השקה ארצית: קיה אופטימה הייבריד החדשה – רכב מנהלים ירוק

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קיה אופטימה הייבריד החדשה מגיעה אלינו עם מערכות בטיחות מתקדמות, מנועים חדשים וחסכוניים, ומולטימדיה משודרגת - החל מ-164,900 ש"ח

קיה אופטימה הייבריד החדשה בארץ

מאת: עידו בירקנפלד
תמונות: תומר פדר, רונן טופלברג

חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, משיקה בימים אלו את הקיה אופטימה הייבריד החדשה, אשר פונה לשוק הפרטי ומתחרה בסקודה סופרב חביבת הקהל, ובאחותה מבית (סיאול, דרום קוריאה) – היונדאי סונטה ההיברידית המצליחה, אשר נוגסת בסגמנט D המזוהה עם הסופרב.

עד כה זוהתה האופטימה בעיקר עם שוק המוניות עם מנועי הדיזל, ועכשיו, משהבשילה ועומדת בתקן האירופי הנהוג בישראל, החלה מיובאת גם הגירסה ההיברידית לשוק הפרטי.

ביצועים:

לאופטימה מערכת הנעה משולבת, המורכבת ממנוע בנזין GDI בנפח 2.0 ליטר, אשר מפיק הספק של 156 כ”ס, ובשילוב עם המנוע החשמלי בספק 38KW, מתקבל הספק של 192 כ”ס ב 6000 סל”ד. תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.4 שניות ותצרוכת דלק משולבת של כ-21 ק”מ לליטר. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטארית בעלת 6 הילוכים, המאפשרת שילוב למצב ידני מבורר ההילוכים (תפעול מההגה היה מתקבל בברכה).

המנוע החשמלי הינו קומפקטי, ומיקומו החכם, בחלקו הנמוך של תא המטען, לצד ה”אי” בו מטעינים את ציוד הגלגל החלופי, הביא לפגיעה מינימלית בנפח תא המטען וקיפול המושבים האחוריים המפוצלים, ביחס 60/40.

192 כ"ס זה לא רע בכלל, כתבנו שם גז בקיה אופטימה הייבריד

עיצוב ותפקוד אוירודינמי:

לדברי קיה, שולבו ברכב מאפייני עיצוב ייחודיים, אשר תרמו לתפקוד האירודינמי. ברכב קיימת תאורת LED מודרנית, כונס אויר קידמי אקטיבי ייחודי לדגם, פגוש אחורי משופע, מפזר אויר אחורי שמייעל את זרימת האוויר ע”י מיסוך קצה צינור המפלט, תכנון אוירודינמי של חישוקי הסגסוגת ועוד. כל אלה אפשרו מקדם גרר של 0.24.

שתי רמות אבזור עשירות. קיה אופטימה היברידית

רמות אבזור:

הקיה אופטימה הייבריד החדשה תשווק בישראל בשתי רמות גימור:

גרסת הבסיס – EX, במחיר –  164,900₪
הכוללת מסך מגע מקורי 7″ עם הפעלה בעברית הכוללת Waze ופאנגו, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד עור חלקי, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מפתח חכם, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני גשם, תאורה וחניה (קידמי ואחורי) וחישוקי סגסוגת 17″ קלים.

בפן הבטיחותי, לאופטימה יש 7 כריות אויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב ותאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי מאור גבוה לנמוך, למניעת סנוור).

הגרסה הבכירה Premium, במחיר 174,900₪
כוללת בנוסף גג פנורמי (נפתח בחלקו הקידמי), איוורור וחימום למושבים הקידמיים (כולל חימום הגה), מושב נוסע עם כיוון חשמלי, ריפוד עור מלא והתראה על שטחים “מתים”, כולל תנועה חוצה מאחור ותאורת LED פנימית.

קיה אופטימה היברידית, החל מ-164,900 ש"ח

סיכום:

בשלב ההשקה של הקיה אופטימה הייבריד החדשה זכינו לטעימה קצרה (ונעימה) מהרכב, שכללה נהיגה מת”א לי”ם, דרך הרי י”ם.

הרכב התגלה כנוח ומרווח, מאובזר ומפנק את הנהג והנוסע כאחד.
ניכר שהרכב חסכוני,שקט ונוח, והוא בהחלט מהווה חלופה ראויה בסגמנט D של המשפחתיות בגודל מלא, מה שקרוי בעגה: “רכב מנהלים”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 + two =