פנאי שטח שטח: פורד ברונקו 2021 (OUTER BANKS) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פורד ברונקו 2021
פורד ברונקו 2021 מבחן דרכים

חזרת הברונקו בדור השישי לחיינו, אחרי 25 שנה היא אירוע משמח, לכל מי שהיה פה ונהג, והכיר את הברונקו אי שם, בין שנות ה-60′ ל-90′

 

צילום: דניאל דהרי

אני קצת שמחה להגיד שלא היה לי רישיון נהיגה בשנות ה-90′, ולכן, אני לא חלק מהחגיגה, אבל קשה להתעלם מהבאזז והחגיגיות שמתלווה להשקה המחודשת. כמי שחיה את עולם הרכב, ברמ”ח איבריי, התרגשתי לראות את כלי הרכב הראשונים שנחתו בנמל בארץ, את המובילית הראשונה שלקחה את המכוניות הצבעוניות והמרעננות הללו למרכז הארץ, וחיוך גדול עלה על פני כשקיבלתי את המפתחות כדי לנהוג בו לראשונה.

פורד ברונקו בעבר ובהווה, הוא המתחרה הישיר של הרנגלר, והמלחמה ביניהם היא קשה וצפופה, כשכל דגם “מנצח” את השני בנקודות, לכאן או לכאן, כל אחד בקריטריון אחר. מ-נוחות, ביצועים, בטיחות, שימושיות וגם עיצוב. מבדר, אך הגיוני לשמוע, שמי שייצר את הברונקו היה בין האנשים שייצרו את הג’יפ הראשון.

שני הדגמים הללו, בעיקר אלה, חזרו אלינו בדורות האחרונים קצת אחרת, עם לוק וסטייל מודרני, יכולות שטח גבוהות, אבל גם עם שימושיות גבוהה, הרבה יותר, להתנהל עם איתם, עם כלי הרכב הגדולים עד מגושמים הללו בעיר, ובכבישים, ביום יום שלנו. עם בשיפור נוחות הנסיעה שלהם, בצמיגים שלהם, הכנסת מערכות עזר בנסיעה, ומערכות בטיחות מתקדמות לתוך הקרביים שלהם, ואיטום ובידוד הרעשים בנסיעה. המגמה להפוך רכב שטח שטח לרכב פנאי שטח היא מגמה בעליה מתמדת, ואני אישית, כאחת שיכולה ליהנות משטח “קל”, אבל צריכה גם שהרכב ישרת אותי ב”שוטף” בחיים, מברכת על כך.

פורד ברונקו ספורט
פורד ברונקו “אאוטר בנקס” הגרסה ליום יום
פורד ברונקו מחיר
פורד ברונקו לוגו

רמת גימור OUTER BANKS ליום יום

אני קיבלתי את גרסת השטח ה”עדינה”, המכונה OUTER BANKS, מבין 3 גרסאות מרשימות, אם אפשר לכנות אותה כך. היא מחוספסת למדי, וביצועי השטח שלה מפתיעים ומהנים מאד. מול שתי הגרסאות השטח הנוספות, היא חסרה מספר מערכות סיוע בשטח, כמו נעילות דיפרנציאל, וניתוק מוט קדמי, אין בה מיגוני סף צידיים, או מיגון תחתון, או בולמי זעזועים ייחודיים של Bilstein.

יחסי ההעברה בה שונים, החישוקים (18′), והצמיגים 32 אינץ’, (במקום 33 או 35), וכל זאת, כדי לאפשר לאנשים, אוהבי שטח, אבל פחות “חולים”, לבחור בה, בגרסה המתאימה למידותיהם וצרכיהם. היא מתאימה לקהל נהגים/ות שכן ישמח לשוטט בחולות ובשבילי כורכר+מהמורות, במהירות, בזריזות ובהנאה רבה, ולא צפויים להגיע לתוואי שטח סלעי קשה ומאתגר. אלה שאוהבים שטח, אבל רוצים גם רכב SUV שכשיר ומספיק שימושי ליום יום. ותיכף נדבר על זה. על רכב כמו פורד ברונקו בשימוש יומיומי.

 

פורד ברונקו יבוא מקביל
מנוע 2.7 ליטר אקו בוסט שישה צילנדרים, הספק של 330 כ”ס, מומנט מירבי 57.4 קג”מ
פורד ברונקו יד 2
מערכת הנעה 4 על 4, תיבת הילוכים אוטומטית 10 הילוכים. ברונקו 2021-22

וינטאג’ פלוס

פורד ברונקו בדור השישי, גרסתו המודרנית, הוא אחד מרכבי השטח היפים והמרשימים שנראו פה בארץ ובכלל. אלה לא רק המימדים המאסיביים שלו שיסובבו את הראש שלכם אחריו, הוא פשוט  שילוב של עבר הווה ועתיד, עם חזית וצורה רבועית, שמזכירה את הברונקו מראשית ימיו, עם הפנסים העגולים, שהפכו לפנסי לד יפהפיים, עגולים וגדולים, ופס תאורה (לד) שחוצה אותם מכל צד. סמל הסוס הצוהל, הייחודי של הברונקו נמצא בצידו הימני של החלק האחורי, ליד הצמיג החליפי. לא הסוס האריסטוקרטי של מותג פרארי, כי אם זן מיוחד של סוסים מחבל ארץ בארה”ב, המכונה “ברונקו”. מכל פינה ברכב ומחוצה לו, ניתן להבין בגאוות היחידה של פורד, בסמל הברונקו, ובכיתובים.

יש בו ידיות אחיזה שימושיות, החומרים שלו ובו איכותיים ושימושיים, שניתן להוציא, לנקות מחול ובוץ, ומכתמים. הגרסה הרגועה שהגיעה אלי למבחן, כוללת אבזור נוחות שימושי, שהגיע בול בזמן, בימי החורף די קרים, אתם חייבים להודות, כמו חימום למושבים, חימום להגה, מדרגות צד, שאין חשש שינזקו, עם תוואי השטח שהרכב הזה יראה בחייו, ריפודי עור נאים, ועוד. יש עוד מגוון תוספות שניתן לקנות בתשלום נוסף, כמו שולחן ברזל ייעודי, שישמש אתכם לעצירת אוכל בטיולים, ועוד.

 

פורד ברונקו למכירה
תא נהג מודרני מחוספס
פורד ברונקו יוטיוב
גג פריק. פורד ברונקו החדש

פורד ברונקו מבחן דרכים
פורד ברונקו מפרט טכני

מולטימדיה מתקדמת ברכב ייעודי שטח?

מבחינת טכנולוגיה, ומערכות בידור, הופתעתי מאד לראות ברכב SUV לשטח, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע גדול, בגודל 12′. גודל מרשים, שלא רואים בכלי רכב משפחתיים. זה מרשים, זה מוסיף המון, אפרופו, רכב שהוא שילוב של עבר והווה, אבל כן מסקרן אותי לדעת איך טכנולוגיה ברמה גבוהה, על כל רגישותיה, “הולכת” עם נסיעות תכופות בשטח, רעידות, טלטולים, ומכות קלות מכל כיוון. לוח השעונים, נאה וייחודי למראה, גם תוספת מאירת עיניים ברכב שטח, מגיע בגודל 8 אינץ’. דיגיטלי, יפה ובו אינפורמציה שימושית. מערכת השמע טובה, פחות או יותר, בעלת 10 רמקולים, של B&O.

ולא רק זאת, כי אם מערכת מצלמות היקפיות טובה ושימושית מאד, משטח טעינה לנייד, שגם טוען מצוין, וקלט את הנייד שלי ברגע שהנחתי אותו עליו. זה תמיד מרשים אותי ומוסיף נקודות, כשברים עובדים, ועובדים טוב.

קיבלתי ברונקו בגרסת 2 דלתות, ארבעה מושבים, ניתן לבחור אותו גם עם 4 דלתות ו-5 מושבים. שני המושבים מאחור ניתנים לקיפול מלא, עד השטחתם, לטובת טעינת חפצים גדולים. הגג מעל הנהג והנוסע “פריק”, אני הצלחתי, על השעון, לפרק ולהרכיב אותו בפחות מ-10 דקות. תסלחו לי כן, זו הייתה הפעם הראשונה שלי עם הרכב, ושני חלקי הגג לא קלים במיוחד. אבל צריך שתי עיניים בראש כדי להבין איך זה נעשה, את הפתיחה והסגירה, וזה עוד וי לשימושיות. גם החלק האחורי של הגג ניתן לפתיחה ופירוק, אבל שם נדרש להתעסק עם חוטים ופלאגים, ואני פחות בעניין של חשמל וחיווטים.

פורד ברונקו מגיע לישראל עם מערכת הנעה 4 על 4, כמובן, מנוע טווין טורבו בנפח 2.7 ליטר (אקו בוסט, של פורד), 6 צילנדרים, הספק של 330 כ”ס, מומנט מירבי 57.4 קג”מ ב-3,100 סל”ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 10 הילוכים, שעובדת טוב.

 

רכב שטח מומלץ
גם לפנאי גם לשטח. פורד ברונקו
פורד ברונקו חוות דעת
ניצחון בנקודות לכאו או לכאן. ברונקו מול רנגלר

 

בעיר ובעפר

 

הרכב היה אצלי 48 שעות ו70 אחוז מהזמן “נבחן” בכבישי אספלט, אם בדרך לשטח, או לצילומים באחו ירוק ופתוח, ועד לאסוף את הבן שלי מבית הספר, ולהצליח לחנות באזור “נשק וסע”, בלי להפריע למכוניות לנסוע בנתיב הנסיעה משמאלי. הנסיעה הייתה מהנה בכל שלב ובכל מקום שנהגתי בו. יש מגוון מצבי נהיגה והנעה, לכל מצב ותוואי, מספורט, אקו, בוץ וחול. נהנתי להרגיש באיזו קלות הוא מטפס עליות קצרות שמצאתי לטפס בהן. איך הוא “מגחך” על המדרון והמדרגה הגבוהה, לפחות בעיני, שניסיתי לעבור בה בזהירות. אני יודעת שלא מיציתי עשירית מהיכולות שלו, ראיתי שהוא רוצה ויכול לטרוף הרבה יותר מזה. מבחינת שטח, התחרות מול המתחרה מג’יפ קשה, אבל בגרסאות Badlands ו-Wildtrak, גם בשטח טכני קשה הוא מצליח לעשות את הבלתי יאומן, כשכולו נוטף סטייל, טכנולוגיה ומודרניות. ושם הקסם שלו.

בכביש הרגשתי כמו ב”ענק האפור”, אבל היה לי נוח, והמושבים תומכים, ומרווח ונעים בו מאד. ההגה מצוין, וקוטר הסיבוב שלו הפכו את התמרון בעיר לנוח ופשוט. המנוע בקושי נשמע, רק אם האצתי בו, והצלילים שלו היו ערבים לאוזניי. בידוד הרעשים, ברכב שטח עם גג פריק, וצמיגי ענק, אין באמת מה לצפות לשקט בתא הנוסעים, ועדיין, שליו מספיק בתא ואטום יחסית. לא תחושה של קרוסאובר מפנק, אלא תחושה של רכב שטח, חיה רעה, שמספק את כל מה שהנהג והנוסעים צריכים, בחן ונועם.

 

פורד ברונקו 2 דלתות
פורד ברונקו 2 דלתות 4 מקומות
פורד ברונקו יד שנייה
החל ממחיר מ-385 אלף שקלים

 

היריעה קצרה מלפרט על מערכות הבטיחות והטכנולוגיה ברכב. אבל דעו שיש 6 כריות אוויר, ודירוג בטיחות ישראלי 6 מתוך 8. אין בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, או מערכת שתתריע על חלילה ילד שנותר ישוב מאחור, ומאחר והמדינה “ירדה” מחובת התקנה של מערכת כזו ברכב, האחריות הכבדה והחשובה היא על כתפנו.

צריכת הדלק בברונקו OUTER BANKS 2 דלתות שבחנתי, מסתכמת ב7.4 קילומטר לליטר אם תסעו ברכב בנועם, ותרד למחוזות ה-6 קילומטר לליטר, אם תרצו קצת ללחוץ ולהשתעשע איתו בשטח קל. המחיר: החל מ-385 אלף שקלים. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 + seven =