דוהאן iTank קטנוע חשמלי תלת גלגלי – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

doohan iTank
מראה מראה שעל הקיר מי הקטנוע המסקרן בעיר? doohan iTank

 

15 דקות אחרי שיצאתי מהסוכנות כבר רציתי להחזיר את הקטנוע… אבל לא מהסיבה שאתם חושבים – סקירה על קטנוע חשמלי תלת גלגלי סופר ייחודי

 

15 דקות עברו עד שעצרתי בצד ובדקתי האם פתחתי “event” בפייסבוק ולא שמתי לב. הקטנוע שאספתי למבחן כל כך מושך תשומת לב וכל כך ייחודי, שפשוט בכל רמזור ובכל עצירה נדרשתי להסביר לסקרנים מה הם ראו כרגע. עצירה קלה לבדוק כתובת וכיוון ב-WAZE, אני מנסה לשמור על פרופיל נמוך, ולפתע, ניגש אליי זוג וביקש לדעת עליו פרטים. לא היה רמזור בו עצרתי, ששליח או עובר אורח, לפעמים שניהם יחד, לא ניגשו לברר פרטים על “האירוע”. אפילו המוכר בעצירת קפה, והחברים שלי, עמדו נדהמים לנוכח ה”כלי המוזר”, עד שנדרשתי להחזיר להם את הלסת למעלה למקום.

דוהאן איי-טנק (doohan iTank), קטנוע חשמלי תלת אופן, הוא אינו פורץ דרך בתחום החשמלי. כבר רכבנו על כלים חשמליים, עם אפס פליטת מזהמים. אפילו השקט המופתי שבמהלך הרכיבה כבר מוכר לנו. גם ראינו קטנועים עם שלושה גלגלים (לא חשמליים), אבל במקרה הזה, מדובר באירוע “חריג” בזכות עיצוב מאד מאד חריג, כלומר.. ייחודי מאד.

 

קטנוע חשמלי
דוהאן iTank עם שלושה ארגזים

 

דוהאן iTank עשה עלייה כבר בשנת 2018, ונמכר תחת יבואן אחר. בעולם, אף ניתן למצוא אותו תחת אותו יצרן סיני בשם Goodyear eGo2, המייצר פתרונות שינוע חשמליים מ-2011. ואם שאלתם מה זה “דוהאן”, אז המותג נקרא על שם רוכב האופנועים האגדי, מייקל דוהאן האוסטרלי.

כשהגיעו הכלים הראשונים לישראל ב-2018, הקטנוע היה באמת סוג של חייזר, והרוכש המיועד היה צריך להיות “early adopter”, עם כל החששות באותה תקופה. אבל כעת, הזמנים השתנו, ויש פלח לקוחות בשל יותר לכלים כאלה, ולמעבר מוחלט לחשמל, בכל תחומי הניידות האפשריים. ברוח התקופה, היום ה-iTank הזה מרגיש יותר לגיטימי ויותר נכון לצו השעה. בנוסף, המותג קיבל קורת גג חדשה ומכובדת בשם xi-mobility מקבוצת קריסטלינו. הקבוצה חנכה לאחרונה אולם מרשים מאוד ברחוב המסגר בתל אביב, אשר מאגד בתוכו מבחר יצרנים, על טהרת הפתרונות החשמליים. 

 

קטנוע חשמלי זול
הפתיע בנוחות. דוהאן iTank
קטנוע מחוונים
תצוגה דיגיטלית

 

ה-iTank מצויד בטכנולוגית DDWT – Doohan dual wheel technology, והוא אחד מהקטנועים החשמליים הראשונים בעלי צמד גלגלים קדמיים, ומערכת קפיצים מכנית והידראולית, וזה נראה מכובד ומרשים שם מקדימה. הטכנולוגיה הזו תורמת לבטיחות הקטנוע ומספקת יציבות ואיזון טובים יותר, בשונה מקטנועים סטנדרטיים. רק חבל שאין לקטנוע מנגנון נעילת גלגלים קדמיים בעצירה או בחניה.

ל”תלת גלגל המחושמל”, תאורה מסוג LED, מלפנים ומאחור. יש לו לוח תצוגה דיגיטלי המציג את מהירות הנסיעה, רמת הסוללה, ומידע נוסף על הקטנוע, אם כי, בשמש ישירה קצת קשה לצפות בנתונים המוצגים. 

מתחת למושב קיים מפתח דו כיווני השולט על פתיחת תאי הסוללות בנפרד. הטעינה ניתנת לביצוע על האופנוע או בבית, בכל שקע ביתי רגיל. משקל כל סוללה הוא 9 ק”ג; ומומלץ לרכב עם צמד סוללות, כי רכיבה עם סוללה אחת בלבד מסרסרת את המנוע והביצועים (מאידך מקבלים תא אחסון נחמד).

 

 iTank מחיר
כדאי לרכב עם שתי סוללות, כדי לא לסרס את הביצועים. iTank

 

איך זה מרגיש?

 

הקטנוע מרגיש קל לרכיבה והכוח מהמנוע מספיק לנסיעה בעיר. מבין שתי אפשרויות המהירות, 1 ו-2, רכבנו בעיקר על המצב החזק יותר – 2. (לא כדאי לפספס את מצב 1 החסכוני יותר, בו ניתן להשתמש במצב של השתחלות בין מכוניות ובתנועה צפופה במיוחד). המהירות המרבית היא  75 קמ”ש. ניחשתם נכון, לא מדובר פה בנמר חסר רסן. המתלים עובדים טוב, אפילו מפתיעים לטובה ברגעי פחד וחשש במעבר מעל בורות אימתניים.

בהשתחלות בפקקים צריך להשתדל ממש שלא להתחכך עם הגלגל הקדמי במדרכה. גם הצידוד מרגיש מוגבל. שני הגלגלים מקדימה מוסיפים לרדיוס הסיבוב הגדול, ואנחנו רוצים גם להודות לכפתור ה-REVERSE שבא לעזרתנו.

לתחושת הבלמים נדרשת תקופת הסתגלות ומעט יותר רגש, אחרת הם ננעלים בקלות, בייחוד לזה האחורי, שנוטה להינעל בקלות רבה, ולשדר תחושת אי נוחות בבלימה. למזלנו, יש מקדימה 2 גלגלים, כך שהשליטה, גם בהחלקה, נשמרת, ולא מאבדים את הפרונט. מערכת הבטיחות היחידה בקטנוע היא CBS, כלומר בלימה משולבת לקדמי ולאחורי יחד. בנוסף, לקטנוע אין מערכת ABS. 

למרות החששות מהגודל וממרווח הגחון המצומצם, של 183 מ”מ, הצלחנו לרדת עם ה-iTank מדרכות, מבלי לשפשף את הגחון, ומבלי חשש להתהפכות, למרות התחושה המוזרה בהזזת החזית מטה, דבר שמתרגלים אליו. 

 

דו גלגלי חשמלי
למשימות עירוניות. iTank

 

מסכמים

 

יתרונות:  

  • שלושה גלגלים.
  • טיפולים וביטוח זולים (כמו לקטנוע cc05- נדרש רישיון a2).
  • זוג סוללות נשלפות.
  • ידידותי לסביבה.
  • אזעקה מובנית הכוללת הנעה מרחוק. 

 

 

חסרונות: 

  • נדרשת תקופת הסתגלות למצערת – כל לחיצה על הברקס בעצם מנטרלת את המנוע החשמלי וזה קצת מבלבל את מי שמגיע ממנוע בנזין.
  • הממדים הרחבים מצריכים ערנות וזהירות יתר. הגלגלים הקדמיים יכולים להשפשף בקלות במדרכות.
  • ללא ארגזים יכולת הנשיאה שלו מוגבלת. תאי אחסון לא קיימים והמשטח בין הרגליים מוגבל. בתוספת של כ-2000 ₪ ניתן לקבל סט מזוודות מקורי עם שלושה חלקים בצבע תואם.
  • המחיר (19,985 ₪) – היום קטנועי בנזין מתוצרת יפן או קוריאה בנפח 125 סמ”ק נמכרים ב-12-15 אלף ₪ והם איכותיים במידה רבה, כך שפתרון שינוע בנזין קיים בזול יותר. (המתחרה בסגמנט התלת גלגלי הוא הימאהה טריסיטי 125 אשר נמכר ב-23,000 ₪)

 

 

 

 

כלי חשמלי
מקומות אחסון
סוללות לקטנוע
מיקום הסוללות. דוהאן iTank

 

את הדוהאן iTank מומלץ לרכוש למשימות עירוניות, אך ללא צורך במקום רב לאחסון, כי הוא פחות מתאים לקניות בשוק. כבישים מהירים אינם מנת חלקו. לזכותו, נציין שהוא מספק נסיעה חלקה ויציבה, אך לא מסחררת, לקהל הנכון זה משמש כיתרון. התחזוקה שלו היא שולית, ובנושא האמינות – ימים יגידו. מה שניכר בו הוא העיצוב והשונות, דבר שיכול לשמש ככלי לביטוי אישי, חריג ומוצלח כאחד, ובל נשכח, הוא גם ידידותי לסביבה.

מי שפחות התחבר לעיצוב ולשלושה גלגלים, אבל כן התחבר למותג דוהאן, וכן מחפש פתרון חשמלי זול, ישמח לדעת שבארסנל היבואן קיים קטנוע דמוי ווספה חשמלי בשם דוהאן URANUS שאותו חיבבנו לא פחות. 

 

 

מפרט דוהאן iTank

 

מנוע BOSCH W3500.

2 סוללות Panasonic/LG :60v 26Ah.

זמן טעינה לסוללה אחת: 3 שעות.

טווח מרבי עבור זוג סוללות: 120 ק”מ .

מהירות מרבית: 75 קמ”ש.

גובה מושב: 750 מ”מ.

מרווח גלגלים: 1250 מ”מ.

מרווח בין הגלגלים הקדמיים: 460 מ”מ.

זוג צמיגים קדמיים בקוטר “12, בחתך 90/90.

צמיג אחורי בקוטר “12, בחתך 120/70.

בלמים: דיסק מקדימה ומאחור

מערכת בלימה משולבת CBS.

משקל: 108 ק”ג

 

אחריות קטנוע: שנתיים או 24,000 ק”מ

מחיר: 19,985 ₪ + אגרות רישוי בסך 680 ₪.

וקבלו עוד משהו חריג ומיוחד: מתי יצא לכם לראות יצרן שמפנה בדף הראשי שלו למוצרים ב-aliexpress?

דוהאן iTANK – גלריה

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − four =