ריינג’רובר איווק החדש (מנוע בנזין 250 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לדור השני החדש של רכב הפנאי היוקרתי ריינג'רובר איווק - פוטוגני, מאובזר מאד ובטיחותי יותר

ריינג’רובר איווק החדש (מנוע בנזין 250 כ”ס) מבחן דרכים

צילום: אלכס רבינוביץ'

ריינג’רובר, חטיבת הלייף סטייל והחיים הטובים של לנדרובר תמיד קרצה לי יותר מכלי הרכב שטח שטח של המותג, שאוכלים הרים וסלעים לארוחת בוקר. ריינג’רובר איווק, כמו הוולאר, הם לחלוטין כלי רכב שלא מחייבים שטח, ובכלל, “הבית” שלהם לדעתי הוא בין כבישים ורחובות של ערים גדולות. ‘פאן’, פוזה, טונות של לייף סטייל בוקעים מהם, מכל חלק בגוף המרכב, רק תמצאו להם חניה גדולה מתאימה ומוצלת, ורצוי סגורה.

הדור החדש של הריינג’רובר איווק, הדור השני, הגיע אלי למבחן דרכים, אז כמובן שלקחתי אותו לסיבוב ב… הרצליה פיתוח, וגם קפיצה לערד. הדור השני הפציע אחרי 8 שנים מאז האיווק הראשון, דור שנמכר מסביב לגלובוס ב-800,000 יחידות. לרכב שטח פרימיום, המספר הזה לא רע.

רכב 'החיים הטובים'. ריינג'רובר איווק 2019

לנדרובר מציעה שלוש גרסאות מנוע לאיווק החדש:
2 ליטר טורבו, בנזין עם 200 כ”ס
2 ליטר טורבו בנזין עם 250 כ”ס.
2 ליטר טורבו דיזל עם 180 כ”ס.

קיבלתי לידיי את מנוע הבנזין עם 250 כ”ס, מספיק כוחות סוס שיזיזו את הרכב הגדול והכבד הזה, (כמעט טון ו-900 ק”ג), במהירות ובנחישות. כדי לקבל את הכוח הזה תצטרכו לסחוט את הדוושה. עד אז האיווק ישייט לו בנעימים ובשקט, בלי זכר לכל כוחות הסוס שחבויים לו מתחת למכסה המנוע. ההתנהגות שלו היא כשל דב – הוא גדול, נטוע בקרקע, מרגיש מגונן וכל יכול. ההגה “כבד” גם הוא, וכל ההתנהלות רחוקה מלהיות ספורטיבית וצעירה, ויותר של מכונית מנהלים ונהיגה מנהלתית.

אם תרצו להרגיש בכוח המנוע – תלחצו, תלחצו ותזכו לדהור ולשעוט קדימה. או, כמה כיף זה להרגיש גוף כזה גדול שועט (מאפס ל-100 קמ”ש הוא מאיץ למרבה הפלא ב-7.5 שניות). במהירות הזו, גבוהה ומהנה, האופי הכבד של ההגה משרת אותי היטב, ומשרה תחושה של ביטחון ויציבות בכל תמרון שאבחר לעשות, בכביש או בשבילים.

כרכב שבילים ושטח, פנאי שטח, מצבי הנהיגה בריינג’רובר איווק הינם בהתאם, מצב נהיגה ייעודי לתוואי גשם/קרח חלקלק, מצב נהיגה לתוואי חולי, לשטח קשה, וכן, גם מצב נהיגה “חסכוני בדלק”, עליו תיכף ארחיב. כמה רציתי לגלות שם איזה כפתור “ספורט”, משהו שייתן בוסט למנוע. כדי לקבל יותר זריזות והנאה מהנהיגה באיווק, פשוט העברתי את ידי ההילוכים שמאלה למצב העברת הילוכים ידני, ושלטתי בכמות הכוח שקיבלתי.

שני מסכי מגע איכותיים. מערכת מולטימדיה קלה להבנה
לוח שעונים דיגיטאלי
תא נוסעים מפואר ומאובזר בגרסת ה-S PLUS

התחושה בתוך הרכב טובה ומאירת פנים. תא הנהג והנוסעים של האיווק החדש גדול ויחד עם זאת מחבק. נוח ושקט, גם בהאצות, גם בבוקר עמוס ורועש בכבישים. איטום הרעשים ברכב מקבל דוז פואה לחלוטין. גם גג השמש הפנוראמי, שמתפרס על רוב גג הרכב, (ונפתח אוטומטית בעת התנעת הרכב), “זורק” קרני שמש אל תוך הרכב בדיוק רב, בדיוק הכמות שצריך כדי להאיר את תא הנוסעים, ואיכשהו, בלי להפריע בעיניים, ומבלי לחמם את התא יתר על המידה.

קיבלתי את גרסת האבזור הגבוהה, S PLUS, הכוללת בין היתר, ריפודי עור מלא בצבע כחול כהה, (למה לא צבע קרם, בז’ או לבן?), מושבים חשמליים, תאורת LED, מראות צד מחוממות, בקרת אקלים מפוצלת טובה ויעילה, עם פתחים לנוסעים מאחור, הנעה ללא מפתח, וגולת הכותרת של הרכב, שני מסכי מגע מתקדמים ושובי לב, בטכנולוגיית TOUCH DUO PRO. אם במבט ראשון המסכים האלה נראים לכם כמו מערכות מסובכות לתפעול, פשוט תקחו לכם כמה רגעים ללמוד אותם.

מסכי המגע הללו אינטואיטיביים ונוחים לתפעול, יש איור לכל פונקציה, ותוך כמה דקות תוכלו להבין מי נגד מי ומה עושה מה. אני אהבתי, עוד כשפגשתי את המסכים הנפלאים הללו בריינג’רובר וולאר, ולא אשקר שהתאכזבתי לגלות שאופציית העיסוי, מסאז’ נעדרת מבין שלל הפינוקים שהמערכת מציעה.  

טכנולוגיות לסיוע בנהיגה בכביש ובשטח

הדור השני החדש של הריינג’רובר איווק היה יפה ונשאר יפה. רק חדי העין ישימו לב לשינויי עיצוב קלים. שינויים “מודרניים” יותר, על פי לנד רובר. בדור החדש הוא גם זוכה לקבל מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות, מקוריות, כאשר כמה מהן מדהימות לא פחות, ונמצאות במעט מאד כלי רכב בהם נתקלתי – מערכת שהופכת את המראה המרכזית בתוך הרכב למצלמה, המצלמת את המתרחש מאחור, במידה ושדה הראייה לאחור חלקי או סתום.

ויש גם מערכת שנקראת CLEAR SIGHT GROUND VIEW המאפשרת לקבל תמונה של הנעשה בחזית הרכב, על ידי 3 מצלמות המוטמעות בחזית – טכנולוגיה המכונה “מכסה מנוע שקוף”, שנותנת תמונה מלאה והיקפית לכל המתרחש מקדימה, בנסיעה או בעת חנייה. זה מרשים. בכלל, ריינג’רובר איווק זוכה ללא מעט ‘טכנולוגיות של העתיד’, שעם הזמן בוודאי ייכנסו למכוניות ממותגי רכב אחרים נוספים.

מערכת בטיחות נוספת באיווק, חשובה מאין כמותה, תתריע לנוסעים מאחור שרוצים לצאת מהרכב, בו ברגע שרכב חוצה את רכבם. המערכת רק מתריעה ולא נועלת את הדלתות, טכנולוגיה שקיימת גם בדגם הסנטה פה של יונדאי.

נראה טוב בכל רמ"ח איבריו. ריינג'רובר איווק החדש

בדרך כלל פרמטר צריכת הדלק במבחני הדרכים לא מקבל התייחסות של פסקה שלמה, מקסימום שורה לסיום. אני בחנתי את גרסת מנוע הבנזין הבכירה, עם 250 כ”ס, שהראתה צריכה ממוצעת של 8 קילומטר לליטר. אני מניחה שגרסת המנוע הצנועה יותר בכ”ס (2 ליטר עם 200 כ”ס), הייתה מראה צריכה לא רחוקה מהנתון הזה שרשמתי. לאיווק בדור החדש נוספה טכנולוגיה חדשה למערכת ההנעה, MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle), טכנולוגיה המבוססת על שילוב סוללה V48 המאפשרת להניע את הרכב במהירויות נמוכות, להקטין פליטת מזהמים ולחסוך עד 6% בצריכת הדלק. בנוסף למערכת הזו, השתדלתי לנהוג במצב נסיעה חסכוני “אקו”, רוב מבחן הדרכים. מאמץ שלא הורגש באופן ניכר בנתון הצריכה הסופי.

כן, יכול להיות שצריכת הדלק הייתה גבוהה יותר אילולא הטכנולגיה הזו, והרגל העדינה שלי על דוושת הגז, אבל אם כך, נתון צריכת הדלק הופך להיות נקודה רצינית למחשבה. סביר להניח, שנהגים שרוצים לעצמם ריינג’רובר איווק, ומרבים לנסוע ביום יום, בעיר ומחוץ לעיר, יבחנו או יבחרו את גרסת מנוע הדיזל (180 כ”ס), לטובת צריכת דלק טובה יותר. 

ריינג’רובר איווק 2019, מנוע 2 ליטר בנזין, רמת אבזור S PLUS, מחיר 448,000 שקלים.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 1 =