שווה בן שווים: ג’נסיס GV70 (קרוסאובר יוקרתי) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ג’נסיס GV70 רכב ה-SUV היוקרתי המלוטש, עם הנעה כפולה, ומנוע בעל הספק של 304 כ”ס, במבחן דרכים

 

ג'נסיס GV70 מבחן דרכים
שווה בן שווים: ג’נסיס GV70 (קרוסאובר יוקרתי) מבחן דרכים

 

אחד מהדגמים המעניינים של המותגים המעניינים, ג’נסיס GV70 נחת אצלי באמצע השבוע. אמצע שבוע, כמו שכבר בכיתי והתלוננתי לפני, זה לא זמן נוח לנסיעות ארוכות, כי איך אומרים, יש חיים באמצע לנהל. אז המבחן הזה, רצוי לציין היה באזור גוש דן, בכבישים עירוניים ובינעירוניים, ולא בכבישים ארוכים, מהירים, ונסיעה ארוכה וממושכת. אני מציינת זאת מהסיבה הפשוטה, שכן, יכול מאד להיות שצריכת הדלק, במקרה של נסיעה ארוכה וממושכת, המתובלת בכמה כבישים עירוניים, יכולה הייתה “להתיישר” מעלה מעט, ולהיות “טובה יותר”. טובה יותר מצריכת הדלק הגבוהה שקיבלתי בתום מבחן הדרכים.

כבן אדם “תכלסי” מאד, רציתי להגיד לכם שכמעט ואין לי דברים שליליים להגיד על הרכב הזה. קצת בשונה מהתחושות איתן סיימתי את מבחן הדרכים ל-SUV היוקרתי שבעה מקומות, ג’נסיס GV80, שהיה גדול עלי פיזית ובתחושה הכללית, הג’נסיס GV70, רכב ה-SUV בגודל בינוני, שכל כולו יוקרה וליטוש, הוא נכנס לי ללב ברגעים הראשונים שלי איתו. וזו התחלה טובה במבחן דרכים.

 

ג'נסיס GV70 מחיר
ה”דבר” הכי קרוב למרצדס. ג’נסיס GV70

 

ההתרשמות הכללית-ראשונית מהרכב היא מצוינת. המותג הזה חדש, הסמל על גבי ההגה לא מוכר ולא מזכיר אף אחד אחר. כל סביבת הנהג יוקרתית מאד, מלוטשת, נקייה בעין, ומסך המולטימדיה במרכז מוסיף נקודות זכות לרשימת אבזור הנוחות וטכנולוגיה ברכב, ולמראה היפה והמזמין בתא הנהג, והוא בעצמו מאד אינטואיטיבי ומרשים.

גם אם יעלו את ההשוואה המעט מאוסה הזו בין ג’נסיס למרצדס, לא נראה בכלל שג’נסיס בכלל רצתה או ניסתה להיות מרצדס כלל וכלל. היא כן רוצה להוות אלטרנטיבה יוקרתית ושלמה וטובה למכוניות יוקרה גרמניות בקטגוריה שלה, וכן, מטרת העל שלה היא לחלוטין להזיז לקוחות מסוכנות מרצדס לסוכנות המהודרת שלה באותה “שכונה” – בהרצליה פיתוח.

 

ג'נסיס סוכנות כתובת
ג’נסיס GV70 רמת גימור אמצעית לוקשורי במחיר 379,000 ש”ח

 

לפני המנוע, לפני הביצועים, בואו ונסכם את עניין רמות הגימור/אבזור, יש 3 כאלה, החל ממחיר 339,000 ש”ח, של רמת הגימור אלגנט, שמלאה בכל מה שתחפצו בסביבת הנהג והנוסעים ברכב שלכם, ועד רמת גימור ספורט, במחיר של 399,000 ש”ח. אני ממליצה לבדוק או “ללכת” אפילו על רמת הגימור האמצעית (379,000 ש”ח), ומעלה… בה תקבלו, בנוסף לטון אבזור נוחות, גם: בקרת אקלים 3 אזורים עם מסנן חלקיקים, מושב נהג הכולל עיסוי ו-18 אפשרויות כיוונון, אוורור למושבים (וואו, כמה שזה הציל אותי בימי המבחן), מושבים בריפוד עור מלא, גימור פנים מאלומיניום, חיפוי Leatherette בדלתות ולוח שעונים, תאורת אווירה מורחבת, חלונות עם בידוד אקוסטי, מערכת שמע טובה ואיכותית של Lexicon עם 18 רמקולים.

יצאתי לדרך. הדבר הראשון שהרגשתי ומיהרתי לכבות הוא את מערכת הסטארט אנד סטופ, היי שלום (במחשבה שנייה, אולי יכלה לחסוך לי קצת בדלק ברמזורים). אפשרות ה”אוטו הולד” כאן אוטומטית, הרכב באופן אוטומטי עוצר את עצמו ברמזורים ומשתחרר עם לחיצה על דוושת הגז. כבו את האופציה הזו אם היא מציקה לכם. לי היא סייעה.

 

ג'נסיס GV70 חוות דעת
גדושה באבזור נוחות ובטיחות. ג’נסיס GV70

 

בסוף המבחן אמנה את כל רשימת אבזור הבטיחות ברכב, והיא ארוכה מאד. יחד עם המערכות הללו, יש גם התראות/התרעות בטיחות, והן היקפיות ומקיפות, ומציגות התראות אדומות על גבי לוח המחוונים/שעונים, וגם בתחושת רטט, לטובת הנהג והנוסעים. יש גם התראה “להרים את העיניים לכביש”, גם אם לא שמתי לב שהן ירדו מהכביש מלכתחילה… כל זה חשוב ולטובה, אם כי קצת מטריד לעיתים.

יש מעט מאד כלי רכב, שאני זוכרת עם כזו מערכת בטיחות היקפית וטיפלה צעקנית. מצד שני, היה זה הרוורס הכי בטוח שעשיתי מעולם, ברחוב ראשי סואן כמו סוקולוב בעיר שלי, בו עשרות מכוניות חוצות מאחורייך, רוכבי דו גלגלי ואופניים, ועוד. שם בנקודה הזו, הרגשתי כמה ראויה ונחוצה חבילת הבטיחות בג’נסיס. פשוט מצילת חיים.

יש כאן זיכרון כיוון מושב, כך שבכניסה לרכב המושב זז באופן אוטומטי. יש תחושת יוקרה מצד לצד, יש הנדסת אנוש טובה, שבעיני זוכה לציון גבוה, הכל הגיוני פה ומסודר לנהג ולנוסעים, לא צריך לחפש מתגים פשוטים כמו ווליום, מצבי נהיגה, אוטו הולד, ועוד. מתגים שצריכים להיות נגישים, הם נגישים. נקודה. בקרת האקלים האלגנטית למראה, עטויה מסך זכוכית לחיץ (טכנולוגיה שראיתי בפורשה), שמעלה את הfeel היוקרתי בכמה רמות למעלה.

 

ג'נסיס ישראל
תא נהג נקי ויפה לעין. ג’נסיס GV70
ג'נסיס מולטימדיה
מולטימדיה נוחה לתפעול עם מסך גדול וחד
ג'נסיס לוח שעונים
לוח שעונים דיגיטלי, מעט מצועצע…

 

הצורה הכללית בתוך הרכב ובעיקר מבחוץ מאד מאד יפה, ומושכת את העין. ממש מרגישים איך שרטטו וגילפו את הפרוטו טייפ של הgenesis הזו. הקווים שלה מאד יפים, הכל מאד חלק, עגול וזורם. המכונית הזו יפה מכל זווית מבפנים ומבחוץ. עבודת העיצוב זוכה לציון גבוה, גם אם הרכב נכון לדור הזה דומה, או מזכיר גם מכוניות אחרות. עם התחלה כזו טובה, ג’נסיס הוכיחה שמאחוריה קבוצת אנשים איכותית מאד שיודעת טוב מאד מה היא עושה.

ג’נסיס GV70 היא לא “גרמנייה”, היא לא מרצדס, בפרטים הקטנים – כמו בבד שעוטף את תא האחסון, מתחת למשענת היד, בד פשוט ולא נעים במיוחד. כמו בגימורים, כמו בבחירת הגוונים. אבל היא מרגישה יותר קרובה לגרמניה מאשר לקוריאה. איזה עוד רכב במחיר שלה נותן תמורה כזו לנהג/ת ולנוסעים?

 

ג'נסיס תמונות מושב אחורי
פתחי אוורור כולל כיוון טמפרטורה מאחור
ג'נסיס GV70 רמות גימור
מרווח ברכיים במושב האחורי. ג’נסיס GV70

ג'נסיס GV70 תא מטען

 

אין ממש דברים לא טובים להעיד על הרכב. אם מזיעים יש אוורור במושבים, הכל אפשר לכוון ולהגדיר, באופן חשמלי כמובן. לוח שעונים דיגיטלי בתלת ממד. הייתי מוותרת על זה. נראה קצת מצועצע עם גוונים של תעלת וריבוי צבעים בכלל. משהו לא מתאים ליוקרה מסביב.

 

ג'נסיס GV70 קנייה
ג’נסיס GV70 תא נהג
ג'נסיס GV70 יד שנייה
סביבת נהג יוקרתית ונעימה
מערכת ג'נסיס
מצלמה 360

 

אני בג’נסיס GV70, רכב גדול ומאסיבי ומרשים מאד ביופיו וגודלו, ואני נותנת גז “כזה רגיל”, כמו בסיאט איביזה שלי, רק מה, הלחיצה פה הטיסה את הרכב קדימה, כל כך חזק שאפילו אני הופתעתי. באותה שנייה כמובן לחיצה על הברקס הייתה דרושה. דוושה מעט עמוקה וחלשה בתחושה הראשונית, בשביל הרכב הענק הזה. כל החצי דקה הזו הייתה קצת מפתיעה. זה בדיוק פרק הזמן שלקח לי להבין באיזה רכב אני נוהגת, ולהתאים את עצמי אליו.

המנוע ב-GV70 מנוע T-GDI בנפח 2.5 ליטר בעל ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו. ההספק המירבי הוא 304 כ”ס, מומנט מרבי של 43 קג”מ בין 1,650 ל-4,000 סל”ד, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, עם האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב6.1 שניות. לנתונים היפים האלה מתווספים מנופים מאחורי ההגה, להעברת הילוכים ידנית, ומצבי נהיגה לבחירה, Comfort, Eco, Sport, Smart. (ברמת הגימור הגבוהה “ספורט” יש עוד מצב נהיגה – ספורט פלוס).

ההאצות של ה-GV70 מרשימות כמו תאוצות הביניים. תלחצו חזק תגיעו מהר וההנאה מובטחת. (רק צחקתי, סעו לאט, ובזהירות). נוח פה ואוחז מאד, והמתלים שככו את כבישי גוש דן יפה מאד. לא ציפיתי למשהו אחר מהדגם הזה. בידוד הרעשים ב-GV70 זוכה מבחינתי לציון גבוה, וההגה שידר ותפקד בסדר גמור, במהירות הדיי מוגבלת בה נסעתי ברכב.

לוח השעונים מולי לוח דיגיטלי, בתלת ממד, כמו בgv80, פה משום מה הלוח נראה לי מעט צבעוני וילדותי מדי. מד המהירות פה הפוך, קצת מבלבל ברגעים הראשונים. במשיכת וינקר מופעלת מצלמת הצד שמציגה לנו את המכוניות שעוברות בצד בו הדלקנו את האיתות – מערכת בטיחות גאונית לכל הדעות. ההגה, סלחו לי, פשוט לא יפה, מיושן משהו בכל האווירה המתקדמת ומודרנית ברכב. חיפשתי ולא מצאתי פד טעינה לטלפון. סוג של חצי צעד אחורה בזמן ל-2018.

 

ג'נסיס GV70 קנייה
ג’נסיס GV70 מבחן דרכים

 

חבילת בטיחות מעל ומעבר, כוללת את הרשימה שלפניכם:

SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, כשבנוסף לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים.

BCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת.

LKAS – מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה.

FCA – התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום.

RCCA – זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.

LFA– מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.

SAE – מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי.

DAW – מערכת התרעה על ערנות נהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש.

LVDA – מערכת המתריעה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים.

PCA – מערכת בלימה אוטונומית בתמרוני חניה.

BVM– הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים – בעת הפעלת איתות המצלמות ההיקפיות ברכב מציגות תמונה של הנתיב בו רוצים להשתלב על גבי לוח המחוונים כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.

בלם-יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.

מערכת תאורת LED MATRIX קדמית עם שינוי אלומת אור ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

מצלמות היקפיות 360° SVM עם תצוגה תלת ממדית.

דגמי ה- Luxury וה- Sport מוסיפים גם

מערכת אדירה, ועדיין נדירה יחסית בדגמי רכב, גם בקטגוריות יוקרה, המתריעה ומונעת את פתיחת דלתות הנוסעים במושב האחורי – Power Child Lock.

מה עוד? יש אור גבוה אדפטיבי/משתנה בהתאם לתנאים בדרך, והנה חסכו לכם גם לרוץ ולהשיג מערכת נגד שכחת ילדים ברכב, יש בג’נסיס GV70, חיישן התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.

 

ג'נסיס מחיר
מודרנית ובועטת, עם מחיר שובר שוק. ג’נסיס

 

ג’נסיס GV70 יכולה בקלות לעמוד זקופה וגאה מול המתחרות שלה בקטגוריה, היא חדשה, מתקדמת ובועטת, עם מחיר שובר שוק. כל מה שחסר לה הוא מנוע חדש מתקדם וטכנולוגי כמוה.

 

דירוג זיהום: 15 מתוך 15.
צריכת דלק ממוצעת: 6 קילומטר לליטר
מחיר רמת אבזור אמצעית “לוקושרי” – 379,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “שווה בן שווים: ג’נסיס GV70 (קרוסאובר יוקרתי) מבחן דרכים”

  1. היי ענת נעים להכיר, נפגשנו ושוחחנו על הפיאט 500e ליד גן השעשועים.

    בטח כבר החזרת את הפיאט, אבל היה מעניין לעשות מבחן השוואתי ראש בראש עם האבארט שלי- לפחות בצילומים על מסלול 🙂

    בלי קשר- שאלה אלייך – היית קונה את הג׳נסיס הזה?

  2. היי חנן, מה שלומך? 😀

    שאלה קשה.
    אילו היה לי את סכום הכסף לשלם עליו, הייתי שוקלת קנייה שלו, כי התמחור מפתה מאד, מול התמורה הגדולה.
    כן מפריעה לי צריכת הדלק הגבוהה, ועוד יותר – דירוג הזיהום הגבוה, ולכן אולי הייתי בודקת מתחרים עם מנועי טורבו קטנים ופחות מזהמים.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × five =