לעידן הרכב החשמלי. האתגר בכניסת רכבים חשמליים הוא אדיר וחברת החשמל פועלת ביחד עם משרד האנרגיה להכנסת טכנולוגיות חדשות שיאפשרו להתמודד עם הגידול הנדרש בפיתוח רשת חשמל וניהול עומסים מתקדם של רכבים חשמליים וספקי טעינה בהיקפים הולכים וגדלים.”

 

אודות EV-Edge

רשת הטעינה הגדולה והמובילה בישראל עם למעלה מ-500 עמדות פעילות, לאחר שהתקשרה בעשרות הסכמים עם רשתות וגופים עסקיים מובילים בישראל, להקמת עמדות טעינה בפריסה ארצית. החברה מבצעת התקנת עמדות על בסיס יום יומי בכל סוגי הסקטורים: עמדות ציבוריות, עמדות במתחמי עסקים, קניות ומלונאות וכן עמדות עבור בתים פרטיים ובניינים משותפים.  פתרונות הטעינה של EV-Edge מגוונים ומתאימים לכל צורך או סגמנט, באמצעות ניהול חכם של הרשת וממשקי שירות לקוח המבוססים על אפליקציות ותוכנות ייחודיות של החברה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “פיילוט: התקנת 40 עמדות טעינה למכוניות חשמליות במתחמי מגורים”

  1. אם יש 1200 מקומות חניה.
    מן הדין זתהיינה 1200 עמדות טעינה
    כדי שלכל דיירי הבנין תהיה אופציה

  2. נכון אפילו שדייר לא יגלה צורך אולי הוא ימכור את דירתו בעתיד לאחר שיהיה לו צורך בעמדת טעינה

  3. כל יחידת דיור בבנין צריכה לקבל עמדה בלי שום קשר לרצונו של הדייר.
    כשימכור את הדירה אז אולי הקונה יצטרך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine − one =