נהיגת התרשמות: BYD סיל – השקה לשוק האירופי במינכן גרמניה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BYD סיל בישראל
תחילת שיווק עד סוף 2023. BYD סיל

 

BYD השיקה במינכן, גרמניה, את BYD סיל, מכונית סדאן בסגמנט D מסדרת ה’אוקיינוס’ החדשה. המכונית צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה יצאנו לנהיגת התרשמות

 

את חברת BYD (Build Your Dream), שמסרה בישראל בחציון הראשון של שנת 2023 את כמות הרכבים החשמליים הגבוהה ביותר מבין מותגי הרכב, כבר אין צורך להציג. מעבר להיותה יצרנית רכב, חברת BYD, שמעסיקה כיום כ-600 אלף עובדים, פועלת גם בתחום הרכבות, האלקטרוניקה והאנרגיה החדשה. עם זאת, כ-50% ממחזור המכירות של החברה מגיע מתחום הרכב, עם כ-5 מיליון רכבים שיוצרו עד כה, כ-1.86 מיליון מתוכם יוצרו בשנת 2022, שהציגה 212% גדילה לעומת שנה שעברה. נראה שגם בישראל וגם בעולם הביקושים לחלומות שבונה החברה הסינית עולים משנה לשנה. 

 

BYD סיל סוללה
שתי גרסאות הנעה – כפולה ואחורית. BYD סיל

 

כחלק מסדרת דגמים חדשה, BYD השיקה בגרמניה, לצד אגם ציורי, את הסיל (כלב ים). הסיל היא מכונית סדאן ארוכה בסגמנט D המיועדת לשיווק באירופה ובישראל עד סוף השנה. לשם השוואה, אורכה של הסיל עומד על 4.8 מטר, דומה לטסלה 3, ובסיס הגלגלים 2.92 מטר. היא תוצע בשתי גרסאות: גרסת כניסה המונעת באמצעות מנוע חשמלי אחד המספק 308 כ”ס שמניע את זוג הגלגלים האחוריים, וגרסת הנעה כפולה המונעת באמצעות שני מנועים חשמליים המספקים יחד 523 כ”ס המסוגלים להאיץ את מכונית הסדאן מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שניות בלבד.

שתי הגרסאות מקבלות את האנרגיה באמצעות סוללת 82.5 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 570 ק”מ (לפי תקן WLTP) בגרסת ההנעה האחורית ו-520 ק”מ (לפי תקן WLTP) בגרסת ההנעה הכפולה. עוד סיפרו לנו בהשקה שטעינה מ-30% ל-80% תתבצע תוך 26 דקות. כחלק מהאבזור המוצע בגרסה הבכירה שאינו מוצע בגרסת הכניסה, תוכלו למצוא מתלים אקטיביים למחצה (Semi-Active) ותצוגה עילית של נתונים נבחרים על השמשה הקדמית שמול הנהג. גרסת סוללה קטנה יותר, המספקת 61 קוט”ש, צפויה להיות מוצגת במהלך שנת 2024. 

גולת הכותרת של הטכנולוגיה אותה מציעה הסיל טמון בסוללת ה’בלייד’ של BYD, המשמשת, בשל חוסנה ובטיחותה, כרצפת המכונית. התכנון הזה תורם לקשיחות גבוהה יותר של המרכב, למרכז כובד נמוך יותר ולמרווח פנימי נדיב יותר עקב היעדר צורך באריזה וברצפה נפרדת. חברת BYD מספקת אחריות לסיל למשך 6 שנים או 150 אלף ק”מ, כאשר הסוללה והמנוע זוכים לאחריות ארוכה יותר של 8 שנים או 200 אלף ק”מ לסוללה ו-150 אלף ק”מ למנוע. 

 

BYD סיל חוות דעת
BYD סיל התרשמות

 

עיצוב חיצוני

 

לא מעט רכבי פנאי הושקו לאחרונה בישראל ובעולם, ולכן השקה של רכב סדאן היא בהחלט משב רוח מרענן. הפרופורציות של הסיל נאות, ומשדרות מראה דינאמי בזכות חזית נמוכה, חישוקי “19 גדולים למדי ותא מטען קצר יחסית המדמה מראה של רכב קופה. ידיות הדלתות, החבויות בתוך גוף המכונית, מקנות לסיל מראה “נקי” ועיצוב מודרני. העיצוב הזה מספק מקדם גרר נמוך של 0.219 התורם, מעבר לעיצוב ‘ספורטיבי’ גם להארכת טווח הנסיעה. 

 

BYD סיל מולטימדיה
תא נהג. BYD סיל

BYD סיל מחיר

 

עיצוב פנימי ואבזור

 

תא הנוסעים מציג שילוב של שלל חומרים רכים ואיכותיים המייצרים עניין. איכות הרכבה והגימור טובות גם הן והמרווח הפנימי מכובד. במרכז הדשבורד הותקן מסך מולטימדיה בגודל “15.6 (שכמקובל בדגמי החברה, הוא מסתובב ב-90 מעלות) והוא תומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושבי העור נוחים, והם כוללים כיוון חשמלי, חימום ואוורור. גג השמש הפנורמי, שאינו מציע הצללה, עלול להוביל לשילוב כואב עם אותם מושבים והשמש הישראלית.

נקודה מעניינת נוגעת בפתחי המיזוג, הניתנים לשליטה באמצעות מסך המולטימדיה בלבד (בדומה לטסלה 3). לא דרך שימושית ואינטואיטיבית במיוחד לשליטה בהם, אך היא מאפשרת פיזור משתנה באופן אוטומטי של האוויר בזמן הנסיעה. עוד לרשות הנהג והנוסע שלצידו: משענת יד רחבה המכסה על תא אחסון נדיב ומשטח טעינה אלחוטי המסוגל להטעין שני מכשירים סלולאריים במקביל. מערכת השמע, אותה הציגה BYD בגאווה כחלק מאירוע ההשקה, היא מבית Dynaudio, וכוללת 12 רמקולים הפזורים בתא הנוסעים. 

 

BYD סיל מידות
מושב אחורי. BYD סיל
BYD סיל  תא מטען
תא מטען מרווח. BYD סיל

 

איכות החומרים הטובה ממשיכה גם לאזור המושב האחורי, שם תמצאו תאורה אישית לכל נוסע, כיסים בגדלים שונים בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג, שקעי טעינה ומשענת יד הכוללת זוג מחזיקי כוסות. מרווח הראש טוב ומרווח הברכיים לא פחות ממצוין. לרשות הנוסעים שני תאי מטען: קדמי, המסוגל להכיל ציוד בנפח של עד 53 ליטרים, ואחורי, המסוגל להכיל ציוד בנפח של עד 400 ליטרים נוספים.

 

BYD סיל סקירה
BYD סיל מבחן דרכים

 

על הכביש

 

במהלך ההשקה נהגנו עשרות קילומטרים בשתי גרסאות ההנעה בכבישי גרמניה המשובחים. עם 308 כ”ס בגרסת ההנעה האחורית ו-523 כ”ס בגרסת ההנעה הכפולה, הסיל הציגה ביצועים טובים למדי בשתי הגרסאות. כמקובל ברכב חשמלי, כוח המנוע זמין באופן מידי לרשות רגלו הימנית של הנהג, וב-“אוטובאנים”, בהם טיפסנו בקלות למהירות המרבית המוצהרת (180 קמ”ש), התרשמנו לטובה מבידוד הרעשים של הסיל.

בנהיגה דינאמית בכבישים המפותלים נוכחנו לדעת שהסיל מספקת בטחון רב לנהג, וגלגל ההגה הציג היגוי מהיר ומדוייק. במהלך נסיעת המבחן נראה כי במקרים מסויימים, מערכות הבטיחות התריעו והתערבו שלא לצורך ולכן העדפנו בסופו של דבר לבטלן. הסיל מכויילת לצד הנוקשה, ונראה כי נוחות הנסיעה השתפרה ככל שעלתה מהירות הנסיעה, אך נזכיר שוב כי הכבישים בגרמניה, הסלולים היטב, אינם מייצגים. בנושא זה, ובנושא טווחי הנסיעה נוכל להרחיב עוד במבחן דרכים מסודר וארוך שנקיים כאן אצלנו בארץ הקודש אחרי ההשקה המקומית. 

 

לסיכום

 

BYD סיל מקונצרן BYD היא מכונית סדאן נאה, איכותית, מרווחת וטכנולוגית, המספקת ביצועים מרשימים. לחובתה, רשמנו את גג השמש הפנורמי, שאינו כולל אפשרות להצללה, נוחות נסיעה נוקשה במקצת, ומערכות בטיחות המתריעות באופן שנראה לטעמנו מוגזם. הצלחתה בישראל תהיה תלויה בעיקר בתמחור שלה ביחס למתחרות העיקריות שמולה, שכבר משווקות כאן, כמו: טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6

 

BYD סיל גלריה

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + 9 =