לנד רובר דיפנדר 130 (8 מקומות) 2023 – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

דיפנדר 130
לנד רובר דיפנדר 8 מקומות

 

גרסה ארוכה של לנד רובר דיפנדר, המסוגלת לאכלס שמונה נוסעים, הגיעה לישראל. יצאנו למפגש עם הדיפנדר 130, להזכר ברכב, וגם לראות מה השתנה

 

לנד רובר דיפנדר, או בשמו המקורי ‘סדרה 1’, הוצג לעולם בשנת 1948 וסחף אחריו מעריצים נאמנים עד שנת 2016, השנה בה הופסק הייצור שלו. בשנת 2019 הוצג הדיפנדר המחודש, שכלל לא מעט שינויים מבניים וטכנולוגיים, ואותו בחנו כבר כאן באתר. בשנת 2022 הוצגה גרסה נוספת לדיפנדר, גרסה ארוכה, בשם 130. גרסה זו ארוכה ב-34 ס”מ מגרסת ה-110 ונמתחת לאורך של 536 ס”מ מכובדים למדי. 

בארץ משווק הדיפנדר בשלוש גרסאות מרכב: 90, 110 ו-130, בשלל גרסאות מנוע: בנזין ודיזל ובשלל רמות גימור:  S, SE ו-HSE. טווח המחירים רחב למדי: החל מ-416 אלף שקלים ועד 742 אלף שקלים. גרסת ה-130 משווקת בישראל ברמת גימור אחת (SE) ועם מנוע אחד (טורבו דיזל). מחירה עומד על 664 אלף שקלים וזו הגרסה שקיבלנו למבחן הדרכים. 

 

לנדרובר דיפנדר 2023
דיפנדר 130

 

עיצוב חיצוני

 

עם עיצוב מודרני שקורץ לעבר המפואר, ומרכב גבוה, רחב, ובגרסה זו גם ארוך, קשה להתעלם מהדיפנדר.  יעידו על כך המבטים שעקבו אחרינו בזמן שנהגנו בו ברחובות העיר. גרסת ה-130 ארוכה למדי. תוספת האורך נמצאת בחלק שמאחורי זוג הגלגלים האחוריים והותירה את מרווח הסרנים כפי שהוא. במבט מהצד קשה להתעלם מאורכה של גרסה זו, שמזוויות מסויימות נראית ארוכה מידי וקצת מגושמת. גרסת המבחן אותה קיבלנו זכתה למדבקת 130 על מכסה המנוע (במידה ומישהו פספס במקרה שמדובר בגרסה הארוכה) שמוסיפה לא מעט לעיצוב הרטרו. 

 

דיפנדר מחיר
דיפנדר תא נהג
לנדרובר מולטימדיה
לנד רובר דיפנדר מולטימדיה בתא הנהג

 

תא הנוסעים

 

אזהרה: במידה וחניתם את הדיפנדר במצב הגבוה שלו כדאי שתגיעו עם שרפרף משום שהגישה לתא הנוסעים מצריכה טיפוס. כשתגיעו לפסגה תוכלו להסתכל מלמעלה על השכן בקרוסאובר שמזדחל לצידכם בפקק. מבט פנימה חושף עיצוב פנים מודרני עם קריצה לשושלת הספרטנית, בזכות פח חשוף וברגים חשופים בדיפוני הדלתות. הדיפנדר הוא רכב השטח הכי קשוח של לנדרובר ולכן הוא מצוייד בשטיחי גומי ורצפת פלסטיק שמקלים על הניקוי לאחר טיולי הבוץ. דיפונים נעימים מכסים חלק מהפלסטיקה הקשיחה אך איכות הרכבתם לא עומדת בקנה אחד עם מחירו של הדיפנדר. מסך דיגיטאלי משמש כלוח המחוונים בדיפנדר החדש ובמרכז הדשבורד תמצאו מסך דיגיטלי נוסף שמעליו פתחי מיזוג. החלפה בין המסך שבמרכז לבין פתחי המיזוג היתה הופכת את הסידור למוצלח יותר לטעמי בזכות מסך נגיש לעין ופתחי מיזוג נגישים לגוף.

מתחת למסך תמצאו בורר הילוכים ולצידו שלל פקדי בקרה על מערכות השטח ומערכת בקרת האקלים. הסתגלות קצרה הופכת את תפעול שתי המערכות לנוח למדי. המושבים הקדמיים, העטופים עור, נוחים, מתכוונים חשמלית וכוללים זכרונות. התמיכה לגב התחתון טובה. בין זוג המושבים הקדמיים הותקנה משענת יד רחבה במיוחד המכסה על תא אחסון גדול למדי. תאי אחסון נוספים תמצאו בקונסולה המרכזית לצד שני שקעי USB  ושקע 12 וולט. בנוסף, גם הדלתות מציעות תאי אחסון גדולים. במידה וזה לא יספיק לכם תמצאו גם מדף (יחד עם שקע USB) על גבי הדשבורד מול הנוסע שלצד הנהג. הראות ממושב הנהג קדימה ולצדדים טובה, אך הראות לאחור נפגמת עקב משענות הראש הגבוהות שמאחור. 

 

לנד רובר דיפנדר מחירון
לנד רובר דיפנדר

 

נוסעי המושב המרכזי ייהנו מבקרת אקלים נפרדת ומפוצלת, מפתחי מיזוג במרכז ובגג, משני שקעי USB, מידיות אחיזה, מכיסים בגב המושבים, מתאורה אישית לכל נוסע וממשענת יד בגב המושב הכוללת זוג מחזיקי כוסות. המושב מפוצל ונע קדימה ואחורה על מסילה לטובת שיפור מרווח הברכיים, שיכול להגיע ללא פחות ממצויין. מצויין הוא גם הציון שמקבל מרווח הראש. גובהו של הדיפנדר מאפשר רצפה שטוחה במרכז, שמאכלסת את רגלי הנוסע השלישי בנוחות, וזאת בניגוד למשענת הגב במרכז המושב, שפחות נוחה.

 

לנדרובר
לנד רובר תא נוסעים
לנדרובר 8 מקומות
8 מקומות… לנד רובר

 

אורחים נוספים הגיעו? קיפול המושב המרכזי מאפשר להעמיס עוד שלושה נוסעים שיזכו גם הם לפתחי מיזוג, לזוג מחזיקי כוסות, לשקע טעינה ולמרווח ראש טוב. הכניסה אל המושב האחורי מצריכה גמישות מסויימת וברגע שתתיישבו בו, מרווח הרגליים שלכם יהיה תלוי בחסדי נוסעי המושב המרכזי (הנע קדימה ואחורה) עקב זוג בתי הגלגלים שבצידי הרצפה. מבט מעלה חושף גג שמש נוסף שיכניס לא מעט אור ביום בריטי סגרירי ושניתן לכיסוי ביום קיץ ישראלי. 

תא המטען מציג נפח העמסה סביר של 389 ליטר. קיפול המושב האחורי יספק נפח עצום של 1,232 ליטר. פרט לנפח ההעמסה הוא מציע שני ווי תליה, שני ווי עיגון, כפתור להורדת והעלאת הרכב לצורך העמסה נוחה יותר, שקע טעינה 12 וולט וכיס אחסון בגב הדלת. למרות הגלגל החלופי שמותקן על דלת תא המטען, הפתיחה והסגירה נוחות, וזאת הודות לבוכנה שמקבעת את דלת תא המטען בזווית שפתחתם אותה. 

 

לנדרובר מנוע
מנוע טורבו דיזל בנפח 3 ליטר עם 250 כ”ס
לנד רובר ישראל
מרווח גחון עד 29 ס”מ. דיפנדר

 

נהיגה

 

בלנד רובר דיפנדר 130 המשווק בישראל מותקן מנוע טורבו דיזל בנפח 3 ליטר המפיק 250 כ”ס ב-4,000 סל”ד ו-60 קג”מ ב-1,250 סל”ד. עם משקל עצמי של 2.6 טון, הדיפנדר מספק ביצועים טובים למדי אך הוא אינו חורך את האספלט: 8.9 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 188 קמ”ש. מנגד, הדיפנדר הוא פחות או יותר הסמן הימני בכל מה שנוגע לנוחות הנסיעה בכביש. בזכות מתלי האוויר שלו והצמיגים הגדולים במידה 255/65R19, כל פס האטה מסוגל להפוך בקלות רבה לפס האצה. בנסיעה בכביש המהיר בידוד רעשי המנוע והגלגלים טוב, אם כי המבנה ה’קופסתי’ של הדיפנדר מייצר רעשי רוח שלא ציפינו לשמוע ברכבים ברמת המחיר שלו.

ועוד מילה על רעשים, או צלילים: מנוע הדיזל נשמע בתא הנוסעים כמו מנוע בנזין ולא כמו מנוע דיזל מטרטר. אהבנו. בכביש המתפתל הדיפנדר מפגין זוויות גלגול סבירות לרכב בגובהו ומשקלו וכך גם הבטחון מאחורי ההגה גבוה, באופן יחסי לגובה כמובן. אין מה לאתגר את הדיפנדר במגבלות האחיזה אך כן ניתן לשמור על קצב סביר בהחלט מבלי להגיע אליהן. כן, בניגוד לדגם היוצא, הדיפנדר החדש מספק נוחות גבוהה ויכולות השטח אינן מקריבות באופן משמעותי מהתנהגות הכביש. 

 

דיפנדר 2023
טנק. לנדרובר דיפנדר

 

ומה לגבי השטח? גרסת ה-130 של הדיפנדר מציגה בסיס גלגלים זהה לגרסת ה-110 ובכך אינה פוגעת במרווח הגחון. תוספת האורך מוגשת מעבר לסרן האחורי, מה שאומר שזווית הנטישה נפגעה, אך הפגיעה אינה משמעותית: במקום 40 מעלות, 29 מעלות הודות לתכנון נכון של הפגוש האחורי. את הדיפנדר קיבלנו עם צמיגי כביש וללא מיגון תחתון, אך למרות זאת, מרווח הגחון של הדיפנדר במצב הגבוה (המספק בלחיצת כפתור תוספת של 13 ס”מ למרווח גחון מקסימאלי של 29 ס”מ), המערכות הטכנולוגיות, נעילת הדיפרנציאל המרכזי, הילוך הכח ושלל מצבי השטח המוצעים, סיפקו לנו יכולות טובות למדי.

לנד רובר דיפנדר זחל במעלה סלעי ללא כל סבסוב גלגלים בעוד שרכב השטח שנסע לפנינו, שהיה מצוייד בנעילת דיפרנציאל אחורי ובצמיגי שטח איבד אחיזה פה ושם במהלך הטיפוס. נסיעה בקרקע עם אבנים שתולות סיפקה נוחות גבוהה (באופן יחסי כמובן) לנוסעים, וההגה נשאר מכוון ישר ולא “רקד” מצד לצד. עבירות או ראות בעייתית? לדיפנדר מצלמה שהופכת את תא המנוע לשקוף כך שתוכלו לראות מה קורה בין זוג הגלגלים הקדמיים.

אבק? לדיפנדר מערכת המנטרת את האוויר מחוץ ובתוך תא הנוסעים. מעבר מים? עד לעומק של 90 ס”מ הוא לא יהווה שום בעיה עבור הדיפנדר. כן, הדיפנדר החדש יביא אתכם כמעט לכל מקום בקלילות מרגיזה. הוא כמעט ולא מערב את הנהג ולמעשה מנתק אותו ואת הנוסעים מחוויית הנסיעה בשטח. לטוב ולרע. צריכת דלק? במידה ושאלתם כנראה שהדיפנדר אינו הרכב עבורכם. התשובה בכל אופן היא כ-9 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת. 

 

ג'יפ 8 מקומות
664 אלף שקלים. דיפנדר 8 מקומות

 

מסכמים

 

הדיפנדר 130 מציג מרחב פנימי עצום, מקום מכובד לשמונה נוסעים וביצועי כביש טובים ביחס ליכולות השטח המרשימות. לחובתו רשמנו רעשי רוח קלים במהירות בינעירונית וחוסרים קלים באבזור ביחס לרמת המחיר שלו. מתחרים? הדיפנדר נמצא בנישה משלו: הלנדקרוזר של טויוטה, הברונקו של פורד והרוביקון של ג’יפ מציגים יכולות שטח עדיפות ופוטנציאל שיפורים רחב, אך מנגד, בכביש, המקום בו הרכבים האלו יבלו במרבית חייהם, הדיפנדר נמצא בליגה משל עצמו.

 

גלריה לנד רובר דיפנדר 8 מקומות

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 + one =