היתרונות הגדולים של 24 הפיינליסטיות – מלכת הכביש בוחרת את רכב השנה 2017

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

למה דווקא הן? הן ולא אחרות בקטגוריה. היתרונות הגדולים של 24 הפיינליסטיות - 24 מכוניות טובות מ-6 קטגוריות שונות

למה דווקא היא? קיה ריו פיינליסטית בתקציב מוגבל. צילום: רונן טופלברג

1. רכב בתקציב מוגבל (“באדג’ט”)
רנו טווינגו – המיני הכי מגניבה שנסעתי בה השנה. מנוע טורבו קטן ונמרץ, קוטר הגה של אוטובוס, שמאפשר פניות חדות ומיידיות. שפע סטייל וצבע מבפנים ומבחוץ.
סיטרואן קקטוס – אחד מרכבי הקרוסאובר המדוברים השנה נכנס דווקא לקטגוריית הבאדג’ט, למה? כי תג המחיר שלו (פחות ממאה אלף שקלים לגרסה הידנית), הלוק, והשימושיות שלו, מכתירים אותו כאחד מרכבי הפנאי עם יחס עלות תועלת מ-ע-ו-ל-ה.
קיה ריו – יכולתי לכתוב קיה פיקנטו, שתיהן פופולריות, טובות ואמינות, עם מחירים נוחים לכיס הישראלי. הריו מביאה איתה גם מרחב פנים גדול יותר שהופך אותה שימושית יותר לקהל גדול יותר.
פיאט טיפו SW – אחת מהמשפחתיות הגדולות, הנוחות והמפתיעות של השנה נכנסה לקטגוריית הבאדג’ט. התשובה בגוף ההסבר – מכונית-משפחתית-גדולה-מרווחת-נוחה-ושימושית ב-100 אלף ₪, ועכשיו גם בגרסת סטיישן.

סיאט לאון. פיינליסטית בקטגוריית המשפחתיות

2. רכב משפחתי
סקודה אוקטביה – לא צריך להסביר את הבחירה הזו. הרכב של המדינה בשנים האחרונות, ושל נהגי המוניות, שזה בכלל מסביר הכל, יצא בגרסת ליטר ומוכיח ביצועים בלתי מתפשרים, אותה נוחות ואיכות, בפחות מחיר.
אינפיניטי Q30 – אחת המכוניות המשפחתיות המפנקות, נוחות ונעימות שנהגתי בהן. מבחוץ אינפיניטי, מבפנים מרצדס. מאיצה בקלות, עם עיצוב מושחז. פנינה אמיתית.
רנו גרנד קופה – רנו עשתה רכב גדול עם מנוע קטן, מרווח פנים פסיכי, ושיפורים עיצוביים. רכב ההמשך לפלואס, ובלי מילה על המגאן ההיא. אני אהבתי.
סיאט לאון – עוד מכונית מאד מוצלחת ומאד פופולרית בקרב הנהג הישראלי. משפחתית יפה ומעוצבת עם אופי ספורטיבי מגרסת הליטר ועד גרסת ה-1.8 ליטר העצבנית. מכונית משפחתית בעור נמר.

אלפא רומיאו ג'וליה. פיינליסטית בקטגוריית יוקרה. צילום: דביר אברהם

3. רכבי יוקרה
אלפא רומיאו ג’וליה – או ג’וליה, כמה חיכינו לך, ובאת, ושבית לנו את הלב מחדש. קלאסה מודרנית. מכונית מנהלים יוקרתית עם עיצוב מושחז ומבטיח, אבזור אלגנטי, וביצועים מעולים.
קאדילק CT6 – קאדילק שווקה השנה מכונית יוקרה חדשה והבטיחה שיחד איתה המותג יחזור ובגדול. הם צדקו, גם ה-CT6 וגם הקרוסאובר XT5 מוכיחים שקאדילק פה לתת פייט למתחרות. ה-CT6 מכונית נעימה, נוחה ומאובזרת כל כך, מבלי להקפיץ את המחיר לשמיים.
מזראטי קוואטרופורטה – יוקרה ופאסון במלוא מובן המילה. כמו כל מכוניות המותג, אין פה פשרה במילימטר. הרכב עשוי ונראה כל כך טוב, מבחוץ פנימה, שחצי מהחוויה מתחילה עוד טרם הלחיצה על דוושת הגז. מערכת המולטימדיה, חוויית השמע, דוושות מוכספות, ולא התחלתי לדבר על ביצועי המנוע והגרגורים הכי יפים שיש. זמן טוב לחזור למבחן הדרכים ולהיזכר.
מזראטי לבנטה – אם חשדתם, תנו לי לענות. כן, אני גרופי גם של האיטלקייה הזו. הלבנטה משלבת סטייל וביצועים שאין כמותם בקטגוריה. קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים. מאז מבחן הדרכים עם היפה הזו היא נותרה החלום הרטוב שלי. טוב נו, אחד מהם.

מיני קופר S קבריו. פיינליסטית בקטגוריית ספורט . צילום: נועם חגי

4. רכבי ספורט
מאזדה MX5 – מכונית עם גג פתוח זה כבר מצוין. מכונית עם שלדה, הגה והתנהגות כמו של המאזדה MX5, זו כבר חוויית נהיגה אמיתית ומזוקקת. אני כבר לא בגיל למכוניות ידניות, אבל כשזה מחובר ל-MX5… נו, הבנתם.
הונדה סיוויק TYPE R – נראית כמו משפחתית על טריפים, נשמעת כמו מכונית ראלי, ונוסעת כמו סיוויק טייפ R. מהירה, עצבנית, פוטוגנית, עם מקום ל-2 ילדים קטנים מאחור.
מיני קופר S קבריו – מיני קופר ספורטיבית עם גג נפתח, ומנוע זריז ומהנה מאד. הרכב אוחז באספלט בצורה יוצאת דופן ומספק לנהג רגעי אושר ואדרנלין. הבוטוקס המוטורי המושלם.
אבארט 124 ספיידר – עוד פנינה בקטגוריית הספורטיביות. המקבילה למאזדה MX5, עם פרופורציות אחרות, עיצוב איטלקי, ביצועים מעולים, אבזור אלגנטי ותיבת הילוכים אוטומטית. קיבלתי אותה בסופשבוע גשום. היה מושלם.

פיג'ו 3008. פיינליסטית בקטגוריית קרוסאובר

5. קרוסאובר
וולוו XC60 – רכב קרוסאובר יוקרתי שיצא לשוק ממש לאחרונה והוכיח שהמכוניות של וולוו לא נראות ולא מרגישות כמו אף מכונית אחרת. המותג הזה מביא איתו קסם, ביצועים, שפע אבזור בטיחות, וסטייל אחר לגמרי. מי שפגש בדגמים האחרונים של וולוו לא יסתכל ימינה או שמאלה יותר.
אלפא רומיאו סטלביו – זה היה סיפור אהבה ממבט ראשון, רכב קרוסאובר ספורטיבי שנסע בקצב פעימות הלב שלי. העיצוב משובב נפש מכל זווית שלא מסתכלים, והביצועים מעולים, כבר ממנוע הבסיס.
פיג’ו 3008 – זו עוד שנה שפיג’ו-סיטרואן מוכיחים שהם לא אמרו את המילה האחרונה, יותר מזה, הם פה לכבוש את השוק. הפיג’ו 3008, מכונית פנאי מצויינת למשפחה בזכות אבזור ברמה גבוהה, מרווח פנים נהדר ולוק שגורם לך לסובב את הראש ולתהות אם זו פיג’ו או רכב יוקרה שחצה עכשיו מולך.
ריינג’רובר וולאר – כבר ביום ההשקה של הרכב הבנתי שיש פה בשורה גדולה של לנדרובר. המותג ללא ספק קשוב לשוק, אז קיבלנו את הוולאר – רכב עם יכולות שטח והרבה הרבה אבזור נוחות, ומערכות מולטימדיה מהפנטות. מסאז’ מישהו?

יונדאי איוניק. פיינליסטית בקטגוריית הירוקות

6. רכב ירוק
קיה נירו – המכונית הירוקה הראשונה שהביאה איתה כל כך הרבה יתרונות: נוחות, שימושיות, מרווח פנים, צריכת דלק וזיהום נמוכים, ביצועים טובים ומערכות בטיחות מתקדמות. זה הרבה מאד לקבל במכונית משפחתית אחת, במחיר שלה במיוחד.
יונדאי איוניק – עוד בשורה בשוק ההיברידיות, מכונית משפחתית מרווחת עם דירוג זיהום אוויר נמוך, מערכת היברידית שעובדת מצוין, מערכות בטיחות מתקדמות, וצריכת דלק שמדגדגת בלי מאמץ את ה-18 קילומטר לליטר.
טויוטה CH-R – רכב פנאי היברידי מסובב ראשים. נסו להסתובב איתו בכביש והיווכחו. העיצוב צעיר, ייחודי ומהפנט, והכי חשוב, צריכת הדלק וזיהום האוויר נמוכים.
ב.מ.וו i3 – החשמלית הראשונה והיחידה שלי השנה. אחרי מבחן הדרכים איתה נשארתי ללא מילים. 0 זיהום, 0 צריכת דלק. אין תלות בדלק כלל. שלא תתבלבלו, זה שהיא חשמלית, לא מוריד מהביצועים שלה בכלל. כמעט איבדתי את הראש שלי בהאצה הראשונה. הביצועים, האחיזה, האדרנלין של ב.מ.וו לגמרי, והמראה – מכוכב לכת.

רשימה של 24 מכוניות טובות, מי מהן תהיה מלכת הכביש 2017?

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “היתרונות הגדולים של 24 הפיינליסטיות – מלכת הכביש בוחרת את רכב השנה 2017”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 − 5 =